جاهای دیدنی کیش در زمستان

جاهای دیدنی کیش در زمستان

جزیره کیش که پرمسافرترین و پرطرفدارترین جزیره کشور است، آب و هوایی گرمسیری دارد و معمولا در فصل های گرم کمتر مورد استقبال مسافران است، اما در پاییز و زمستان بیشترین تعداد مسافر را جذب می‌کند. آب و هوای جزیره در این فصل ها زیاد سرد نیست و فرصت خوبی برای بازدید از آثار تاریخی کیش، مراکز فرهنگی، مراکز خرید کیش، جاهای دیدنی کیش و… را فراهم می‌کند. در ادامه این مقاله از مجله لیدوماتریپ تعدادی از جاهای دیدنی کیش در زمستان را معرفی می‌کنیم تا بتوانید برنامه دقیق تری برای سفرتان داشته باشید.

جاهای دیدنی کیش در زمستان

جاهای دیدنی کیش در زمستان

اغلب استان های کشور در زمستان سرد و مسافرت در این فصل کمتر است. اما بهترین زمان سفر به کیش، ماه های آذر تا اردیبهشت است که جزیره کیش هوایی لطیف و دلپذیر دارد. پس بهترین فرصت برای گشت و گذار و سفر به کیش را از دست ندهید. در ادامه با تعدادی از جاهای دیدنی کیش در زمستان آشنا می‌شویم.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی

اسکله تفریحی کیش یکی از پرطرفدارترین سواحل کیش و نیز یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کیش در زمستان و سایر فصل هاست. عرشه این اسکله از جنس چوب است دارای زیبایی بسیاری می باشد. اسکله تفریحی کیش می تواند مکان مناسبی برای پیاده روی باشد. سازندگان این اسکله، متخصصان ایرانی هستند. طول این اسکله حدود ۴۸۰ متر است. در نزدیکی این اسکله جاذبه های دیدنی و گردشگری دیگری مانند بولینگ مریم، سینما چهار بعدی، کلوپ تفریحات دریایی وجود دارد. در اطراف  این اسکله رستوران، کافه و مراکز تفریحی بسیاری وجود دارد.

آدرس: کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا.

کشتی یونانی

کشتی یونانی

کشتی یونانی جزو بهترین جاهای دیدنی کیش محسوب می شود که البته مانند بسیاری دیگر از جاذبه های جزیره، این ساحل هم در لیست جاذبه های گردشگری کیش در زمستان جای می‌گیرد. این کشتی در سواحل نیلگون واقع شده است. کشتی یونانی کیش، یک کشتی به گل نشسته است. این کشتی در سال ۱۳۴۵ در نزدیکی یکی از روستاهای جزیره کیش به نام باغو به گل نشسته است. عده ای هستند که می‌گویند این اتفاق به علت مه بودن هوا اتفاق افتاده است.

آدرس: کیش، جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب.

ساحل کلبه هور

کلبه هور

ساحل کلبه هور یکی از جاذبه های کیش است که در هر فصلی طرفداران خود را دارد و تماشایی است. به این ترتیب کلبه هور در لیست زیباترین جاهای دیدنی کیش در زمستان هم از جایگاه خوبی برخوردار است. این محل دماغه ای در غربی ترین بخش جزیره کیش است که بستر صخره ای دارد و بسیاری از انواع ماهی ها، صدف ها و لاک پشت ها در آن وجود دارند و به همین علت گردشگران از این قسمت برای ماهیگیری یا غواصی استفاده می کنند. در این محل آلاچیق، نیمکت، باربکیو و نورافکن های بزرگی برای رفاه گردشگران فراهم شده. لنج به گل نشسته در ساحل کلبه هور جلوه خاصی  به این ساحل داده است.

آدرس: کیش، جاده جهان.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

کاریز

این محل بقایای قناتی باستانی است که تبدیل به شهری زیرزمینی و موزه برای دیدار مردم شده است. کاریز کیش یا قنات کیش ۲۵۰۰ سال پیش برای تامین آب آشامیدنی جزیره ساخته شده و از سری عظیمی از تونل ها، (حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع) که در عمق ۱۶ متری زمین مرجانی جزیره کشیده شده است. برای عملکرد خوب قنات باید از نواحی مرتفع سرازیر شود و به تدریج به دره بریزد، اما جزیره کیش منطقه مرتفعی ندارد ولی این قنات یکی از بهترین عملکردها را در بین قنات های ایران دارد و یکی از جاذبه های گردشگری کیش در زمستان است.

آدرس: کیش، بلوار میرمهنا.

شهر باستانی حریره

حریره

شهر حریره در جزیره کیش واقع شده است. این شهر یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش در زمستان محسوب می شود. شهر حریره در قسمت شمالی این جزیره واقع شده و یکی از آثار ملی ثبت شده در ایران است.  وسعت شهر حریره حدود ۳ کیلومتر مربع است. این شهر در زمان های قدیم شهری بزرگ و آباد بوده است که دارای جمعیت بسیاری بوده است. آنچه امروزه از آن باقی مانده حجمی از معماری شهری است ولی تاقی ها و سقف ها به ندرت سالم مانده. در بخش شمالی این شهر ساختمان های بندرگاه قابل مشاهده است.

آدرس: کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه.

پایاب کیش

پایاب کیش

پایاب کیش قدمتی دوهزارساله دارد و در نزدیکی مجموعه درخت سبز قرار دارد. این پایاب دهلیز یا نقبی است که در سطح زمین در کنار دهانه چاه قنات با شیب تند حفر شده و با استفاده از تعدادی پله به سطح آب جاری قنات در زیرزمین می‌رسد. معمولا در اطراف آخرین پله محوطه‌ای ایجاد می‌شود که حتی در روزهای گرم تابستان هم، هوایی ملایم و دلپذیر دارد و از آن برای استراحت استفاده می شود. در سال های اخیر این محل به زیبایی بازسازی شده و یک چایخانه و رستوران غذاهای سنتی ایرانی هم در آن قرار دارد که یکی از جاهای دیدنی کیش در زمستان است که در این فصل گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

آدرس: کیش، میدان المپیک، بلوار المپیک.

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یکی از جزایز بکر و کوچک خلیج فارس خوانده می شود و بازدید از آن می تواند خاطرات بسیار شگفت انگیزی برایتان به ارمغان آورد. این جزیره ارتفاع زیادی ندارد و اگر بخواهید بر بالای بلندی رفته و مناظر اطراف را مشاهده کنید باید به قسمت غربی این جزیره بروید. در این قسمت صخره های بلندی قابل مشاهده هستند. یکی از جاهای دیدنی کیش در زمستان که می‌توانید روی آن حساب کنید و از گشت و گذار در آن لذت ببرید، جزیره هندورابی است.

به جز تماشای سواحل زیبای جزیره، جت اسکی سواری و موتوری سواری دور جزیره به وسیله موتورهای چهار چرخ از جمله تفریحاتی هستند که شما می توانید در هندورابی انجام داده و هیجان زیادی را تجربه کنید. سافاری سواری، غواصی و بنانا نیز از دیگر تفریحاتی که امکان انجام آنها در سایت های شمالی و جنوبی جزیره هندورابی فراهم شده است. چنانچه علاقه زیادی به  جانداران دریایی دارید، شک نکنید که جزیره هندورابی می تواند فضای بسیار خوبی را برای دیدن حیوانات مختلف در اختیار شما قرار دهد. تنوع این جانداران در این جزیره بسیار زیاد است.

روستای باغو

روستای باغو

تنها روستای به جا مانده از دوران کهن روستای باغو است که در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده و بافت سنتی آن تا به امروز حفظ شده است. این روستای بکر و زیبا یکی از جاذبه های گردشگری کیش در زمستان است که می‌توان از گشت و گذار در آن در فصل سرد زمستان لذت برد و خبری هم از هوای سرد و سوزان نیست.

شغل اصلی اهالی روستا دامداری است و حاصلخیزی این منطقه در بین بومیان زبانزد است. این روستا بخشی از دام زنده مورد نیاز ساکنان کیش را فراهم می کند و اخیرا تولید عسل هم به فرآورده های روستا اضافه شده و زمینه رونق اقتصادی روستا را بیش از پیش فراهم کرده است. ساخت آبشخورهای ویژه آهوان در سال‌های گذشته در این منطقه سبب حضور بیشتر گله آهوان در این آبادی شده و بر زیبایی های طبیعی آن می افزاید.

با برپایی سیاه چادرهای سنتی در فضای ورودی روستا، علاقه مندان به زندگی بومی و تاریخ اقوام مختلف کشورمان با آداب و رسوم این مردم از قبیل روش سنتی پخت غذاها ، شرایط خنک نگه داشتن آب در گرمای زیاد فصل تابستان، آداب و رسوم روستائیان باغو در پذیرایی از میهمانان و برگزاری مراسم سنتی و جشن ازدواج و پخت نان محلی آشنا می شوند.

بوستان آهوان

بوستان آهوان

بوستان آهوان کیش یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کیش در زمستان محسوب می شود. مساحت این بوستان حدود ۲ هکتار می باشد. بوستان آهوان کیش در انتهای خیابان فردوسی این جزیره قرار دارد.  در این بوستان علاوه بر آهو حیوانات دیگری مانند شغال، میمون، گوزن، شیر و روباه نگهداری می شود و هنگام بازدید از بوستان آهوان کیش می تواند از این حیوانات هم دیدن کنید. آهو هایی که در این بوستان هستند در قفس نگهداری نمی شوند و به صورت آزادانه در این بوستان زندگی می کنند انا سایر حیوانات در قفس نگهداری می شوند. در این بوستان وسایل بازی برای کودکان وجود دارد که کودکان شما علاوه بر دیدن حیوانات می توانند با این وسایل هم بازی کنند.

آدرس: کیش، انتهای خیابان فردوسی.

پارک دلفین ها

دلفیناریوم

دلفیناریوم کیش نیز یکی دیگر از جاذبه های جزیره است که در همه فصل‌ها می‌توان به سراغ آن رفت و خوش گذراند. این مجموعه هم در لیست جاهای دیدنی کیش در زمستان قرار می‌گیرد. این مجموعه تفریحی دارای فضای سبز با انواع گونه‌های مختلف گیاهی، باغ پرندگان و تنها دلفیناریوم ایران است و در مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی کیش قرار دارد.

فضای سبز پارک دلفین ها شامل گونه های گیاهی از قبیل هزاران درخت نخل، بنجامین های بزرگ، درختان انجیر معابد، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمی و بسیاری گونه‌های دیگر است. گونه‌های مختلف پستانداران دریایی از قبیل دلفین، گراز دریایی، گربه دریایی شمالی، شیر دریایی شمالی و جنوبی و پنگوئن نگهداری می شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از هنرهای نمایشی آن‌ها لذت ببرند.

آدرس: کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر.

رزرو آنلاین هتل در کیش

خانه مردم شناسی کیش

خانه مردم شناسی کیش

خانه مردم شناسی هم جزو بهترین جاهاب دیدنی کیش در زمستان محسوب می شود. قدمت این مکان حدود ۲۰۰ سال است. سبک معماری این خانه بومی می باشد  و که در یکی از محله های قدیمی جزیره کیش قرار دارد. صاحب این خانه حاج عبدالله بن شاهین بوده است. حاج عبدالله بن شاهین یکی از شخصیت های معروف در جزیره کیش بوده است. هنگام بازدید از این خانه می توانید از سبک زندگی بومیان در گذشته مطلع شوید و همچنین در این خانه ابزار و وسایل های قدیمی مانند وسایل آشپزخانه، وسایل ماهیگیری و… وجود دارد.

آدرس: کیش، سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی به سمت کشتی یونانی، مقابل بندرگاه صیادی.

سافاری کیش

سافاری کیش

مجموعه سافاری کیش یکی از  بهترین جاهای دیدنی کیش در زمستان است. سالانه گردشگران بسیاری جهت تفریح و گردش در این مجموعه به جزیره کیش سفر می‌کنند. در این مجموعه بیش از ده ها تفریح وجود دارد. این تفریحات برای تمامی سنین مناسب است و افراد با توجه به سن خود می توانند به تفریح و گردش در این مجموعه بپردازند. رفتن به صحرا با خودرو لندکروز یکی از تفریحات مهیج کیش است.  تور شتر سواری هم یکی دیگر از تفریحات غیر آبی کیش است که در این مجموعه وجود دارد. یکی دیگر از تفریحات مجموعه پارس سافاری کیش، موتور سواری و کارتینگ است.

آدرس: کیش، بزرگراه خلیج فارس، بلوار امام، بلوار توسعه.

بازارها و مراکز خرید کیش

مراکز خرید کیش

مراکز خرید هم از آن دسته جاذبه هایی هستند که در هر شهر و در هر فصلی از سال طرفداران خود را دارند و بسیاری از مسافران را به سمت خود می‌کشانند. در کیش مراکز تجاری بسیاری مانند مرکز تجاری پردیس۲، مرکز تجاری کیش و مروارید وجود دارد. اما اگر بدنبال خرید ارزان در این جزیره هستید باید به سراغ بازارهای ونوس، مروارید و پانیذ بروید که نسبت به قیمت مناسب کالا، از کیفیت قابل قبولی نیز برخوردار هستند.

اقامت در کیش در زمستان

اقامت در کیش

همانطور که می‌دانید جزیره کیش یکی از پر مسافر ترین جزیره های کشور است. به همین دلیل از لحاظ مراکز اقامتی هم مشکلی وجود نخواهد داشت. شما در سفر به کیش می‌توانید در بهترین هتل های جزیره و همچنین اقامتگاه های برتر کیش اقامت داشته باشید و یا اگر علاقه‌ای به هتل ندارید، گزینه های دیگری همچون اجاره ویلا و سوئیت در کیش هم پیش رویتان قرار دارد که به راحتی می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

۳/۵ - (۱ امتیاز)
2 نظر برای "جاهای دیدنی کیش در زمستان" ارسال شده.
  1. دیبا میعاد گفت:

    بهترین زمان برای سافاری در کیش کی میشه؟

    1. رعنا گفت:

      در زمستان رفتن به صحرا با خودرو لندکروز یکی از تفریحات این مجموعه به حساب می اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *