هزینه سفر به ارومیه چطور محاسبه می‌شود؟

هزینه-سفر-به-ارومیه-چطور-محاسبه-می‌شود؟

ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان غربی یکی از شهرهای گردشگری کشور عزیزمان ایران محسوب می‌شود که سالانه با توجه به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود، تعداد قابل توجهی از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. شهر ارومیه که به شهر آب‌ها معروف است، نام خود را وامدار دریاچه زیبایی است که متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل عوامل مختلفی چون کاهش بارندگی‌ها و سوءمدیریت، حیاتش به خطر افتاده است. این شهر با توجه به قدمت بسیار بالایی که دارد، گنجینه‌ای از آثار تاریخی را در خود جای داده که هر ایرانی اصیل بایستی با این آثار آشنا شود. این شهرستان زیبا به علت آب و هوای خوبی که دارد، دارای طبیعت بسیار زیبایی است که روح هر بیننده‌ای را می‌نوازد و برای تمدد اعصاب گردشگران بسیار مفید فایده است. این شهر مرزی که در همسایگی کشور ترکیه قرار گرفته، در سال‌های اخیر مقصد سفر بسیاری از گردشگران بوده است؛ فلذا ما نیز در این مقاله از لیدوماتریپ قصد داریم تا شما را بیشتر با هزینه‌های سفر به ارومیه آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

هزینه سفر به ارومیه

همان‌ طور که می‌دانید یکی از عوامل مهم در هر امری، محاسبه میزان هزینه‌های مربوط به آن است و سفر نیز از این قاعده مستثنا نیست. مطلب مهمی که در بدو شروع هر سفر بایستی در نظر گرفته شود میزان هزینه‌ای است که باید برای این سفر کنار بگذاریم؛ لذا در سفر به ارومیه نیز محاسبه هزینه سفر به ارومیه بسیار مهم است که بایستی حتما محاسبه شود تا در طول مسیر سفر مشکلی به وجود نیاید و بتوانیم یک سفر ایده‌آل را برای خود و عزیزانمان رقم بزنیم. برای کمک به شما عزیزان ما در این مقاله درباره هزینه‌های مختلف سفر به ارومیه صحبت خواهیم کرد، تا با خیال راحت بتوانید رهسپار این شهر زیبا شوید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

· هزینه سفر به ارومیه و نحوه سفر به این شهر

هزینه-سفر-به-ارومیه-و-نحوه-سفر-به-این-شهر

شما برای سفر به ارومیه می‌توانید از هواپیما، قطار، اتوبوس‌های مسافربری و ماشین شخصی استفاده کنید که طبیعتا هزینه هر کدام از این موارد متفاوت است و در ادامه مفصل درباره هر کدام از آن‌ها صحبت می‌کنیم:

۱. هزینه سفر به ارومیه با هواپیما

هزینه-سفر-به-ارومیه-با-هواپیما

بدون شک راحت‌ترین شیوه سفر که خستگی مسیر را در پی ندارد، سفر با هواپیماست. سفر با هواپیما برای شما این امکان را فراهم می‌کند که در کمترین زمان ممکن به مقصدتان برسید و در طول مسیر از خدمات رسانی درون هواپیما نیز بهره‌مند شوید. به‌عنوان مثال مسافران هواپیما می‌توانند با خرید بلیط‌های فرست کلاس و بیزینس کلاس از امکاناتی چون کترینگ، اینترنت، تلویزیون لمسی، سیستم سرگرمی و غیره استفاده نمایند. اما طبیعتا با توجه به امکانات فوق‌العاده این روش سفر، قیمت آن نیز بالاست؛ اما اگر بودجه کافی برای سفر در اختیار دارید، پیشنهاد ما این است که حتما سفر هوایی به ارومیه را تجربه کنید.

مدت زمان مسیر سفر تهران به ارومیه با هواپیما یک ساعت بوده و قیمت بلیط هواپیما از مبدا تهران به ارومیه در بازه قیمتی ۷۵۸ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد. در کنار مزایای قابل توجه سفر هوایی، عده‌ای به دلیل عواملی همچون استرس و ترس از ارتفاع، هزینه بلیط هواپیما، محدودیت در حمل بار و تاخیر پرواز علاقه‌ای به سفر با هواپیما ندارند. اگر شما نیز ترس از ارتفاع دارید و در سفر از طریق هواپیما دچار استرس می‌شوید بهتر است به سایر راه‌ها فکر کنید تا بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

۲. هزینه سفر به ارومیه با قطار

-هزینه-سفر-به-ارومیه-با-قطار

بسیاری از افراد علاقمند هستند تا در طول سفر از مناظر زیبای مسیر لذت ببرند که سفر با قطار این امکان را برای شما عزیزان فراهم می‌کند. سفر از طریق قطار نیز دارای مزایای بسیاری است که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت. به عنوان مثال یکی از جذابیت‌های سفر با قطار، تماشای مناظر بکر و دیدنی اطراف است و همچنین سفر با قطار امکان استراحت راحت را نیز برای مسافران فراهم می‌کند و با توجه به اینکه مسیر سفر اکثر مسافران قطار طولانی است، کوپه‌های قطار دارای تخت یا مجهز به صندلی‌های تخت‌شو می‌باشند. ناگفته نماند که در اکثر قطارها یک پزشک حضور دارد که درصورت بروز مشکل به شما کمک می‌کند.

اگر برای سفر خود به ارومیه راه سفر با قطار را انتخاب کرده باشید، یک مسیر ۱۵ ساعته را پیش رو دارید که با گذشتن از ایستگاه‌های کرج، قزوین، زنجان، میانه، مراغه و میاندوآب به مقصد خود می‌رسید. قیمت بلیط قطار تهران به ارومیه در زمستان ۱۴۰۰ در بازه قیمتی ۱۵۳ هزارتومان تا ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد.

شاید به جرئت بتوان گفت، مهم‌ترین عیب سفر با قطار سرعت پایین آن در مقایسه با هواپیما است. البته بسیاری از گردشگران برای اینکه از سختی سفر با قطار بکاهند، معمولا بلیط خود را به گونه‌ای تهیه می‌کنند که ساعت حرکت قطار در طول شب باشد تا بتوانند در این مدت طولانی، استراحت کنند و متوجه طولانی بودن مسیر نشوند. اگر عجله دارید و سرعت حرکت برای شما مهم است، پیشنهاد می‌شود که به سفر با هواپیما فکر کنید نه قطار!

۳. هزینه سفر به ارومیه با اتوبوس

هزینه-سفر-به-ارومیه-با-اتوبوس

یکی از راه‌های رایجی که برای سفر وجود دارد و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است، سفر با اتوبوس‌های مسافربری می‌باشد. برای سفر به ارومیه از طریق اتوبوس در ابتدا وارد اتوبان تهران-کرج خواهید شد و پس از گذشتن از شهرهای ابهر، زنجان و تبریز به ارومیه می‌رسید. مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به ارومیه چیزی در حدود ۹ الی ۱۰ ساعت خواهد بود و قیمت بلیط اتوبوس‌های vip تهران به ارومیه ۱۶۵ هزار تومان می‌باشد.

در کنار مزایای سفر با اتوبوس، معایبی را نیز می‌توان برای آن برشمرد که اشاره به آن‌ها خالی از لطف نیست و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با دید وسیع‌تری وسیله حمل و نقل خود را برای سفرتان انتخاب کنید. سفرهای طولانی با اتوبوس برای مسافران چندان راحت نیست و برخلاف قطار که دارای تخت است، در اتوبوس برای استراحت بایستی از همان صندلی خودتان استفاده کنید. در طول مسیر نیز امکان راه رفتن در اتوبوس وجود ندارد و طبیعتا خلوت خصوصی نخواهید داشت و باید محیط اتوبوس را با دیگران سهیم شوید. در سفر با اتوبوس نیز فقط برای خوردن غذا و اقامه نماز توقف خواهید داشت که این مورد شاید برای کسانی که علاقمند هستند در طول مسیر سفرشان توقف‌های متعددی داشته باشند چندان خوشایند نباشد.

۴. هزینه سفر به ارومیه با ماشین شخصی

هزینه-سفر-به-ارومیه-با-ماشین-شخصی

اگر تجربه و مهارت کافی برای رانندگی دارید، یکی از گزینه‌های عالی برای سفرتان، سفر با ماشین شخصی خودتان است. مزایای قابل توجه سفر با ماشین شخصی بسیار زیاد است که می‌توان از آن‌ها مواردی همچون داشتن خلوت خصوصی خودتان، توقف‌های متناوب در میان مسیر مطابق میلتان و غیره را برشمرد.

فاصله تهران تا ارومیه ۷۶۵ کیلومتر است که با احتساب این مسافت برای رسیدن به مقصد به ۷۰ الی ۸۰ لیتر بنزین نیاز خواهید داشت. در کنار مزایای قابل توجه سفر با ماشین شخصی، این شیوه سفر نیز دارای معایبی است که بایستی به آن اشاره کنیم. به‌عنوان مثال اگر مقصد سفرتان مکان جدیدی باشد که تا به حال به آنجا سفر نکرده‌ باشید، چون بهترین توقف‌گاه‌ها را نمی‌شناسید طبیعتا استراحت کافی نخواهید داشت و این مورد سبب می‌شود که از مسیر سفر لذت کافی نبرید. حتی هنگامی که به مقصد رسیدید خستگی مسیر در تن شما باقی خواهد ماند. همچنین ناگفته نماند که سفر با خودروی شخصی سبب می‌شود تا استهلاک خودرو برای شما هزینه‌ساز شود؛ بنابراین اگر قصد شما سفر با ماشین شخصی است بهتر است قبل از شروع سفر درباره هزینه استهلاک خودرو خودتان تحقیق کنید و با در نظر گرفتن این مورد چنین تصمیمی بگیرید.

· متوسط هزینه اقامت در ارومیه

متوسط-هزینه-اقامت-در-ارومیه

برای اقامت در این شهر زیبا گزینه‌های بسیار زیادی در پیش روی شماست و با توجه به اهمیت اقامتگاه در طول سفر که ارتباط مستقیمی با استراحت شما عزیزان دارد، مسئله‌ای است که باید با وسواس بیشتری درباره آن تصمیم گیری کنید. یکی از گزینه‌ها برای اقامت، رزرو اتاق در هتل‌های شهر ارومیه می‌باشد و اگر منصفانه به قیمت اتاق‌ها نگاهی بیندازیم دارای قیمت‌های بالایی هستند! اما اگر می‌خواهید گزینه‌های مختلفی برای انتخاب در پیش روی شما باشد،  قیمت‌ها و امکانات اقامتگاه‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید تا از سفرتان نهایت لذت را ببرید، به بخش اجاره سوئیت و ویلا در ارومیه لیدوماتریپ مراجعه کنید.

· هزینه خورد و خوراک در ارومیه

هزینه-خورد-و-خوراک-در-ارومیه

دستپخت اهالی شهر زیبای ارومیه از جمله دستپخت‌هایی است که حتما باید امتحان کنید. کیفیت غذاهای رستوران‌های ارومیه نیز بی‌نظیر است و در طول سفرتان به این شهر حتما باید سری به این رستوران‌ها بزنید. طبیعتا با توجه به موقعیت مکانی و کیفیت غذاها، قیمت غذاها در هر رستوران متغیر است. یکی از رستوران‌هایی که می‌توانید برای صرف غذا به آن مراجعه کنید و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد، سفرخانه کشکول واقع در خیابان برق، نبش کوی بهار است. این رستوران دارای فضایی سنتی است و غذاها نیز در ظروف مسی برای مشتریان سرو می‌شوند. اگر به غذاهای ترکی و ایتالیایی علاقه دارید حتما به رستوران ایتالیایی و ترکی سوپراستار ۳ ارومیه سری بزنید که با توجه به کیفیت و طعم بی‌نظیر غذاهایش توانسته در ارومیه سه شعبه افتتاح نماید. به‌طور متوسط هزینه یک وعده غذای خوب در این شهر چیزی در حدود ۴۰ الی ۹۰ هزار تومان در زمستان ۱۴۰۰ تخمین زده می‌شود.

· هزینه حمل و نقل درون شهری در ارومیه

هزینه-حمل-و-نقل-درون-شهری-در-ارومیه

شما در این شهر می‌توانید علاوه بر استفاده از اتوبوس‌های درون شهری، سوار تاکسی شوید. کرایه تاکسی در ارومیه از ۱۵۰۰ تومان شروع شده و با توجه به طول مسیر شما افزایش می‌یابد. در کنار تاکسی‌های درون شهری شما می‌توانید از تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی نیز استفاده کنید که در مقایسه با سایر شیوه‌های حمل و نقل از راحتی و آرامش بیشتری برخوردار هستند.

از مزایای استفاده از تاکسی‌های اینترنتی می‌توان به حفظ امنیت مسافران در طول سفر، قیمت‌گذاری واضح، دسترسی سریع و آسان اشاره کرد. همچنین تاکسی‌های اینترنتی این امکان را برای شما فراهم می‌سازند تا در صورتی که وجه نقد به همراه ندارید، به صورت آنلاین کرایه مسیر خودتان را پرداخت کنید. شاید این مورد اخیر در طول سفر از مهم‌ترین مزایای استفاده از این قبیل تاکسی‌ها به شمار بیاید.

البته ناگفته نماند که در کنار مزایای استفاده از چنین تاکسی‌هایی می‌توان به معایبی چون کم تجربه بودن برخی رانندگان اسنپ و تپسی اشاره کرد. البته با توجه به مزایایی که ذکر شد، شاید بتوان از این عیب چشم‌پوشی کرد.

بودجه پیشنهادی برای گذراندن یک روز در ارومیه

بودجه-پیشنهادی-برای-گذراندن-یک-روز-در-ارومیه

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به سفر لاکچری علاقه دارید و می‌خواهید همه چیز در طول سفر بی‌نقص باشد، با اجاره یک ویلای لوکس، انتخاب رستوران‌های عالی و درجه ۱، بازدید از برخی جاذبه‌های گردشگری شهر ارومیه و مصرف بنزین یا پرداخت کرایه تاکسی، کل هزینه‌های یک روز اقامت لاکچری شما در این شهر چیزی در حدود یک میلیون و نهصد تا دو میلیون تومان در زمستان ۱۴۰۰ خواهد شد.

اما اگر به سفر اقتصادی علاقمند هستید و می‌توانید در هزینه‌های خودتان صرفه جویی کنید، با انتخاب یک سوئیت خوب و میل کردن غذاهایی که کیفیت خوبی دارند و با احتساب سایر هزینه‌ها، هزینه اقامت یک روز شما در این شهر چیزی در حدود ۵۵۵ هزار تومان خواهد بود.

البته توجه داشته باشید که این هزینه‌های محاسبه شده به‌طور میانگین و نسبی محاسبه شده‌اند و طبیعتا با توجه به روحیات هر شخص، میزان این هزینه‌ها متغیر خواهد بود. به طبع خرید سوغاتی برای عزیزانتان و یکسری هزینه‌های حاشیه‌ای کاملا به خود شما بستگی دارد. ناگفته نماند شهر زیبای ارومیه به این علت که یک شهر مرزی محسوب می‌شود، از تنوع اجناس خوبی برخوردار است. شما به راحتی می‌توانید از برندهای معتبر در این شهر خرید کنید. قیمت اجناس نیز در این شهر در مقایسه با سایر شهرها منصفانه است و به راحتی می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را در بازارها و مراکز خرید ارومیه پیدا کنید.

ارومیه؛ شهری با هزینه‌های منصفانه

همان‌ طور که در این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، با توجه به اینکه شهر ارومیه یک شهر مرزی محسوب می‌شود دارای هزینه‌ها و قیمت‌های منصفانه‌ای است. ما تمامی هزینه‌های معمول را که یک فرد در طول سفر ممکن است متحمل شود را خدمت شما عزیزان ارائه کردیم تا با دید گسترده‌ای راه‌های مختلف سفر، اقامت، خورد و خوراک و غیره را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره جاذبه‌های گردشگری، بهترین رستوران‌ها، سوغات ارومیه و غیره هستید حتما به سایر مقالات مجله گردشگری لیدوما سری بزنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *