بازارها و مراکز خرید بندرانزلی

مراکز خرید بندرانزلی

امکان ندارد که شما به شهری مسافرت کرده و از مراکز خرید و رفاهی آن دیدن نکنید. مخصوصا اگر این شهر یکی از بندرهای فعال کشور باشد. بندر انزلی سومین بندر فعال ایران است که در زمینه صادرات و واردات برای اقتصاد ایران بسیار موثر عمل می‌کند. مراکز خرید بندرانزلی هم بسیار متعدد و متنع هستند. همان طور که می‌دانید در یک شهر بندری شما می‌توانید بدون این که گمرکی بپردازید خریدهای زیادی انجام دهید. در این جور مناطق معمولا تنوع کالا نیز زیاد است و شما می‌توانید بسیاری از محصولات اصیل خارجی را در این شهرهای بندری استفاده کنید.

بندرانزلی یکی از شهر های ساحلی شمال است که فرصت‌های اقتصادی بسیار زیادی با توجه به بندر بودنش برای مردمان این شهر فراهم می کند. بنابراین در این شهر بازارهای مختلفی با کالاهای گوناگون وجود دارد که شما با قیمت نسبتا مناسبی می‌توانید آن ها را خریداری کنید. مراکز خرید بندرانزلی اکثرا به صورت سنتی و با بافت قدیمی برپا می‌شوند. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری لیدوماتریپ به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بهترین مراکز خرید منطقه آزاد انزلی

مرکز خرید کاسپین

مرکز خرید کاسپین

از بزرگترین مراکز خرید بندرانزلی که در مجاورت بازار پردیس قرار دارد می توان به بازار کاسپین انزلی اشاره کرد. شما می‌توانید در این بازار اجناسی با تنوع، قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید. لوازم تزئینی و لباس بیشترین چیزی است که گردشگران برای خریدش به آنجا می‌روند. این بازار در ساحل عمومی بندر انزلی قرار دارد و همین لذت خرید را دوچندان می‌کند.

از امکانات موجود در این بازار می‌توان به پارکینگ، اغذیه فروشی‌ها و مغازه‌های خدمات رسانی به مسافرین و خریداران اشاره کرد. موقعیت مناسب این بازار و نزدیکی آن به شهر و خیابان پاسداران، بازار کاسپین انزلی را به مکانی برای گشت و گذار و خرید در روزهای تعطیل تبدیل کرده است.

آدرس: بندرانزلی، جاده انزلی به رشت، ابتدای مسیر حسن رود به زیبا کنار، خیابان مطهری.

مرکز خرید ونوس

مرکز خرید انزلی

مجتمع ونوس انزلی دومین پروژه موفق در مجموعه منطقه آزاد انزلی است که تنوع محصول زیادی دارد. در طبقات مختلف این بازار که یکی از بهترین مراکز خرید انزلی است می‌توانید پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی و شکلات‌های خارجی بخرید.

علاوه بر پاساژهای بندرانزلی بازارهای سنتی فراوانی در انزلی هست که حتی اگر قصد خرید ندارید پیشنهاد می‌کنیم به آنجا بروید و از دیدن خرید و فروش منحصر به فرد آن لذت ببرید.

آدرس: گیلان، بندرانزلی، سه راه حسن رود، کیلومتر ۵ جاده زیباکنار، منطقه آزاد انزلی.

بازار پردیس (بازار روس‌ها)

مرکز خرید انزلی

همانطور که از نام این بازار مشخص است، اکثر تجار روسی و اجناس روسی در این بازار به چشم می‌خورند. شاید تصور کنید که اجناس روسی کیفیت زیادی ندارند، اما در مقایسه با اجناس چینی، کیفیت اجناس روسی بالاتر است و در عین حال به دلیل ارزان بودن واحد پولی روسیه نسبت به دلار، قیمت اجناس روسی بسیار مقرون به صرفه است. به همین خاطر، همواره و در تمامی روزهای سال، این بازار شلوغ است و جمعیت زیادی در آن حضور دارند. تنوع محصولات این بازار آنقدر زیاد است که نمی‌توان بازار روسها را به یک صنف خاص نسبت داد. پس حتی برای ارضای حس کنجکاوی خود هم که شده باید یک بار از این بازار دیدن کنید.

آدرس: بندر انزلی، خیابان مطهری، ابتدای خیابان ورزش.

مجتمع تجاری پارادایس

مچتمع تجاری پارادایس

یکی از بزرگترین مراکز خرید بندرانزلی مرکز تفریجی و تجاری پارادایس است. در این مجتمع انواع پوشاک، لوازم جانبی موبایل، وسائل تزیینی، طلا و غیره یافت می‌شود. بخش موبایل و خدمات کامپیوتر در طبقه زیر همکف واقع شده است. برای خرید طلا به طبقه همکف مراجعه کنید. برای خرید پوشاک مغازه‌های بسیاری در طبقه اول و دوم وجود دارد. کافی شاپ و کلوپ‌های بازی و تفریحی در طبقه آخر قرار دارند.

آدرس: بندر انزلی، خیابان سپه.

مرکز خرید ستاره شمال

مرکز خرید ستاره شمال

با داشتن کارت سبز گمرکی و خرید در مجتمع تجاری ستاره شمال از پرداخت مبلغ گمرکی معاف می شوید و می توانید انواع کالاها را با قیمت مناسب خرید نمایید. مجتمع مذکور دارای شش طبقه می باشد که خرید فقط از یک طبقه صورت می گیرد.

آدرس: گیلان، رشت، منطقه آزاد انزلی.

مرکز خرید تجاری هپی مارت

هپی مارت نور

اگر دوست دارید در فضای مدرن با تعداد زیادی مغازه و تنوع اجناس در منطقه آزاد انزلی خرید کنید، مجتمع تجاری هپی مارت گزینه خوبی است.

این مجتمع تازه تاسیس، ۴۲۰۰ متر فضای فروشگاهی، تعدادی فروشگاه بزرگ و مغازه‌های کوچک، رستوران شیک، امکانات تفریحی، پارکینگ دارد. دارای ۶ طبقه می‌باشد که طبقات همکف تا سوم تجاری هستند، طبقه چهارم فود کورت است. بام رستوران و فضای روف تاپ در طبقه آخر واقع شده است.

آدرس: گیلان، جاده رشت به انزلی، سه راه حسن رود، کیلومتر ۵ جاده زیباکنار، روبه روی در اصلی منطقه آزاد.

بهترین بازارهای بندرانزلی

بازار گیلار

بازار گیلار

بازار گیلار انزلی از مراکز خرید بندرانزلی است که اجناس مختلفی همانند لوازم آرایشی-بهداشتی و لوازم لوکس منزل، پوشاک مختلف و غیره را می توانید در آن بخرید. برای رسیدن به این بازار باید به سمت طالب آباد که می روید در کنار دانشگاه آزاد بندر انزلی به این بازار می رسید. بازار گیلار انزلی از بازارهای سرپوشیده و بزرگ با ۳ محوطه بازار است که امکاناتی از قبیل پارکینگ، غذاخوری، پارک برای کودکان، و دیگر امکانات رفاهی را دارد. این بازار از بازارهای منطقه آزاد انزلی و پر از اجناس ترک و روس است.

آدرس: بندرانزلی، بعد از روستای طالب آباد، جنب دانشگاه آزاد اسلامی.

بازار بزرگ سپه بندر انزلی

بازار سپه

در برنامه سفر خود به بندر انزلی، رفتن به خیابان سپه و خرید کردن در بازار بزرگ سپه را در نظر بگیرید. این بازار یکی از بازارهای قدیمی بندر انزلی است که برای سالیان زیاد پذیرای گردشگران و خریداران است و این روزهای هم یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید بندرانزلی به حساب می‌آید.

این بازار در حال حاضر سنگ فرش شده است و اجازه تردد خودرو در این مکان وجود ندارد، به همین دلیل قدم زدن، دیدن و خرید کردن از مغازهای این بازار لذت بخش می‌باشد.

در نزدیکی این بازار و خیابان سپه ساختمان و بناهای قدیمی شهر انزلی، همچون ساختمان بانک روس، خانه قدیمی سیف ازاد، برج ساعت، قابل رویت است. در این بازار محصولاتی همچون ماهی، میوه‌های تازه، پوشاک، طلا، صنایع دستی گیلان و غیره عرضه می‌شود.

آدرس: بندرانزلی، میدان امام خمینی، خیابان سپه.

شنبه بازار

شنبه بازار

در ایران و البته در جهان بازارهایی مرسوم هستند که تنها در روز خاصی بر پا می شوند و بسته به آن روز از هفته که بساط دستفروشان در آن بر پا می‌شود، نام گذاری می شوند. در میان بازارهای بندرانزلی هم شنبه بازار معروف و پر بازدید است. این بازار جزو بازارهای قدیمی بندر انزلی بوده و قدمتی بیش از ۷۰ سال دارد. اگر می خواهید همانند بیشتر مردم این شهر، خرید کنید، در روزهای شنبه به مرکز شهر بندر انزلی و به خیابان میرزاکوچک خان بروید. اگر اهل آشپزی هستید، می توانید تمام محصولات کشاورزی ارگانیک و سالم محلی را تر و تازه در این بازار خریداری کنید.

از گذشته های دور، مردم روستاهای اطراف انزلی و حتی شهرهای اطراف و دور و نزدیک برای فروش محصولات خود به این بازار می آمدند. محصولات کشاورزی از قبیل میوه و سبزی و صیفی، تولیدات کشاورزی همانند بهترین رب انارهای خانگی، زیتون و روغن زیتون تا صنایع دستی مردم شمال کشورمان همانند حصیر، زنبیل و دست بافته‌های زیبای پشمین را می توانید از این بازار خریداری کنید. همچنین فروش تخم مرغ، مرغ و خروس نیز برای طبخ غذا در این بازار رواج دارد. اگر می خواهید چالش پاک کردن مرغ و خروس را انجام دهید، بهتر است که وارد این بازار شوید و آن را از حرفه ای ها یاد بگیرید.

بازار هفتگی سنتی انزلی یا همان شنبه بازار در حقیقت نمایشگاهی از تولیدات روستایی و فرهنگ بومی شمال کشورمان برای گردشگران و توریست هاست. می توانید از صبح زود فروشندگان محلی از مرد و زن و نوجوان را در این بازار ببینید که با لهجه‌های شمالی و محلی گیلکی به فروش محصولات خود می پردازند. حتی برای عکاسی و آشنایی با فرهنگ و زندگی مردم شمال، گیلان و بندر انزلی این بازار یکی از بهترین موقعیت ها را دارد.

اگر بخواهیم دقیق تر محصولات این بازار محلی را در میان مراکز خرید بندرانزلی نام ببریم می توانیم به ماهی و انواع ادوات ماهیگیری دستی که توسط مردم روستایی ساخته شده اند، انواع طیور، سبزیجات و صیفی جات مختلف، انواع ترشی‌های محلی، برنج، کلوخ نمک، روناس، گردو ایرانی و پنیر محلی معروف بندرانزلی به سیاه‌ مزگی که سوغات بندرانزلی نیز هست، کره ماسال، آبغوره، کدوی محلی، سیر و فلفل محلی، ماهی شور و دودی و سوهان کنجدی اشاره کنیم.

آدرس: بندرانزلی، خیابان نواب صفوی.

دوشنبه بازار (بازار کپورچال)

بازار انزلی

کپورچال در واقع نام یکی از بازارهای هفتگی در شمال و این شهر است که در روزهای دوشنبه هر هفته بر پا می شود. برای دیدن این بازار باید در جاده آسفالته بندر انزلی – آستارا حرکت کرده تا در ۲۱ کیلومتری غرب بدنر انزلی به دوشنبه بازار یا کپورچال برسید. مرکز دهستان چهار فریضه از بخش مرکزی شهرستان بندر انزلی مکان دقیق بر پایی این بازار محلی است.

کپورچال در میان بندر انزلی و رضوانشهر واقع شده و به تمام اهالی این شهرها و روستاهای اطراف خدمات می رساند. خریداران نیز از اطراف برای خرید تنها محصول این بازار راهی این مکان می شوند. کپور چال از جمله بازارهای بندرانزلی است که برای گردشگران و توریستانی که به این شهر می‌روند و یا در مسیر بین بندرانزلی و آستارا حرکت می کنند، جاذبه‌ای کم نظیر است.

بیشتر مشتریان این بازار را ساکنان شهرها و روستاهایی همانند آبکنار، سنگاچین و روستاهای اطراف تشکیل می دهند. کپورچال یا همان شهر ماهی مکانی برای ماهیگیران شمال کشورمان است. صیادانی که به صید ماهی در دریای خزر اشتغال دارند و یا به پرورش ماهی در حوضچه ها و رودها می پردازند، انواع ماهی های خود را در این بازار به فروش می رسانند. جدای از انواع ماهی ها، در این بازار محصولات دیگری همانند انواع ادویه ها، صیفی جات و شاید هر آن چه که برای طبخ غذایی با ماهی نیاز دارید، دیده می شود.

آدرس: گیلان، ۲۱ کیلومتری انزلی، در مسیر راه آسفالته به آستارا.

بازار ساحلی آسیای میانه

بازار انزلی

از نظر تردد و رفت و آمد، بازار ساحلی انزلی، شلوغ ‌ترین بازار بندرانزلی محسوب می‌شود. همانطور که از نام این بازار مشخص است، بیشتر اجناس تولید کشورهای آسیای میانه در آن به چشم می‌خورند. به صورت کلی در این بازار اکثرا لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین پوشاک ارائه می‌شود که قیمت بسیار مناسبی دارند.

انواع کالاهای چینی، تایلندی، مالزیایی، کره‌ای و غیره در این بازار عرضه می‌شوند. حتی فروشگاه‌ لوازم تزئینی این بازار نیز دیدنی است و قطعا توجه شما را به خود جلب می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایای بازار ساحلی انزلی نسبت به سایر بازارها، پارکینگ اختصاصی آن است. پس در مراجعه به این بازار لازم نیست که نگران جای پارک باشید.

آدرس: جاده انزلی به سمت رضوانشهر، قبل از هتل سپیدکنار، ضلع شمالی جاده.

بازار ماهی فروشان

بازار انزلی

یکی از معروف ترین سوغات بندرانزلی، ماهی است. اگر بوی ماهی اذیتتان نمی‌کند، برای خرید ماهی‌های تازه می‌توانید به بازار ماهی مراجعه کنید و بهترین و تازه ترین ماهی‌های انزلی را از آنجا خریداری کنید. در این بازار انواع دستفروشی‌ها و غرفه‌های قدیمی برای فروش ماهی وجود دارد.

آدرس: بندر انزلی، زیر پل انزلی.

لذت خرید در منطقه آزاد انزلی

در بندر انزلی همانند سایر مناطق آزاد تجاری، واردات به راحتی انجام می‌شود و تجار نیازی به پرداخت مالیات و عوارض ندارند. این مساله در مورد تمامی اجناس، از پوشاک و لوازم آرایش تا خودرو و وسایل لوکس صدق می‌کند. اما مساله اینجاست که وسایل لوکس و گران قیمت همانند خودرو، تنها اجازه تردد در منطقه آزاد را دارند. همچنین لازم به ذکر است که خرید به صورت عمده برای فروش در شهرهای دیگر نیز امکان پذیر نیست و در صورتی که این اجناس برای فروش در خارج از منطقه آزاد رویت شوند، اجناس قاچاق به حساب می‌آیند و مشمول جریمه می‌شوند.

می‌توان گفت در درجه اول منطقه آزاد برای کسانی مناسب است که می‌خواهند خرید یک سال یا چند ماه خود و خانواده‌شان را در یک بار سفر انجام دهند. به این شکل همه اعضای خانواده به بندر انزلی سفر می‌کنند و علاوه بر لذت بردن از مناظر دیدنی تالاب انزلی سری به مراکز خرید بندرانزلی می‌زنند و از پوشاک تا لوازم بهداشتی مورد نیاز خود را با قیمت مناسب خریداری می‌کنند. پس اگز قصد خریدهای این چنینی دارید بهتر است سری به صفحه اجاره اقامتگاه در بندرانزلی بزنید و بعد از رزرو اقامتگاه راهی سفر به این بندر زیبا شوید.

 

 

 

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *