دریاچه هفت برم شیراز کجاست!

دریاچه-هفت-برم-شیراز-کجاست!

منطقه هفت برم یکی از تفرجگاه‌های اطراف شیراز است که زیبایی‌های طبیعی بسیاری در خود جای داده است. هفت برم متشکل از کوه و دشت و دریاچه است و در واقع مجموعه کاملی از جاذبه‌های گردشگری در طبیعت را برای هدیه دادن یک گردش لذت‌بخش به گردشگران در اختیار دارد. این تفرجگاه در نزدیکی منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان و در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده میان کتل قرار گرفته است. برم در زبان محلی به معنای برکه کوچک است. برکه‌های زیادی در گذشته در این منطقه کوهپایه‌ای وجود داشته‌اند که در انتها به دریاچه می‌ریخته‌اند. در حال حاضر تنها چند برکه آب شیرین باقی است که به دریاچه هفت برم جان می‌بخشند. آب شیرین این دریاچه‌ها از طریق بارندگی و چشمه‌های اطراف تأمین می‌شود. در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ با این مجموعه گردشگری محبوب بیشتر آشنا خواهیم شد.

دریاچه هفت برم شیراز کجاست؟

دریاچه-هفت-برم-شیراز-کجاست؟

تفرجگاه هفت برم و دریاچه‌های زیبای آن چون دریاچه هفت برم، در شهر کازرون و در ۵۵ کیلومتری شیراز واقع شده است و از سطح دریا ۱۹۵۰ متر ارتفاع دارد. این دریاچه در شهرستان ممسنی فارس واقع شده و از توابع زیبای شیراز است. برای آگاهی از اینکه دریاچه هفت برم شیراز کجاست مسیری بهشتی و بسیار زیبا را از شیراز تا هفت برم طی خواهید کرد.

مسیر شیراز تا هفت برم

مسیر-شیراز-تا-هفت-برم

همانطور که گفتیم دریاچه هفت برم، در۵۵ کیلومتری غرب شیراز و پس از خان زنیان قرار دارد. برای دسترسی می‌توانید از خان زنیان به سمت دشت ارژن بروید. در مسیر شیراز تا هفت برم و در اولین ۲ راهی به سمت راست بپیچید. از خان زنیان تا هفت برم بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه فاصله است. پس از عبور از جاده‌های زیبا و دیدنی به تفرجگاه هفت برم خواهید رسید. در اینجا می‌توانید از غار بلع زار، منطقه حفاظت شده ارژن (دشت و دریاچه ارژن)، روستا و دریاچه پریشان و کاروانسرای تاریخی میان کتل دیدن نمایید.

در این مسیر از شیراز تا کازرون ۲۵ کیلومتر و از کازرون تا میان کتل حدود ۳۰ کیلومتر مسیر دارید تا به دریاچه دل‌انگیز هفت برم برسید.

هفت برم ممسنی

هفت-برم-ممسنی

به دریاچه هفت برم، هفت برم ممسنی نیز گفته می‌شود و دلیل آن قرارگیری این دریاچه در شهرستان ممسنی بخش دشمنزیاری است. هفت برم ممسنی از معدود زیستگاه‌های آب شیرین است که مساحت برخی از پهنه‌های آبی آبگیرهای دائمی آن بیش از ۲۰ هکتار می‌باشند.

عمق دریاچه هفت برم

عمق-دریاچه-هفت-برم

این دریاچه در بخش‌های مختلف خود عمق متفاوتی دارد و هر عمق ویژگی‌های مطلوبی برای زندگی یک نوع ماهی دارد. به علت وفور ماهیان خوراکی در دریاچه هفت برم، ماهیگیری از تفریحات اصلی ساکنین به حساب می‌آید. این دریاچه مکانی ایده‌آل برای زیست ماهیان سوف و کپور به شمار می‌آید. شاه میگوی آب شیرین یا همان لابستر هفت بر صید محبوب ماهیگیران است. اطراف برکه با نیزارها، علف‌های حصیری، علف هفت بند و سایر پوشش‌های گیاهی محصور شده است و به همین علت خطر غرق شدن افزایش می‌یابد. آب دریاچه هفت برم از بارش برف و باران و جوشش چشمه‌های آن منطقه تامین می‌شود و جنس خاک آن دریاچه را برای شناگران خطرناک می‌کند. توصیه می‌کنیم به جای شنا از مناظر زیبا و ماهیگیری لذت ببرید.

جنگل هفت برم

جنگل-هفت-برم

دشت برم و جنگل بلوط این دشت در ۲۰ کیلومتری شرق کازرون و در مسیر کازرون به شیراز واقع شده است. پوشش گیاهی بکر و خیره‌کننده این منطقه یکی دیگر از جاذبه‌های محسور کننده هفت برم است. در جنگل هفت برم انواع درخت بادام کوهی، کیالک و ارژن را می‌توان دید. دشت نیز پر از گیاهان معطر و گل‌های خوش رنگ است.

البته از نیزارها، علف حصیری، جگن، کارا، لویی و علف هفت بند که اطراف دریاچه را پوشانده‌اند نباید غافل شد. این سرسبزی‌های دلپذیرعلاوه بر ایجاد چشم‌انداز زیبا سبب شده‌اند که پرندگان مهاجر و دائمی بسیار زیبایی نیز در این مکان مشاهده شوند. وجود تپه ماهورها از دیگر ویژگی‌های مشهور و منحصر به فرد هفت برم است که بر محبوبیت دریاچه هفت برم افزوده‌اند.

مجتمع گردشگری هفت برم

مجتمع-گردشگری-هفت-برم

به علت طبیعت بکر و دیدنی‌های سرشار هفت برم این مجموعه به یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در حومه شیراز تبدیل شده است. به همین علت سالیانه گردشگران زیادی از شیراز و از سایر شهر‌ها برای تجربه لحظاتی خوش به هفت برم می‌روند. برای رفاه مسافران و توسعه گردشگری شهرستان، مجتمع‌های گردشگری متنوعی در این منطقه به وجود آمده‌اند که حالت سنتی و متفاوت خود را حفظ کرده‌اند. حال باید دید چگونه می‌توان اقامتی خاطره‌انگیز در هفت برم زیبا را تجربه کرد.

به راحتی و در عرض چند ثانیه با رزرو اقامتگاه در لیدوماتریپ زیبا و دلچسب لحظاتی خوش را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

هفت برم شیراز اقامتگاه

۳ کیلومتر بعد از خان زنیان، به سمت دشت ارژن، سمت راست، ۱۵ کیلومتر هفت برم اقامتگاهی با طبیعت زیبا و دلنشین برای گردشگران وجود دارد. این اقامتگاه سنتی مجموعه‌ای از چادرهای عشایری و سوئیت‌ها دارد که فضا را بسیار زیبا کرده‌اند. اقامتگاه‌ها امکاناتی نظیر تخت خواب، سرویس خواب سنتی، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی و مبلمان عشایری دارند. همچنین در صورت تمایل می توانید با هماهنگی قبلی انواع غذاهای سنتی و مورد علاقه خود را از رستوران طرف قرارداد این اقامتگاه تهیه و میل ‌نمایید. با رزرو این اقامتگاه بوم گردی در سفر به هفت برم آسوده خواهید بود.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
5 نظر برای "دریاچه هفت برم شیراز کجاست!" ارسال شده.
  1. پارسایی گفت:

    هفت برم که مال کازرون نیست. مال ممسنی ه

  2. نازنین گفت:

    فاصله دشت برم و جنگل بلوط تاکازرون چقده ؟

    1. رعنا گفت:

      ۲۰ کیلومتری شرق کازرون است

  3. مهرزاد گفت:

    تفرجگاه هفت بر چقد با شیراز فاصلش چقده؟

    1. رعنا گفت:

      ۵۵ کیلومتری شیراز واقع شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *