جزیره هرمز کجاست؟

جزیره هرمز کجاست؟

احتمالاً نام جزیره هرمز و زیبایی‌های آن به گوش شما نیز خورده و شاید ندانید که اصلا جزیره هرمز کجاست! بی شک هرمز از زیباترین جزایر ایران به حساب می‌آید که زیبایی‌های آن حسابی ما را برای سفر به این جزیره دیدنی هیجان زده کرده است. .آبی دریا در کنار خاک قرمز هرمز به تنهایی منظره‌ای منحصر به فرد ساخته که هر کسی را برای سفر به هرمز مجاب می‌کند. سفر به دل جزیره‌ای کوه‌های آن خوراکی هستند بدون شک پر از هیجان و جذابیت خواهد بود!

برای آشنایی بیشتر درباره اینکه جزیره هرمز کجاست و چرا اصلاً باید به آن سفر کرد تا پایان مقاله با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا هرچه بیشتر در باره هرمز بدانیم.

معرفی جزیره هرمز قشم

معرفی جزیره هرمز قشم

هرمز جزیره‌ای بیضی شکل است که در نزدیکی جزیره قشم قرار گرفته و به دلی موقعیت جغرافیایی خوبی که داشته و نزدیکی‌اش با تنگه هرمز این جزیره را به عنوان کلید خلیج فارس معرفی می‌کنند.

این جزیره در فاصله ۸ کیلومتری از بندرعباس قرار گرفته و مسافران زیادی که به قصد سفر راهی کیش و یا قشم هستند یک روزی را نیز برای بازدید از هرمز در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. بیشتر مناطق جزیره هرمز خالی از سکنه بوده و تنها در یک قسمت آن بومیان منطقه زندگی می‌کنند. برای بازید و اقامت در جزیره هرمز انتخاب های محدودی خواهید داشت.

می توانید با اجاره ویلا و سوئیت در قشم از طریق وبسایت لیدوماتریپ در نزدیکی این جزیره اقامت کرده و با یک تیر دو نشان بزنید و هم به قشم و هم جزیره هرمز سفری جذاب داشته باشید.

نقشه جزیره هرمز

جاهای دیدنی جزیره هرمز

برای سفر به هرمز و لذت بردن از آن لزومی نیست تا خیلی به خودتان سختی دهید و به دنبال جاهای دیدنی مختلف آن باشید. همین که پا به این جزیره بگذارید محو تماشای لحظه به لحظه آن خواهید شد و حسابی غرق در لذت خواهید شد. با این حال جاهای دیدنی جزیره هرمز کم نیستند. در ادامه چند جاذبه مهم و دیدنی هرمز را معرفی خواهیم کرد.

دره رنگین کمان

دره رنگین کمان از دیدنی های جزیره هرمز

یکی از منحصر به فردترین جاذبه های هرمز دره رنگین کمان است. دره‌ای که درست مانند یک دفتر نقاشی بوده که به هر طرف که نگاه می‌کنید فقط رنگ می‌بینید و رنگ. در این دره بیش از ۷۰ کانی مختلف وجود دارد که باعث شده تا در این دره شاهد خاک‌های رنگی باشیم که منظره فوق‌العاده زیبا و هیجان انگیزی را پیش روی چشمانمان گذاشته است.

این دره دیدنی که در قسمت جنوب غربی جزیره واقع شده است که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای شما در این سفر خواهد شد و همیشه در جواب سؤال جزیره هرمز کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد اولین چیزی که به ذهنتان خطور خواهد کرد دره رنگین کمان خواهد بود.

با بازدید از این دره می‌توانید چند ساعتی در آرامش اینجا غرق شوید و از منظره رنگارنگ پیش رویتان غرق در لذت شوید.

آدرس دره رنگین کمان: جنوب غربی جزیره هرمز

دره سکوت و غار مراقبه

دره سکوت در جزیره هرمز کجاست

دره سکوت از آن جاذبه‌هایی است که بازدید از آن حسابی حال خوب را به شما تزریق خواهد کرد و پر خواهید شد از انرژی‌های مثبت. قدم که به این دره بگذارید هیچ صدایی نخواهید شنید، فقط سکوت است و سکوت. در بازدیدتان از این دره باید پای پیاده از میان کوه های نمکی عبور کنید.

سنگ نمک به دلیل اینکه تمام انرژی‌های منفی را جذب خود می‌کند بعد از کمی پیاده روی در این دره کامل حس خوب و مثبت را در خود احساس خواهید کرد. غار مراقبه نیز از دیگر جاهای دیدنی جزیره هرمز است که در همین دره واقع شده است. این غار به عنوان تنها غار سه طبقه در ایران یکی از گزینه‌های محبوب مسافران برای گشت و گذار در هرمز می‌باشد.

علت معروفیت این غار به غار مراقبه سکوت و آرامشی است که در این غار احساس می‌شود و حس خوبی است که بعد از بازدید از این غار خواهید داشت. البته به این غار الهه نمکی نیز گفته می‌شود.

آدرس دره سکوت: هرمز، بلوار خلیج فارس، کنارگذر خلیج فارس

ساحل سرخ هرمز

ساحل سرخ هرمز

در سفر به هر شهر ساحلی یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آن ساحل آن است. اما در ساحل هرمز جور دیگری است و هیچ شبیه به ساحل‌هایی که قبلاً دیده‌اید ندارد. در ساحل سرخ هرمز که قدم برمی‌دارید تماشای دریا طور دیگری است.

آبی دریا که هر چه به ساحل نزدیک شده سرخی آن بیشتر به چشم می‌آید و مرز زیبای این آبی و قرمز منظره‌ای نیست که تماشای آن هر روزی برایتان پیش آید. عجیب‌تر اینکه خاک ساحل سرخ هرمز خوراکی است! این خاک که بین مردم محلی به آن گلک می‌گویند به عنوان ادویه در غذاهای مختلف استفاده می‌شود و شما هم می‌توانید این خاک را مزه مزه کنید.

مردم بومی این خاک را در تهیه نان، ماهی، ترشی و انواع غذاهای خود استفاده می‌کند که رنگ و طعم به خصوصی به این غذاهای داده است. اگر برایتان سؤال شده است که این رنگ‌ها از کجا آمده‌اند باید به شما بگوییم تمامی این رنگ‌ها ترکیباتی شیمیایی بوده‌اند و ترکیبی از کانی‌های مختلف است که باعث به وجود آمدن این همه رنگ در خاک جزیره هرمز شده و از خاص‌ترین جاهای دیدنی های جزیره هرمز به حساب می‌آید.

قلعه پرتغالی ها هرمز

قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز

قلعه پرتغالی های هرمز از بهترین گزینه‌ها برای یک گردش تاریخی در جزیره هرمز است. این قلعه نزدیک چند قرن پیش توسط یک سردار پرتغالی برای تسلط بر این جزیره و تنگه هرمز ساخته و به عنوان بزرگ‌ترین بنای استعماری ایران هنوز هم تا حدودی بر پا بوده و تبدیل به یکی از جاهای گردشگری هرمز شده است.

این قلعه که از خاک همین جزیره ساخته شده و به رنگ قرمز بوده و دارای چندین برج نگهبانی به ارتفاع ۱۲ متر بوده و در جاهایی از این قلعه قطر قلعه تا حدود ۳ و نیم متر نیز می‌رسد.

این قلعه دارای کلیسا، تالار سخنرانی، نوش خانه و آب انبار نیز می‌باشد. همچنین هنوز هم توپ‌های پرتغالی‌ها هنوز هم به سمت دریا نشانه گرفته شده و یادگار استعمار پرتغالی ها به این قسمت از ایران است.

آدرس قلعه پرتغالی ها: شمالی ترین نقطه هرمز

دره مجسمه هرمز

دره مجسمه ها در جزیره هرمز

در قسمتی از هرمز دره‌ای وجود دارد که به دره مجسمه و یا تندیس ها معروف است و برای رسیدن به آن احتیاج به وسیله نقلیه خاصی ندارید و با پای پیاده می‌توانید به این دره بروید و از یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی هرمز دیدن کنید. کافیست از بومی ها سوال کنید که دره تندیس ها در جزیره هرمز کجاست تا شما را راهنمایی کنند.

عوامل طبیعی مثل باد و باران باعث شده‌اند تا سنگ‌های این منطقه به صورت مجسمه‌هایی دربیایند که هر یک شبیه به یک شکل خاص هستند و کمی قوه تخیل لازم است تا هر سنگ را شبیه به حیوان یا سردیس انسان ببینید.

در این دره می‌توانید ساعت‌ها مشغول عکاسی شوید و از گشتن در این دره عجیب و هیجان‌انگیز حسابی غرق لذت شوید.

آدرس دره مجسمه هرمز: ضلع جنوبی جزیره هرمز

پرتگاه غروب هرمز

پرتگاه غروب هرمز کجاست

درست در انتهایی‌ترین دره مجسمه هرمز یکی از فوق‌العاده‌ترین جاهای دیدنی هرمز را خواهید دید که زیباترین تصاویر غروب خورشید را می‌توانید از بالای این پرتگاه ببینید و به تماشای زیباترین غروب آفتاب زندگی‌تان بنشینید.

از این پرتگاهی ۴۰ متری که نگاه می‌کنید فقط آبی بیکران دریاست و آفتابی در حال غروب است که به چشم می‌خورد.

آدرس پرتگاه غروب: ضلع جنوبی جزیره هرمز

فرش خاکی هرمز

فرش خاکی در جزیره هرمز کجاست

در پاسخ به این سؤال که جزیره هرمز کجاست اولین چیزی که ما را یاد این جزیره زیبا می‌اندازد خاک‌های رنگی آن است. تنوع بالای رنگ‌های خاک این جزیره چیزی است که در کمتر جایی از جهان به جز هرمز می‌توانید آن را ببینید.

مردم هنرمند و بومی این منطقه اقدام به ساخت فرشی از خاک‌های جزیره کرده‌اند و فرشی دایره‌ای را با ۱۸ رنگ مختلف در این جزیره ساخته‌اند. طرح این فرش خاکی از افسانه‌های محلی گرفته شده و به زیبایی در خاک جزیره هرمز نقش بسته است.

دشت آهوان

اگر به طبیعت وحش علاقه دارید و از تماشای حیوانات مختلف لذت می‌برید دشت آهوان از جذاب‌ترین جاهای دیدنی هرمز برای شما خواهد بود. در پاسخ به این سوال که جزیره هرمز کجاست و دشت آهوان در کجای این جزیره قرار گرفته است.

باید گفت که در قسمتی از جزیره زیبای هرمز آهوهای زیبای ایرانی زندگی می‌کنند و این امکان وجود دارد تا نزدیکی این آهوها رفته و از نزدیک آن ها را لمس کنید. بومیان و این آهوان رابطه خوبی باهم داشته و این آهو به راحتی در این دشت به این سو و آن سو می‌روند.

غارهای دریایی

غارهای دریایی جزیره هرمز کجاست

غارهای دریایی یکی از ده ها جاذبه گردشگری هرمز است که در خط ساحلی این منطقه قابل رویت می‌باشد. این غارهای دریایی یک سری حفره‌های بزرگ و کوچک هستند که در ارتفاعات سنگی جزیره قرار گرفته‌اند که هنگام مد درون این غارها با آب پر شده و بعد از جزر آب دریا خالی از آب می‌شود.

اگر اهل ماجراجویی هستید در زمان مد آب دریا به این غارها سری بزنید و با چشم‌انداز دریا به صدای موج‌های دریا گوش بسپارید و خودتان را از هر استرسی دور کنید.

ساحل سنگ مرغان

ساحل سنگ مرغان جزیره هرمز

ساحل سنگ مرغان از زیباترین سواحل جزیره هرمز بوده که در شمال شرقی جزیره واقع شده است. یکی از دلایل معروفیت این ساحل علاوه بر زیبایی آن وجود یکی از فرش های خاکی هرمز می‌باشد که جلوه‌ای ویژه‌ای به این ساحل هرمز داده است.

موزه دکتر نادعلیان

موزه دکتر نادعلیان در هرمز

موزه دکتر نادعلیان از جمله جاذبه های گردشگری جزیره هرمز است که بازدید از آن برای آشنایی با هنر هنرمندان منطقه و آثار خود دکتر نادعلیان گزینه مناسبی است. این موزه که در محله‌ای قدیمی در جزیره هرمز قرار گرفته برای تماشای آثار دکتر نادعلیان که در عرصه‌های بین‌المللی شناخته شده است گزینه‌ای مناسب می‌باشد.

آدرس موزه دکتر نادعلیان: قسمت شمالی جزیره

چگونه از قشم به هرمز برویم؟

چگونه به هرمز برویم؟

احتمال اینکه در سفرتان به قشم قصد داشته باشید تا سری هم به جزیره زیبای هرمز بزنید بسیار است. فاصله کم این دو جزیره با هم باعث شده که خیلی از مسافرانی قشم برای یک سفر نیم روزی راهی جزیره زیبای هرمز شوند. البته که جاهای دیدنی جزیره قشم هم کم نیستند و می توانید حسابی در قشم هم مشغول گشت و گذار شوید.

راحت ترین راه برای رفتن به جزیره هرمز از قشم استفاده از اتوبوس‌هایی دریایی می‌باشد. کافیست در قشم خود را به اسکله ذاکری برسانید و با شناورهای مخصوص به هرمز بروید. هزینه این کشتی بسیار مناسب بوده و هم می‌توانید از هرمز دیدن کنید و هم به این کشتی سواری به عنوان یک تفریح مفرح نگاه کنید.

بهترین زمان سفر به هرمز

بهترین زمان برای سفر به هرمز

گرمای جنوب کشور در تابستان چیزی است که همه ما آن را شنیده‌ایم و از آن بی خبر نیستیم. جزیره هرمز هم کجاست؟ در یکی از جنوبی‌ترین قسمت‌ها کشورمان. پس کاملاً مشخص است که برای سفر به هرمز باید دور فصل تابستان یک خط قرمز بکشید! اواخر پاییز و زمستان بهترین زمان‌ها برای سفر به سواحل جنوبی کشور هستند. در حالی که بیشتر شهرهای دیگر سرمای زمستان را تجربه می‌کنند در جنوب هوا کاملاً معتدل و بهاری شده و برای یک گردش بی نظیر بهترین زمان است.

البته اگر به دنبال این هستید که سفر ارزان‌ترین به جنوب داشته باشید فصل بهار و تابستان برای شما انتخاب مناسب‌تری خواهند بود اگر بتوانید گرمای هوا را طاقت بیاورید. چرا که به دلیل هوای گرم و شرجی کمتر مسافری در فصل گرما به جنوب سفر می‌کند و همین قضیه باعث شده تا قیمت‌ها از بلیط بگیر تا اجاره اقامتگاه‌ها بسیار پایین‌تر باشد.

عکس هایی از جزیره هرمز

عکس های جزیره هرمز

ساحل لاک پشت ها از جاذبه های هرمز

عکس های جزیره هرمز

جزیره هرمز کجاست

هرمز جزیره رنگ ها…

در این مقاله سفری به جزیره هرمز داشتیم و سری به زیبایترین و خاص ترین جاذبه های آن زدیم. اما با این همه توصیف و زیبایی محال بعید می دانم که در ذهنتان برنامه سفر به هرمز را نچیده باشید و برای تماشای این جزیره زیبا و دیدنی های فوق العاده اش از نزدیک لحظه شماری نکنید. بدون شک سفر به دل این طبیعت بکر و دیدنی تبدیل به یکی از خاص ترین خاطرات سفرتان تبدیل خواهد شد.

Rate this post
2 نظر برای "جزیره هرمز کجاست؟" ارسال شده.
  1. هومان کاردان گفت:

    چقدر بکره هرمز ..

    1. رعنا گفت:

      دقیقا. فوق العاده س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *