باغ عفیف آباد شیراز کجاست

باغ-عفیف-آباد-شیراز-کجاست

در سفر به شیراز شعر و گل و بلبل، با دنیایی خیره‌کننده مواجه خواهید شد. شیراز مهد طبیعت متنوع و باغات تاریخی است. مناظر رویایی این شهر در همه جای آن پراکنده‌اند و با جلوه‌های متفاوت به استقبال گردشگران می‌آیند. یکی از بهترین این جاذبه‌ها را می‌توان در داخل باغ عفیف آباد شیراز یافت. این باغ که به باغ گلشن نیز معروف است، یکی از قدیمی‌ترین و سرسبزترین باغات شیراز است. توصیه می‌کنیم در سفر شیرازه خود تماشای طبیعت کهن و مطبوع این باغ را از دست ندهید. با وجود اقامتگاه‌های فراوان در نزدیکی باغ، اجاره سوئیت در شیراز هم برای شما آسان خواهد شد. در این مقاله با ما همراه باشید تا سری به داخل باغ عفیف آباد شیراز بزنیم و ببینیم باغ عفیف آباد شیراز کجاست.

باغ عفیف آباد شیراز کجاست؟

باغ-عفیف-آباد-شیراز-کجاست؟

در پاسخ به این سوال که باغ عفیف آباد شیراز کجاست، باید بگوییم که، باغ عفیف آباد شیراز در بلوار ستارخان شیراز و در محله عفیف آباد قرار گرفته است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به باغ ایستگاه زرگری است که چند کیلومتری با داخل باغ عفیف آباد شیراز فاصله دارد. بهتر است از تاکسی برای رسیدن به باغ استفاده کنید و یا اگر علاقه به پیاده روی در خیابان عفیف آباد شیراز دارید، از مترو استفاده کنید.

تاریخچه باغ عفیف آباد

تاریخچه-باغ-عفیف-آباد-باغ عفیف آباد شیراز کجاست

بعد از اینکه فهمیدیم باغ عفیف اباد شیراز کجاست، نگاهی به تاریخچه این باغ زیبا می‌اندازیم. باغ عفیف آباد مربوط به دوران صفویه است. این باغ با مساحت ۱۲۷ هزار متر مربع از املاک شخصی ایل ذوالقدر بوده که حاکم این ایل در ابتدا عمارتی برای باغ نساخته بوده است. بعدها میرزا علی محمدخان قوام الملک دوم از ایل قاجاردر سال ۱۲۸۴ عمارتی باشکوه برای باغ ساخته است. 

هنر گل‌کاری ایرانی از نمودهای زیبا و مشهود در ساخت عمارت باغ است. باغ عفیف آباد پس از دوران قاجاریه به فرح پهلوی اهدا شده بوده که در مزایده سال ۱۳۴۰ توسط ارتش خریداری شده است. پس از این تا به امروز باغ در اختیار ارتش است و به موزه نظامی بدل شده است.

درعکس و پلان باغ عفیف آباد شیراز به راحتی می‌توان بخش‌های مختلف باغ را مشاهده کرد.

عکس و پلان باغ عفیف آباد شیراز

عکس-و-پلان-باغ-عفیف-آباد-شیراز-باغ عفیف آباد شیراز کجاست

داخل-باغ-عفیف-آباد-چه-شکلی-است؟-باغ عفیف آباد شیراز کجاست

داخل باغ عفیف آباد چه شکلی است؟

داخل-باغ-عفیف-آباد-چه-شکلی-است؟-باغ عفیف آباد شیراز کجاست

در بدو ورود به داخل باغ عفیف آباد با ۴ ستون گچی مواجه خواهید شد. این ستون‌ها با مجسمه‌هایی از شیرهای نگهبان در بالای خود تزئین شده‌اند که نشانگر الگوی معماری هخامنشی در ساخت باغ است.  پس از ورود به باغ از دالانی عبور کرده و وارد فضای بهشتی باغ خواهید شد. پوشش درختان باغ عفیف آباد تنوع زیبایی دارند.

همین که مقابل خود را تماشا کنید، عمارتی دو طبقه را میان صف نخل‌های بلند خواهید دید. در این کاخ دو طبقه حدود ۳۰ تالار وجود دارد. ایوان زیبای عمارت چوبی است و نمایی از حوضچه مقابل عمارت و طبیعت ساده باغ دارد. طبقه اول عمارت با سه پلکان به طبقه دوم عمارت راه پیدا می‌کند.

به داخل باغ عفیف آباد در طبقه دوم عمارت که بروید، راهرویی بلند و تزئین شده از نقش‌های گل و بوته و شکارگاه و بزم خواهید دید. مقرنس کاری و گچ بری‌های زیبا از دیگر دیدنی‌های سالن‌های مختلف عمارت هستند.

در پیشانی ساختمان نگاره‌ای از تاجگذاری یکی از پادشاهان ساسانی با کاشی آراسته شده و تلفیقی از معماری‌های هخامنشی، ساسانی و قاجار دارد. در حالت کلی به داخل باغ عفیف آباد که بروید دلایل بسیاری برای یک گردش چند ساعته خواهید یافت و قدم زنی لذت‌بخشی را تجربه خواهید کرد.

داخل باغ عفیف آباد آنقدر زیباست که شعر درباره باغ عفیف آباد سروده شده است. محمد حسین انصاری یکی از شاعرانی است که شعر درباره باغ عفیف آباد گفته است. بخش‌هایی از غزل او نیز به رکن آباد حافظیه شیراز ربط دارد.

درباغ نظرمی رفت بازلف رها درباد
بی ستروعفاف آمد،درباغ عفیف آباد

می آمد ودردل داشت،سرشاخ شودباشرع
یاپلک به هم می زد،یادست تکان می داد

موزه نظامی باغ عفیف آباد، بزرگترین موزه نظامی خاورمیانه

موزه-نظامی-باغ-عفیف-آباد،-بزرگترین-موزه-نظامی-خاورمیانه

موزه نظامی باغ عفیف آباد در طبقه پایین عمارت این باغ قرار دارد. این موزه هم اکنون در اختیار ارتش است و لقب بزرگترین موزه‌ سلاح در خاورمیانه را دارد. در این موزه مجموعه‌ای از سلاح‌های سرد و گرم، خودکار و نیمه خودکار، انواع شمشیر، زره، نیزه، کلاه خود، سپر، انواع تفنگ‌های سرپر، سنگ چخماق، تفنگ‌های شکاری، تپانچه و انواع مسلسل نگهداری می‌شود.

همچنین بسیاری سلاح‌های تاریخی چون تفنگ‌های شکاری و اسلحه‌های شخصی شاهانی چون فتحعلی‌شاه، ناصر الدین شاه، مظفرالدین شاه، رضا شاه و رئیس علی دلواری در این موزه نگهداری می‌شوند.

آدرس باغ عفیف آباد شیراز

آدرس-باغ-عفیف-آباد-شیراز-باغ عفیف آباد شیراز کجاست

بیشتر مردم شیراز خیابان عفیف آباد شیراز را به خیابان خرید و فروش می‌شناسند. به این خیابان، خیابان باغ و کافه نیز گفته می‌شود و بسیار معروف است. خیابان عفیف آباد شیراز به علت وجود مراکز خرید متنوع، جاذبه‌های تاریخی و کافه‌های تفریحی بسیار محبوب و اعیان نشین است.

اگر بخواهیم بدانیم باغ عفیف آباد شیراز کجاست باید به حد فاصل خیابان قصرالدشت تا خیابان ستارخان برویم. قابل ذکر است که به علت سرسبزی و لوکس بودن، خیابان عفیف آباد شیراز بسیار زیباست و قدم زنی در آن لذت‌بخش خواهد بود.

ساعت بازدید باغ عفیف آباد شیراز 

باغ عفیف آباد شیراز ساعت بازدید مناسبی داشته و مبلغ بلیط به صرفه‌ای دارد. برای تماشای مناظر تلفیقی نظامی-طبیعی-تاریخی این باغ می‌توانید از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر به خیابان عفیف آباد شیراز بروید.

باغ گردی در شیراز

باغ-گردی-در-شیراز

گشت و گذار در دیدنی‌های شیراز یکی از گردش‌های فوق‌العاده جذاب است که هر مسافری در شیراز تجربه می‌کند. یکی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توان برای قدم زنی در هوای معتدل و زیبای این شهر داشت، باغ گردی در شیراز است. شیراز ۸ باغ معروف تاریخی و تفریحی دارد که در داخل شهر هستند و هریک پوشش گیاهی و عمارت و تاریخ خود را دارد.

ما در این مقاله سفری به داخل باغ عفیف آباد شیراز داشتیم. بعد از خواندن این مقاله می توانید بدانید باغ عفیف آباد شیراز کجاست و تاریخ آن را خواندیم. توصیه می‌کنیم در سفر خود به شیراز تماشای سلاح‌های تاریخی در عفیف آباد را از دست ندهید. در اطراف این باغ نیز بسیاری جاذبه‌های متنوع و دیدنی وجود دارند و رستوران و اقامتگاه برای اجاره ویلا در شیراز موجود هستند. پس می‌توان با فراغ بال به باغ عفیف آباد شیراز سفر کرد.

Rate this post
3 نظر برای "باغ عفیف آباد شیراز کجاست" ارسال شده.
  1. فرناز گفت:

    سلاحای تاریخی داخل این موزه چین؟

    تفنگ‌های شکاری و اسلحه‌های شخصی شاهانی چون فتحعلی‌شاه، ناصر الدین شاه، مظفرالدین شاه، رضا شاه و رئیس علی دلواری در این موزه نگهداری می‌شوند.

  2. الهام گفت:

    موزه عفیف اباد در خود عمارت عفیف اباده؟

    بله موزه عفیف اباد در طبقه پایینی این عمارت وجود دارد که در حال حاضر این موزه دست ارتش میباشد

  3. ترانه گفت:

    ادرس باغ عیفیف اباد؟

    باغ عفیف آباد شیراز در بلوار ستارخان شیراز و در محله عفیف آباد قرار گرفته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *