جاهای دیدنی شیراز در بهار

جاهای-دیدنی-شیراز-در-بهار-که-هوش-از-سر-هر-مسافری-می‌پراند-مجله-گردشگری-لیدوماتریپ

فصل بهار یکی از پرگردشگرترین فصل‌های سال است و تمامی طبیعت دوستان در این زمان از سال به قلب طبیعت می‌روند. ایران کشوری چهار فصل بوده و در فصل بهار از شمال تا جنوب با زیبایی و رنگ‌های چشم‌نواز پوشیده می‌شود. با وجود مناطق دیدنی بسیار در بهار، گردشگران اغلب شیراز باصفا را برای سفر انتخاب می‌کنند. شهر نارنج‌ها در بهار آنقدر زیبا و دیدنی می‌شود که مانند بهشتی در جنوب ایران می‌درخشد و علاقه‌مندان و گردشگران را از جای جای کشور و جهان به سمت خود جذب می‌کند. در ادامه این مقاله از مجله لیدوماتریپ با دیدنی های شیراز در بهار آشنا می شویم.

بهار و هدیه‌های بی‌نظیر‌ی که این فصل به ارمغان می‌آورد را باید در شیراز به آغوش کشید. شیراز به تنهایی مجموعه متنوع و بی‌مانندی از نمایش‌های خیره‌کننده بهار را در خود جای می‌دهد. طبیعت منحصر به فرد این شهر با وجود قرار‌گیری در منطقه جنوبی، در بهار از رنگ و تازگی و عطرهای محصور کننده پوشیده می‌شود. در ادامه این مقاله، در فصل بهار به شیراز سفر کرده و شاهد دیدنی‌های خیره‌کننده این شهر خواهیم بود. در هر فصلی که شیراز را برای ثبت خاطرات به یاد ماندنی گردشگری خود انتخاب کنید، لیدوماتریپ با اجاره ویلا در شیراز برای اقامت آسوده و سفری لذت‌بخش همراه شما خواهد بود.

شهر زیبای شیراز، بهار شیراز را از دست ندهید!

شهر-زیبای-شیراز-در-بهار،-بهار-شیراز-را-از-دست-ندهید!

سرزمین گل‌های گوناگون و نارنج‌های خوش بو در بهار را نمی‌توان به همین سادگی توصیف کرد. باید تمام این زیبایی‌های بهشتی را به چشم دیده و حس کرد. حس آرامش فوق العاده قدم زنی در طبیعت باغات و مناطق دیدنی داخل شهر شیراز را باید تجربه کنید. شیراز از درون و بیرون، لباسی رنگین کمانی پوشیده و عطری از شکوفه‌های فوق‌العاده خوشبوی ترنج می‌زند تا محیای پذیرایی از مهمانان خود شود. هر کسی که بهار شیراز گل و بلبل را دیده باشد، سفر به دل طبیعت شگفت‌انگیز آن را به همه توصیه می‌کند.

در واقع بهار شیراز نوید بخش آغاز تازگی و آرامش است و این هدیه بهاری را می‌توان به سادگی از طبیعت بکر این شهر دریافت کرد. روح شما با سفر به شیراز تازه شده و جلا می‌یابد. فراموش نکنید که دوربینی برای ثبت مناظر خیره‌کننده بهاری شیراز به همراه داشته باشید.  جاهای دیدنی شیراز در فصل بهار، قدرت جاذبه‌ای دو چندان به خود می‌گیرند و نقشی از لذت بخش‌ترین مناظر را به نمایش می‌گذارند.

جاهای دیدنی شیراز در اولین فصل سال

جاهای-دیدنی-شیراز-در-بهار-شیراز در بهار

جاذبه‌های دیدنی شیراز متنوع و بسیارند. نکته منحصر به فرد طبیعت شیراز وجود مجموعه‌ای از مناطق کوهستانی و دشت و دریاچه‌هاست که در هر فصلی از سال چهره‌ای متفاوت و زیباتر به خود می‌گیرند. بنابراین از هر فصلی که لذت می‌برید در آن فصل به شیراز سفر کنید.

مناطق کوهستانی در بهار شیراز

مناطق-کوهستانی-در-بهار-شیراز-شیراز در بهار

شیراز از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبز پوشان، چهل‌ مقام و بابا کوهی که از رشته‌ کوه‌های زاگرس است محدود شده و توسط حصار قدرتمند این کوه‌های استوار محافظت می‌شود. بهار که از راه برسد سرتاسر شیراز و تمام کوه‌های بلند و کوتاه آن، سبز پوش خواهند شد. طبیعت دیدنی و وحشی این کوهستان‌های سنگی در بهار دل رحم‌تر و زیباتر می‌شوند. سرتاسر کوه‌ها را عطر جوانه‌های کوچک گیاهان معطر و شکوفه‌های میوه‌های بکر پر می‌کند. چشمه‌های متعدد و جوشان شیراز دوباره از دل سنگ‌ها خارج شده و بر پهنه کوه جاری می‌شوند. جلوه کاملی از این مناظر بهشتی را می‌توان در سبز پوشان شیراز دید. کوهی بلند و سرسبز که از قله آن می‌توان طبیعت حیرت‌انگیز شیراز را تماشا کرد.

طبیعت پنهان دره‌های عمیق و سحر‌انگیز میان کوه‌های بمو با آمدن بهار آشکار خواهد شد. تنگه‌های پر آبی که با گذر از قلب درختان به آن‌ها می‌رسید با چشمه‌های خنک و آواز پرندگان خوشحال از وجود بهار در انتظار شما خواهد بود. با گذر از میان این شگفتی‌ها به شهر شیراز و باغات خیال انگیز آن می‌رسیم. توجه داشته باشید که بهار شیراز، از آنچه که توصیف می‌کنیم بسیار زیباتر است.

دلربایی باغ‌های بهاری شیراز

دلربایی-باغ‌های-شیراز-در-بهار

باغ‌های همیشه سبز شیراز هر بیننده‌ای را غرق شکوه و دلربایی خود می‌کند. ترکیبی از هنر و تاریخ که در قالب طبیعت نمود پیدا کرده است. باغات قدیمی شیراز در اولین فصل سال با رنگ‌های بهشتی طبیعت نقاشی می‌شوند. قدم زنی در کاشی‌های مرتب و هم مسیر با قنات‌های خنک در نسیمی از بوی فرح بخش نارنج را تصور کنید. باغچه‌های مقابل هر عمارت که فرشی از گل‌های متنوع و رنگارنگ است را تماشا خواهید کرد و لذتی وصف ناپذیر وجودتان را فرا خواهد گرفت.

از باغ‌های بهشتی شیراز می‌توان باغ ارم، باغ دلگشا، باغ حیاط حافظیه، باغ عفیف آباد و باغ نارنجستان قوام را نام برد.

شیراز و فصل بهار شیراز

شیراز-و-فصل-بهار-در-شیراز

از طبیعت بکر و باغات شیراز که بگذریم، باز هم مجموعه بزرگی از مناطق دیدنی شیراز در فصل بهار باقی می‌ماند که برای یک شیراز گردی بهارانه باید به آن‌ها سر زد. گردشگاه‌ها و پارک‌های شیراز را وجود گل‌ها و پرندگان متعدد از سایر گردشگاه‌ها متمایز می‌کند. به طور قطع این مناطق جذاب در بهار دیدنی‌تر و زیباتر خواهند بود.

در فصل بهار به مناطق تاریخی و جاذبه‌های مشهور کهن شیراز که سر بزنید آب و هوای مناسبی برای گشت و گذار وجود خواهد داشت. رنگ‌های عبور یافته از پنجره‌های مسجد کمال المک خیره‌کننده‌تر و حس قدم زنی در کوچه باغ‌های قصرالدشت شیراز دلنشین‌تر خواهد بود. علاوه بر این با سفر به شیراز در فصل بهار می‌توانید در جشنواره‌های جذاب بهاره شیراز شرکت کرده و با فرهنگ شیرین مردم این شهر بیشتر آشنا شوید.

در آخر قابل ذکر است که از میان ماه‌های بهاری، اردیبهشت بهترین زمان برای سفر به شیراز است. در این ماه جلوه‌های بهاری طبیعت کامل‌تر بوده و ازدحام گردشگران نوروزی نیز تمام شده است. همچنین آب و هوای اردیبهشتی شیراز، بهترین نوع آب و هوای این شهر است. برای گردشی کامل در مناطق زیبای شیراز، نیاز به زمان کافی و اقامت چند روزه در این شهر دیدنی خواهید داشت. اجاره سوئیت در شیراز از طریق سایت گردشگری لیدوماتریپ امکان تجربه اقامتی آرامش‌بخش و فرصت بازدید کامل جاذبه‌های گردشگری شیراز را به شما خواهد داد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
4 نظر برای "جاهای دیدنی شیراز در بهار" ارسال شده.
  1. سعید گفت:

    چرا بهار شیراز معروفه؟

    1. رعنا گفت:

      بخاطر هوای فوق العادش، بوی عطر بهارنج ها شیراز و .. در بهار معروف شده است

  2. نازنین گفت:

    جاهای گردشگری شیراز در فصل بهار؟

    1. رعنا گفت:

      ارامگاه حافظ
      باغ ارم
      ارامگاه سعدی
      ارگ کریم خان زند
      نارنجستان
      باغ عفیف اباد
      کوه دراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *