جهنم سفید استان اصفهان کجاست؟

جهنم-سفید-استان-اصفهان-کجاست؟

اصفهان شهر زیبایی‌ها و تمدن و فرهنگ است، شهری پر از زیبایی و جذابیت که هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیاست. وجود آثار تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی بسیار باعث شده تا اصفهان به نصف جهان شهرت یابد.

در این بخش از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم تا شما را با یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر اصفهان آشنا کنیم و شما را به سفری هیجان انگیز در دل روستای خفر جهنم سفید اصفهان ببریم.

روستای خفر جهنم سفید اصفهان کجاست؟

روستای-خفر-جهنم-سفید-اصفهان-کجاست؟

روستای خفر جهنم سفید اصفهان، یکی از روستاهای گردشگری و جذاب اصفهان است که در مرز میان استان اصفهان و استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و جاذبه‌های توریستی زیادی را در خود جای داده است. قدمت این روستا به زمان حکومت ساسانیان برمی‌گردد.

این منطقه به دلیل دارا بودن مناطق زیبای گردشگری و کوهنوردی، بسیار مورد استقبال مسافران، کوهنوردان و گردشگران قرار گرفته است. به همین دلیل روستای خفر سمیرم، در سال ۱۳۹۶ به عنوان منطقه هدف گردشگری انتخاب شد و کمپ‌هایی برای کوهنوردان در جهنم سفید اصفهان بنا شد.

جاهای دیدنی روستای خفر جهنم سفید اصفهان

از آن جایی که این روستا در دامنه طبیعت تماشایی، رشته کوه دنا و آب و هوای کوهستانی منطقه قرار گرفته است، گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در این منطقه دیده می‌شود. همچنین وجود ۱۴ قله با ارتفاع بالای ۴۰۰۰ متر، آبشارهای متعدد، انواع یخچال‌های طبیعی و رودخانه‌های متعدد در این روستا باعث شده تا این منطقه به یکی از مناطق گردشگری و توریستی تبدیل شود.

همچنین از آن جایی که این روستای بکر و زیبا، در کوهپایه قله‌های دنا قرار گرفته، مکانی جذاب برای تیم‌های کوهنوردی و طبیعت‌گردی است.

· آبشار خفر

آبشار-خفر

آبشارهای ارتفاعات دنا از معروف‌ترین آبشارهای ایران هستند. آبشار خفر یکی آبشارهای بی‌نظیر و زیبای دنا است که بسیار زیبا و خارق‌العاده بوده و عده بسیار زیادی از کوهنوردان و گردشگران برای دیدن این آبشار زیبا به روستای خفر جهنم سفید اصفهان سفر می‌کنند. این آبشار با ارتفاع ۳۰ متری، در فاصله ۵ کیلومتری روستای خفر و در محدوده دره قاش مستان قرار گرفته است.

· تنگه دنا آسا

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد، تنگه دنا آسا است. در سفر خود به روستای خفر جهنم سفید، حتما سری به این مکان جذاب نیز بزنید و از تماشای مناظر زیبا لذت ببرید.

· غار یخی

غار-یخی

در منطقه جهنم سفید اصفهان، غارهای بسیاری وجود دارند که یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری در این منطقه محسوب می‌شوند. غار یخی یکی از این غارهای جذاب و زیباست که بازدید از آن می‌تواند سفرتان را بسیار لذت بخش‌تر کند.

· غار کیخسرو

یکی دیگر از غارهای جذاب و تماشایی روستای خفر جهنم سفید اصفهان، غار کیخسرو است. این غار نیز زیبایی‌های منحصر به فردی دارد که هر ساله گردشگران بسیاری برای تماشای آن راهی این روستا می‌شوند. توصیه می‌کنیم اگر قصد غارگردی در این غارهای زیبا را دارید، حتما از کمک راهنمایان محلی استفاده کنید تا سفری سالم و با خاطراتی خوش را تجربه کنید.

· چشمه سید محمد

چشمه-سید-محمد

چشمه‌های بسیار متعددی در دنا وجود دارند که آب‌های آن‌ها برای سلامتی بسیار مفید هستند و هر ساله محصولات آن‌ها به سایر نقاط کشور صادر می‌شوند. آب این چشمه‌ها بسیار زلال و با خاصیت‌های فراوان است. یکی از این چشمه‌ها، چشمه سید محمد است. شما می‌توانید با بازدید از این چشمه، علاوه بر لذت بردن از مناطق زیبای آن، از آب چشمه و خاصیت‌های فراوانش نیز استفاده کنید.

علاوه بر این‌ها دو امامزاده نیز در این روستا وجود دارد که بسیار مورد توجه گردشگران و نیز اهالی خود روستا است. همچنین باغ‌های متعدد آلو زرد، آلو سیاه، سیب، زردآلو و گردو در خارج از بافت مسکونی و در امتداد نهرها قرار دارند که مناظری تماشایی و زیبا را به وجود آورده‌اند.

علت نام گذاری روستای خفر جهنم سفید اصفهان!

علت-نام-گذاری-روستای-خفر-جهنم-سفید-اصفهان

نام گذاری این روستا دلایل مختلفی دارد و نظرات مختلفی در این مورد وجود دارد. عده‌ای معتقدند روستای خفر سمیرم، به دلیل قرارگیری در موقعیت جغرافیایی خاص به این نام شناخته می‌شود. این روستا در دامنه قله‌های کوه دنا قرار دارد و در زمستان برف بسیاری در این منطقه می‌بارد؛ به طوری که تمام راه‌های ارتباطی آن قطع می‌شوند. زمستان‌های سرد و پر برف این روستا باعث شده تا به آن لقب جهنم سفید بدهند. البته این تنها لقبی نیست که به این روستا اختصاص می‌دهند، بلکه این روستای زیبا را با نام عروس دنا نیز می‌شناسند.

عده‌ای از کارشناسان نیز معتقدند که علت نام گذاری این روستا به دلیل موقعیت توپوگرافی آن بوده است، آن‌ها اعتقاد دارند که نام این روستا در ابتدا «خور» بوده که بعدها به نام «حفر» و بعد به «خفر» تغییر کرده است. برخی می‌گویند «غور» نام اولین قبیله‌ای بوده که در این محل ساکن شده‌اند و کلمه خفر از نام این قبیله گرفته شده است.

عده‌ای نیز اعتقاد دارند «گور» یا «گبر» نام آیینی مربوط به دوران پیش از اسلام است و نام این روستا از آن اقتباس شده است. در هر صورت همان طور که می‌بینید اختلاف نظر بر سر دلیل نام گذاری این روستا زیاد است.

روستای خفر جهنم سفید در فصول مختلف

روستای-خفر-جهنم-سفید-در-فصول-مختلف

روستای خفر یکی از جاذبه‌های شهرستان سمیرم است که در هر چهار فصل سال زیبایی‌های منحصر به فرد و جذابی دارد. وجود ۱۴ قله‌ای که همچون حصاری این روستا را احاطه کرده‌اند، باعث شده تا طبیعتی بکر و دست نخورده در انتظار شما باشد. در فصل بهار این روستا پر از گل‌های رنگارنگ و زیبا می‌شود و مناظری زیبا به وجود می‌آورد که هر بیننده‌ای را مدهوش می‌کند و از تماشای این مناظر سیر نخواهید شد.

تابستان نیز یکی از فصل‌هایی است که گردشگران بسیاری این فصل را برای بازدید از روستای خفر جهنم سفید اصفهان انتخاب می‌کنند. اما بر خلاف بهار و تابستان، زمستان‌های این فصل بسیار سرد و پربرف است!۴ به دلیل حجم بالای برفی که در زمستان می‌بارد، گردشگران نمی‌توانند با ماشین وارد این روستا شوند و تقریبا می‌توان گفت تمام مسیرهای روستا بسته می‌شود، اما برخلاف زمستان، در فصل بهار و تابستان، طبیعت این روستا چشم نواز و بسیار دیدنی می‌شود.

از آن جایی که این روستا یکی از روستاهای ییلاقی کشور است، جمعیت این روستا در فصل‌های سرد سال در حدود ۱۶۰۰ نفر است که این تعداد در هنگام تابستان به ۳۰۰۰ نفر نیز می‌رسد. فصل بهار و تابستان بهترین فصول سفر به این روستای زیبا هستند.

فاصله اصفهان تا جهنم سفید

همان طور که گفتیم این روستا در فاصله ۸۴ کیلومتری شهر سمیرم قرار دارد. فاصله این روستا با اصفهان در حدود ۲۵۰ کیلومتر است. شما می‌توانید با اجاره سوئیت در اصفهان، قبل از سفر، اقامتی آسوده و راحت را تجربه کنید و بعد از گشت و گذاری در اصفهان، یک روز را برای بازدید از روستای خفر جهنم سفید اصفهان، اختصاص دهید و از تماشای مناظر بکر و زیبای آن لذت ببرید.

آدرس جهنم سفید اصفهان

این روستا در ۸۴ کیلومتری شهر سیرم و در دامنه بلندترین قله دنا، قرار گرفته است. بافت مسکونی این روستا متمرکز و در قسمت نسبتا هموارتری قرار گرفته است. برای دسترسی به این روستا باید از مسیر اصفهان به طرف شهرضا و سپس به طرف سمیرم حرکت کنید. بعد از آن و با عبور از حنا به روستای خفر سیرم خواهید رسید.

تصاویر روستای خفر سمیرم اصفهان

تصاویر-روستای-خفر-سمیرم-اصفهان2

تصاویر-روستای-خفر-سمیرم-اصفهان1

تصاویر-روستای-خفر-سمیرم-اصفهان

روستای خفر جهنم سفید اصفهان چی داره که باید ببینیم؟

همان طور که گفتیم روستای خفر جهنم سفید اصفهان یکی از روستاهای گردشگری اصفهان محسوب می‌شود که در جنوبی‌ترین بخش این شهر قرار گرفته است. وجود آبشارهای زیبا، چشمه‌های جوشان، یخچال‌های طبیعی و رودهای خروشان، باعث زیبایی هر چه بیشتر این روستای جذاب شده است. این روستا جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری دارد که بازدید از آن‌ها تجربه متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد.

۳/۵ - (۱ امتیاز)
5 نظر برای "جهنم سفید استان اصفهان کجاست؟" ارسال شده.
  1. واحدسلیمانی گفت:

    روستای توریستی و گردشگری خفر سمیرم در استان اصفهان یکی از بکر ترین روستاهای ایران می‌باشد برای اقامت و راهنمای گردشگری بنده در خدمت شما عزیزان هستم با شماره تماس ۰۹۱۳۹۲۰۷۰۱۷
    آقای سلیمانی

  2. واحدسلیمانی گفت:

    روستای توریستی و گردشگری خفر سمیرم در استان اصفهان یکی از بکر ترین روستاهای ایران می‌باشد برای اقامت و راهنمای گردشگری بنده در خدمت شما عزیزان هستم با شماره تماس ۰۹۱۳۹۲۰۷۰۱۷
    آقای سلیمانی

  3. alba گفت:

    یعنی چی جهنم سفید…خفربهشته

  4. ناتور گفت:

    نقشه مربوط به روستای خفر در نطنز است

    1. نیلوفر سلطانی گفت:

      تشکر از مشارکت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *