تفریحات آبی کیش

آشنایی-با-تفریحات-غیر-آبی-و-آبی-کیش-–-مجله-گردشگری-لیدوماتریپ

جزیره کیش یکی از مقاصد گردشگری معروف ایران است که در زمان‌های مختلفی از سال، مسافران و گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. جزیره کیش علاوه بر داشتن جاذبه‌های گردشگری و جاهای تاریخی زیبا، تفریحات آبی و تفریخات غیرآبی فراوانی دارد که مسافران این جزیره زیبا می‌توانند بر اساس سلیقه و علایق خود یکی از این تفریحات آبی کیش را انتخاب نمایند. در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ، سعی شده است تا اطلاعات مفید و جالبی در مورد تفریحات آبی کیش ذکر شده و هر یک از آن‌ها توضیح داده شود.

با تفریحات آبی کیش به طور کامل آشنا شوید!

جزیره کیش یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جزایر ایران می‌باشد. در این مقاله ما به معرفی تفریحات آبی کیش می پردازیم. با توجه به اینکه این جزیره زیبا در دل دریا و خلیج فارس قرار دارد، طبیعی است که تفریحات آبی و دریایی آن نیز بیشتر باشد. شما با سفر به کیش می‌توانید در کنار اقامت در بهترین هتل‌ها و سوئیت‌ها و گردش در مراکز خرید تجاری کیش، از تفریحات آبی کیش که در کمتر جایی یافت می‌شود نیز لذت ببرید.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

تفریحات آبی کیش اغلب در سواحل زیبای کیش زیر نظر مجموعه‌های مرتبط فعالیت می‌کنند که خوشبختانه تعداد این مجموعه‌ها روز به روز در حال افزایش بوده و در مسیر بهتر شدن، گام برمی‌دارد. در ادامه به عناوین مهم تفریحات آبی کیش پرداخته و به توضیح هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

· غواصی

غواصی

غواصی یکی از پرطرفدارترین تفریحات آبی کیش می‌باشد که کیش را به قطب غواصی ایران تبدیل کرده است. مجموعه‌های آموزشی و تفریحی متعددی در این زمینه در کیش فعالیت می‌کنند. در اکثر موارد برای غواصی در آب‌های مرجانی کیش، یک مربی و کمک شنا برای فرد در نظر گرفته می‌شود و چنانچه فرد آشنایی کافی به شنا نداشته باشد، با استفاده از تجهیزات و وسایل مخصوص، قادر است تا در کنار مربی در آب‌های نیلگون کیش غواصی کند.

شرایط غواصی در جزیره کیش برای بانوان و آقایان یکسان بوده و درصورت غواصی یک خانم، مربی او نیز خانم خواهد بود. کل مدت‌زمان غواصی از زمان سوارشدن به قایق و رفت‌وبرگشت، ۱٫۵ ساعت است که حضور شما زیر آب، ۱۵ دقیقه خواهد بود و معمولاً قیمت این تفریح آبی بسته به موقعیت زمانی و مدت زمان غواصی تغییر می‌کند.

· پاراسل

پاراسل

پاراسل نوعی از تفریحات آبی کیش است که علاقه‌مندان از طریق یک چتر با طنابی به طول ۱۵۰ متر به قایق موتوری وصل می‌شوند. وقتی قایق با سرعت روی آب حرکت می‌کند، به‌تدریج در آسمان به پرواز درمی‌‌آیید و اوج هیجان را در آسمان آبی و روی آب‌های زلال خلیج فارس تجربه خواهید کرد.

امکان استفاده از چتر پاراسل به‌صورت یک نفره و دو نفره و سه نفره (دو بزرگسال و یک کودک یا دو کودک و یک بزرگسال) وجود دارد. کل مدت این تجربه حدود یک ساعت است که زمان پرواز در اوج، بین ۶ تا هفت دقیقه خواهد بود و تا ارتفاع ۱۵۰-۳۰۰ متری بالا می‌روید. برای استفاده از پاراسل کیش باید به ساحل مرجان، ساحل سیمرغ، ساحل اسکله تفریحی و ساحل دامون مراجعه کنید.

· فلای بورد از تفریحات آبی کیش

فلای-بورد

فلای بورد، وسیله‌ای است که با اتصال به یک جت اسکی، شما را روی هوا معلق نگه می‌دارد. در فلای بورد از طریق پمپاژ آب، شما می‌توانید حرکات نمایشی انجام داده و شیرجه بزنید و توسط این حرکات، اوج لذت و هیجان را بین آسمان و آب‌های جزیره تجربه کنید.

این تفریح برای افراد بالای ۱۸ سال (بانوان و آقایان) مناسب است که در مدت‌زمان ۲۰ دقیقه انجام می‌شود. فلای بورد، تفریح بسیار ساده‌ای است که پنج دقیقه اول آن به آموزش مختصر اختصاص دارد.

· جت اسکی

جت-اسکی

جت اسکی از جمله تفریحات آبی کیش است که با استفاده از آن می‌توانید سرعت و مانور روی دریا را تجربه کنید. هر جت اسکی قابلیت حمل دو نفر را دارد و قابل استفاده برای آقایان و بانوان است؛ گرچه افراد بالای ۱۰۰ کیلوگرم باید به‌تنهایی سوار شوند.

· اسکوتر زیر دریایی از تفریحات آبی در کیش

اسکوتر-زیر-دریایی

اسکوتر زیردریایی از مهیج‌ترین و ناب‌ترین تفریحات آبی کیش است که امکان سفر به اعماق خلیج فارس و تماشای دنیای زیر آب و ماهی‌های رنگارنگ خلیج فارس را به شما می‌دهد. اسکوتر نوع دیگری از غواصی است، با این تفاوت که با کمک یک موتور زیر دریایی می‌توانید در عمق ۱۰ متری زیر آب با کمک مربی حرکت کنید.

حداقل سن استفاده از اسکوتر زیردریایی، ۱۲ سال و حداقل قد ۱۵۰ سانتی‌متر برای خانم‌ها و آقایان است. اسکوتر زیردریایی تک نفره است و برای این تفریح نیازی نیست، شنا بلد باشید.

· شاتل

شاتل

یکی از تفریحات آبی کیش که به صورت گروهی انجام می‌شود، شاتل است. شما و دوستانتان بر روی یک تیوپ شناور نشسته و یک قایق تندرو شما را روی آب می‌کشد.

· قایق سواری

قایق-سواری

یکی از تفریحات آبی کیش، قایق سواری است که یک تفریح خانوادگی و مرسوم است. بسته به هیجان موردنظر می‌توانید بین سوار شدن در قایق پدالی، یک موتوره یا دو موتوره انتخاب کنید.

· کشتی سواری

کشتی-سواری

یکی از تفریحات آبی کیش که مانند سایر تفریحات آبی کیش هیجانی نبوده و بیشتر تداعی کننده آرامش می‌باشد، کشتی سواری است. در کشتی می‌توانید موسیقی بشنوید و در رستوران آن شام میل کنید. اینکه داخل کشتی از منوی رستوران استفاده کنید نیز کاملاً به خود شما بستگی دارد.

· پارک آبی اوشن از هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش

پارک-آبی-اوشن

پارک آبی اوشن کیش، بزرگ‌ترین پارک آبی روباز ایران و تنها پارک آبی روباز ویژه خانم‌ها است که به‌ لطف استخرها، سونا و جکوزی‌های آرامش‌بخش، تجربه جذابی از یک تفریح آبی فوق‌العاده را برایتان می‌سازد. جالب اینکه پارک آبی اوشن به‌عنوان تنها پارک آبی کشور با امکانات موج‌سواری است. این پارک آبی دارای سیستم گرمایشی برای فصول سرد است و ازاین‌رو، حتی در هوای خنک نیز می‌توانید از آن لذت ببرید و غروب زیبای کیش را از این محل به نظاره بنشینید. برخی از بخش‌های تفریحی این محل شامل پیچالوپ، دینگل، رالی راید ماساژ و اسپا و غیره می‌شوند.

· کِیبل اسکی

کِیبل-اسکی

اسکی روی آب یا کِیبل اسکی را یکی از تفریحات آبی کیش می‌باشد که نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه است. این محل مجهز به رختکن و دوش، سکوی شروع، اتاق آموزش و فروشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی مخصوص، رستوران و کافی‌شاپ است. امکان اسکی ۱۲ نفر به‌طور هم‌زمان در کیبل اسکی کیش وجود دارد که در ابتدا از مربی آموزش می‌بینید.

رزرو آنلاین هتل در کیش

· بیگ بال

بیگ-بال

یکی از تفریحات آبی کیش که بسیار بامزه و جالب بوده و برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است، بیگ بال است. در بیگ بال، کودک درون یک توپ بزرگ و سبک شده، روی آب شناور می‌شود.

· ماهی‌گیری از قدیمی ترین تفریحات آبی در کیش

ماهی‌گیری

علاقه‌مندان به ماهی‌گیری می‌توانند در اکثر نقاط جزیره کیش به این تفریح جذاب بپردازند. با این حال، آن دسته از گردشگرانی که به‌دنبال ماهیگیری حرفه‌ای هستند، باید از کلوپ‌های ماهیگیری متعدد در سواحل جزیره مانند کلوپ ماهیگیری هامور دریای کیش و کلوپ ماهیگیری مارینا استفاده کنند.

در این مراکز، امکان ماهیگیری در ساحل و همین طور ماهیگیری در قایق وجود دارد. از آنجا که سواحل جزیره پاکسازی شده‌اند و دارای امنیت کامل هستند، بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانید به ماهیگیری مشغول شوید. ساعات اولیه صبح و هنگام غروب که دمای هوا کمی خنک‌تر است، بهترین ساعات برای ماهیگیری در کیش هستند.

۴.۹/۵ - (۱۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *