دره ستارگان در قشم

دره ستارگان در قشم

سفر به قشم سفر به دل عجایب است. سرزمینی که به هر یک از جاذبه‌های آن که قدم می‌گذارید داستان عجیب و جذابی را برایتان روایت خواهند کرد. دره ستارگان در قشم یکی از همین عجایب هفت‌گانه قشم است که نه فقط ظاهر آن بلکه داستان و سرگذشتی که این دره ۲ میلیون ساله پشت سر گذاشته آن را به یکی از خاص‌ترین دیدنی های قشم تبدیل کرده است. با این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه شوید تا به طور کامل معرفی دره ستارگان در قشم را بدانید.

همه چیز درباره تاریخچه دره ستارگان

همه چیز درباره تاریخچه دره ستارگان در قشم

دره ستارگان در قشم از جمله جاهای دیدنی قشم است که نمی‌توان به قشم سفر کرد و سری به آن نزد و بی تفاوت از آن گذشت. این دره یکی از جالب توجه ترین جاذبه های گردشگری نه فقط در قشم بلکه در تمام جهان است. نمونه مشابهی از این طبیعت زیبا در کمتر جایی جز قشم وجود دارد.

قدمت این دره به ۲ میلیون سال پیش برمی گردد که با آن مخروط‌های نوک تیز و ستون‌های بزرگ منظره خیره‌کننده‌ای را به وجود آورده‌اند. درباره علت به وجود آمدن این دره و صخره‌های آن افسانه‌هایی زیادی وجود دارد! اما دلیل علمی پیدایش این دره فرسایش صخره‌ها در طی سال‌ها توسط باد، باران و دیگر عوامل طبیعی بوده است که آن ها را به این شکلی که می‌بینیم در آورده است. تمامی این ویژگی‌ها باعث شده تا این جاذبه گردشگری قشم بخشی از ژئوپارک قشم به حساب آمده و در لیست میراث یونسکو ثبت شود. جالب است بدانید که ژئوپارک قشم تنها ژئو پارک خاورمیانه است.

دیواره‌های این دره از دو جنس متفاوت تشکیل شده‌اند. لایه زیری، لایه‌ای ضخیم و تقریباً نرمی است که رنگ کرمی و یا خاکستری روشن دارد و لایه رویی آن به رنگ سفید تا خاکستری تیره محکم و مقاوم است. دلیل مقاومت این لایه وجود ماده‌ای شبیه به سیمان طبیعی می‌باشد که باعث شده تا از مقاومت بالاتری برخوردار باشد. این لایه رویی مانند لایه‌ای محافظ است که از صخره‌ها محافظت می‌کند و در صورتی که این لایه آسیبی ببینید به سرعت کل صخره از بین خواهد رفت.

یکی از قسمت‌های جذاب این دره صدف‌هایی است که در قسمت‌های بالایی صخره‌ها به چشم می‌خورد و نشان می‌دهد در روزگاری تمامی این منطقه زیر آب بوده و خبری از خشکی نبوده است.

البته که معرفی دره ستارگان در قشم دلیلی بر تنها جاذبه گردشگری در قشم نیست بلکه تنها یکی از جاذبه های دیدنی جزیره قشم است. برای آشنایی بیشتر با دیگر عجایب این جزیره بهتر است سری به مقاله جاهای دیدنی جزیره قشم بزنید.

اجاره روزانه خانه در قشم

افسانه دره ستارگان

افسانه دره ستارگان و معرفی دره ستارگان در قشم

درباره علت به وجود آمدن این دره افسانه‌های زیادی وجود دارد که از مردم بومی شنیده می‌شود. افسانه‌هایی که هر کدام شنیدنی و جذاب هستند. بیشتر مردم محلی اعتقاد دارند که این دره به دلیل برخورد یک ستاره با زمین به این شکل در آمده است. شاید این داستان دلیل منطقی برای علت نام‌گذاری این منطقه به دره ستارگان باشد.

ستاره‌ای که با زمین برخورد می‌کند و گودال عمیقی را به وجود می‌آورد و تمامی ماسه‌هایی که بر اثر برخورد ستاره به هوا پرتاب شده بودند به همان صورت خشک شده و این صخره‌های عجیب را به وجود آورده می‌آورند. البته این تنها افسانه‌ای نیست که درباره این دره پر رمز و راز شنیده می‌شود.

با این حال خیلی‌ها وقتی به این دره می‌روند دوست دارند تا شب را در این منطقه بمانند و بیشتر از زیبایی‌های این دره لذت ببرند. اما امکان شب مانی در این دره وجود ندارد مگر اینکه بتوانید از قبل مجوزهای لازم را دریافت کنید. به شما توصیه می‌کنیم قید دردسرهای کمپ کردن در این دره را بزنید و با اجاره ویلا و سوئیت در قشم از وب‌سایت لیدوماتریپ اقامت بی دغدغه را تجربه کنید.

افسانه جن در دره ستارگان

افسانه جن در دره ستارگان

دره ستارگان محل زندگی ارواح و اجنه است! احتمالاً این حرف‌ها را قبلاً درباره در معرفی دره ستارگان در قشم شنیده باشید. اینکه در این دره ارواح و اجنه در رفت و آمد هستند از افسانه‌ها و باورهایی است که میان مردم بومی منطقه بسیار شنیده می‌شود.

علت این باور هم شنیده شدن صداهای عجیب و غریبی است که شب هنگام در این دره به گوش می‌رسد. البته که این صداها هم دلیل علمی دارند. دانشمندان معتقدند وجود حفره‌های مختلفی که در صخره‌های دره وجود دارد باعث شده تا هنگام وزش باد صداهای عجیبی به گوش برسد. اما مردم بومی همچنان معتقد هستند که شب ها جن ها به این دره می‌آیند به همین خاطر هیچ یک از مردم بومی بعد از غروب آفتاب به هیچ عنوان پای خود را به این دره نمی‌گذارند. بومیان حتی به مسافرها هم توصیه می‌کنند دور بازدید از این دره در شب را کنار بگذارند. با این حال انتخاب با شماست!

اگر اهل ماجراجویی هستید و شنیدن چنین داستان‌هایی شما را نمی‌ترساند باید به شما بگویم این دره در شب جلوه دیگری دارد. این منطقه چون از شهر دور است و آلودگی نوری در اطراف آن وجود ندارد، یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید به تماشای ستارگان بنشینید و خودتان را مهمان تماشای تصاویر فوق‌العاده آسمان شب در این دره کنید.

وجود افسانه‌های این چنینی باعث شده تا حتی فیلم‌های در این باره ساخته شود. اگر فیلم اژدها وارد می‌شود را دیده باشید باید به شما بگویم این فیلم در دره ستارگان فیلم برداری شده و داستان آن درباره اژدهایی است که در زیر زمین خفته و داستان قبرستان دره ستارگان قشم است. در این داستان وحشتی که مردم محلی نسبت به این دره در هنگام شب دارند به خوبی تصویر شده است. اگر این فیلم را ندیده باشید بد نیست تا قبل از سفر به قشم و بازدید از این دره عجیب این فیلم را تماشا کنید.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

تصاویر دره ستارگان قشم در شب و روز

دره ستارگان در شب

عکس دره ستارگان

دره ستارگان در قشم

دره ستارگان در کجا قرار دارد؟

دره ستارگان کجاست

فاصله قشم تا دره ستارگان تنها ۵ کیلومتر است و به راحتی در سفر به قشم می‌توانید سری هم به دره ستارگان بزنید. این دره در قسمت جنوب شرقی جزیره و در نزدیکی روستای برکه خلف قرار گرفته است. دو مسیر متفاوت برای رسیدن به دره ستارگان وجود دارد.

در مسیر اول لازم است تا از قشم به بزرگراه خلیج فارس بروید تا از آنجا به بلوار آزادگان برسید. در این مسیر با یک خیابان فرعی مواجه خواهید شد که مسیر روستای برکه خلف را به شما نشان می‌دهد. بعد از رسیدن به روستا حدود ۵ کیلومتر تا رسیدن به دره ستارگان قشم باید به مسیر خود ادامه دهید. با این مسیر تنها در نیم ساعت به این دره خواهید رسید. مسیر دیگر کمی طولانی‌تر بوده و از سمت جاده کورزین به روستای برکه خلف می‌رسید.

اگر هم که با ماشین شخصی به قشم نرفته‌اید تاکسی‌های مختلفی در سطح شهر قشم وجود دارد که با هزینه مناسبی شما را تا دره ستارگان خواهند برد. همچنین می‌توانید برای دسترسی راحت‌تر به موقعیت جغرافیایی، دره ستارگان به انگلیسی را در گوگل مپ سرچ کنید تا از طریق نقشه به راحتی خود را به این جاذبه دیدنی در قشم برسانید.

موقعیت دسترسی دره ستارگان در گوگل مپ:

سفر به دره ستارگان قشم را از دست ندهید!

در آخر اینکه قشم به عنوان بزرگ ترین جزیره ایران در جنوب کشور یکی از بهترین مقاصدی است که برای گردشگری می توانیم انتخاب کنیم. سفر به قشم سفری تمام عیار است. از تفریحات هیجان انگیز بگیر تا خرید کردن، سفر به دل عجایب هفتگانه. از سفر به دره ستارگان کی میلیون ها سال قدمت دارد و تا افسانه هایی که می گوید که این دره محل زندگی اجنه است بدون شک سفر به قشم را هیجان انگیز خواهد کرد. کافی است چمدان خود را ببندید، راهی سفر به قشم شوید و خود را به همه اتفاقات هیجان انگیزی که در قشم انتظار شما را می کشد بسپارید.

۴.۶/۵ - (۳۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *