جاهای تفریحی شیراز

جاهای تفریحی شیراز

شیراز در کنار تمام زیبایی‌های بی‌مثال تاریخی و فرهنگی‌اش مراکز تفریحی بسیاری دارد تا مسافران و ساکنان شهر در آن به استراحت و تفریح بپردازند. مراکز تفریحی شیراز متنوع و هیجان ‌انگیزند و هر سلیقه و سن و سالی را می‌تواند راضی و شاد کند. در سفر به شیراز بازدید از این مراکز تفریحی را فراموش نکنید تا سفرتان پر هیجان‌تر شود.

به طور کلی جاهای تفریحی شیراز به چند دسته قابل تقسیم است، خرید و پاساژ گردی، پارک‌‌ها با فضای سبز و پیک ‌نیک‌های دسته ‌جمعی، تفریحات مربوط به بازی، ورزش و شهربازی. همان‌طور که می‌بینید، هر سلیقه‌ای که داشته باشید، راهی برای تفریح و سرگرمی شما در شیراز پیدا خواهد شد. ما در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ به معرفی کامل هر کدام از جاهای تفریحی شیراز می‌پردازیم. پس از خواندن این مقاله می‌توانید با خیال راحت برای یک روز کامل تفریح، گردش و… برنامه‌ ریزی کنید.
سوئیت ارزان در شیراز

مجموعه های تفریحی شیراز

ایرانلند

جاهای تفریحی شیراز

مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس یکی از بزرگ‌ترین جاهای تفریحی شیراز است که ساخت آن در دو فاز و طی شش سال انجام گرفت. این مجموعه تفریحی که در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا واقع شده است، با مساحتی نزدیک به ۵۰۰ هزار متر مربع، دومین مال بزرگ جهان بر اساس تعداد مغازه و سومین مجموعه تجاری بزرگ ایران است. مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس، مجموعه‌ای کامل برای خوش‌گذرانی، خرید و تفریح است که می‌توانید یک روز کامل را به آن اختصاص دهید.

این مجتمع تجاری علاوه بر مراکز خرید شیراز در قلب خود یک بخش تفریحی رفاهی دارد که مساحت آن به ۲۸۸۰۰ متر مربع می‌رسد و در آن می‌توانید به بیش از ۱۰۰ بازی متنوع و هیجان ‌انگیز دسترسی داشته باشید. می‌توان گفت که ایران لند بزرگ‌ترین سالن سرپوشیده‌ی بیلیارد ایران را دارد که ۲۵ میز بازی دارد و سالنی ویژه‌ی بانوان در آن قرار دارد. همچنین بزرگ‌ترین سالن بولینگ کشور که با ۱۶ خط (۲ عدد ویژه جهت کودکان) در شهربازی ایران لند مجتمع خلیج فارس واقع شده است. در.اقع این مجموعه یکی از بهترین جاهای تفریحی شیراز برای کودکان و بزرگسالان است.

در کنار همه‌ی ‌این ویژگی‌های چشمگیر و هیجان ‌انگیز سالن‌‌های سینمای مجموعه هستند که تعداد آن‌ها به ۶عدد می‌رسد. ۶ سالن ۲۳۹ نفره مدرن بر اساس آخرین متدهای پخش صوت (دالبی دیجیتال) با مساحتی حدود ۶۰۰۰ متر مربع که این مجموعه را به یکی از به ‌روزترین مراکز تفریحی شیراز تبدیل می‌کند.

آدرس: شیراز، ورودی شهر صدرا، مجتمع خلیج فارس، طبقه دوم، بلوک ۷.

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۴

مجتمع ورزشی تفریحی تپه کاج

مراکز تفریحی شیراز تپه گاج

اگر از طرفداران بازی و سرگرمی در محیطی باز هستید مجمتع ورزشی تفریحی تپه کاج انتخاب درستی است. این مجموعه ورزشی گردشگری در دل طبیعت قرار دارد و منتظر میزبانی شما است. مجموعه ورزشی تفریحی گردشگری تپه کاج در مساحتی به وسعت ۴ هکتار بر فراز تپه‌ای پوشیده از درختان کاج و زیتون در شمال غرب شیراز در شهرجدید صدرا (فاز۲) قرار دارد. در این مجتمع می‌توانید ورزش‌هایی مانند: کارتینگ، پینت بال (سنگرهای بادی و جنگلی) جامپینگ و … را تجربه کنید. این مرکز تفریحی یکی از پر هیجان‌ترین مراکز تفریحی شیراز است.

آدرس: شیراز، شهر جدید صدرا، فاز ۲ ، بلوار ولایت، روبروی نگهبانی.

اجاره ویلا اقتصادی در شیراز

شهربازی گاندو

جاهای تفریحی شیراز

شهربازی گاندو در سال ۱۳۹۱ در مجتمع تجاری زیتون فارس به عنوان اولین شهربازی سرپوشیده در شهر شیراز افتتاح شد. وقتی پا به شهربازی گاندو بگذارید، دلتان می‌خواهد تک ‌تک وسایل بازی را امتحان کنید، فرقی نمی‌کند کودک باشید یا بزرگسال، این شهربازی حتما با وسایل بازی مناسب، شما را به وجد خواهد آورد.

از جمله وسایل شهربازی گاندو شیراز می‌توان به بازی‌های هدف ‌گیری، قطار کودک، چرخ‌وفلک کودک، ماشین برقی، دستگاه قدرت سنج، دستگاه شبیه ‌ساز رانندگی، ایرهاکی، بولینگ و… اشاره کرد.

برای زمانی که دیگر از بازی خسته شدید، فودکورت با غذاهای متنوع فست ‌فود و ایرانی وجود دارد که عیش روز هیجان ‌انگیز خود را با آن تکمیل کنید.

آدرس: شیراز، چهارراه پارامونت، مجتمع تجاری زیتون، طبقه چهارم.

ساعت کار: همه روزه از ۱۶:۳۰ الی ۲۴.

باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران

تفریحات شیراز

باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران یکی از جذاب‌ترین پینت بال های شیراز است. این باشگاه یکی از جاهای تفریحی شیراز محسوب می‌شود که هم برای گردشگران و هم برای ساکنین شیراز فرصت مناسبی است تا چند ساعتی از فکر و خیال زندگی روزانه خارج شوند و با شلیک رنگ به هم، رنگی به دنیای خود بزنند.

این باشگاه پینت بال در محیطی جنگلی با موانع طبیعی واقع شده است که بازی را هیجان‌ انگیزتر می‌کند و از امکاناتی همچون: محیط ویژه جنگ های دوستانه و پرهیجان، محیط جنگلی، دارای موانع طبیعی، تفنگ پینت بال، ماسک، دستکش، لباس نظامی، جلیقه ضد ضربه ، کلاه و پارکینگ اختصاصی برخوردار است.

آدرس: شیراز، بلوار چمران، جنب هتل چمران

ساعت کار: همه روزه از ۸ صبح تا ۱۲ شب.

باشگاه پینت بال سیمرغ

جاهای تفریحی شیراز

پینت بال سیمرغ یکی از پینت بال های شیراز است که با فضایی جنگی و امکانات ایمنی استاندارد، ساعت‌ها شما را درگیر بازی می‌کند. از ویژگی‌های خاص این باشگاه که آن‌را برای مردم شیراز محبوب کرده می‌توان به تخفیف‌های بزرگ ویژه نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، بسیج) دانشگاه‌ها، کارمندان، دانشجویان و کارمندان شرکت‌ها اشاره کرد.

آدرس: شیراز، حد فاصل فلکه گاز، چهارراه باغ تخت تالار سبوی عشق

ساعت کار: از ۹ صبح تا ۱۱ شب.

مجموعه تفریحی ورزشی کوثر

مراکز تفریحی در شیراز

مجموعه تفریحی ورزشی کوثر شیراز یک مجموعه کامل از انواع تفریحاتی است که می‌توانید در شهر راز تجربه کنید. این مجموعه کامل در بلوار فرهنگ شیراز قرار دارد و شامل بخش‌های مختلف شهربازی، استخر و سایر قسمت‌های ورزشی می‌شود. بخش پارک آبی این مجموعه یکی از بهترین بخش‌های آن به حساب می‌آید. پارک آبی کوثر از نظر امکانات تفریحی، بسیار هیجان‌انگیز و دوست‌ داشتنی است. در این مجموعه می‌توانید از بخش بدنسازی، آمادگی جسمانی، ژیمناستیک، ورزش‌های رزمی، آب درمانی، پارک آبی و بیلیارد لذت ببرید.

لازم به ذکر است که استخر و پارک آبی این مجموعه از نظر بهداشت یکی از بهترین مراکز ورزشی شیراز به حساب می‌آید. همچنین فضای بزرگ آن باعث شده تا بازدیدکنندگان بتوانند با آرامش از تفریحات خود نهایت لذت را ببرند. این مجموعه یکی از بهترین جاهای تفریحی شیراز در تابستان ها محسوب می شود. استخر آبی شامل سرسره‌های مهیج مختلف، چاله فضایی، وسایل بازی مخصوص کودکان، توپ موج، استخر، سونا خشک، سونا بخار و جکوزی می‌شود. خانم‌ها و آقایان می‌توانند به ‌صورت مجزا در سانس‌های مخصوص از این مجموعه استفاده نمایند.

آدرس: شیراز، بلوار فرهنگ، ایستگاه ۱۱.

سانس‌ آقایان برای استخر: روزهای زوج و جمعه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۲۳:۳۰ و روزهای فرد از ساعت ۱۹ تا ۲۳:۳۰.

سانس پارک آبی آقایان: روزهای زوج از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۲۴.

مدت زمان غواصی: ۱۵ دقیقه.

سانس‌های بانوان برای استخر: روزهای فرد از ساعت ۱۰ الی ۱۷:۳۰ و جمعه‌ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳.

لیزرتگ شیراز

جاهای تفریحی شیراز

لیزر تگ یکی از جدیدترین تفریحاتی است که بین مراکز تفریحی شیراز به چشم می‌خورد. لیزر تگ در حقیقت شباهت بسیاری به پینت بال دارد. با این تفاوت که دیگر به جای گلوله‌های رنگی واقعی، فقط از لیزر استفاده می‌شود. مراجعان باید لباسی مخصوص به تن کنند. روی این لباس گیرنده‌های حساسی وجود دارد که به نور لیزر واکنش می‌دهند.

به این ترتیب زمانی که یک بازیکن با تفنگ لیزری خود به شما شلیک می‌کند، این شلیک در سیستم ثبت می‌شود و شما از بازی خارج خواهید شد. محیط لیزر تگ ظاهری عجیب و غریب دارد. انگار که وارد دنیای آلیس در سرزمین عجایب شده‌اید! اگر تا کنون این بازی را تجربه نکرده‌اید، حتما حداقل یک بار سری به مجموعه لیزر تگ شیراز بزنید. در این مجموعه می‌توانید نهایت هیجان را تجربه کنید. لیزر تگ به‌ صورت گروهی است. پس حتما تلاش کنید تا با دوستان خود سری به آن بزنید. به خصوص اگر در پاییز به شیراز سفر کردید می توانید از این تفریح به عنوان یکی از جاهای تفریحی شیراز در پاییز لذت ببرید.

آدرس: شیراز، شهرک گلستان، بلوار علامه امینی، خیابان صبا، جنب پارک صبا.

ساعت کار: همه روزه از ۱۰ الی ۲۳.

شهر بازی مجتمع ستاره فارس

تفریحات شیراز

مرکز خرید مجتمع ستاره فارس، علاوه ‌بر مغازه‌های لوکس و متنوع، یک شهربازی سرپوشیده را نیز در خود جای داده است. این شهر بازی که شهر شادی نام دارد، بهترین گزینه برای افرادی است که همراه با کودکان کوچک و شیطان به خرید می‌روند. این شهر بازی سرپوشیده دارای آیتم‌های تفریحی متعدد است که ساعت‌ها کودکان را سرگرم می‌کند.

البته در کنار کودکان، بزرگسالان نیز می‌توانند در بخش سالن بیلیارد و سالن بولینگ مشغول شوند. توجه داشته باشید که این مرکز خرید دارای انواع امکانات رفاهی و خدماتی از جمله فودکورت، کافه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه و غیره است. به این ترتیب می‌توانید ساعت‌ها بدون نگرانی از بابت خدمات و امکانات، در این مرکز خرید مشغول تفریح و وقت‌گذرانی باشید.

آدرس: شیراز، عفیف آباد، رو به روی تقاطع عرفان منش، مرکز خرید ستاره، طبقه آخر.

ساعت کار: همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب.

مجتمع تفریحی نگین فارس

جاهای تفریحی شیراز

مجتمع نگین فارس، مجموعه‌ای سه طبقه و بسیار بزرگ است که با امکانات تفریحی و رفاهی خود، تبدیل به یکی از جاهای تفریحی مهم شیراز شده است. نگین فارس دارای بخش‌های مختلفی از جمله هایپر، کافی‌شاپ، بیلیارد، بولینگ، شهربازی، باشگاه بدنسازی و فودکورت است.

بخش سالن سینما نیز به این مجموعه اضافه شده است که هنوز افتتاح نشده و در مراحل آماده‌سازی است. فروشگاه‌های متنوع پوشاک، لوازم خانگی، زیورآلات و.. نیز فرصت مناسبی برای کسانی است که اهل خرید هستند. در صورت مراجعه به این مجموعه نیازی نیست که نگران جای پارک باشید چون پارکینگ طبقاتی آن برای تمام مراجعه‌کنندگان جا دارد.

آدرس: شیراز، شیراز، معالی آباد، بالاتر از میدان احسان، کوی وحدت، جنب خیابان فرشته.

ساعت کار: همه روزه از ۱۰ الی ۲۳.

فان دی لند

جاهای تفریحی شیراز

فان دی لند شیراز یکی از خاص‌ترین جاهای تفریحی شیراز به شمار می‌رود که با شعار Funday All day  محلی برای بازی و سرگرمی پیر و جوان است. بازی‌هایی که در فان دی لند می‌بینید، تجربه کاملا متفاوتی از بازی‌هایی است که قبلا امتحان کرده‌اید.

مثلا بیلیارد را با توپ بزرگ و ضربه پا بازی خواهید کرد یا در بازی دارت به جای استفاده از تیر و کمان از شوت کردن توپ به سمت هدف کمک می‌گیرید. علاوه بر این‌ها، پینت بال با تیر و کمان هم یکی از جذاب‌ترین پینت بال های شیراز است.

این مجموعه با امکانات تفریحی متنوع مثل پینت بال با تیر و کمان، فوتبال، دارت، بیلیارد عادی، فوتبال دستی، فوتبال بیلیارد و از همه مهم‌تر، فوتبال حبابی در زمین چمن مصنوعی حتما ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد.

آدرس: شیراز، قدوسی شرقی، جنب تعاونی (ارتش) ورودی تالار پذیرایی مهدا.

ساعت کاری: همه روزه از ۱۶ الی ۲۴.

باغ هنر شیراز

جاهای تفریحی شیراز

باغ هنر شیراز در سال ۱۳۹۴ به عنوان یکی از جاهای تفریحی شیراز و مرکزی برای جمع‌آوری و نمایش آثار هنری افتتاح شد. این باغ، فضایی برای علاقمندان به فرهنگ و هنر ایجاد کرده است تا از آثار هنرمندان معاصر دیدن کنند و گاهی با خرید آثار از آن‌ها حمایت کنند. باغ هنر با مساحتی نزدیک به یک هکتار، علاوه بر اینکه مجمعی برای هنرمندان و هنردوستان است، باغ باصفایی برای گشت‌وگذار و تفریح در شیراز است.

باغ هنر علاوه بر غرفه‌های هنری، دارای آلاچیق‌هایی با شکل‌ و شمایل خاص برای استراحت و وقت‌گذرانی است. برای بازدید از باغ هنر شیراز نیازی به خرید بلیط یا پرداخت هزینه نیست.

آدرس: شیراز، خیابان بعثت، جنب پارک بعثت.

ساعت کار: همه روزه از ۱۷ الی ۲۲.

سینماهای شیراز

جاهای تفریحی شیراز

در کنار همه‌ی زیبایی طبیعی مراکز تفریحی شیراز نمی‌توان از سینماهای این شهر به‌سادگی عبور کرد. چرا که سینماها یکی از مهم‌ترین پیام‌آوران فرهنگی تفریحی محسوب می‌شوند. به علاوه فضای سرپوشیده و خنک سینما، برای شرایط آب و هوایی شیراز، یک پوئن مثبت به شمار می‌رود. جوانان می‌توانند با تهیه بلیط از سایت سینمای منتخب و یا به صورت حضوری، در سانس مشخص، به تماشای فیلم مورد نظر خود بپردازند. در این مطلب می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین سینماهای شیراز را معرفی کنیم.

  • پردیس سینمایی گلستان: شیراز، معالی آباد، جنب ایستگاه مترو میرزای شیرازی، ساختمان الف، طبقه همکف
  • پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب: انتهای بزرگراه دکتر حسابی، روبه روی شهرک گلستان، مجتمع بزرگ خلیج فارس، بلوک ۷.
  • پردیس سینمایی شیرازمال: شیراز، بلوار ستارخان، کنارگذر ستارخان به زرگری، مجتمع تجاری تفریحی شیرازمال.
  • سینما فرهنگ: شیراز، چهارراه حافظیه به طرف دروازه قران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی.
  • سینما ایران: شیراز، چهارراه زند، ابتدای خیابان رودکی.
  • سینما فلسطین: شیراز، چهارراه زند، ابتدای خیابان رودکی.
  • سینما کیان: شیراز، چهارراه حافظیه، خیابان حافظ، روبروی پمپ بنزین، کوچه ۱۴، مجتمع اول سمت چپ، مجموعه فرهنگی و هنری کیان.

پارک جنگلی پالایشگاه

این پارک جنگلی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مراکز تفریحی شیراز محسوب می‌شود که حدود ۲۵۰ هکتار وسعت دارد و آن‌را بزرگ‌ترین پارک مصنوعی استان فارس می‌دانند.  این پارک به سبب وجود مکان‌های مناسب برای پیک نیک یکی از انتخاب‌های آخر هفته است. امکاناتی که در این پارک وجود دارند عبارتند از: آلاچیق، محل‌های مناسب برپایی چادر و پیک نیک، سرویس بهداشتی، دریاچه و آبنما، بوفه مواد غذایی و نمازخانه.

آدرس: مسیر اتوبان شیراز – اصفهان، بعد از پلیس راه.

پارک جنت

پارک جنت را می‌توان یکی از رویایی‌ ترین باغ‌های تفریحی شیراز دانست. این پارک به‌دلیل داشتن راهرو های متعدد و احاطه شده با درختان کاج و سرو تصویری از باغ ارم را در مقابل چشمتان می‌سازد. پارک جنت از پارک‌های قدیمی شیراز است که در طی پروژه‌ای بهسازی به شکل امروزی خود درآمد. این پارک ۵۴ هکتار وسعت دارد که تنها ۲۷ هکتار آن متعلق به عموم است و از امکانات آن می‌توان به آبنماهای سراسری، سروهای بلند و زیبا،  فضای سبز چشم نواز، مکانی برای کمپ نوروزی مسافران، بوفه مواد غذایی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و.. اشاره کرد.

اگر اهل قدم زدن در هوای آزاد، بازی‌های دسته‌ جمعی دوستانه و لذت بردن از خوشحالی‌های کوچک زندگی هستید، باغ جنت محلی برای آرامش شما و تفریح در شیراز خواهد بود.

آدرس: شیراز، ابتدای ورودی غربی شیراز، بلوار امیرکبیر.

پارک آزادی

پارک آزادی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین جاهای تفریحی شیراز دانست که در سال۱۳۴۵ با بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع وسعت ساخته شده است. از امکانات مختلف این پارک می‌توان به این موارد اشاره کرد: دریاچه مصنوعی با قابلیت قایقرانی، غرفه‌های خوراکی، تالار نمایش ،لانه‌های پرندگان‌، آبنماهای زیبا، نمازخانه، سرویس بهداشتی.

آدرس: شیراز، فلکه گاز.

پارک کوهستانی دراک

پارک کوهستانی دراک با ۵۸۰ هکتار مساحت در منطقه ۱۰ شهرداری شیراز در دامنه غربی ارتفاعات کوه دراک در نزدیکی سد آتی الاحداث تنگ سرخ به عنوان پارک بزرگ شیراز در این پارک تفریحی گردشگری می‌توانید تجربه‌ی استفاده از وسایلی تله کابین، زیپ لاین، چرخ فلک بزرگ را داشته باشید.

همچنین پارک کوهستانی دراک مکانی اقامتی محسوب می‌شود که در آن هتل باکیفیتی ساخته شده است. مسیرهای زیبای پیاده ‌روی و دوچرخه سواری از دیگر زیبایی‌های  این پارک است. باغ کاشت گیاهان دارویی هم برای طبیعت دوستان جذاب به‌ نظر می‌رسد.

آدرس: شیراز، ابتدای بلوار حسینی الهاشمی.

پارک کوهپایه

پارک کوهپایه شیراز چند علت قانع‌کننده دارد که آن را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین جاهای تفریحی شیراز کرده است. اولین و مهم‌ترین علت وجود گهواره دید، یکی از بناهای تاریخی متعلق به دوران دیلمی است که در گذشته نوعی برج مراقبت برای دیده بانی سربازان بوده است. برای بازدید از این بنای تاریخی و تماشای شهر از ارتفاع، کافی است کمی حال ‌و هوای پله ‌نوردی داشته باشید تا خود را به مرتفع ‌ترین بخش پارک برسانید. کنار گهواره دید، یادمانی برای شهدا نیز ساخته شده است.

علل دیگر برای اهمیت پارک کوهپایه شیراز آب‌وهوای دل‌انگیز آن و وجود غرفه‌های اطراف پارک است که محلی برای فروش محصولات مختلف است. از جمله امکانات رفاهی پارک کوهپایه می‌توان به زمین بازی کودکان، نمازخانه، بوفه و وسایل ورزشی اشاره کرد. این پارک از نظر موقعیت مکانی به تعدادی از جاهای دیدنی شیراز از جمه دروازه قرآن، آرامگاه خواجو، حافظیه، باغ جهان ‌نما و… نزدیک است.

آدرس: شیراز، دورازه قرآن، به طرف بلوار هفت تنان، بلوار چهل مقام.

باغ وحش شیراز

شاید کمتر کسی از بین گردشگران شیراز حواسش باشد که در میان بازدید از جاهای دیدنی تاریخی، سری به باغ وحش این شهر بزند. باغ وحش شیراز یکی از جاهای تفریحی شیراز است که ماجرای تاسیس آن هم شنیدنی است.

در سال‌های ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۰ پهلوانی قدرتمند به نام سیروس قهرمانی با شهامت زیاد به کشتی گرفتن با شیر مشهور بود. فعالیت این باغ وحش نیز با دو شیر آفریقایی که به عنوان هدیه از هند به سیروس قهرمانی اهدا شده بود، آغاز شد.

با اضافه کردن حیوانات مختلف، باغ وحش شیراز به شکل کنونی خود در آمد. این باغ وحش دارای ۴۴۰ حیوان از ۶۳ گونه مختلف است که از سراسر دنیا جمع ‌آوری شده‌اند. از جمله حیوانات این باغ وحش می‌توان به پلنگ، گراز، راکون، خرس قهوه‌ای و سیاه، شیر آفریقایی، گرگ سفید، پرندگان شکاری، انواع مار و… اشاره کرد.

آدرس: شیراز، ۱۸ کیلومتری جاده شیراز- مرودشت، روبه روی پالایشگاه شیراز.

ساعت کار: همه روزه از ۸:۳۰ تا ۱۷.

باغ گل ها

باغ گلها با مساحتی نزدیک به ۳.۵ هکتار در چند فاز به عنوان یکی از باغ های تفریحی شیراز افتتاح شد. این باغ مجموعه‌ای از گل‌های رنگارنگ و زیبا است که نظر هم بازدیدکننده‌ای را جلب می‌کند. شک نکنید که از همان بدو ورود به باغ باید یک دوربین دستتان باشد و یک‌بند از این تصاویر چشم‌ نواز عکاسی کنید.

آدرس: شیراز، معالی آباد، خیابان شهید محمدی.

پیاده راه سلامت چمران

پیاده راه سلامت بهشت که در بلوار چمران قرار گرفته، مسیری برای پیاده‌ روی است که توسط شهرداری شیراز به بهره ‌برداری رسیده است. ابتدای این پیاده راه از بلوار شهید چمران آغاز شده و به انتهای آن به بلوار بهشت ختم می‌شود.

این مسیر جزو معدود جاهای تفریحی شیراز است که فقط به پیاده ‌روی اختصاص دارد و یکی از جاهای تفریحی شیراز در شب محسوب می شود.

آدرس: شیراز، بلوار چمران.

پیست اسکی پولادکف

پیست اسکی پولادکف یکی از جاهای تفریحی شیراز است که با عنوان یک مجموعه تفریحی ورزشی شناخته می‌شود. این مجموعه دومین پیست اسکی بزرگ و بین‌ المللی ایران است که در چهار فصل دایر است و در ارتفاع ۲۸۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

این پیست دارای یک هتل چهار ستاره، تله‌کابین، تله‌اسکی و دستگاه موتور برفی، کافی شاپ، آموزشگاه اسکی، رستوران و.. است. اگر اهل اسکی هستید، بهتر است هنگام سفر به شیراز، وسایل اسکی خود را هم پشت ماشین بگذارید.

پیست پولادکف در تابستان دارای امکاناتی مثل دریاچه مصنوعی و چادرهای عشایر است که همه ساله گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی را مهمان خود می‌کند.

آدرس: شیراز، استان فارس، کیلومتر ۱۰۰ شیراز، سپیدان، مارگون، مجموعه تفریحی ورزشی پولادکف.

بعد از یک تفریح درست و حسابی نوبت به استراحت می‌رسد!

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، شیراز علاوه بر جاهای دیدنی بی‌نظیر، مراکز و جاهای تفریحی زیادی دارد که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. از مکان‌های تاریخی و فرهنگی کمی فاصله بگیرید، نفسی تازه کنید. جاهای تفریحی شیراز فرصتی است تا کمی از زندگی روزمره فاصله بگیرید. لذت تفریح انفرادی یا دسته ‌جمعی، تجربه‌ای است که هرگز نباید آن را دست ‌کم بگیریم. چه تنها چه با دوستان و خانواده خود خوش بگذرانید، ساعت‌ها بازی و هم‌صحبتی کنید تا در پایان روز در حالی‌که سرتان از صدای قهقه‌های بلند پر شده و هنوز خوشحالید، به خانه اجاره ای در شیراز برگردید و با ذهنی آرام استراحتتان را شروع کنید.

 

۴.۸/۵ - (۸۸ امتیاز)
یک نظر برای "جاهای تفریحی شیراز" ارسال شده.
  1. امیرم گفت:

    درود بر شما
    از دیگر مراکز تفریحی شیراز پیست موتورکراس در پارک پنجاه هکتاری مادر
    از دیگر مراکز تفریحی شیراز ترامپولین تنگو در پارک دراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *