معرفی بازارها و مراکز خرید قزوین

بازارها و مراکز خرید قزوین

بازارها و مراکز خرید قزوین از جمله مقاصدی است که هر ساله گردشگران بسیاری را جذب این شهر می‌نماید. قزوین زمانی پایتخت ایران بوده و همین عامل سبب شده مراکز خرید قدیمی و سنتی از زمان‌های دور در این شهر باقی بماند. سنتی بودن این مراکز مورد علاقه بسیاری از افراد می‌باشد و حسی ناب را در وجودشان زنده می‌کند. البته این نکته حائز اهمیت است که بازارهای به‌روز و مدرنی نیز در قزوین ساخته شده که در ادامه به معرفی کامل آن‌ها می‌پردازیم. پس در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه ما باشید.

مرکز خرید مهر و ماه؛ بزرگ‌ترین مرکز خرید قزوین

مرکز خرید مهر و ماه؛ بزرگ‌ترین مرکز خرید قزوین

از جمله بازارها و مراکز خرید قزوین که مدرن و نو می‌باشد، مرکز خرید مهر و ماه است. از آنجایی که ساخت آن به تازگی و در چند سال اخیر پایان یافته، هنوز نوپا شناخته می‌شود. این مرکز خرید ۵ طبقه دارد که حدود ۳۰۰ واحد تجاری را در خود جای داده است. پارکینگ مرکز خرید مهر و ماه مسقف بوده و ظرفیت آن حدود ۹۱۰ خودرو می‌باشد. این پارکینگ در طبقات سوم تا نهم قرار دارد.

تفاوت مهمی که این مجتمع تجاری دارد و در میان بازارها و مراکز خرید قزوین ویژگی منحصر به فردی شناخته می‌شود، این است که هر طبقه برای صنف خاصی طراحی شده؛ یعنی واحدهای تجاری هر طبقه مجزا و در اختیار گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرند. علت نام‌گذاری این مرکز تجاری به عنوان جامع‌ترین پاساژ قزوین به این دلیل است که از تمامی صنف‌ها در آن مشغول به کار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به لوازم الکترونیکی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و غیره اشاره کرد.

وجود فودکورت در مراکز خرید بسیار مهم است؛ چرا که بسیاری از افراد بعد از خرید به دنبال محل مناسبی برای صرف غذا هستند. فودکورت این پاساژ در طبقه سوم قرار دارد که بسیار بزرگ است و خدمات مشتری‌پسندی را ارائه می‌دهد. کیفیت و تنوع غذاها به گونه‌ای است که اکثر اوقات این فودکورت پر از مشتری می‌باشد.

بازار قزوین؛ از قدیمی‌ترین بازارها و مراکز خرید قزوین

بازار قزوین؛ از قدیمی‌ترین بازارها و مراکز خرید قزوین

از جمله بازارها و مراکز خرید قزوین که محبوب سنتی‌پسندان است، بازار قزوین می‌باشد. این بازار به عنوان شاهکار معماری شناخته می‌شود. توریست‌هایی که به معماری قدیمی و تاریخی علاقه دارند و می‌خواهند بافت سنتی این مرکز خرید را از نزدیک ببینند، به شهر قزوین سفر می‌کنند. از آنجایی که این بازار به دوران صفویه مربوط می‌شود، سراها و تیمچه‌های بسیاری دارد که نشان از قدمت این بازار می‌باشد. ساعت کار بازار قزوین از هشت صبح تا ده شب است و در این ساعات پذیرای شما مسافران و گردشگران گرامی می‌باشد.

بازار قزوین تا پنجاه سال قبل تولیدکننده محصولاتی مانند صنایع دستی و حبوبات بوده و به سایر شهرهای ایران و کشورهای دیگر محصولات خود را صادر می‌کرده است؛ اما امروزه فعالیت خود در حوزه تولید را کاهش داده و صرفا محصولات کشاورزی را به سایر مناطق توزیع می‌نماید. قدمت این بازار دیدنی حدودا به هزار سال می‌رسد.

این مرکز تجاری از اهمیت زیادی برخوردار بود و دلیل این اهمیت، قرار گرفتن این بازار بر سر راه کاروانیان و تجار بوده است. چنین موقعیت مکانی قزوین را تبدیل به قلب اقتصادی منطقه می‌کرد. همچنین بازار قزوین مرکز تجارت بین‌المللی به اروپا و روسیه به شمار می‌آمد. افرادی که می‌خواهند به شهر قزوین سفر کنند و این بنای زیبا را مشاهده نمایند، می‌توانند با اجاره ویلا و سوئیت در قزوین به گردشگری بپردازند.

سرای سعدالسلطنه قزوین؛ یادگاری از دوران قاجار

سرای سعدالسلطنه قزوین؛ یادگاری از دوران قاجار

بازار سعدالسلطنه از جمله بازارها و مراکز خرید قزوین است که محبوب سنتی‌پسندان محسوب می‌باشد. این مرکز تجاری در زمان ناصرالدین شاه و به دستور حاکم قزوین ساخته شده است؛ بنابراین می‌توان این بنا را یادگاری از دوران قاجار دانست. سرای سعدالسلطنه دارای بخش‌هایی همچون کاروانسراها، راسته، چهار سوق، بازار و غیره می‌باشد. با اینکه برخی از این قسمت‌ها تخریب شده‌اند، اما همچنان از زیبایی خیره‌کننده‌ای برخوردار هستند. این زیبایی در ظرافت معماری بازار سنتی قزوین قابل مشاهده است.

سرای سعدالسلطنه از آن دسته بازارها و مراکز خریدی می‌باشد که ورودی‌های مختلف و زیادی دارد. این ورودی‌ها به دو دوسته تقسیم می‌شوند:

  • ورودی‌های خیابان
  • ورودی‌های بخش‌های مختلف بازار

برخی از ورودی‌های سعدالسلطنه به سمت خیابان قرار دارند و برخی دیگر داخل بازار هستند که قسمت‌های مختلف آن را به هم مربوط می‌سازند. از دیگر ویژگی‌های این ورودی‌ها، هشتی‌ها هستند که ظرافت و زیبایی بسیار زیادی در معماری آن‌ها به‌کار رفته است. قدمت و زیبایی این مرکز خرید به گونه‌ای است که علاوه بر بازار، می‌توان آن را موزه معماری نیز به ‌حساب آورد. در سازه‌های باز و بسته و طاق‌های آن آجر به کار برده‌ شده است که زیبایی این مکان را چند برابر می‌کند.

مرکز خرید نارون قزوین؛ از مراکز خرید لباس مجلسی در قزوین

مرکز-خرید-نارون-قزوین؛-از-مراکز-خرید-لباس-مجلسی-در-قزوین

مرکز خرید نارون جزو معروف‎ترین بازارهای مدرن شهر قزوین محسوب می‌شود. این مرکز خرید چهار طبقه دارد که در ساختمانی خوش‌ساخت و زیبا قرار گرفته‌اند. به دلیل تازه ساخت بودن این مرکز خرید نسبت به موارد ذکرشده قبلی، افراد جوان بیشتر به آن سر می‌زنند. همان طور که گفته ‌شد، وجود فودکورت اهمیت بسیار زیادی در جذب افراد به بازدید و خرید بازار دارد. خوشبختانه مرکز خرید نارون در طبقه آخر، یعنی طبقه چهارم، فودکورتی مجهز دارد و افراد پس از خرید برای غذا خوردن و استراحت کردن می‌توانند به این قسمت مراجعه نمایند.

تنها عیبی که مرکز خرید نارون در مقایسه با دیگر بازارها و مراکز خرید قزوین دارد این است که قیمت اجناس کمی گران‌تر هستند و دلیل این امر، لوکس بودن اجناس است. بنابراین افرادی که می‌خواهند کالای لوکس تهیه نمایند و بودجه برای آنان مسئله‌ مهمی نیست، می‌توانند به این مرکز خرید مراجعه نمایند.

مجتمع تجاری تفریحی آفتاب درخشان صحرا قزوین؛ محلی بین راهی برای مسافران

مجتمع تجاری تفریحی آفتاب قزوین؛ محلی بین راهی برای مسافران

این مجتمع را می‌توان مرکز خرید بین راهی در قزوین معرفی کرد که افراد برای استراحت و رفع خستگی راه به آن مراجعه می‌نمایند. گردشگران می‌توانند در پارکینگ اختصاصی این بازار ماشین‌های خود را پارک نمایند و سپس برای صرف غذا و استفاده از امکانات تفریحی این مجتمع به طبقات دیگر بروند. علت معروف بودن مجتمع تجاری تفریحی آفتاب درخشان صحرا، بین راهی بودن آن است که به‌ عبارتی به دادِ مسافران خسته می‌رسد!

از لحاظ قیمت محصولات و امکانات تفریحی می‌توان گفت که این مرکز در سطح متوسط و مطلوبی قرار دارد. این مجتمع از جمله بازارها و مراکز خریدی است که غرفه‌های ماساژ و ریلکسیشن دارد و افراد هم می‌توانند خرید کرده و غذا بخورند و هم از چنین امکانات تفریحی برخوردار شوند.

بازارچه سنتی سپه قزوین؛ تجربه خریدی لذت‌بخش

بازارچه سنتی سپه قزوین؛ تجربه خریدی لذت‌بخش

از دیگر بازارها و مراکز خرید قزوین که باب میل سنتی‌پسندان می‌باشد، بازارچه سنتی سپه است. در این بازارچه میوه و تره‌بار به فروش می‌رود؛ بنابراین افرادی که می‌خواهند در یک حال و هوای سنتی قدم برداشته و سبزی و میوه تازه خریداری نمایند، ما این بازار را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

مجتمع تجاری فردوسی؛ از بازارها و مراکز خرید قزوین

مجتمع تجاری فردوسی؛ از بازارها و مراکز خرید قزوین

مجتمع تجاری فردوسی یک بازار تازه تاسیس است و با همین سابقه کم خود توانسته به محبوبیت نسبتا زیادی دست پیدا کند. این مجتمع در یکی از بهترین مناطق اداری قزوین قرار دارد. جالب است بدانید که این مجتمع دوازده طبقه دارد که تقسیم‌بندی آن به شرح زیر می‌باشد:

  • پنج طبقه اداری
  • سه طبقه تجاری
  • یک طبقه فودکورت

همان طور که مشاهده می‌کنید، این مجتمع به دلیل خدمات مختلفی که ارائه می‌دهد افراد زیادی را جذب خود کرده است. همچنین مجتمع تجاری فردوسی دارای سه طبقه پارکینگ می‌باشد که اهمیت بسیاری برای افراد دارد.

مرکز خرید ایرانیان؛ مجتمعی معروف در شهر قزوین

مرکز خرید ایرانیان؛ مجتمعی معروف در شهر قزوین

از دیگر بازارها و مراکز خرید معروف قزوین، مرکز خرید ایرانیان می‌باشد. این مرکز خرید را می‌توان به عنوان مجتمع تجاری مدرن به‌ حساب آورد. هر صنفی که در این مرکز خرید فعالیت می‌کند، کالاهای باکیفیت ارائه می‌دهد. البته با توجه به کیفیت مناسبی که کالاها دارند، قیمت آن‌ها نیز مطلوب می‌باشد. از ویژگی‌های مهمی که مرکز خرید ایرانیان دارد این است که نمای آن بسیار زیبا و خیره‌کننده می‌باشد که سبب جذب افراد زیادی شده است.

مرکز خرید ایرانیان پارکینگ اختصاصی، پله برقی و آسانسور را به طور همزمان دارد. همچنین این مجتمع دارای چهار طبقه می‌باشد که در هر طبقه از هر صنف مختلف واحدهای تجاری متنوعی دیده می‌شود. همین متنوع بودن واحدها و کیفیت مناسب سبب شهرت مرکز خرید ایرانیان شده است.

مجموعه زنجیره‌ای فروشگاه پروما؛ عرضه انواع لوازم متنوع برای هر نیازی

مجموعه زنجیره‌ای فروشگاه پروما؛ عرضه انواع لوازم متنوع برای هر نیازی

در بین بازارها و مراکز خرید قزوین که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم، با نوع جدیدی از مرکز خرید روبه‌رو هستیم. پروما مجموعه فروشگاهی است که در سال ۱۳۹۰ یعنی ده سال قبل تاسیس شده است. البته با توجه به قدمت کمی که دارد توانسته به شهرت زیادی دست پیدا کند. این فروشگاه زنجیره‌ای لوازم صوتی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک، خوراک و غیره را به مردم عرضه می‌کند. این مجموعه محبوب در شهرهای دیگر ایران نیز شعبه دارد و در هر شعبه تمامی این خدمات ارائه می‌گردد.

مرکز خرید ستاره شهر؛ از مدرن‌ترین بازارها و مراکز خرید قزوین

مرکز خرید ستاره شهر؛ از مدرن‌ترین بازارها و مراکز خرید قزوین

این مرکز خرید جزو مجتمع‌های تجاری مدرن شهر قزوین محسوب می‌شود. با اینکه اصناف مختلف در این بازار به فعالیت مشغولند، اما بیشتر پوشاک مردانه در این مکان عرضه می‌شود. تنوع و کیفیت بالای پوشاک مردانه سبب جذب مشتری‌های زیادی شده است. مرکز خرید ستاره شهر در چند طبقه دایر می‌باشد که بیشتر واحدهای تجاری در طبقه اول و همکف مستقر شده‌اند. علاوه‌بر امکانات تجاری که این مرکز خرید دارد، امکانات رفاهی و تفریحی را نیز در خود جای داده است.

خریدی باکیفیت و مطلوب از بازارها و مراکز خرید قزوین

قزوین شهری دیدنی در بخش مرکزی کشور است که جاهای دیدنی و گردشگری بسیاری دارد. یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر، بازارها و مراکز خرید آن هستند. به علت تاریخ کهن و غنی این شهر، بازارها و سراهای قدیمی دیدنی از قدیم‌الایام در این شهر باقی مانده که حسی ناب را در وجود شما زنده می‌کنند. در کنار این بازارها، مراکز خرید و مجتمع‌های مدرنی نیز در این شهر ساخته شده که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. بنابراین با توجه به علایق و سلایق خود، بخشی از سفر خود به قزوین را صرف گشت‌وگذار در این مکان‌ها کنید. همچنین اگر نیاز به کسب اطلاعاتی جامع از شهر قزوین، جاهای دیدنی قزوین یا سوغات این شهر دارید، سری به وبسایت لیدوماتریپ بزنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
یک نظر برای "معرفی بازارها و مراکز خرید قزوین" ارسال شده.
  1. ناشناس گفت:

    عاشق اینم از جاهای شیک بخرم البته با برنامه ریزی هرچند الان که میدونید بنده رو اخراج کردن دهاتی ها بازیافت به موقع خرید اخترعات هم می خوان نکبت ها🖕🖕🖕

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *