بهترین زمان سفر به زنجان؛ برای بیشتر لذت بردن در سفر

بهترین زمان سفر به زنجان؛ برای بیشتر لذت بردن در سفر

اگر در نظر دارید شهری پر از فرهنگ، تاریخ و تمدن و همین ‌طور مردمانی خون‌گرم، مهربان، مهمان‌نواز و صمیمی را برای سفر خود انتخاب کنید، شهر زنجان مقصد خوبی برای شما خواهد بود. شهری که به آب و هوای فوق‌العاده مطبوع در کل ایران مشهور بوده و قدوم گردشگران و مسافران عزیز را گرامی می‌دارد. شهر زنجان در هر فصلی پر از زیبایی‌های خدادادی است و به خودی خود یک تابلو نقاشی زیبا از ذوق و هنر الهی به حساب می‌آید.

وقتی در زمان‌های مختلف از سال به این شهر پر از جاذبه‌های طبیعی سفر می‌کنیم، هیچ شباهتی در طبیعت شهر و در فصول مختلف نخواهیم دید. بهار زنجان دارای طبیعتی زیبا و لذت بخش، تابستانش مملو از درختانی با بارهای میوه فراوان، پاییزش مانند یک تابلو هزار رنگ از نعمت‌های خدادادی و زمستانش هم یک شهر سفید پوش است که حضور در این شرایط برای خیلی‌ها آرزو به حساب می‌آید. بهترین زمان سفر به زنجان با توجه به سلیقه افراد متفاوت است؛ از همین رو در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ ویژگی‌ها و زیبایی‌های هرکدام از این زمان‌ها را برایتان شرح دهیم تا انتخابی مناسب داشته باشید. در ادامه ما را همراهی کنید.

سفر به شهر زنجان؛ سفری خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی

سفر به شهر زنجان؛ سفری خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی

نام زنجان از واژه‌ای به نام زنگان که به معنی پر بار و پرارزش است گرفته شده که البته بی‌ربط هم به فرهنگ و قدمت زیاد طولانی آن نیست. این شهر یکی از دوست داشتنی‌ترین شهرهای ایران شناخته شده که در شمال غرب ایران قرار دارد و با هفت استان دیگر هم همسایه می‌باشد. شهر زنجان با جاذبه‌های منحصر به فردش گردشگران زیادی را برای گردش و ماجراجویی به سمت خود می‌کشاند و علاوه بر آن از طریق سوغاتی‌هایش نام خود را در ذهن آنان تا همیشه سزنده نگه می‌دارد.

اغلب مردم ایران زنجان را با صنایع دستی آن یعنی چاقوهای تیز می‌شناسند و هر مسافری که به این شهر سفر کند، حتماً به خرید آن می‌پردازد. اما این شهر زیبا و مردمانش با خوراکی‌هایشان شما را شگفت زده خواهند کرد و طعم خوب این خوراکی‌های لذیذ، دقیقا همان چیزی است که همواره به دنبال آن بودید.

جغور بغور که ترکیبی از جگر گوسفند، قلوه گوسفند و پیاز می‌باشد و خورش آلوچه با مرغ و پیاز که یکی از مشهورترین و لذیذترین غذاهای سنتی این شهر است و توصیه می‌شود بدون خوردن این غذاها هرگز اقدام به ترک این شهر نکنید!

علاوه بر اینکه این شهر پر از جاهای دیدنی مختلف، صنایع دستی فراوان و خوراکی‌های خوشمزه می‌باشد، انسان‌هایی خون‌گرم و صمیمی در دل خود جای داده تا شما را از اینکه این شهر زیبا را برای مقصد مسافرت خود انتخاب کرده‌اید، بیشتر خوشحال‌ کنند.

سفر به شهر زنجان و دیدنی‌های زیادش برای همه مسافران و ماجراجویان عزیز پیشنهاد می‌شود که از جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی و حتی جاهایی که توسط خود مردم بنا شده‌اند، غافل نشوند. شهر زنجان بازارهای خیلی زیادی دارد که بعضی از آن‌ها قدیمی و سنتی می‌باشند و بعضی دیگر هم کاملاً مدرن و به صورت پاساژهایی هستند که در هر کدام، انواع و اقسام وسایل مختلف برای خرید یافت می‌شود.

آب و هوای زنجان؛ آب و هوایی سردسیر و لذت‌بخش

آب و هوای زنجان؛ آب و هوایی سردسیر و لذت‌بخش

موقعیت جغرافیایی شهر زنجان به گونه‌ای است که در ارتفاعات قرار دارد و دارای مناطق کوهستانی و جلگه‌ای فراوانی است. به همین علت آب و هوایش نسبت به مناطق مرکزی ایران گاهی اوقات سردتر است و زمستان‌های یخبندان و پربارشی دارد. از مهم‌ترین ارتفاعات استان زنجان می‌توان به رشته کوه‌های شمالی مانند قله گلاس، قله دگاه و قله چله خانه و رشته کوه‌های جنوبی مانند قله قیدار، قله خور جهان، قله علم کندی، قله سپهسالار، قله جهان داغ و قله رستم اشاره نمود. در مجموع این شهر در اکثر ماه‌های سال آب و هوایی سرد و خنک دارد که علت آن هم واقع شدن ای شهر در منطقه کوهستانی می‌باشد. بنابراین در انتخاب بهترین زمان سفر به زنجان، دقت کنید تا مطابق با طبع و سلیقه خود یکی از فصول سال را برای گردش و تفریح در این شهر دیدنی برگزینید.

بهترین زمان سفر به زنجان در نظر افراد مختلف، متفاوت است. برخی از افراد علاقه خاصی به سرما و گشت و گذار در برف و باران دارند و زمستان را فرصتی مغتنم برای لذت بردن از ورزش‌های زمستانی می‌دانند. اما در مقابل، بسیاری نیز مطلقا از سرما و برف و کولاک استقبال نمی‌کنند. آب و هوای این شهر در بازه‌های زمانی مختلف از سال زیاد گرم نمی‌شود و حتی در تابستان نیز آفتاب ملایمی بر شهر می‌تابد. ولی زمستان زنجان پر از برف و سرمای سوزناک است که برای برخی از افراد مناطق گرمسیری که به سرما عادت ندارند، شاید کمی اذیت کننده باشد.

بهترین زمان سفر به زنجان چه زمانی است؟

آب و هوای کوهستانی همراه با زمستانی بسیار سرد و پر از برف ، تابستانی دلپذیر و همراه با طبیعت با طراوت، بهاری پر باران و مملو از شکوفه‌ها و پاییزی که از برگ‌های خزانش نمی‌توان گذشت، همه و همه از زیبایی‌های دیدنی شهر زنجان می‌باشند که نمی‌توان از زیبایی هیچ کدام از آن‌ها چشم پوشید. هر کدام از این فصل‌ها به نوعی بهترین زمان سفر به زنجان برای سلیقه‌های مختلف به حساب می‌آیند؛ ولی برا عموم مردم، بهترین زمان سفر به زنجان ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد هستند.

در فصل بهار و تابستان که بهترین زمان سفر به زنجان هستند، آب و هوای مطبوعی مسافران زیادی را از جاهای گرمسیری ایران به شهر تاریخی زنجان می‌کشاند. به علت قرار گرفتن این شهر در مناطق کوهستانی و سردسیر، معمولا ماهای زمستانی بهترین زمان سفر به زنجان محسوب نمی‌شوند؛ چرا که علاوه بر آب و هوای سرد، یخ بستن و لغزنده بودن جاده‌های این استان خطرآفرین هستند. البته اگر جزو افرادی هستید که به هوای سرد و برف علاقه دارید، فرصت سفر به این شهر در زمستان را از دست ندهید.

سفر به زنجان در بهار؛ حضور در میان انبوهی از شکوفه‌ها

سفر به زنجان در بهار؛ حضور در میان انبوهی از شکوفه‌ها

زنجان یکی از بهترین شهرهای ایران برای گردش در فصل بهار و دیدن جاهای تفریحی و تاریخی آن می‌باشد. آب و هوای خنک آن به آدمی لذتی چند برابر می‌دهد که نمی‌توان از آن سیر شد. فرض کنید که در این شهر در فصل بهار، نه احساس گرما خواهید کرد نه احساس سرمای زیاد. یکی از بهترین زمان‌های سفر به زنجان، فصل بهار است؛ چرا که در این فصل باران نعمت الهی بر روی شهر باریدن می‌گیرد و سرسبزی و طراوت زیادی در شهر ایجاد می‌کند. در این فصل اگر به شهر زنجان سفر کنید، طبیعت دیدنی آن که شامل آبشارها و باغ‌های زیبایی می‌شود را هرگز از یاد نخواهید برد. غار کتله خور یکی از مناطق دیدنی زنجان است که مسافران نوروزی از دیدن آن هرگز غافل نمی‌شوند. جالب است بدانید که کتله به معنی پستی و بلندی و ناهمواری‌های داخل غار و خور به معنی آسانی و راحتی است. در سفر به زنجان در فصل بهار، رودخانه قزل اوزن که از کوه‌های کردستان سرچشمه می‌گیرد و یک اکوسیستم  بااهمیت را هم به وجود آورده فراموش نکنید. این رودخانه که زیبایی چشم‌نواز و بی‌بدیلی به مناطق اطراف خود بخشیده، در آخر به دریای خزر سرازیر می‌شود. منطقه حفاظت شده سرخ آباد نیز مکانی گردشگری و دیدنی به حساب می‌آید و به علت داشتن شرایط اکولوژیکی خاص خود، زیستگاه‌های متنوعی را شامل می‌شود. آهو ایرانی، خرس قهوه‌ای، پلنگ، شنگ، شاهیل، مار، مارمولک و بسیاری از حیوانات دیگر کمیاب در این منطقه زندگی می‌کنند.

سفر به زنجان در تابستان؛ بهترین زمان سفر به زنجان

سفر به زنجان در تابستان؛ بهترین زمان سفر به زنجان

بهترین زمان سفر به زنجان ممکن است در فصل تابستان باشد که از گرمای شدید و سوزناک هرگز خبری نخواهد بود. این شهر در این فصل پر از زیبایی و دارای آب و هوایی مطلوب است که حضور در آن، روح شما را جلا می‌بخشد. در این شهر زیبا چشمه‌های آب گرم و سرد معدنی شکل گرفته‌اند که از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند و برای گردشگران اهمیت زیادی دارند. آبشار شاشار که در منطقه تهم و میان سنگ‌ها صخره‌ای قرار دارد، یکی از مناطقی است که هنگام سفر به این شهر نباید از دیدن آن بگذرید. در فاصله پنج کیلومتری این آبشار، دریاچه و سدی دیدنی وجود دارد که تنها با یک ساعت کوهنوردی و پیاده‌روی به آن خواهید رسید. اگر تصمیم درستی درباره بهترین زمان سفر به زنجان بگیرید، از دیدن شکوه و زیبایی این مناطق نهایت لذت را خواهید برد. س

دریاچه پری که در ۴۵ کیلومتری ماهنشان قرار دارد، نیز از طبیعتی دیدنی و جذاب برخوردار است. این منطقه یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی زنجان بوده و تقریباً تنها دریاچه طبیعی آن می‌باشد. فراموش نکنید که در این فصل حتما از مجموعه ائل داغی که به بام زنجان هم مشهور است، دیدن کنید. این مجموعه به دو قسمت تفریحی تقسیم می‌شود که یکی شامل یه قله برای کوهنوردی، آلاچیق، رستوران و پارک و مراکز تفریحی بوده و دیگری شامل سد گازانگ است که آن هم شامل رستوران، کافی شاپ و تفریحات آبی می‌باشد. سفر به شهر زیبای زنجان در فصل تابستان یکی از بهترین پیشنهادهای مسافرتی است که به گردشگران و مسافران عزیز می‌توان داد؛ پس فرصت را به هیچ وجه از دست ندهید.

سفر به زنجان در پاییز؛ لذت دیدن طبیعت هزار رنگ زنجان

سفر به زنجان در پاییز؛ لذت دیدن طبیعت هزار رنگ زنجان

بهترین زمان سفر به زنجان می‌تواند فصل پاییز هم به حساب بیاید تا از مناظر زیبای پاییزی، وقتی که باد برگ‌های رنگین درختان را می‌رقصاند و رنگ‌های متنوعی را پیش چشمان رهگذران آشکار می‌کند، دیدن کنید. این رنگ‌ها روح آدمی را شاد کرده و حس و حال عجیبی را به روحتان منتقل می‌کنند. همه جا مملو از مناظر جالب و دیدنی می‌شود و صدای خش‌خش برگ درختان در زیر پاهایتان شما را به وجد می‌آورد.

علاوه بر جاهای دیدنی طبیعی که در پاییز می‌توان از آن‌ها بهره برد، موزه‌ها و بازارهایی هم هستند که برای بازدید گردشگران مناسب خواهند بود. بدون شک بازارگردی و خرید کردن و تهیه انواع سوغاتی و صنایع دستی شهرهای مختلف از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های هر سفری به شمار می‌آید؛ پس بازدید از بازار سرپوشیده زنجان را حتماً در برنامه سفر خود قرار دهید تا با تاریخ و صنایع دستی این شهر بیشتر آشنا شوید.

سفر به زنجان در زمستان؛ تجربه به یاد ماندنی ورزش‌های زمستانی

سفر به زنجان در زمستان؛ تجربه به یاد ماندنی ورزش‌های زمستانی

زمستان سرد زنجان که در کل ایران به برف و سفیدپوشی مشهور است، یکی از بهترین زمان‌های سفر به زنجان محسوب می‌شود. بیشتر اوقات در زمستان، دمای هوا در شهر زنجان زیر صفر می‌باشد و برف هم در ارتفاعات شهر غالبا دیده می‌شود. جاده قزوین زنجان در این فصل اغلب پوشیده از برف بوده و برای کسانی که مجهز به وسایل مسافرتی برای روزهای سرد سال هستند، تجربه جالبی رقم خواهد زد.

از تفریحات زمستانی این شهر می‌توان به پیست اسکی پاپایی زنجان اشاره کرد که علاوه بر اسکی، تیوپ بازی و برف بازی در آنجا رونق زیادی دارد. اگر در فصل زمستان به این شهر زیبا سفر کردید، حتماً به این پیست اسکی سری بزنید. اگر جزو افرادی هستید که به اصطلاح سرمایی بوده و تحمل برف و سوز و سرمای زمستانی را ندارید، توصیه می‌کنیم در فصل زمستان به این شهر سفر نکنید؛ ولی اگر به دنبال ماجراجویی در برف و سرما هستید، بهترین زمان سفر به زنجان برای شما فصل زمستان است. .

اقامت در زنجان؛ اقامت در بومگردی‌ها و هتل‌های زنجان

اقامت در زنجان؛ اقامت در بومگردی‌ها و هتل‌های زنجان

اقامت در یک شهر و پیدا کردن مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران دغدغه اصلی آن‌ها در سفر به حساب می‌آید. در بهترین زمان سفر به زنجان که مسافران زیادی هم برای گردش و تفریح این شهر را در نظر می‌گیرند، پیدا کردن جا برای ماندن اندکی سخت‌تر می‌شود. شما با اجاره ویلا و سوئیت در زنجان در وبسایت لیدوماتریپ، به‌راحتی می‌توانید اوقات خوشی را در این شهر سپری کنید.

شهر زنجان هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و سوئیت‌های مناسبی برای پذیرایی و استقبال از مهمان‌هایش در نظر گرفته که هر کدام به نوعی خواهان و طرفداران خاص خود را دارند. از طریق وبسایت لیدوماتریپ هم می‌توانید به راحتی مکان موردنظرتان را با سلیقه خود انتخاب کرده و از تنوع بالای اقامتگاه‌ها مانند اجاره ویلا در زنجان، اجاره آپارتمان و اجاره سوئیت در زنجان استفاده کنید.

بهترین زمان سفر به زنجان و برنامه‌ریزی برای آن

طبق گفته‌ها، بهترین زمان سفر به زنجان در فصل‌های بهار و تابستان است و برنامه‌ریزی برای سفر به زنجان در این فصول از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. در این زمان‌ها چون مسافران زیادی از شهرهای دیگر به زنجان سفر می‌کنند، لازم است پیش از سفر راجع به خورد و خوراک و اقامت در زنجان تصمیم درستی بگیرید. حتی باید چگونگی سفر به این شهر را هم از قبل مشخص کنید تا بتوانید به نحو احسن از اوقاتی که در این شهر سپری خواهید کرد لذت ببرید.

وقتی به این شهر زیبا سفر می‌کنید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن غافل نشوید و به دیدن مکان‌هایی مانند ائل داغی، آبشار شاشار، دریاچه پری، دریاچه قزل اوزون، منطقه حفاظت شده سرخ پوشان، پیست اسکی پاپایی، غار کتله خور و خیلی جاهای دیگر مانند موزه‌ها و مناطق تاریخی بروید.

بازارگردی هم که پای ثابت سفر می‌باشد و خرید سوغاتی و صنایع دستی و همین طور رستوان گردی لحظات نابی از سفر به شهرهای مختلف را برای شما رقم خواهند زد. شما به راحتی می‌توانید از وبسایت لیدوماتریپ ویلا، آپارتمان، هتل یا سوئیتی که مد نظر دارید از قبل رزرو کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *