بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان

لاهیجان بزرگترین شهر شرقی استان گیلان و پس از رشت و انزلی پرجمعیت ترین شهر است. لاهیجان را به خاطر جاذبه های دیدنی فراوان عروس گیلان نیز می‌نامند. هرکس یک بار به این شهر سفر کرده باشد به خاطر مناظر بی نظیر آن و غذاهای فوق العاده‌ی گیلان و چای خوش طعم همراه با کلوچه‌های معروف لاهیجان مطمئنا دوباره به این شهر سفر خواهد کرد. یکی از این مناظر دیدنی فوق العاده، منظره بام سبز لاهیجان است که در این مقاله از  لیدوماتریپ به آن می‌پردازیم و اطلاعات کامل درمورد این بام زیبا، امکانات و تفریحات و دیگر مواردی که پیش از سفر لازم است بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

بام سبز لاهیجان یکی از جاهای دیدنی استان گیلان است که همه ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر خارجی و ایرانی است. وجود آب و هوای معتدل و پاک و مناظر زیبا از شهر لاهیجان و طبیعت شمال باعث شده است تا مسئولان شهری امکانات ویژه‌ای را برای راحتی و رفاه مسافران و گردشگران این منطقه در نظر بگیرند. مسافران همچنین می‌توانند برای راحتی خود به صفحه اجاره اقامتگاه در لاهیجان مراجعه کرده و انواع اقامتگاه‌های موجود در نزدیکی بام سبز را مشاهده کرده و انتخاب کنند.

معرفی مختصر بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان یکی از مقاصد گردشگری پر‌طرفدار و مکان‌های دیدنی لاهیجان در استان گیلان به شمار می‌رود. بام سبز در قسمت بالایی شیطان‌کوه واقع شده است. از آنجا که این مکان به نمای شهر و دیدنی‌های لاهیجان مانند شیطان‌کوه، استخر لاهیجان و مزارع چای دامنه کوهستان‌های لاهیجان اشراف دارد، آن را بام سبز لاهیجان می‌نامند.

نزدیک به هزار پله سیمانی از بام سبز تا پای کوه وجود دارد که یکی از مسیرهای منتهی به بام سبز را تشکیل می‌دهند. در کنار بام، تله کابین بام سبز لاهیجان به عنوان نخستین تله کابین گیلان راه اندازی شده است.

بام سبز لاهیجان کجاست؟

آدرس: این بام زیبا در استان گیلان، شهرستان لاهیجان، قسمت بالایی شیطان‌کوه قرار دارد.

بهترین زمان سفر به بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان در شب

این منطقه به دلیل آب و هوای معتدل و چشم انداز زیبایی که به تمام شهر لاهیجان دارد توجه مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. حتی افراد بومی لاهیجان نیز آخر هفته‌ها برای گشت و گذار به این مکان می‌روند و چند ساعتی را به دور از سر و صداهای شهر سپری می‌کنند.

لاهیجان و به خصوص بام سبز این شهر در تمامی فصول پذیرای مسافران است و در هر فصل دارای زیبایی خاص خود است. چه در زمستان و پاییز که امکان بارش برف بسیار زیاد است و چه در تابستان و بهار. با این حال بهترین زمان برای مراجعه به این جاذبه گردشگری بهار و تابستان و اوایل پاییز است. در هنگام بارش باران و برف امکان بسته شدن پارک شهر و تله کابین وجود دارد، اما رستوران‌ها و کافه‌ها در تمامی فصول باز هستند.

علاوه بر این پیشنهاد می‌کنم دیدن بام سبز لاهیجان در شب را از دست ندهید. شب‌های بام سبز بسیار دیدنی و جذاب هستند و شما شاهد منظره بی‌نظیری خواهید بود که تا همیشه در ذهنتان خواهد ماند.

امکانات بام سبز لاهیجان

امکانات بام سبز لاهیجان

اولین امکان تفریحی که در بدو ورود به بام سبز لاهیجان با آن روبرو می‌شوید، شهربازی است. از سایر امکانات بام سبز نیز می‌توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی، انواع رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها و … اشاره کرد.

ساعات و هزینه بازدید

ورود به بام سبز لاهیجان رایگان است و از ساعت ۸ تا ۲۳ می‌توانید به آن سر بزنید. هزینه بازی‌های شهربازی متفاوت است. بلیط تله‌کابین احرار نیز (در سال ۱۴۰۰) به‌ ازای هر نفر ۵۰ هزار تومان است که این مبلغ برای کودکان ۲ تا ۷ سال، نصف می‌شود.

تفریحات بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان علاوه بر طبیعت زیبا و چشم نواز و آب و هوای دل انگیز، امکانات تفریحی نیز دارد که همین امر باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. در ادامه چند مورد از امکانات تفریحی این مکان را به شما معرفی می‌کنیم.

شهر بازی بام سبز

شهر بازی بام سبز لاهیجان

همانطور که پیش از این گفتیم، اولین چیزی که در هنگام ورود به بام لاهیجان جلب توجه می‌کند پارک شهر بزرگی است که در بالای آن ساخته‎‌اند. این پارک دارای وسایل برقی مناسب افراد بزرگسال نیز است. در این پارک بازی انواع وسایل مناسب کودکان و بزرگسالان وجود دارد. انواع ماشین‌های برقی، چرخ و فلک و سایر وسایل بازی هیجان انگیز دیگر را می‌توانید مشاهده و استفاده کنید.

تله کابین احرار

تله کابین احرار

بام لاهیجان به ‌وسیله تله‌ کابین احرار به قله تاج‌ خروس وصل شده است. این تله کابین از معروف‌ترین تله‌کابین‌های ایران است که در سال ۱۳۸۴ احداث شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مجهز به ۳۳ کابین ۶ نفره است که  می‌تواند در هر ساعت هزار گردشگر را جابه‌جا کند.

طول تله‌کابین احرار ۱۵۰۰ متر است و بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا به انتهای مسیر برسید. در طول مسیر رفت می‌توانید مزارع چای لاهیجان را در سمت راست خود مشاهده کنید. در سمت چپ شما نیز نمایی بسیار زیبا از شیطان‌کوه و شهر لاهیجان قابل‌ مشاهده است. پیشنهاد می‌کنم برای طی این مسیر گلچینی از موسیقی‌های محلی گیلان را آماده کنید و ضمن تماشای طبیعت زیبا به این موسیقی‌ها هم گوش کنید و خاطره این سفر را در ذهنتان ثبت کنید.

همچنین در طول مسیر می‌توانید از فرصت استفاده کنید و عکس‌های زیبایی از شهری بگیرید که در آغوش طبیعت و زمین‌های کشاورزی آرام گرفته‌ است. البته پیشنهاد می‌کنیم تمام مسیر را به گرفتن عکس و ویدیو مشغول نشوید و از زیبایی‌های طول مسیر با چشمان خود لذت ببرید.

در کنار ایستگاه بالایی تله‌کابین تعداد زیادی آلاچیق تعبیه شده است که می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید و ساعاتی را با خانواده و دوستان بگذرانید. لازم است بدانید برپایی چادر مسافرتی در بام سبز ممنوع است. پس از رسیدن به قسمت بالایی تله‌کابین مناظر زیبایی از دشت‌ها، مزارع کشاورزی و روستاهای اطراف لاهیجان را می‌بینید؛ دشت‌های اطراف لاهیجان و مزارع کشاورزی که تا افق ادامه دارند. نمای آشنا و دوست‌داشتنی خانه‌های شمال ایران با سقف‌های رنگارنگ شیروانی را در لاهیجان نیز خواهید دید.

جاذبه‌های اطراف بام سبز لاهیجان

در اطراف این بام سبز و زیبا جاذبه‌های طبیعی زیادی وجود دارند، که شما می‌توانید با سفر به این منطقه علاوه بر تفریح در این مکان به جاذبه‌های اطراف آن نیز سری بزنید و تریحتان را کامل کنید.

شیطان کوه

شیطان کوه

شیطان‌کوه در قسمت پایینی بام لاهیجان قرار دارد که آب آبشار آن از استخر لاهیجان تامین می‌شود. این کوه زیبا در امتداد سلسله ی جبال البرز قرار گرفته و از پایین تا بالای کوه منظره ای سرسبز را خواهید دید. زمانی که به این منطقه رسیدید سعی کنید ماشین تان را در محوطه ی شیطان کوه پارک کنید و خود را برای گذر از مسیری پوشیده از درختان آماده نمایید. و  از مسیری پلکانی که با درختان انار و گردو مزین شده بالا می روید تا به بام لاهیجان برسید.

آبشار شیطان کوه

آبشار شیطان کوه

آبشار شیطان‌کوه که گرفتن عکس یادگاری در کنار آن رواج زیادی دارد، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است. در کنار این آبشار یک مسیر پلکانی تعبیه شده است که از میان درختان سرسبز شیطان‌کوه، به بالای آن و به بام سبز می‌رسد. توصیه می‌کنیم از مسیری غیر از این پلکان برای بالا رفتن از کوه استفاده نکنید؛ زیرا به‌علت لغزندگی امکان وقوع حادثه وجود دارد.

استخر لاهیجان

استخر لاهیجان

استخر لاهیجان از مهم‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان به شمار می‌رود و در بخش شرقی شهر، در پایین قله‌ی شیطان‌کوه قرار دارد. این استخر ۱۷هکتار وسعت و عمقی در حدود ۴متر دارد. در گذشته این استخر مخزن آبی برای آبیاری مزارع برنج بوده است و توسط آب‌های جاری شده از کوه تغذیه می‌شد. در وسط استخر جزیره زیبایی وجود دارد که به وسیله یک پل سیمانی طویل، به حاشیه جنوبی استخر متصل شده است. طول حاشیه این استخر نزدیک به ۲ کیلومتر است و در کنار بلواری زیبا قرار دارد که دور تا دور استخر را احاطه کرده است.

باغ نارنج لاهیجان

باغ نارنج لاهیجان

باغی پر از درخت‌های بزرگ و کوچک نارنج که در گذشته یک باغ کوچک بود، اما امروزه به یک نارنجستان بزرگ تبدیل شده و نام خود را از درخت‌هایش گرفته است. این باغ در نزدیکی ورودی بام سبز لاهیجان قرار دارد و مسافران بام سبز به راحتی می‌توانند در مسیر خود سری هم به این باغ زیبا بزنند.

رستوران های اطراف بام سبز

رستوران های اطراف بام سبز

به دلیل این که بام سبز یکی از مناطق پرطرفدار در بین مسافران لاهیجان است، در نزدیکی این منطقه امکانات مناسبی فراهم شده است. از جمله این امکانات می‌توان به رستوران‌هایی که برای رفاه مسافران در نزدیکی این مکان احداث شده‌اند اشاره کرد. از جمله رستوران‌های نزدیک به بام سبز  می‌توان به رستوران محلی لاهیجان (۴۵۰ متر)، فست فود ژیکان (۵۷۷ متر) و بامبو برگر (۶۵۱ متر) اشاره کرد.

هتل های نزدیک به بام سبز

هتل مزرعه قوها

یکی از مسائلی که همیشه ذهن مسافران را درگیر می کند، مسئله اقامت است. همانطور که گفتیم بام سبز مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. به همین دلیل طبیعی است که در اطراف این منطقه دیدنی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی وجود داشته باشد. از جمله هتل‌های نزدیک به بام سبز می‌توان به هتل جهانگردی، هتل مزرعه قوها و هتل رسپینا اشاره کرد. علاوه بر این شما می‌توانید در دیگر انواع اقامتگاه (ویلا و سوئیت) موجود در نزدیکی بام سبز اقامت داشته باشید.

راه‌های دسترسی به بام سبز لاهیجان

مسیر بام سبز لاهیجان

دو مسیر به سمت بام سبز لاهیجان وجود دارد: مسیر ماشین رو و مسیر پله ای.

مسیر ماشین رو دارای هزینه‌ای کم است که شما می‌توانید با خیال راحت وسیله نقلیه خود را تا بالای کوه بیاورید حتی پارکینگ بزرگی نیز برای توقف خودروها ساخته شده است.

راه دوم، پیاده روی و درواقع پله نوردی است! در مسیر پله‌ای بیش از ۱۰۰۰ پله سنگی تا بام قرار دارد که البته پیشنهاد ما به شما این است که درصورتی که قبلا از این مسیر نرفته‌اید حداقل یک بار این راه را امتحان کنید.

بام سبز، مقصدی دلنشین برای سفر دوستان

بام سبز لاهیجان

اگر از ابتدای مقاله تا اینجا با ما همراه بوده باشید، حتما می‌دانید که بام سبز یکی از نقاطی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. پس اگر به استان گیلان و شهر لاهیجان سفر می‌کنید، توصیه می‌کنیم حتما از این نقطه زیبا دیدن کنید. این منطقه دارای امکانات تفریحی و رفاهی مناسب و رو به رشدی است و گفته می‌شود طرحی برای اتصال این بام به دریای خزر در حال اجرا است.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *