بام قشم کجاست؟

بام-قشم-کجاست؟

اگر قشم را برای یک سفر به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز انتخاب کرده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم؛ چرا که قشم جزیره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز است و مکان‌های تماشایی جذابی دارد. هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران برای تماشای زیبایی‌های این جزیره تماشایی به قشم سفر می‌کنند.

در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم شما را با یکی از جاذبه‌های تماشایی و جذاب این جزیره زیبا آشنا کنیم. بام قشم، مکانی بکر و زیبا که حتما باید از آن دیدن کنید.

بام خارق‌العاده قشم؛ پدیده‌ای با میلیون‌ها سال قدمت

بام-قشم؛-پدیده‌ای-با-میلیون‌ها-سال-قدمت

بام زیبای قشم، یکی از مکان‌های بکر و جذاب قشم است و همین موضوع باعث می‌شود تا گردشگران بسیاری علاقه‌مند به بازدید از این مکان باشند. این مکان تماشایی در قسمت غربی جزیره قشم قرار گرفته است و از جمله گسترده‌ترین و وسیع‌ترین مکان‌های مرتفع قشم محسوب می‌شود. زمین شناسان تخمین می‌زنند که قدمت این صخره‌ها به میلیون‌ها سال پیش برمی‌گردد و همین امر تماشای این صخره‌ها را هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر می‌کند.

براساس جنس این صخره‌ها گفته می‌شود که آن‌ها حاصل پس‌رفت آب دریا هستند. به گفته زمین شناسان، پایه کوه‌ها از آتشفشان‌های قدیمی به وجود آمده است و در طی هزاران سال، با رسوب دریا، ارتفاعات آهکی تشکیل شده است. با صعود به بالای بام مرتفع قشم، چشم‌اندازی فوق‌العاده و جذاب از جنگل‌های حرا، سواحل زیبای خلیج فارس و دره تندیس‌های قشم مشاهده خواهید کرد.

اجاره روزانه خانه در قشم

زیبایی‌های بام قشم؛ ورود به دنیایی دیگر

زیبایی‌های-بام-قشم؛-ورود-به-دنیایی-دیگر

بام قشم گویی دنیایی دیگر است، دنیایی دور از تمام ماشین‌ها، تکنولوژی و حتی هوای آلوده شهر! دنیایی که در آن می‌توانید از تماشای مناظر بی‌نظیر و جذاب آن لذت ببرید و از تنفس در هوای تمیز و کم نظیرش جانی دوباره بگیرید. تماشای جنگل‌های حرا و سواحل شمالی خلیج فارس از بالای این بام لذتی وصف ناپذیر و تجربه‌ای متفاوت برای شما به همراه خواهد داشت.

می‌توانید از سمت جنوب این بام، دره تندیس‌ها را ببینید، دره‌ای زیبا و جذاب که یکی از جاهای دیدنی جزیره قشم است. تماشای سنگ‌های آهکی و پوسته‌های صدفی این جزیره از بالای بام قشم، منظره‌ای بی‌نظیر برای شما به ارمغان خواهد داشت.

شاید بتوان گفت اولین سکونتگاه بشر در خلیج فارس، بام قشم بوده است. چرا که در این محوطه باستانی، ابزارهایی مانند تبر و چاقو کشف شده است که بعد از تحقیقات مشخص شده که این ابزار برای شکار کردن و تکه کردن گوشت به کار برده می‌شده است. البته این‌ها تنها ابزارهای کشف شده در این مکان نیستند، بلکه برخی از وسایل سفالی و خشت پخته نیز در این مکان کشف شده‌اند که نشان دهنده وجود زندگی در این مکان بوده است. عمر این ابزار کشف شده به حدود ۱۵۰ هزار سال قبل برمی‌گردد و همین امر نشان دهنده قدمت این بام قدیمی است.

بهترین زمان سفر به این بام؛ بامی برای تماشای زیبایی‌ها

بهترین-زمان-سفر-به-بام-قشم؛-بامی-برای-تماشای-زیبایی‌ها

جزیره قشم در جنوب کشور واقع شده است و به همین دلیل دارای آب و هوای گرمی است. معمولا در تابستان دمای هوا بالا رفته و هوا خیلی گرم می‌شود، همین امر باعث می‌شود تا تعداد مسافران در این فصل کاهش پیدا کند. در فصل پاییز و زمستان دمای هوا در قشم بسیار دلچسب و معتدل است و می‌توان گفت بهترین زمان سفر به قشم در همین فصل‌ها است.

از آنجایی که این مکان در یک فضای روباز قرار دارد، بنابراین سعی کنید برای بازدید از بام قشم و جذابیت‌های آن، در اول صبح به آن جا بروید تا نور خورشید شما را اذیت نکند.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

وسایل لازم برای سفر به بام قدیمی قشم

وسایل-لازم-برای-سفر-به-بام-قشم

برای سفر به این مکان دیدنی به وسایل و ابزار خاصی نیاز ندارید. البته از آنجایی که این مکان در فضای آزاد است، بهتر است با خود، کلاه، عینک آفتابی و ضد آفتاب به همراه داشته باشید تا در زیر نور آفتاب اذیت نشوید. همین طور، از آنجایی که بخشی از مسیر را پیاده روی خواهید کرد، بهتر است کفش مناسبی بپوشید تا در طول مسیر راحت باشید.

تصاویر بام زیبای قشم؛ تصاویری جذاب و تماشایی

تصاویر-بام-قشم؛-تصاویری-جذاب-و-تماشایی

اگر به تصاویر این بام نگاه کنید، متوجه جذابیت این مکان دیدنی و خاص بودن آن خواهید شد. البته که دیدن این مکان زیبا از نزدیک حال و هوای دیگری دارد و لذت بخش‌تر است. اگر به پدیده‌های زمین شناسی علاقه دارید و یا دوست دارید آسمان را در یک شب کاملا صاف و بدون هیچ نور دیگری مشاهده کنید، بام قشم گزینه بسیار مناسبی برای شما است. تماشای ستاره باران آسمان در بام قشم بسیار لذت بخش است؛ می‌توانید برای این کار از یک تلسکوپ عادی و یا حتی دوربین‌های چشمی استفاده کنید. البته تماشای ستاره‌ها بدون هیچ تلسکوپ و دوربینی و تنها با چشم غیر مسلح نیز بسیار لذت بخش است و حس بسیار خوبی دارد.

آدرس بام قشم

آدرس-بام-قشم

بام قشم در قسمت غربی جزیره قشم و میان روستاهای طبل و سلخ، قرار گرفته است. با وجود فاصله‌ای که این منطقه با مرکز قشم دارد، اما گردشگران برای تماشای این جاذبه به این قسمت سفر می‌کنند. می‌توان گفت بهترین مسیر دسترسی به این منطقه، از طریق مسیر روستای طبل است. برای رسیدن به این جاذبه زیبا، از روستای طبل به سمت روستای سلخ حرکت کنید. در قسمتی از مسیر، دیگر نمی‌توانید با ماشین به پیش بروید و یک پیاده روی ۱۵ دقیقه‌ای لذت بخش در انتظار شما خواهد بود. بعد از پیمودن این مسیر، به مقصد خواهید رسید و می‌توانید از بودن در آن مکان لذت ببرید.

می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در قشم، اقامت راحتی را تجربه کنید، شما می‌توانید قبل از سفر به این جزیره زیبا، ویلا یا سوئیت مورد نظر خود را اجاره کنید تا بعد از رسیدن به مقصد، دغدغه اقامتگاه را نداشته باشید و به راحتی بتوانید به تماشای مکان‌های دیدنی قشم و نیز تماشای بام قشم بروید.

جاذبه‌ای به نام بام بی‌نظیر قشم

جاذبه‌ای-به-نام-بام-قشم

همان طور که گفته شد، بام شگفت‌انگیز قشم یکی از مکان‌های جذاب و تماشایی این جزیره است که در قسمت غربی جزیره قرار گرفته و پذیرای گردشگران بسیاری از جاهای مختلف کشور است. برای تماشای این جاذبه زیبا که جزو ژئو پارک قشم نیز محسوب می‌شود، حتما سری به جزیره قشم بزنید و از قدم زدن در این مکان و تماشای مناظر بکر آن لذت ببرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *