راهنمای سفر به کیش با ماشین شخصی

راهنمای سفر به کیش با ماشین شخصی

جزیره کیش یکی از زیباترین و گردشگرپذیرترین جزیره‌های ایران است که سالانه و در فصول مختلف از سال پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی می‌باشد.

سواحل زیبا و نیلگون خلیج همیشه فارس و وجود تفریحات مهیج ، تفریحات آبی و تفریحات غیرآبی فراوان در این جزیره باعث شده تا افراد زیادی با در نظر گرفتن شرایط خود یکی از راه‌های هوایی، دریایی یا زمینی را برای سفر به کیش انتخاب کرده و اوقات خود را به بهترین نحو ممکن سپری کنند.

برخی از افراد به دلیل بالا بودن هزینه‌های سفر به کیش از طریق هواپیما یا زیاد بودن هزینه تورهای کیش ترجیح می‌دهند تا با وسیله نقلیه و ماشین شخصی خود به جزیره کیش سفر کنند و علاوه بر تجربه سفر زمینی و دریایی، از مناظر زیبای جاده و مسیر نیز لذت ببرند.

در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم تا تمام موارد و نکاتی که در سفر به کیش با ماشین شخصی لازم است را بیان کرده و درباره هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی اطلاعاتی مفید در اختیارتان قرار دهیم.

سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر-به-کیش-با-ماشین-شخصی

برای شروع سفر خود به جزیره کیش با ماشین شخصی در ابتدا لازم است تا شما خود را از هر شهری که در آن زندگی می‌کنید، به شهر بندرعباس برسانید. اگر برایتان سوال است که چگونه از بندرعباس به کیش برویم باید بگوییم؛ به سمت یکی از بنادر چارک، آفتاب یا لنگه حرکت کنید.

لازم به ذکر است که هر یک از بنادر ذکر شده، دارای برنامه شناور و لندیکرافت مشخصی می‌باشند که متاسفانه در هیچ سایتی این برنامه به صورت آنلاین و به‌روز وجود ندارد و مسافران با ماشین شخصی باید خود را حداقل یک روز قبل‌تر از روز موردنظر به این بنادر برسانند تا از برنامه شناورها و لندیکرافت‌ها مطلع شده و از آن عقب نمانند.

اجاره ویلا و سوئیت در کیش

در بین این سه بندر، هر یک از بنادر مزایا و معایبی مختص خود دارند که در ادامه به بیان هر یک از این مشخصات و هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی از این بنادر می‌پردازیم.

بندر آفتاب، کوتاه‌ترین فاصله را تا کیش دارد؛ اما بزرگ‌ترین عیب آن این است که تعداد شناورها بسیار کم بوده و برنامه شناورها منظم نمی‌باشد و در برخی از روزهای سال هیچ شناوری از این بندر به سمت کیش حرکت نمی‌کند.

طولانی‌ترین مسیر برای رسیدن به جزیره کیش از طریق بندرلنگه است که برای رسیدن به کیش از بندر لنگه، شما باید حدوداً  ۴ ساعت را روی آب و داخل شناور بمانید. البته در ایام نوروز که تعداد سفرها به این جزیره زیبا افزایش می‌یابد، ممکن است نسبت به روزهای دیگر سال به دلیل کمبود لندیکرافت، زمان زیادی را منتظر بمانید.

بندر چارک، اولویت اول برای سفر به کیش با خودروی شخصی است؛ زیرا در تمام فصول سال، لنج‌های کیش به بندر چارک و بالعکس در حال رفت‌وآمد هستند و نیازی نیست که خیلی منتظر بمانید.

قوانین و مقررات سفر به کیش با ماشین شخصی

قوانین-و-مقررات-سفر-به-کیش-با-ماشین-شخصی

هنگام رفت و برگشت به جزیره همراه با ماشین شخصی خود، حتماً ۲ ساعت قبل یا حتی یک روز قبل به بندرگاه بروید تا در صورت نیاز به طی کردن مراحل اداری و چک شدن مدارک از لندیکرافت جا نمانید.

رانندگی در جزیره کیش، قوانین و مقررات خاص خود را دارد که شما باید تمام این قوانین را در هنگام رانندگی رعایت کنید و چنانچه مرتکب خطا شدید، توسط دوربین‌های موجود در خیابان‌های جزیره ثبت شده و جریمه می‌شوید.

حداکثر سرعت مجاز در جزیره کیش ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد و تخلفات رانندگی توسط دوربین‌های نصب‌شده ثبت می‌شوند. بهتر است هنگام رانندگی بسیار دقت کنید؛ زیرا در زمان خروج خودرو از جزیره، تخلفات رانندگی شما بررسی‌شده و در همان محل باید پرداخت شوند.

در ایام عید نوروز با توجه به اینکه تعداد مسافران زیاد است، تمام ماشین‌ها می‌توانند وارد جزیره شوند؛ ولی در سایر زمان‌های سال، ورود ماشین‌هایی مانند رنو، پژو ۴۰۵، پراید و پیکان ممنوع بوده و اجازه ورود به جزیره را ندارند.

در صورتی که دارای خودروی داخلی تولید سال ۹۰ به قبل و ماشین خارجی تولید سال ۸۵ به قبل می‌باشید، می‌بایست پیش از سفر، برگه معاینه فنی خود را دریافت کرده و همراه داشته باشید.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، افراد مسافر این جزیره باید هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی را پرداخت کرده باشند تا بتوانند وارد این جزیره شوند که در بخش‌های بعدی به هر یک از آنها می‌پردازیم.

مدارک لازم برای ورود ماشین به جزیره کیش

مدارک لازم برای ورود ماشین به جزیره کیش

برای ورود به جزیره کیش با ماشین شخصی، علاوه بر پرداخت هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی، وجود برخی از مدارک الزامی بوده و در صورت همراه نداشتن هر یک از این مدارک امکان، کسب اجازه برای ورود ماشین شخصی به این جزیره وجود ندارد. مدارک لازم و ضروری برای ورود به جزیره کیش با ماشین شخصی عبارت‌اند از:

  • اصل و کپی کارت خودرو، برگ معاینه فنی و گواهینامه راننده خودرو
  • برگه کاپوتاژ یا همان برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

هزینه-سفر-به-کیش-با-ماشین-شخصی

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی در هر سال متغیر بوده و با توجه به هر فصل و نسبت به سال قبل تغییر می‌یابد. البته لازم به ذکر است که استفاده از هر یک از بنادر لنگه، آفتاب و چارک برای حمل خودرو با شناور و لندیکرافت نیز در تعیین هزینه مناسب برای حمل خودرو تاثیرگذار است.

هزینه حمل خودرو به جزیره کیش در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵۰ هزار تومان اعلام شده بود. هزینه شناور و عوارض حمل‌ونقل دریایی خودرو از بندر چارک تا جزیره کیش حدود ۴۰۰ هزار تومان و از بندر آفتاب حدود ۳۶۰ هزار تومان است.

ورودی خودرو برای مدت ۵ روز است که به ازای هر روز اضافه، روزانه ۷۰ هزار تومان باید پرداخت شود. البته این مبالغ ذکر شده برای نوروز همواره کمی تغییر می‌کنند.

مزایای سفر به کیش با ماشین شخصی

مزایای-سفر-به-کیش-با-ماشین-شخصی

سفر کیش درکنار برخی از مشکلات، مزایای بسیار زیادی دارد. ازجمله مهم‌ترین مزایای آن این است که درهنگام سفر زمینی شما می‌توانید مناظر زیبای مسیر و جاده را مشاهده کرده و بدون پرداخت هزینه‌ای بالا و با پرداخت هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی، خط ساحلی و زیبایی‌های جزیره را بینید.

همچنین برای گردش در جزیره لازم نیست که مبلغی را برای اجاره ماشین در کیش و یا دربست بپردازید و می‌توانید بدون هزینه و با خودروی خودتان به گشت‌وگذار بپردازید.

علاوه بر آن، اغلب جُنگ‌های شبانه در کیش تا آخر شب ادامه دارند و بسیاری از مسافران هنگام برگشت از این جنگ‌ها در پیدا کردن ماشین مناسب دچار مشکل می‌شوند که در صورت وجود ماشین شخصی، تمام این مشکلات حل می‌شود.

معایب سفر به کیش با ماشین شخصی

معایب-سفر-به-کیش-با-ماشین-شخصی

یکی از اصلی‌ترین معایب سفر به کیش با ماشین شخصی این است که در سفر زمینی به کیش، شما باید علاوه پرداخت هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی، مدت زمان زیادی را در جاده بوده و مسافتی که می‌توان توسط هواپیما در عرض دو ساعت طی کرد را به مدت چندین روز طی کنید. همین این امر باعث خستگی بیشتر مسافران و راننده وسیله نقلیه خواهد شد.

از دیگر معایب سفر به کیش با ماشین شخصی این است که در بسیاری از موارد، به دلیل طوفانی بودن و مواج بودن دریا، شناورها فعالیت نمی‌کنند و حمل‌ونقل خودرو سخت‌تر می‌شود.

رزرو آنلاین هتل در کیش

همچنین منتظر ماندن برای حمل خودرو توسط شناور می‌تواند یکی دیگر از معایب سفر به کیش با ماشین شخصی در ایام شلوغ سال باشد. لازم به ذکر است برای بسیاری از رانندگان، رعایت قوانین رانندگی کیش بسیار سخت بوده و متاسفانه جریمه می‌شوند.

تصمیم گیرنده نهایی شما هستید!

تصمیم-گیرنده-نهایی-شما-هستید!

با توجه به تمام مطالب ذکر شده در این مقاله، می‌توانید با یک برنامه‌ریزی درست و عالی، با ماشین شخصی خود به این جزیره سفر کرده و با در نظر گرفتن هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی، هزینه‌های خود را سازمان‌دهی کنید. شما می‌توانید با اجاره و رزرو سوئیت و ویلا در جزیره کیش به این جزیره زیبا سفر کرده و از سفر خود لذت ببرید.

۴/۵ - (۱۳ امتیاز)
5 نظر برای "راهنمای سفر به کیش با ماشین شخصی" ارسال شده.
  1. حمیدرضا پرهام گفت:

    باسلام راهنمایی ها و اطلاعات کامل بود وجای سوالی خالی نمانده بود

  2. محمد گفت:

    باسلام،در پاسخ به خانم رعنا میتوان خودرو را با قطار حمل خودرو به بندرعباس حمل نمود ،من یکبار به این روش سفر کردم و خودم هم باهمان قطار از تهران به بندر حرکت کردم بسیار عالی و ایمن و مقرون به صرفه بود.

  3. محمد گفت:

    سلام آیا میشه با ماشین مدل ۸۸ رفت کیش

  4. تینا ازاد گفت:

    معایب سفر به کیش با اتومبیل شخصی چیست؟

    1. رعنا گفت:

      زمانی که با اتومبیل شخصی خود به کیش سفر می کنید باید بیشتر زمان خودتان را در مسیر باشید و همچنین خستگی رانندگی هم خالی از لطف نیست. علاوه بر طولانی شدن مسیر مسافرت هزینه سفر به کیش با تور نسبت به خودرو شخصی به نسبت کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *