بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز

بهترین-و-معروف-ترین-رستوران-های-شیراز

شیراز یکی از بهترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است. شهری پر از زیبایی، که هر چهار فصلش بسیار دلنشین و اعجاب انگیز است، همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد شیراز را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. قطعا رفتن به سفر یکی از بهترین تجربه‌ها در زندگی هر شخصی است، مخصوصا اگر مقصد شما شهر بهار نارنج و عشق و عاشقی باشد. هر گوشه از سفر به این شهر، پر از زیبایی و بسیار لذت بخش است، و هر بخش آن مانند جاده و مسیر سفر، مراکز تفریحی و دیدنی، غذاها و غیره همگی مانند تکه‌های پازل هستند که در کنار هم سفر را لذت بخش می‌کنند.

در این بخش از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم تا ۱۰ تا از بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز را به شما معرفی کنیم، رستوران‌هایی که هر مسافری را به خود جذب می‌کنند، و باعث می‌شوند تا از خوردن غذاهای فوق العاده در آن‌ها لذت ببرید. پس با ما همراه باشید تا با این رستوران‌های جذاب و تماشایی آشنا شوید.

۱۰ تا از بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز

سفر به شیراز یکی از جذاب‌ترین و زیباترین سفرها در زندگی هر شخصی است، یکی از راه‌هایی که می‌تواند این سفر را به یادماندنی‌تر و خاطره انگیزتر کند، خوردن غذاهای لذیذ و خوش طعم این شهر زیباست. سفر به شیراز بدون خوردن غذاهای لذیذ در رستوران‌های آن، لذت بخش نخواهد بود، پس حالا که به شیراز می‌روید، یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های آن را انتخاب کنید.

انتخاب یک رستوران خوب و باکیفیت از میان تمام رستوران‌های موجود در شیراز، به خصوص برای مسافران و کسانی که آشنایی کاملی با رستوران‌های شیراز ندارند، قدری دشوار است، بنابراین اگر قصد سفر به شیراز و لذت بردن از غذاهای خوشمزه را دارید، با ما همراه باشید.

۱. رستوران بین المللی هفت خوان؛ بهترین و مجلل‌ترین رستوران شیراز

رستوران-بین-المللی-هفت-خوان

شاید بتوان گفت رستوران هفت خوان، یکی از جذاب‌ترین رستوران‌های ایران است. نام این رستوران از نام داستان معروف هفت خوان رستم گرفته شده است و شامل هفت طبقه است. رستوران سنتی، رستوران بین المللی نوفل، رستوران فست فود بلیان، رستوران بوفه سیندخت، رستوران باربیکیو، کافی شاپ کلاسیک و کافی شاپ سنتی، هفت طبقه این رستوران را تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید برای خوردن یک غذای لذیذ و یا حتی میل کردن یک عصرانه دلچسب به این رستوران فوق العاده مراجعه کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این رستوران مجلل، اجرای موسیقی زنده در آن است، که فضایی متفاوت و خاص را برای شما به ارمغان می‌آورد. شنیدن موسیقی زنده در هنگام صرف غذا تجربه‌ای به یاد ماندنی و خاطره‌ای خوش برای شما خواهد ساخت.

۲. خانه پرهامی؛ رستورانی دلنشین با طعم غذاهای مادربزرگ

خانه-پرهامی

رستوران خانه پرهامی، ساختمانی ۲۰۰ ساله است، این رستوران برخلاف سایر رستوران‌های تجملاتی، سرشار از سادگی و زیبایی است. این رستوران دارای یک حیاط زیباست که حوضی نقلی در میان آن قرار دارد، ترکیب این منظره زیبا با آواز پرندگان شما را مجذوب کرده و روحتان را نوازش خواهد داد. بنابراین اگر به دنبال یک مکان دنج و سرشار از صمیمیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به این رستوران سری بزنید.

۳. رستوران سنتی شرزه؛ قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین رستوران شیراز

رستوران-سنتی-شرزه

رستوران شرزه، یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز است. شرزه، رستورانی دو طبقه با مساحتی بزرگ است که انواع غذاهای سنتی با بالاترین کیفیت و بهترین طعم در سینی‌های فلزی و ظروف مسی در آن سرو می‌شوند. این که یک رستوران بتواند سالیان طولانی به عنوان رستوران سنتی فعالیت کند، نشان از کیفیت و محبوبیت آن در میان مردم است.

برای این که اطلاعات کاملی از غذاهای سنتی شیراز داشته باشید، می‌توانید به مقاله غذای محلی و سنتی مخصوص شیراز مراجعه کنید و با غذاهای لذیذ محلی شیراز آشنا شوید.

۴. رستوران خوشا شیراز؛ رستورانی با وصف بی‌نظیر

رستوران-خوشا-شیراز

این رستوران دارای مساحتی بزرگ و جذاب به همراه پارکینگ است، بنابراین برای رفتن به این رستوران نگران جای پارک نباشید. این رستوران دو قسمت دارد و شما می‌توانید از بین قسمت سرباز و یا اتاق‌های خصوصی یکی را انتخاب کنید و غذای خود را میل کنید. گوش کردن به صدای دلنشین آب و نشستن در کنار طبیعتی زیبا و جذاب، به همراه غذاهایی بسیار لذیذ باعث می‌شود تا خاطره‌ای خوش برایتان به ثبت برسد.

۵. رستوران صوفی؛ رستورانی با فضای بسیار دلنشین

رستوران-صوفی

پس از این که از باغ عفیف آباد دیدن کردید، و از مناظر آن غرق در لذت شدید، به رستوران صوفی بروید و روز زیبای خود را کامل کنید. این رستوران یکی از رستوران‌های قدیمی شهر است که در حدود ۲۰ سال است به مسافران خدمت می‌کند. کیفیت غذا در این رستوران بسیار بالا است و فضای بسیار دلنشینی دارد.

۶. رستوران‌های باغ راز؛ تجربه خوردن غذا در دل طبیعت

رستوران‌های-باغ-راز

رستوران‌های باغ راز دارای یک ورودی بسیار زیبا، یک باغ بزرگ، یک رستوران سربسته و یک کافی شاپ روی پشت بام است. در این رستوران سرسبز و زیبا می‌توانید انواع غذاهای کبابی، نوشیدنی‌های مختلف و حتی غذاهای فست فودی را سفارش دهید و از خوردن این غذاها با بهترین کیفیت و بهترین مزه‌ها، نهایت لذت را ببرید.

۷. رستوران عمارت فیل؛ خوردن غذا در کنار یادگاری‌های زندیه

رستوران-عمارت-فیل

عمارت فیل در واقع یک عمارت قدیمی و مربوط به دوره زندیه است. رستوران این عمارت به عنوان یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز است که مسافران بسیاری به آن‌جا رفته و از خوردن غذا در یک فضای سنتی و تماشای معماری قدیمی این ساختمان لذت می‌برند.

۸. رستوران عمارت شاپوری؛ یک تیر و دو نشان!

رستوران-عمارت-شاپوری

اگر به دیدن عمارت قدیمی و دیدنی شاپوری بروید، می‌توانید از رستوران این عمارت استفاده کنید و خودتان را به صرف یک غذای لذیذ و خوشمزه دعوت کنید. این عمارت جذاب علاوه بر این که جزو بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز است، جزو مکان‌های دیدنی شیراز نیز محسوب می‌شود. عمارت شاپوری در دوران پهلوی ساخته شده و جلوه‌ای بسیار باشکوه دارد که گردشگران بسیاری برای تماشای این بنای زیبا و جذاب به این مکان می‌آیند.

اگر دوست دارید با مکان‌های گردشگری و جاهای دیدنی جذاب شیراز آشنا شوید، خواندن مقاله شیراز کجا بریم؟ جاهای دیدنی و گردشگری شیراز با عکس را از دست ندهید. با تمام این تفاسیر اگر خواستید بعد از گشت و گذار در این عمارت بی‌نظیر استراحت کنید، کافی شاپ رستوران این عمارت فوق العاده می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

۹. رستوران شاندیز؛ با منظره‌ای رو به دروازه قرآن

رستوران-شاندیز

احتمالا تا کنون نام رستوران‌های شاندیز به گوشتان خورده است. شاندیز مجموعه رستوران‌هایی هستند که در مقاصد مهم گردشگری شعبه‌هایی دارند. رستوران شاندیز یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز است که در یک منطقه مرتفع شهر قرار گرفته است. منظره این رستوران جذاب رو به دروازه قرآن است. داشتن محیطی زیبا همراه با الاچیق‌هایی با سقف حصیری و گل کاری‌های با سلیقه باعث می‌شود تا تجربه‌ای جدید داشته باشید و از خوردن غذا به همراه مناظر زیبای شهر لذت ببرید.

۱۰. رستوران سنتی کته ماس

رستوران-سنتی-کته-ماس

وجود راه پله‌ای باریک با دیوارهای آجری که به یک فضای دلنشین بزرگ ختم می‌شود، گلدان‌های سفالی، لوسترهای سنتی، حوضچه‌های کوچک، سقف بلند با نقش و نگارهایی بسیار زیبا، میز و صندلی‌های چوبی و کارکنانی که لباس سنتی بر تن دارند، همگی باعث می‌شود تا فضایی بسیار جذاب و صمیمی ایجاد شود و شما از خوردن غذا در آن لذت ببرید. اگر به دنبال یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز هستید که فضای دنج و کاملا سنتی داشته باشد، پس رستوران سنتی کته ماس را از دست ندهید.

شیراز شهری پر از زیبایی و قشنگی است که همین جاذبه‌ها و زیبایی‌ها باعث می‌شوند تا همه ساله و در تمام فصول سال مسافران و گردشگران زیادی به آن سفر کنند. از این رو تعداد رستوران‌های شیراز بسیار زیاد است، ما تا این قسمت سعی کردیم تا ۱۰ تا از بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز را به شما معرفی کنیم تا اگر به شیراز سفر کردید در انتخاب رستوران خوب دچار سردرگمی نشوید.

گفتیم که شیراز پر از جاذبه‌های دیدنی است که هر کدام از آن‌ها زیبایی منحصر به فردی دارند، می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در شیراز، اقامتی آسوده و راحت را تجربه کنید و به راحتی از گشت و گذار در شهر، و خوردن غذا در بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز نهایت لذت را ببرید. در ادامه می‌خواهیم تا به معرفی چند مورد از بهترین کبابی‌ها و فست فودی‌های شیراز بپردازیم.

بهترین کبابی‌های شیراز

بعد از معرفی بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز، در ادامه قرار است تا به معرفی چند مورد از بهترین کبابی‌ها و فست فودی‌های شیراز بپردازیم:

· فست فود گابریک؛ فست فودی مدرن و سرسبز

فست-فود-گابریک

اگر در طول سفر خود هوس خوردن فست فود کردید، می‌توانید فست فود گابریک را امتحان کنید. فست فود گابریک یکی از جذاب‌ترین و زیباترین فست فودها در شیراز است. دکوراسیون خاص، خلاقانه و متفاوت این فست فود، همچنین داشتن دو فضای باز و سربسته باعث شده تا این رستوران یکی از فضاهای مورد علاقه مشتریان و مسافران باشد.

· فست فود مستر برگر؛ طعم بی‌نظیر یک برگر واقعی

مستر-برگر

مستر برگر، فست فودی قدیمی و شناخته شده است که برگرهایش بسیار معروف است و اغلب مسافران دوست دارند تا طعم برگرهای آن را امتحان کنند. این فست فود فضای چندان بزرگی ندارد و معمولا به دلیل طعم لذیذ برگرهایش، همیشه شلوغ است، و ممکن است نتوانید جای مناسبی برای خوردن غذا در آن پیدا کنید، البته می‌توانید غذای خود را به صورت بیرون بر سفارش دهید و از طعم خاص برگرهایش لذت ببرید.

· رستوران رودکی

این رستوران جزو رستوران‌های معروفی است که حتی اهالی خود شیراز، روزهای جمعه را برای خوردن غذا و گذراندن اوقاتی خوش، به آن جا می‌روند. بسیاری از افرادی که از غذاهای این رستوران خورده‌اند معتقدند بهترین کباب‌های شیراز در این رستوران یافت می‌شود. بنابراین اگر شما هم دلتان می‌خواهد از طعم بی‌نظیر کباب‌های شیراز بچشید حتما سری به رستوران رودکی شیراز بزنید.

· باربیکیو دیاکو

باربیکیو-دیاکو

این کبابی یکی از بهترین کبابی‌های شیراز است که انواع کباب‌ها را با بهترین کیفیت و خوش طعم‌ترین مزه ارائه می‌کند. البته اگر به دنبال لیستی از بهترین کبابی‌های شیراز هستید، نون و کباب درباری، کباب سرای خودمونی و کبابی جگر طلای شیراز را هم حتما در لیست خود قرار دهید.

برای خوردن غذا در شیراز کجا بریم؟

برای-خوردن-غذا-در-شیراز-کجا-بریم؟

از آن جایی که شیراز شهری پر از جاذبه است، و مسافران بسیاری از جاهای مختلف برای دیدن جاذبه‌های این شهر به آن سفر می‌کنند، تعداد رستوران‌های آن به قدری زیاد است که این مقاله گنجایش آن‌ها را ندارد، اما در این بخش از مجله لیدوماتریپ سعی کردیم تا بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز را معرفی کنیم تا راهنمای مناسبی برای سفر شما به شیراز باشد.

اگر می خواهید نهایت لذت را در این سفر تجربه کنید میتوانید با اجاره اقامتگاه در شیراز آرامش و سبک زندگی اصیل ایرانی را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید.

۴.۵/۵ - (۱۷ امتیاز)
6 نظر برای "بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز" ارسال شده.
  1. محمد امین گفت:

    ادرس فسفود فود گابریک کجاس؟

    1. رعنا گفت:

      شیراز،انجیره،خ. دکتر حسابی سی و چهارم

  2. مهنا گفت:

    رستورانای معروف شیراز؟

    1. رعنا گفت:

      رستوران بین المللی هفت خوان
      رستوران سنتی شرزه
      خانه پرهامی
      رستوران شاندیز
      رستوران خوشا شیراز
      رستوران عمارت فیل
      رستوران صوفی
      رستوران‌های باغ راز
      رستوران عمارت شاهپوری
      رستوران سنتی کته ماس

  3. MOHSENNASIM666 گفت:

    پرهامی که واقعا مزخرفه😒
    هم گرونه هم کیفیت نداره

  4. بیتا الوانی گفت:

    هفت خپان عاالیه
    فقط رفتین برین زیر زمین خیلی فضا و همه چیش بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *