بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

« اگر از امتحان کردن غذاهای جدید، فرهنگ ها و رسم و رسوم جدید، مردم جدید و عقاید و باورهای جدید خوشتان می آید، یک بومگردی رزرو کنید و چند روزی را آنجا بخوابید و بگردید! »

قبل از اینکه بخواهیم به معرفی بهترین بومگردی های ایران بپردازیم اشاره ای کوتاه به تعریف بومگردی می کنیم.

طبق تعریفی که توسط سازمان جهانی گردشگری ارائه شده: بومگردی سفر مسولانه به طبیعت و محیط زیست یک منطقه است به طوری که تمام ویژگی های فرهنگی، طبیعی، اجتماعی و محیطی آن منطقه حفظ شود.

این اقامتگاه ها معمولا در مناطق روستایی، بافت های تاریخی، حومه شهر و یا نزدیک به طبیعت ساخته می شود. تمام ویژگی های ظاهری اقامتگاه، معماری، چیدمان داخلی و دکوراسیون آن برگرفته از فرهنگ و سنت منطقه است.

این بومگردی ها معمولا توسط مردم محلی اداره می شود، پرسنل و کارمندان آن محلی هستند و به سبک و سیاق خاصی اداره می شود. در این اقامتگاه ها معمولا غذاهای محلی سرو می شود و ساکنین این اقامتگاه ها می توانند انواع غذاهای لذیذ محلی آن منطقه را سفارش دهند.

مجله گردشگری لیدوماتریپاز میان بیش از ۱۳۰۰ بوم گردی در سراسر کشور، لیستی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی در ایران را تهیه کرده است.

این بومگردی ها با ارائه فضایی سنتی و در عین حال با امکانات بالا، رضایت بسیاری از مسافرین را برانگیخته اند و محبوب افرادی هستند که می خواهند یک تجربه ی متفاوت و نوستالژیک را در فضایی صمیمانه و دوستانه داشته باشند.  برای آشنایی بیشتر با این بوم گردی، دیدن تصاویر و مشخصات آنها با ما همراه باشید.

اقامتگاه بوم گردی صالحی در اصفهان

«اقامتگاهی ۳۰۰ ساله با محوطه ای باصفا، پنجره های ارسی دار و اتاق هایی دنج و تمیز که نور آفتاب میهمان همیشگی آنهاست»

اجاره بوم گردی در اصفهان

اصفهان از دیرباز به نصف جهان مشهور بوده و به علت توریست پذیر بودن تعداد زیادی اقامتگاه بومگردی در این شهر ساخته شده که اکثر آنها در میان بافت تاریخی و سنتی واقع شده اند.

اقامتگاه بوم گردی صالحی در اصفهان یکی از بهترین بوم گردی های این شهر است. حیاط باصفا، پر از گلدانهای رنگارنگ و حوضی در میانه ی آن چیزی است که با ورود به این بوم گردی در اصفهان خواهید دید.

این اقامتگاه قدمتی ۳۰۰ ساله دارد و معماری آن به سبک قدیمی و سنتی ایرانی است که از نمودهای آن می توان به پنجره های ارسی دار و شیشه های رنگی، استفاده از چوب در طراحی و دکوراسیون منزل، فرش های ایرانی و تزیینات با استفاده از اشیا قدیمی اشاره کرد.

این بوم گردی دارای ۵ اتاق اقامتی می باشد که تعدادی از اتاق ها کف خواب وتعدادی دارای تختخواب هستند. تمامی اتاق های سیستم سرمایشی و گرمایشی دارند و فضای انها بسیار دنج و راحت است.

این بومگردی امکانات سرو غذا دارد و می توانید وعده های غذایی خود را رستوران آن سفارش دهید و از طعم غذایی بی نظیر لذت ببرید. قیمت هر اتاق به نسبت امکاناتی که ارائه می دهد متفاوت است و ظرفیت کلی آن ۲۸ نفر است. این واحد تا کاخ چهل ستون ۸ دقیقه و تا حمام علی گل آقا ۳ دقیقه فاصله دارد.

برای مشاهده تصاویر و ویژگی های بیشتر این اقامتگاه می توانید روی اجاره اقامتگاه بوم گردی در اصفهان کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر هدایت شوید.

اقامتگاه سنتی کاشانه روشن در کاشان

«اقامتگاهی که در آن سنت و مدرنیته با هم ترکیب شده و یک فضای صمیمانه به وجود آورده. در این بوم گردی آرامش و روح هنر ایرانی جریان دارد»

بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

در میان لیست بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران نام اقامتگاه سنتی و بوم گردی کاشانه روشن در کاشان به چشم می خورد که یک خانه سنتی و قدیمی است که با اقامت در آن دقیقا حس و حال زندگی در زمان گذشته را به صورت زنده و پرهیجان تجربه خواهید کرد.

این بوم گردی در کاشان ۸ اتاق دارد که مانند خانه های سنتی قدیمی دورتادور حیاط قرار گرفته اند. مسافران هر اتاق می توانند هر لحظه در این محوطه قدم بزنند و از همنشینی و مصاحبت با یکدیگر لذت برده و دوستان جدیدی هم پیدا کنند.

مانند بیشتر بوم گردی های این اقامتگاه نیز صبحانه رایگان دارد و وعده ناهار و شام را می توانید با احتساب هزینه سفارش دهید.

فضای تمیز و گرم و صمیمانه اتاق ها، حیاط مرکزی باصفا، حس نوستالژیک و خاص اقامتگاه باعث شده بوم گردی کاشانه روشن به یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه های سنتی کاشان مبدل شود. اتاق های این بوم گردی به طرز زیبایی نورپردازی شده اند که روشنی بخش شب های تاریخی و خاص این اقامتگاه است.

خانه بروجردی ها، خانه عباسیان و خانه تاج در فاصله ۵ دقیقه ای این اقامتگاه قرار دارد. همچنین در عرض ۲۰ دقیقه می توانید به شهر زیرزمینی عجیب نوش آباد برسید.

برای مشاهده تصاویر بیشتر و اجاره این اقامتگاه سنتی در کاشان می توانید کلیک نمایید.

اقامتگاه بوم گردی نارنجستان در یزد

«معماری باشکوه ایرانی باعث شده تا اصالت و فرهنگ در فضای اقامتگاه بوم گردی نارنجستان در یزد جاری باشد. اقامتگاهی که تماشای سقف پرشکوه و پر از جزییات آن شما را هیپنوتیزم می کند»

اقامتگاه بوم گردی یزد

این بوم گردی در زمان قاجار ساخته شده است و قدمتی طولانی دارد. فضای داخلی اقامتگاه بسیار زیباست. طاق هایی زیبا، تاقچه هایی که در آنها از انواع تزیینات سنتی مانند چراغ های نفتی قرار داده شده، نورپردازی های زیباِ، شیشه های رنگی و… حس و حال تاریخی به این بومگردی داده است.

این اقامتگاه بوم گردی در یزد دارای سه اتاق است و هرکدام از آنها یک نام منحصر به فرد برای خود دارند مثلا نام یکی از اتاق ها گندم و نام اتاق دیگر ترنج است. در مجموع ۶ نفر می توانند در این بوم گردی اقامت کنند.

شما در آشپزخانه مشترک این اقامتگاه می توانید آشپزی نمایید و یا در صورت تمایل از رستوران آنجا غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید.

محوطه زیبا و پرخاطره این بوم گردی جان می دهد برای دور همی و نوشیدن چای و قدم زدن در سکوت و خلوت شبانه. در شرایط فعلی کرونا، این بوم گردی با ظرفیت تنها ۶ نفر یکی از بوم گردی های مناسب برای اقامت در یزد است.

برای مشاهده اطلاعات و تصاویر بیشتر و رزرو آن، روی اجاره اقامتگاه بوم گردی در یزد کلیک کنید.

اقامتگاه بوم گردی یارا در تنکابن

«یک بوم گردی مجهز در دل جنگل های سه هزار. اگر می خواهید در میان سکوت جنگل و با صدای پرندگان از خواب بیدار شوید این اقامتگاه بوم گردی در تنکابن را به شما پیشنهاد می کنیم»

اقامتگاه بوم گردی در تنکابن

اقامتگاه در میان جنگل های پرپشت سه هزار در تنکابن و در فضایی بسیار دنج و آرام قرار گرفته است. چیدمان داخلی این بوم گردی در حد لوکس و بسیار مجهز است.

اگر به دنبال این هستید که طعم زندگی در میان جنگل را بچشید اقامتگاه بوم گردی یارا در تنکابن می تواند جزو انتخاب هایتان باشد. این بوم گردی ۲ ساختمان دارد. یکی از ساختمان ها ظرفیت پذیرش ۸ مسافر را دارد، دوبلکس، دارای مبلمان، سیستم سرمایش و گرمایشی و امکانات کامل است. شما از پنجره های این ساحتمان به راحتی می توانید جنگل را تماشا کنید و در رفاه کامل چند روزی را در این این محیط سپری کنید.

در ساختمان دیگر نیز به مشابه این ساختمان تمامی امکانات رفاهی فراهم شده است. بوم گردی یارا در تنکابن رستوران هم دارد که در آن می توانید انواع غذای سنتی و محلی را سفارش دهید.

این واحد در مجموع ۱۴ نفر را در خود اسکان می دهد. اجاره اقامتگاه بوم گردی در تنکابن می توانید یکی از زیباترین و خاص ترین تجربیات شما باشد.به قول معروف شاید زندگی همان نوشیدن یک لیوان چای به همراه عزیزانتان در میان جنگلی بکر باشد!

اقامتگاه بوم گردی پیله بابا در رشت

«خانه ای در میان جنگل که چشم انداز روبرویی آن جنگل، اسب ها و حیوانات اهلی هستند که در حال چرا هستند. در این بوم گردی عطر غذاهای شمالی همیشه به راه است.»

اقامتگاه بوم گردی در رشت

اقامتگاه بوم گردی پیله بابا در رشت یک خانه روستایی در دل جنگل است که محیطی بسیار آرامشبخش دارد. این خانه در روستای کچا بالا قرار گرفته و برای کسانی که می خواهند قدری از هیاهو  و شلوغی شهر فاصله بگیرند و چند روی را در آرامش بگذرانند بسیار مناسب است.

این خانه به سبک منازل روستایی گیلان ساخته شده است. یک ایوان بزرگ رو به طبیعت دارد که برای دورهمی های دوستانه یک فضای دنج و زیباست.

اقامتگاه دارای ۴ اتاق با ظرفیت ۵ نفر و یک اقامتگاه دو طبقه با ظرفیت ۱۲ نفر است. این بوم گردی در رشت یک فضای کاملا سنتی دارد و در طراحی و دکوراسیون داخلی آن از مصالح و تزیینات کاملا بومی استفاده شده است.

در داخل اتاق ها کرسی وجود دارد که شما می توانید در سرمای هوا دور این کرسی جمع شوید و گل بگویید و بشنوید.

برای مشاهده تصاویر و اطلاعات بیشتر روی اجاره اقامتگاه بوم گردی در رشت کلیک کنید تا به وبسایت لیدوماتریپ هدایت شوید.

البته خالی از لطف نیست که بگوییم اگر می خواهید در فضای خصوصی تر اقامت کنید و آزادی عمل بیشتری داشته باشید می توانید اجاره ویلا در شمال را جایگزین رزرو اقامتگاه بوم گردی کنید.

اقامتگاه بوم گردی براتی در کویر مصر و خور و بیابانک

«اقامتگاهی در دل کویر پراز سکوت و آرامش مصر.  شبهای صاف پرستاره، تفریحات کویری، دورهمی های دوستانه و اتاق هایی دنج و تمیز در این بوم گردی انتظار شما را می کشد.»

اجاره اقامتگاه بوم گردی در کویرمصر

اقامتگاه بوم گردی براتی در نزدیکی های کویر مصر  و در روستای مصر واقع شده است که کویرنوردان معمولا این بوم گردی را برای اقامت خود انتخاب می کنند. کویر مصر دارای تپه های شنی بسیار زیبایی است که افراد ماجراجویی که به دنبال هیجان و یک تجربه جدید هستند را به آنجا می کشاند. این کویر سکونت پذیر است و مردم روستای مصر در میان این کویر به زندگی روزانه خود مشغول هستند.

بوم گردی براتی امکانات اولیه لازم را برای یک اقامت راحت دارد ، با اینحال لوکس نیست. این بوم گردی از خشت و چوب ساخته شده است. استفاده از خشت در محیط کویری باعث می شود که فضای داخل اقامتگاه خنک بماند.

در این بوم گردی ۷ اتاق وجود دارد و در مجموع ۴۲ نفر می توانند در آن اسکان پیدا کنند. داخل اتاق ها با سبک بومی تزیین و طراحی شده است و امکاناتی مانند سیستم سرمایشی و گرمایشی، لوازم خواب سنتی و فرش وجود دارد.

برای اجاره اقامتگاه بوم گردی در خور و بیابانک و کویر مصر کلیک کنید .

اجاره هتل سنتی لاله در کندوان

«نظرتان در مورد یک اقامت رویایی در میان یک خانه سنگی چیست؟ مجهزترین و لوکس ترین خانه ی سنگی که در عمرتان دیده اید همینجاست، در کندوان!»

رزرو هتل لاله در کندوان

این اقامتگاه بوم گردی در واقع یک هتل است. هتل لاله کندوان جزو اقامتگاه های شگفت انگیز ایران و حتی جهان است که در آذربایجان شرقی و در روستای کندوان قرار گرفته است.

فضای داخلی این هتل سنگی بسیار مجهز و چشم نواز است. نورپردازی زیبا، استفاده از مبلمان و تزیینات مدرن، دیوارهای سنگی، پنجره هایی رو به روستای کندوان و… از ویژگی های منحصر به فرد هتل لاله کندوان است.

جالب است بدانید که اتاق های این هتل دارای جکوزی هستند. سیستم سرمایشی و گرمایشی در این اقامتگاه سنگی فعال است و گرمایش آن از کف می باشد.

این بوم گردی در کندوان، در دل روستای تاریخی کندوان دارای امکانات مدرنی است که یک اقامت راحت و بی دردسر را برایتان فراهم می کند. چیزی که این اقامتگاه را هیجان انگیز می کند این است که شما می دانید داخل یک سنگ و در یک منطقه تاریخی زندگی می کنید اما به اندازه یک هتل ۵ ستاره امکانات دارید و تنها با قدم گذاشتن در بیرون از هتل، یک گشت و گذار تاریخی انتظار شما را می کشد.

به علت اینکه این هتل در یک روستا پله ای قرار رفته است برای رسیدن به ان باید تعدادی پله بالا بروید و این یکی از مواردی است که قبل از رزرو باید در نظر داشته باشید.

برای رزرو هتل لاله کندوان در وبسایت لیدوماتریپ کلیک کنید.

اقامتگاه بوم گردی خانه عمو مش رضا کویرآباد

«یک اقامتگاه بوم گردی بسیار تمیز که دل از هر مسافری می رباید. اگر بخواهیم این بوم گردی را در سه ویژگی خلاصه کنیم باید بگوییم: تاریخی،خوش رنگ و نقش، فول امکانات.»

اجاره اقامتگاه بوم گردی خانه عمو مش رضا

اقامتگاه بوم گردی خانه عمو مش رضا در روستای کویرآباد ورامین حدود ۱۵۰ سل پیش ساخته شده و هم اکنون پس از بازسازی و مجهز شدن به عنوان اقامتگاه در اختیار مسافران قرار می گیرد.

این بوم گردی در ورامین با اینکه به سبک روستایی ساخته شده است و در چیدمان داخلی آن از المان های سنتی و روستایی استفاده شده اما بسیار شیک و زیباست.

حیاط این اقامتگاه بوم گردی بسیار باصفاست و دارای حوضی بزرگ در میانه ی آن است که زیبایی و طراوت خاصی به محیط آن بخشیده .

این بوم گردی ۴ اتاق دارد و در تمامی اتاق ها امکانات کامل برای راحتی حال مسافرین قرار داده شده است.

اگر به همراه خود کودک دارد می توانید او را با خیال راحت به خانه کودک این بوم گردی بسپارید تا با کودکان دیگر به تفریح و بازی مشغول شوند. همچنین شما امکان سفارش انواع غذا و نوشیدنی را از رستوران این بوم گردی دارید.

برای مشاهده اطلاعات و تصاویر بیشتر می توانید روی لینک اجاره اقامتگاه بوم گردی در ورامین کلیک کنید.

اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو در شهداد

«یک اقامتگاه مجهز در میان نخل های سربه فلک کشیده. در این بوم گردی بوی کویر به مشام می رسد و آرامش آن در کنار امکانات خوب، یک اقامت خوب به مسافران هدیه می کند»

اجاره اقامتگاه بوم گردی در شهداد

اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو در شهداد کرمان واقع شده است و در واقع یک اقامتگاه با قدمت ۶۰ ساله است که پس از بازسازی و مجهز شدن، تبدیل به یک محیط عالی برای مسافرانی شده است که میهمان کویرهای شهداد هستند.

شهداد یکی از مناطق پرمسافر کرمان است که به دلیل وجود جاذبه ی حیرت انگیز کلوت های شهداد، بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است.

فضای داخلی این بوم گردی در شهداد بسیار دنج و تمیز است. در حیاط این بوم گردی فضای سر سبز به همراه نخل های بلندی به چشم می خورد. با فرارسیدن شب و نورپردازی های جالبی که در محوطه این اقامتگاه وجود دارد فضایی رویایی و بسیار آرامش بخش بوجود می آید.

در این محوطه تخت های چوبی برای نشستن وجود دارد که می توانید در خنکای شب آنجا بنشینید و انواع دمنوش و چای را نوش جان کنید.

در این اقامتگاه تا ۲۰ نفر می توانند اسکان پیدا کنند و در مجموع ۴ اتاق وجود دارد. فضای داخلی اتاق ها به امکانات متعددی مانند تخت، مبلمان، قالی و سیستم سرمایشی گرمایشی مجهز است. مانند روال بیشتر بوم گردی ها، در این واحد نیز صبحانه به صورت رایگان در اختیار مسافرین قرار می گیرد و سایر وعده های غذایی را می توانید سفارش دهید.

برای مشاهده تصاویر، امکانات و سایر ویژگی های این واحد روی اجاره اقامتگاه بوم گردی در شهداد کلیک کنید.

 اقامتگاه بوم گردی کوچه باغ در شاهرود

«یک نوستالژی بزرگ! در ایوان بزرگ و دنج این اقامتگاه، می توانید ساعت ها بنشینید و از تماشای جنگل های سرسبز مقابل چشمانتان سیراب شوید.»

 اقامتگاه بوم گ اقامتگاه بوم گردی کوچه باغ در شاهرودردی کوچه باغ در شاهرود

اقامتگاه بوم گردی کوچه باغ در شاهرود و و در روستای قلعه بالا  واقع شده است. این اقامتگاه در میان فضایی سرسبز ، جنگلی و آرامشبخش قرار گرفته . فاصله این واحد تا خود شهر شاهرود حدود یک و نیم ساعت با ماشین است و اگر نمی خواهید در فضای شهری و شلوغ اقامت داشته باشید این بوم گردی می تواند بهترین انتخاب باشد.

در چیدمان داخلی این اقامتگاه بوم گردی در شاهرود از لوازن و اشیا کاملا سنتی و بومی استفاده شده است. آویزهایی که توسط زنان محلی ساخته شده، لوازم خواب سنتی، پشتی، پنجره ای رو به جنگل و… همه و همه مارا به یاد خانه های باصفای قدیمی روستایی می اندازد.

این واحد دارای ۴اتاق است و در مجموع ۳۵ نفر می توانند در آن اسکان پیدا کنند.

از ایوان این اقامتگاه هر چه بگوییم کم گفته ایم. یک آتشدان در ایوان دلباز این اقامتگاه وجود دارد که می توانید شب های در آنجا آتش روشن کنید و از تماشای اطراف و مصاحبت با همسفرانتان لذت ببرید. امکانات کامل در این اقامتگاه وجود دارد و مسافرین از این بابت اذیت نخواهند شد.

امکان پخت غذا توسط خودتان و یا سفارش آن از آشپزخانه این اقامتگاه وجود دارد. برای مشاهده تصاویر و اطالاعات بیشتر درباره این واحد روی اجاره اقامتگاه سنتی در شاهرود کلیک کنید. در وبسایت لیدوماتریپ می توانید این بوم گردی را به صورت آنلاین رزرو نمایید.

اقامتگاه بوم گردی لوتوس در شیراز

«هنر اصیل و خالص در این بوم گردی خلاصه شده است. در این اقامتگاه می توانید در دنیای نقاشی های تاریخی، فرهنگ و معماری ایرانی غرق شوید»

اجاره اقامتگاه بوم گردی در شیراز

اقامتگاه بوم گردی لوتوس در شیراز یکی از زیباترین بوم گردی های این شهر و البته خاص ترین آن است.

اتاق های این اقامتگاه سنتی به طور عجیبی دنج و راحت هستند به طوری که ممکن است اقامت یکی دو روزه ی شما تبدیل به یک اقامت یک هفته ای شود!!

برخی اتاق های دارای نقاشی هایی قدیمی روی دیوار ها هستند و با انواع اشیا و لوازم تاریخی و سنتی تزیین شده اند. اتاق هایی با شیشه های رنگی، نورپردازی های مناسب وامکانات عالی از ویژگی های این اقامتگاه است.

حیاط این بوم گردی فضایی بسیار صمیمانه و زیبا دارد. میز صندلی های چوبی، پنجره های ارسی دار نزدیک به هم، طاق های زیبا و قدیمی، نقاشی های از چهره های دوران قاجار و… چیزی هایی هستند که در حیاط این اقامتگاه به چشم می خورند.

این واحد دارای ۸ اتاق و فول امکانات می باشد. مانند بوم گردی های قبلی، این اقامتگاه نیز دارای صبحانه رایگان می باشد. وعده های ناهار و شام را نیز می توانید در رستوران این بوم گردی با منویی از انواع غذاهای ایرانی و سنتی میل نمایید.

شما در وبسایت لیدوماتریپ می توانید بوم گردی لوتوس را رزرو نمایید. برای مشاهده تصاویر و اطلاعات بیشتر روی خانه سنتی در شیراز کلیک کنید.

 

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *