بهترین زمان سفر به شیراز کی است؟

بهترین-زمان-سفر-به-شیراز-کی-است؟-مجله-گردشگری-لیدوماتریپ

آب و هوا همواره از مسائل تعیین کننده در لذت سفر بوده است. برای بسیاری از گردشگران دانستن بهترین زمان سفر در برنامه ریزی گردشگری مناطق مختلف مهم است. در سفر به شیراز زیبا نیز آگاهی از زمان مناسب دارای اهمیت بالایی است چرا که انتخاب فصل مناسب باعث چند برابر شدن زیبایی‌ها و جاذبه‌های دیدنی شیراز شده و سفری به یادماندنی‌تر رقم خواهد زد. باغات، طبیعت بینظیر و دشت‌های سرسبز شیراز در فصل مناسب با مناظر خیره کننده و آب و هوای مطبوع‌تری به استقبال شما خواهد آمد. بنابراین انتخاب فصل مناسب سفر به شیراز ضروری است. در این انتخاب عوامل مختلفی چون سلیقه و هدف نقش دارند.

به عنوان مثال افرادی که علاقه مند ورزش‌های زمستانی و تجربه غارنوردی در برف هستند، برای سفر به شیراز و کوهستان‌های بی شمار آن، زمستان را انتخاب می‌کنند. گرما دوستانی که دلشان تجربه آب تنی در تنگه‌های اعجاب انگیز و دریاچه‌های دیدنی شیراز را می‌خواهد، در تابستان به سفر می‌روند. علاقه مندان شعر و نارنج و رنگ نیز در بهار و پاییز برای تجربه فضای شاعرانه و دیدنی شیراز دل‌ها، سفر می‌کنند. برای آگاهی از بهترین فصل‌های طبیعت شهر‌های ایران و نگین گردشگری ایران، شیراز، با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید.

آب و هوای شیراز چگونه است؟

آب-و-هوای-شیراز-چگونه-است؟

در تعیین آب و هوای هر منطقه موقعیت جغرافیایی نقش بسزایی دارد. همانطور که می‌دانیم استان فارس و در مرکزیت آن شهر محبوب شیراز، در بخش جنوبی و میان حصار بلندی از کوه‌های زاگرس جنوبی واقع شده‌اند. همین امر آب و هوایی کوهستانی و خشک را در شیراز ایجاد کرده است.

آب و هوا در این منطقه معتدل بوده و از رطوبت کمتری برخوردار است. با وجود قرارگیری در منطقه‌ای جنوبی، اعجاز طبیعت محسور کننده شیراز را می‌توان به چشم دید. رودخانه‌ها، آبشار‌های طبیعی که از چشمه‌های سرشار شیراز جوشیده‌اند و باغات و مراتع بی کران این شهر، در ترکیب با گرمی هوا و کوهستان‌های سنگی، مجموعه‌ای دلپذیر و معتدل از شگفتی‌های طبیعت را به نمایش می‌گذارند.

آب و هوای شیراز چگونه است؟ در حالت کلی باید گفت که شیراز گل و بلبل، آب و هوایی معتدل و گرم در فصل تابستان و معتدل و سرد در زمستان دارد. این تنوع آب و هوایی در بهار و پاییز دو چندان می‌شود. در شیراز میانگین هوا در گرم‌ترین ماه سال (تیر) ۳۰ درجه سانتی گراد و در سردترین ماه سال (دی) ۵ درجه سانتی گراد است. با این وجود، خنکای لذت بخش هوا در اتمام تابستان و اواسط فصل پاییز و تازگی مطبوع آن در پایان زمستان و قلب بهار، روح هر گردشگری را نوازش خواهد کرد. حال باید دید با این تنوع و زیبایی چهارفصله، بهترین زمان سفر به شیراز چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به شیراز

بهترین-زمان-سفر-به-شیراز

گردشگرانی که به شیراز سفر کرده‌اند بهترین زمان سفر به شیراز و تماشای زیبایی‌های این شهر را بهار و پاییز می‌دانند. شیراز شهر رنگ‌ها و نارنج‌هاست. طبیعی است که در این دو فصل رنگی، مناظر فوق العاده آن رویایی‌تر و دیدنی‌تر باشد.

رنگین کمانی از شکوفه‌های مطبوع در باغات شیراز و سرسبزی درختان سرسخت تنگه‌های شیراز را فقط در بهار می‌توان دید. آب و هوای شیراز در این فصل عطری مبهوت کننده از شکوفه‌های نارنج و ترنج را با خود حمل می‌کند و تماشای جاذبه‌های تاریخی پوشیده شده از برگ‌ها و خزه‌های سرسبز، عمق قدمت حیرت آور آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

شهر نارنج و ترنج در بهار

شهر-نارنج-و-ترنج-در-بهار

در فصل بهار، اردیبهشت دوست داشتنی شیراز را باید دید. بهترین زمان سفر به این کلانشهر پر جاذبه اردیبهشت، پادشاه بهار است. شیراز در این ماه شلوغی اول عید و باران‌های تند اول بهار را ندارد. البته قابل ذکر است که بارندگی در شیراز نسبت به دیگر شهر‌های کوهستانی کشور کمتر است. در اردیبهشت شکوفه‌های نارنج باز شده و عطر لذت بخش گیاهان معطر، کوه‌های سنگی و سرفراز شیراز را فرا گرفته است. می‌توان گفت بهشت گمشده طبیعت شیراز در این ماه بینظیر نمایان می‌شود.

پاییز خیره کننده شیراز شگفت انگیز است. اجتماع موسیقی و رنگ‌های طبیعت بینظیر ایران در پاییز را در این شهر می‌توان یافت. در این فصل دوست داشتنی فرشی از برگ‌های خزان زده، زیر پای مسافران پهن است. تصور کنید که در قلب پاییز به تنگه براق شیراز بروید. عمق زیبایی‌های نارنجی رنگ براق و تجربه خنکای پاییز رنگین شیراز، خاطره فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. نکته قابل توجه فصل‌های سرد شیراز، افزایش بارندگی و سرمای هواست که به خصوص در اطراف رود‌ها و دریاچه‌های آن بیشتر حس خواهد شد. بنابراین اگر فصول انتهایی سال را برای شیراز گردی انتخاب کردید، لباس گرم برداشته و به فکر اقامتگاه باشید.

برای یک اقامت راحت در این شهر زیبا، میتوانید با مراجعه به وبسایت لیدوماتریپ به اجاره ویلا در شیراز اقدام کنید.

تجربه آسایشی به یادماندنی در سفر شیراز

تجربه-آسایشی-به-یادماندنی-در-سفر-شیراز

در هر فصل و زمانی که به شیراز سفر کنید، این شهر دیدنی جاذبه‌ها و زیبایی‌های خود را با تنوع و جذابیت همیشگی خواهد داشت. آب و هوای معتدل شیراز، باعث می‌شود که در تمامی فصل‌های مختلف سال، بتوان گشت و گذاری آسوده و لذت بخش را تجربه کرد.

امکانات بالای رفاهی در شیراز، میزان جذب گردشگر برای شیراز را در تمامی فصول سال بالا نگه می‌دارد. همچنین اقامتگاه‌های سنتی و مدرن موجود در شیراز، برای اقامت آسوده و ایجاد فرصت گشت و گذار کامل در جای جای این شهر زیبا وجود دارند که به راحتی با اجاره ویلا و سوئیت در شیراز می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب و رزرو کرد. امیدواریم با اطلاعات ذکر شده در مقاله و با توجه به سلیقه گردشگری خود، خاطره سفر روح بخش شیراز را برای خود و خانواده ثبت کنید.

Rate this post
2 نظر برای "بهترین زمان سفر به شیراز کی است؟" ارسال شده.
  1. هستی گفت:

    بهترین فصل برای مسافرت به شیراز چه فصلیه؟

    1. رعنا گفت:

      سلیقه ایه، برا خیلیا همه فصلاش ولی بهار و پائیزش و همه میپسندن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *