جاهای دیدنی کیش در بهار، گشت و گذاری بهارانه در جزیره

جاهای دیدنی کیش در بهار

فصل بهار یکی از زیباترین فصل‌های سال است که طبیعت در آن، بهترین تصویر را از خودش به نمایش می‌گذارد. در فصل بهار، آب و هوای جزیره کیش نسبتا گرم است، اما این گرما آزاردهنده نیست و با یک برنامه ریزی برای سفر به کیش، می‌توانید در این فصل، از جاهای دیدنی کیش در بهار که شاید بیشتر مسافران، از وجود آن‌ها اطلاعی نداشته باشند، بازدید کنید.

در این مقاله از نشریه لیدوما تعدادی از جاهای دیدنی کیش در بهار را برای شما لیست کرده‌ایم تا هنگام سفر به کیش بتوانید به راحتی از آن‌ها دیدن کنید و اوقات خوشی را برای خودتان و همراهانتان بسازید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

کیش گردی در بهار

جاهای دیدنی کیش در بهار

توریستی ‌ترین جزیره ایران کیش است، جزیره‌ای با غروب‌های دل انگیز و سواحل مرجانی. می‌توانی پاساژگردی کنی و وقتی خسته شدی خودت را به سواحل کیش و دریای آبی‌اش بسپاری. می‌توانی به دیدن پارک دلفین‌های کیش و لاک ‌پشت‌هایش بروی و از دیدن آن‌ها که فارغ شدی در ساحل بی‌انتهایش دوچرخه سواری کنی یا با کشتی بروی وسط آب و نفهمی که زمان چه طور می‌گذرد. اما مسئله این است که در سفر کوتاه بهاره به دیدن کدام یک از جاذبه‌های جزیره برویم؟ تا پایان با این مقاله همراه باشید تا به این سوالتان پاسخ دهیم.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

جاهای دیدنی کیش در بهار

به جز سواحل مرجانی و تفریحات آبی کیش، این جزیره جاذبه‌های دیگری هم دارد که می‌توانید به سراغ آن ها بروید. در ادامه با تعدادی از جاهای دیدنی کیش در بهار آشنا می‌شویم:

ساحل مرجان

ساحل مرجان

ساحل مرجان اولین جاذبه کیش است که هر مسافری به سمت آن می‌رود. این ساحل در لیست زیباترین سواحل کیش و نیز در لیست جاهای دیدنی کیش در بهار قرار می‌گیرد.

ساحل مرجانی کیش از خاص ترین جاذبه‌های طبیعی کیش است که دیدنشان می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. مرجان‌ها موجودات زنده‌ای هستند که شبیه به گیاه، سنگ یا خزه به نظر می‌رسند. در ساحل مرجانی، این مرجان‌ها در رنگ‌های متفاوت و جذاب، در حاشیه دریا یا زیر آب قرار گرفته‌اند. گفتنی است که در ساحل مرجانی کیش، انواع تفریحات دریایی به راه است و غواصی و اسکوتر زیردریایی برای تماشای مرجان‌ها بسیار طرفدار دارد.

آدرس: جنوب شرقی جزیره کیش.

اسکله تفریحی

اسکله تفریحی

اسکله تفریحی کیش از جاهای دیدنی هرمزگان و از زیباترین جاهای دیدنی کیش در بهار است که در شرقی‌ترین قسمت جزیره قرار دارد. در اسکله تفریحی کیش، صندلی‌هایی رو به دریا وجود دارد تا برای لحظه‌ای روی آن‌ها بنشینید و از تماشای چشم‌انداز دریای خلیج فارس لذت ببرید. کف‌ سازی مناسب اسکله نیز باعث شده است که افراد زیادی را در حال قدم‌زدن روی آن ببینید.

همچنین در اسکله کیش می‌توانید از معروف‌ترین تفریحات مهیج کیش همچون قایق‌سواری، غواصی، جت اسکی و فلای‌ بورد بهره‌مند شوید. یکی از تفریحات ساده و البته بدون هزینه این محل، قدم‌زدن و استفاده از هوای پاک اسکله است؛ جایی که می‌توانید از تماشای امواج دریا، مرغان دریایی، ماهی‌ها و لاک‌ پشت‌های بزرگ لذت ببرید.

آدرس: کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا.

ساحل مرد ماهیگیر

ساحل مرد ماهیگیر

پارک ساحلی مرد ماهیگیر با مجسمه ۱۲ متری از مردی که تورش را به سمت دریا گرفته است، دیدنی‌های کیش را دوچندان می‌کند. برای رفتن به پارک ساحلی مرد ماهیگیر باید به کرانه شرقی جزیره بروید. ساحل پارک مرد ماهیگیر یکی از جاهای دیدنی کیش در بهار است که خیلی‌ها برای درست کردن مجسمه‌های شنی انتخابش می‌کنند.

آدرس: ضلع شرقی ساحل جزیره کیش.

ساحل کلبه هور

کلبه هور

کلبه هور، منطقه‌ای گردشگری در جزیره کیش است که از جنبه­ های مختلف مورد توجه است. این منطقه که در غرب جزیره قرار دارد، شامل صخره‌ای با آب‌های زلال است که در آن‌جا، به خاطر شفافیت آب، آبزیان زیر دریا، صدف‌ها و لاک پشت‌ها به راحتی دیده می‌شوند. به همین دلیل، کلبه هور کیش یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی است. غار کوچکی با ۵ متر طول در آنجا وجود دارد که در هنگام مد کامل دریا تماشایی می‌شود. سایر سرویس‌های رفاهی و امکاناتی مثل نیمکت‌هایی برای نشستن، باربکیو، نورافکن، آلاچیق و … در کلبه هور کیش مهیا است تا بتوانید اوقات خوشی را در آن‌جا سپری کنید.

آدرس: کیش، جاده جهان.

کشتی یونانی

کشتی یونانی

نماد کیش، کشتی یونانی است، کشتی‌ای به گل نشسته در غرب جزیره که دیدن غروب‌های دل‌انگیزش و عکس گرفتن با آن یکی از جاذبه‌های سفر به کیش است. برای دیدن داخل کشتی نیز می‌توان به یکی از کلوب‌های غواصی کیش مراجعه کرد.

در ساحل کشتی یونانی مجسمه‌‌های متعددی ساخته شده که شما می‌‌توانید در کنار این مجسمه‌‌ها عکس‌های یادگاری زیبایی بگیرید. علاوه بر امکانات ساحل کشتی یونانی، شما می‌توانید در ساحل شتر سواری و اسب سواری را هم امتحان کنید.

از تفریحات ساحل کشتی یونانی می‌‌توان به پارک ساحلی اشاره کرد. در این پارک شما می‌‌توانید غواصی، پاراسل، بنانا سواری و… را امتحان کنید. همچنین پارک ساحلی کشتی یونانی امکاناتی از قبیل بوفه، کافه‌ تریا، رستوران‌‌های ایرانی و لبنانی، آمفی تئاتر و… را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. پیست دوچرخه سواری و ایستگاه کرایه دوچرخه و اسکیت هم در این ساحل وجود دارد که شما می‌‌توانید با اجاره کردن دوچرخه یا اسکیت در ساحل کشتی یونانی گشت بزنید و از تماشای زیبایی‌‌های آن لذت ببرید.

آدرس: کیش، جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب.

شهر باستانی حریره

حریره

شهر تاریخی حریره در استان هرمزگان واقع است و یکی از جاهای دیدنی کیش در بهار و سایر فصل‌ها به شمار می‌رود. این شهر در شمال این جزیره زیبا و در کنار مجموعه ورزشی المپیک قرار دارد. قدمت این شهر به قرن چهارم هجری قمری می‌رسد که تا قرن دهم از رونق و آبادانی برخوردار بود و بعد از این تاریخ متروک شد.

شهر باستانی حریره از بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی دارد. بر اساس پژوهش‌ها و نتایج کاوش‌های باستان‌شناسی این شهر از بندرگاه، خانه اعیانی، مسجد، حمام، قنات‌های قدیمی، بخش‌های صنعتی و کارگاهی همچون کارگاه شیشه‌ گری تشکیل شده است.

آدرس: کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز

این شهر زیر زمینی در حدود ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و نمونه اثار معماران ایرانی بحساب می آید که این روزها تبدیل به مقصدی دیدنی و تفریحی شده است. ویژگی های منحصر به فرد ساختار زیرزمینی از جمله مرجانی بودن، جریان آب شیرین، هوای خنک در زیر زمین و سقف مرجانی مملو از فسیل های با قدمت بسیار بالا، این جاذبه را در زمره ی مهم ترین جاذبه های ایران و حتی جهان قرار می دهد.

از موارد ویژه نسبت به دیگر شهرهای زیرزمینی ایران، سقف مرجانی آن است که زمانی بستر آب دریا بوده و قطر آن به ۷ متر نیز می رسد. این سقف پر فسیل است که به راحتی می توانید آنها را مشاهده نمایید.با توجه به آزمایش های که در دانشگاه موتیخ آلمان بر روی تعدادی از این فسیل ها انجام شده است قدمت این سقف را بین ۵۳ تا ۵۷۰ میلیون سال تخمین زده اند که حکایت از عمر بالای این سقف دارند.

آدرس: کیش، بلوار میرمهنا.

بوستان آهوان

بوستان آهوان

بوستان آهوان کیش، محل زندگی آهوان زیبایی است که در این منطقه زیست می­کنند. این بوستان با مساخت ۲ هکتاریش، در قلب جزیره قرار گرفته است. در بوستان آهوان، علاوه بر آهو، حیواناتی مانند؛ شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و پرندگان نیز نگهداری می­‌شوند ولی تنها آهوها هستند که آزادند در باغ گردش کنند. دیدن این آهوها در جزیره کیش، آن­ هم در فصل زیبای بهار خالی از لطف نیست.

آدرس: کیش، انتهای خیابان فردوسی.

پارک آبشار کیش

پارک آبشار کیش

اگر در میان خرید و گشت و گذارهایتان در بازارهای کیش، دلتان خواست که مدتی در جایی بنشینید و استراحت کنید، پارک آبشار یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش در بهار است. پارک آبشار همانطور که از اسمش پیداست، با آبشارهای پلکانی و آبنماهای بسیار زیبا تزئین شده است.

آدرس: کیش، خیابان فردوسی، رو به روی پارک هنگام

درخت سبز

درخت سبز

در فصل بهار که هوا مطبوع است و هنوز زیاد رو به گرمی نرفته، می‌توانید از مجموعه درخت سبز کیش دیدن کنید. این مجموعه یکی از جاهای دیدنی کیش در بهار و نیز دیگر فصل هاست که مجموعه ای است متشکل از درخت‌هایی با تنه‌های منشعب از شاخه‌های تو در تو که بعد از بیرون آمدن از خاک دوباره در دل خاک نشسته‌اند. در شمال جزیره درخت سبز یا درخت انجیر معابد زیادی به چشم می‌خورد و به خصوص در دره پرتغالی‌ها فراوان است. مجموعه‌ای به نام درخت سبز پیرامون یکی از قدیمی‌ترین درختان انجیر معابد در کیش که احتمالا عمری ۶۰۰ ساله دارد، احداث شده که از مهم‌ ترین جاذبه‌های گردشگری کیش است. مردم کیش این درخت را خوش یمن می‌دانند و بعضی‌ها از آن حاجت می‌گیرند.

آدرس: جزیره کیش، مجموعه درخت سبز.

رزرو آنلاین هتل در کیش

تفریحات آبی

تفریحات آبی

یکی از مقاصد جذاب برای گردشگری، جزیره کیش است که با تفریحات متنوع خود می تواند لحظاتی بیاد ماندنی را برای شما رقم بزند. تعدد و گوناگونی تفریحات خشکی و همچنین تفریحات آبی کیش زیاد است و بطور حتم یک سفر چند روزه کفاف امتحان کردن تمام این تفریحات مهیج کیش را نخواهد داد. اگر مدت زمان سفر شما ده روز یا یک هفته باشد شاید بتوانید تمام تفریحات را امتحان کنید اما در کل باز هم برخی از آن ها را از دست خواهید داد.

تفریحات آبی کیش که می‌توان گفت صدر نشین جدول جاذبه های گردشگری کیش در بهار هستند، از گزینه‌های جذاب خوشگذرانی در این جزیره آرام و زیبا محسوب می‌شوند. جت‌اسکی، چتر پاراسل، فلای‌بورد کیش و … همه و همه لحظاتی پر از آدرنالین را برای‌تان به ارمغان می‌آورند.

دلفیناریوم

دلفیناریوم

دلفیناریوم کیش یکی از مجموعه هایی است که در لیست بازدیدهای مسافران در هر فصلی از سال قرار می‌گیرد. این مجموعه یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی کیش در بهار است و علاوه بر دلفیناریوم، شامل باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم آب شور نیز می‌شود که به ‌وسیله اتوبوس‌ قطاری که برای مجموعه در نظر گرفته‌اند، ابتدا از باغ پرندگان و سپس از دلفیناریوم بازدید خواهید ‌کرد. تماشای نمایش این جانداران زیبا و منحصر به ‌فرد از نزدیک، مطمئنا تجربه‌ای به یادماندنی خواهد بود. این نمایش‌های حرفه‌ای توسط مربیان ماهر برنامه ‌ریزی و اجرا می‌شود و موسیقی‌های شاد همراه نمایش‌ها هیجان آن را چند برابر می‌کند.

آدرس: کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر.

اقامت بهاره در کیش

اقامت در کیش

یکی از دغدغه های مسافران در هر سفری مسئله اقامت است. بد نیست بدانید در جزیره کیش این دغدغه به حداقل می‌رسد؛ چراکه در کیش به دلیل تردد همیشگی مسافران اقامتگاه های مناسبی برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده و شما در هنگام سفر گزینه های متعددی پیش رو دارید. از اقامت در هتل های کیش گرفته تا اجاره ویلا و سوئیت در کیش.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
یک نظر برای "جاهای دیدنی کیش در بهار، گشت و گذاری بهارانه در جزیره" ارسال شده.
  1. مینا سعادت گفت:

    به جز سواحل مرجانی چه تفریحاتی در کیش وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *