بهترین روستاهای اطراف اصفهان

بهترین روستاهای اصفهان

بیشتر ما وقتی به سفر به اصفهان فکر می کنیم بیشترین چیزی که به ذهنمان می رسد بازدید از جاهای دیدنی، تاریخی و گردشگری اصفهان است و تصوری از سفر به بهترین روستاهای اصفهان نداریم. درست است که جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری اصفهان در زیبایی و جذابیت هیچ چیز کم ندارند اما این بار می خواهیم تا با بهترین روستاهای اصفهان آشنا شویم تا برنامه سفرمان به اصفهان را فقط به جاذبه های تاریخی آن محدود نکنیم.

کافیست کمی از اصفهان دور شوید و سری به روستای قرمز آن رنگ برنید  و از آن جا راهی جشن انگورها شوید و خودتان را برای کسب تجربیات جدید در روستاها و طبیعت اطراف اصفهان آماده کنید. تا پایان مقاله با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا بیشتر درباره بهترین روستاهای اصفهان بدانید و برنامه متفاوتی برای سفر خود به اصفهان رقم بزنید.

روستای قهی، نزدیک ترین روستا به اصفهان

روستای قهی از نزدیک ترین روستاها به اصفهان

«روستای قهی» یکی از قدیمی ترین روستاهای اطراف اصفهان است که نزدیکی آن به کویر و جاذبه های تاریخی موجود در روستا باعث شده تا روستا مورد توجه کویرنوردان قرار بگیرد. همچنین این روستا نزدیک ترین روستا به اصفهان است که می تواند انتخاب خوبی برای آشنایی با روستاهای اصفهان باشد.

این روستا در فاصله ۸۵ کیلومتری از مرکز اصفهان واقع شده و با ماشین می توانید با طی کردن مسافتی ۱ ساعت و نیم به این روستا برسانید. این روستا به دلیل قرار گرفتن در در دل کویر تا چندین سال قبلی یکی از مهم ترین مراکز پرورش و نگهداری از شتر بوده که امروز این شغل کم رنگ تر شده اما هنوز هم که هنوز است شترداری یکی از مشاغل مهم این روستا به حساب می آید.

وجود خانه های قدیمی که بعضا قدمت آن ها به دوران صفویه برمی گردد نشان دهنده اصالت و قدمت روستای قهی است و گزینه خوبی هم برای کویر گردی بوده و هم برای سفر به دل تاریخ است. شما می توانید در خانه های قدیمی این روستا که برای اقامت مهمانان بازسازی و مرمت شده است اقامت کرده و تجربیات متفاوتی را در سفرتان داشته باشید.

روستای ابیانه استان اصفهان

روستای ابیانه اصفهان

شاید فاصله ۲ ساعت و نیم از شهر اصفهان برای رسیدن به ابیانه کمی سخت و خسته کننده به نظر برسد اما تا چشمتان به این روستا و زیبایی هایش بخورد تمامی خستگی راه از تنتان در خواهد آمد و حسابی از تصمیمی که برای سفر به روستای ابیانه که از بهترین روستاهای اصفهان است از خود ممنون خواهید شد.

قبلا مفصل درباره جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری اصفهان صحبت کرده ایم اما این سفر تاریخی به اصفهان بدون رفتن به ابیانه تکمیل نمی شود! این روستای تاریخی و دیدنی بی شک یکی از بهترین تجربیاتی خواهد بود که در سفرتان به اصفهان خواهید داشت.

ابیانه یکی از بلندترین مناطق مسکونی ایران بوده و در ارتفاع بالایی قرار گرفته و به همین دلیل دارای آب و هوای بسیار مطبوع و خنکی می باشد. این روستا در دامنه کوه کرکس ساخته شده و چیزی که در این روستای قابل توجه است پلکانی بودن روستاست درست مانند روستای ماسوله گیلان. پشت بام هر خانه حیاط خانه طبقه بالایی است و از دور این روستا چند طبقه به نظر می رسد. خانه های از جنس گل قرمز و چوب که از سال ها قبل ساخته شده و اکنون به یکی از خاص ترین دیدنی های اصفهان تبدیل شده است.

چیزی که هنگام قدم زدن در کوچه های باریک و تنگ این روستا بسیار قابل توجه است لباس های سنتی و محلی است که هنوز هم بین مردم بومی استفاده می شود و باعث شده اصالت این روستا بیشتر از قبل به چشم بیاید و زیبایی این روستا را چند برابر کند. در سفرتان به ابیانه به عنوان یکی از بهترین روستاهای اصفهان می توانید شبی را در خانه های سنتی این روستا بمانید تا هرچه بیشتر با فرهنگ مردم بومی آشنا شده و چند روزی مهمان این منطقه خوش آب و هوا و دیدنی اصفهان باشید.

روستای حسن رباط

حسن رباط از بهترین روستاهای اصفهان

حسن رباط هم از دیگر روستاهای اصفهان می باشد که دارای آب و خاک مناسبی برای کشاورزی است که باعث شده باغات زیادی در منطقه وجود داشته باشد که بیشتر آن ها شامل باغات انگور هستند. همچنین در چند سال اخیر در شهریور ماه شاهد برگزاری جشنواره انگور در این منطقه هستیم که همین موضوع باعث شده تا مسافران بیشتر برای سفر به این روستا ترغیب شوند و از نزدیک شاهد زیبایی های این روستا باشند.

در این جشنواره انواع محصولات به دست آمده از انگور از جمله شیره و یا سرکه انگور نیز عرضه می شود که ارگانیک و طبیعی بودن آن از ویژگی های مهم این جشنواره است همچنین نزدیکی این روستا به کوه در کنار طبیعت سرسبزش باعث شده تا این روستا گزینه مناسبی برای طبیعت گردی و کوهنوردی در روستاهای اطراف اصفهان باشد.

روستای برسیان

روستای برسیان از بهترین روستاهای اصفهان

روستای برسیان در فاصله ۳۵ کیلومتری از اصفهان و در مسیر جاده اصفهان به نطنز قرار گرفته است. این روستا نیز به دلیل نزدیکی و فاصله کمی که تا کویر دارد مورد توجه کویرنوردان است.

احتمال قوی نام این روستا در گذشته پارسیان بوده که به مرور تغییر کرده و امروزه بارسیان و یا برسیان خوانده می شود. در مسیر و در خود این روستا جاذبه های متعددی وجود دارد که نشان از قدمت این روستا می باشد. از قدیمی ترین دیدنی های این روستا مسجد و مناره ای است که از دوران سلجوقی به جا مانده است.

روستای هنجن اصفهان

روستای هنجان از روستاهای اصفهان

روستای هنجن در فاصله ۱۶۰ کیلومتری از مرکز شهر اصفهان قرار گرفته است و ترکیب بی نظیری از طبیعت سبز و بناهای تاریخی است که آن را به یکی از بهترین روستاهای اصفهان تبدیل کرده است. وجود رودخانه های برز رود و چیمه رود در این روستا باعث شده تا روستای هنجن طبیعتی سرسبز و هوای مطبوع داشته باشد و به ییلاق روستاهای اصفهان معروف شود.

این روستا هم علاوه بر طبیعت و باغات میوه ای که در خود جای داده دارای بناهای مختلفی می باشد که از دوران سلجوقی و صفوی به جا مانده است. بازدید از این روستا می تواند برای یک مسافرت یک روزه و استراحت در مکانی دنج و آرام یکی از بهترین گزینه ها باشد.

روستای طامه

روستا طامه در نظنز

روستای طامه در دامنه کوه کرکس قرار گرفته و آب و هوای کوهستانی آن باعث شده در تابستان هم در این روستا خبری از گرمای آنچنانی نباشد. اگر از علاقه مندان به کوه نوردی هستید سری به این روستا بزنید تا هم از طبیعت زیبا و هوای مطبوع این روستا استفاده کنید هم بتوانید تجربه متفاوتی از یک کوه نوردی جانانه و فتح قله کرکس داشته باشید. حتی اگر اهل کوه نوردی نباشید وجود رودهایی که در این روستا جریان دارد و در انتها چندین آبشار زیبا را به وجود آورده اند حسابی بگردید.

سخن آخر…

بعضی اوقات لازم است تا در سفرهایمان کمی از شهر و شلوغی های آن دور شویم تا کمی در آرامش و سکوت سفر متفاوتی را تجربه کنیم. اصفهان با همه شگفتی های تاریخی که در خودش جای داده است مکان های بکر و روستاها و طبیعت فوق العاده ای نیز دارد که می تواند به خوبی برای یک طبیعت گردی بکر و فوق العاده مناسب باشد. همانطوری که در بالا به معرفی تعدادی از روستاهای اصفهان پرداختیم می توانید در سفرتان به اصفهان برنامه کامل و متفاوتی از روستا و طبیعت گردی را در کنار بازدید از بناهای تاریخی داشته باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
یک نظر برای "بهترین روستاهای اطراف اصفهان" ارسال شده.
  1. نانوایی این روستا چیست گفت:

    روستای سه را میگویم

    روستای سوه میگویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *