طبیعت گردی و معرفی مناطق بکر اردبیل

طبیعت گردس و مناطق بکر اردبیل

باید بگوییم که تمام شهر های شمالغرب ایران، بی نظیر و خوش آب و هوا هستند و طبیعت بی نظیری دارند. در این میان اردبیل هم یکی از همین شهر های گردشگری شمالغرب ایران است که مقصد ایده آلی برای سفر می باشد.

اردبیل طبیعت فوق العاده بکر و زیبایی دارد و آب و هوای خنک آن در تابستان را مدیون وجود کوه های سبلان است. وقتی هوا مه آلود می شود، سکوت و ارامش خاصی در دشت های سرسبز و دامنه کوه ها حاکم می شود.

چرا باید خود را از تماشا و لذت بردن از طبیعت بی نظیر دشت های اردبیل، غافل کنید؟ اگر برای سفر اردبیل را انتخاب کردید بدون تردید از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

آن دسته از مسافرانی که با ماشین شخصی خودشان به اردبیل سفر می کنند، خوش شانس ترین مسافران هستند چرا که جاده های مسیر دسترسی به اردبیل آنقدر باصفا و دیدنی اند که ارزش هزاران بار دیدن دارند.

می توانید در اردبیل روی یک طبیعت گردی تکرارنشدنی حساب باز کنید و بار و بندیل سفر را ببندید و دل به جاده بزنید.

ما امروز در این مطلب به درباره طبیعت گردی و معرفی مناطق بکر اردبیل صحبت خواهیم کرد.

طبیعت اردبیل

اردبیل جلوه ای زیبا از طبیعتی دست نخورده و بی مثال کوه های سبلان است. اگر هوس طبیعت گردی و تنفس هوای تمیز را دارید، گردش در دشت ها و فضاهای طبیعی این دیار سبز، روحتان را جلا  می دهد.

اردبیل از شمال گرفته تا جنوب پر است زیباهایی بی مثالی که هر چقدر از زیبایی های ان بگوییم باز هم کم است.

از قدیم گفته اند جایی که آب باشد، آباد است. اردبیل پر است از آبشار ها، دریاچه ها، چشمه های آبگرم و جنگل های انبوهی طبیعتی جذاب و دیدنی دارند اند.

طبیعت اردبیل طبیعت گردس و مناطق بکر اردبیل

در هر نقطه از اردبیل باشید، نقش و نگار ها و زیبایی های زیبایی های طبیعی، خودنمایی می کنند.

اردبیل چون در ارتفاعات و دامنه کوه سبلان واقع شده، در فصل زمستان همیشه پوشده از برف است و طبیعت برفی آن مثال زدنیست.

شاید خیلی ها در فصل تابستان از مسافرت به شهر های مختلف  گبه دلیل اب و هوای گرم و طاقت فرسا، منصرف شوند اما اردبیل در تابستان هم آب و هوای خنکی دارد که واقعا گشتن در طبیعت و دشت های این شهر می تواند یکی از قسمت های لذتبخش سفر هر مسافر به اردبیل باشد.

مناطق طبیعی اردبیل  

مسلما شهری که این همه طبیعت و سرشار از زییایی های طبیعی دارد، مناطق طبیعی مختلفی هم دارد که جز جاذبه های طبیعی آن محسوب می شود.

طبیعت گردی و مناطق بکر اردبیل

اردبیل به خاطر این که طبیعتی بکر و دست نخورده با پوشش گیاهی انبوه را در دل خود جای داده، یکی از دلایلی است که طبیعت دوستان و طبیعت گردان را مجذوب خود کرده است.

ما در اینجا می خواهیم به طبیعت گردی و معرفی طبیعت و مناطق بکر در اردبیل بپردازیم تا شما هر چپه بیشتر با جاذبه های طبیعی اردبیل آشنا شوید.

دریاچه شورابیل 

اردبیل سرزمین چشمه های ایران  و سرسبز ایران است و در نیمه اول سال طبیعتی کم نظیر و باورنکردنی دارد و در اولویت اول سفر های طبیعت گردان قرار گرفته است.

دریاچه شورابیل یکی از جاذبه های طبیعی معروف و قدیمی اردبیل است که هر گردشگر باید در سفر به اردبیل از آن دیدن کند. آب این دریاچه شور است و به همین دلیل به آن شورابیل می گویند.

در دریاچه شورابیل امکانات تفریحی و رفاهی خوبی برای گردشگران در نظر گرفته شده. این دریاچه با شهر فاصله کمی داردو می توان گفت نزدیگ ترین چاذبه طبیعی به اردبیل است و فقط چند کیلومتر باید طی کنید تا به این منطقه گردشگری برسید.

دریاچه شورابیل طبیعت گردی و مناطق بکر اردبیل

در دریاچه شورابیل نگران تفریح فرزندانتان نباشید چرا که زمین بازی مخصوص برای کودکان وجود دارد و بچه ها می توانند در آنجا سرگرم بازی شوند.

اگر از امکانات فرهنگی تفریحی این مجموعه گردشگری بخواهیم بگوییم، می توان به زمین مخصوص دوچرخه سواری، وجود باغ وحش، رستوران در بخش مرکزی دریاچه و شهربازی اشاره کرد.

پل معلق مشگین شهر 

برای گذراندن اوقات فراغت در آخر هفته هامی توانید از شهر های نزدیک و حتی دور به پل معلق مشگین بروید. این پل در یکی از شهر های اردبیل به نام مشگین شهر قرار گرفته از نظر ارتفاع بلندترین پل خاورمیانه است.

با رفتن به پل معلق مشگین شهر، حس هیجان را به خود منتقل کنید و لحظات تکرار نشدنی را در این پل معلق تجربه کنید. وقتی بر روی پل در حالقدم زدن هستید می توانید از لا به لای درز های پل در زیر پای خود منظره زییا و تماشایی را می بینید که بسیار لذت بخش است.

هیجان اصلی قدم زدن بر روی این پل معلق این است که با فاصله دو متری، جا به جا می شود.

پل معلق مشگین شهر طبیعت گردی و مناطق بکر اردبیل

شما هم در پایین و هم از نمای روبه رو چشم اندازی زیبا از طبیعت زیبای ارتفاعات کوه سبلان و دشت های سرسبز را می بینید که فضایی سبز از طبیعت برای شما به نمایش گذاشته شده.

هیجان شما در این جا تمام نشدنی است. چرا که در نزدیکی پل معلق، امکان تفریح هیجان انگیز از ارتفاع چند متری با زیپ لاین برای شما فراهم شده است که سرگرمی مورد علاقه جوانان است.

گذشتن از روی یک دره عمیق ترسناک اما هیجان انگیز است. شما با زیپ لاین می توانید از روی این دره عمیق بگذرید و اوج هیجان همراه با ترس را حس کنید.

جنگل فندقلو  

منطقه ای منحصر به فرد که گوشه ای از بهشت را در دل اردبیل جای داده است. جنگل فندقلو یکی از زیباترین جنگل های شمالغرب ایران است که با جنگل های ارسباران نیز برابری می کند.

فندقلو دشت های سرسبز و ییلاقات باصفا و دیدنی دارد. انواع گل ها و پوشش گیاهی که خواص درمانی هم دارند، زیبایی این منطقه را چندبرابر کرده است.

اگر گذرتان به اردبیل افتاد، فندقلو را در اولویت برنامه های سفر خود قرار دهید. هوای این منطقه برخلاف هوای اردبیل که سرد و خشک است، مرطوب است و اکثر ایام سال مه آلود است.

جنگل فندقلو طبیعت گردی و معرفی مناطق بکر اردبیل

ترکیب هوای مه آلود و سرسبزی دشت های فندقلو، باعث شده این منطقه به یکی از پر طرفدار ترین جاذبه های طبیعی اردبیل تبدیل شود و هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن دشت های پرگل، به جنکل فندقلو بیایند.

جنگل فندقلو در مسیر اردبیلبه آستارا قرار گرفته که زیبایی های طبیعی اردبیل از همین جا آغاز می شود و به گردنه حیران می رسد.

جنگل فندقلو خوراک طبیعت گردی است و حتی بومیان این شهر می توانند در روز های آخر هفته برای طبیعت گردی به جنگل فندقلو سفر کنند و آب و هوایی تازه کنند.

دشت مغان 

احتمالا نام دشت مغان را قبلا زیاد به گوشتان خورده است. این منطقه طبیعتی بکر و بی نظیری دارد. به هر کجای اردبیل که سفر کنید جلوه ای متفاوت و منحصر به فرد از طبیعت را خواهید دید که هر بار تازگی دارد.

شاید این طور به نظر اید که طبیعت همان حالت یکسان از درخت و گل و گیاه داشته باشد اما هر گوشه از طبیعت اردبیل زیبایی خاص خودش را دارد و مطمئمن باشید با یکبار رفتن سسر نخواهید شد.

دشت مغان جلگه ای زیبا در شمالی ترین قسمت اردبیل است که  طبیعت بکر این منطقه،زیبایی و لطافت ان را هم چنان حفظ کرده است.

دشت مغان طبیعت گردی و معرفی مناطق بکر اردبیل

اگر به گشت وگذار در مناطق بکر و دست نخورده علاقه مندید حتما در سفر به اردبیل به دشت مغان بروید و از  آب و هوای تمیز و طبیعت بی مثال ان لذت ببرید.

شما در این منطقه علاوه بر طبیعت گردی، شاهد زندگی عشایری خواهید بود که به این منطقه کوچ کرده اند و چادر خود را برپا کرده اند. هم چنین می توانید طعم لذیذ محصولات لبنی طبیعی آن ها را بچشید و خاطره ای به یاد ماندنی از سفر به دشت مغان داشته باشید.

گردنه حیران

گردنه حیران یکی از دیدنی های بسیار جذاب و منحصر به فرد اردبیل است. وقتی از فندقلو به سمت آستارا حرکت می کنید، با جاده جنگلی و سرسبز رو به رومی شوید معنای واقعی حیران در طبیعت زیبای این گردنه خلاصه می شود.

وقتی می گوییم زیبایی ها و دیدنی های اردبیل تمام نشدنیست، همین است! شما بعد از گردش و طبیعت گردی در فندقلو به گردنه حیران می رسید و با طبیعت جنگلی بسیار زیبای دیگری برخورد می کنید که در میان سایر مناطق طبیعی بی مثال است.

اولین چیزی که از بدو ورود در گردنه حیران به چشمتان می خورد، جنگل های انبوهی است که دور تا دور این گردنه را فراگرفته است.

گردنه حیران اردبیل طبیعت گردی و مناطق بکر اردبیل

هوای مه آلود گردنه حیران هم معروف است. گردنه حیران فقط گشت و گذار ساده در طبیعت و جاده نیست شما می توانید از امکانات رفاهی تفریحی این منطقه گردشگری استفاده کنید.

در گردنه حیران سوار تله کابین شوید و دقایقی از ارتفاع چند متری طبیعت جنگلی زیر پای تان را تماشا کنید. علاوه براین ها رستوران و پیست کارتینگ در گردنه حیران فراهم شده است.

آبشار آقبلاغ 

طبیعت و مناطق بکر اردبیل آنقدر وصف نشدنی اند که مسافران را مجذوب خود کرده است. آبشار آقبلاخ در در شهرستان خلخال اردبیل واقع شده است.

آبشار آقبلاخ پر آب است و آب های روان از اطراف این ابشار جاری می شود که چشم اندازی کم نظیر از یک آبشار را به نمایش گذاشته است.

آبشار آقبلاغ اردبیل طبیعت گردی و معرفی مناطق بکر اردبیل

هم چنین اطراف این آبشار سرسبز و باصفاست و محل مناسبی برای گشت و گذار در طبیعت و طبیعت گردی است. در سفر بع اردبیل دیدن آبشار  آقبلاغ را از یاد نبرید.

 پارک جنگلی خیاوا چایی

در حاشیه رودخانه خیاوا چایی، پارک جنگلی خیاواچایی در نزدیکی مشگین شهر واقع شده. پارک جنگلی خیاوا چایی یکی از جاذبه های طبیعی با منظره ای چشم انواز در اردبیل می باشد.

پارک جنگلی خیاوا چایی طبیعت گردی و معرفی مناطق بکر اردبیل

اگر تصمیم دارید که به این پارک جنگلی بروید، ماشین خود را در وردی پارک جنگلی، پارک کنید و مسیر پارک جنگلی را پیاده روی کنید و از فضای اطراف و طبیعت درختان جنگلی لذت ببرید.

طبیعت گردی اردبیل

اردبیل جز شهرهایی است که طبیعت بکر و مناطق بکر طبیعی زیاد و متنوعی دارد. در جای جای این دیار سبز می توانید مناطق بکر و طبیعی دست نخورده را پیدا کنید.

طبیعت گردی در طبیعت بی نظیر اردبیل تجربه ای متفاوت از طبیعت گردی به شما خواهد داد.

شاید خیلی ها برای طبیعت گردی شهرها و مناطق شمالی ایران را انتخاب کنند اما  در واقع باید بگوییم که اردبیل چیزی از طبیعت و مناط جنگلی شمال کشور ندارد.

طبیعت گردس و مناطق بکر اردبیل

شما از هر نوع طبیعت و آب و هوا که بگویید در اردبیل وجود دارد از جنگل فندقلو گرفته تا آبشار ها و دشت های سر سبز و پر گل و از همه مهم تر سرزمین چشمه های آب گرم  طبیعی که از کوه های سبلان سرچشمه می گیرد.

به نظر من اگر بخواهید برای گشت و گذار در طبیعت و طبیعت گردی شهری ازشهرهای شمالی را انتخاب کنید، بهتر است طبیعت اردبیل و مناطق بکر آن را در ردیف اول لیست سفرتان به آذربایجان قرار دهید.

اقامت در اردبیل

حالا که با طبیعت اردبیل و مناطق بکر ان به خوبی اشنا شدید، گمان نمی کنم با این حال به فکر اقامت در اردبیل نباشید.

اردبیل انواع اقامتگاه های متنوعی دارد که می توانید همه ان ها را با مراجعه به وبسایت «لیدوماتریپ» ببینید و از قیمت ان ها مطلع شوید.

اقامتگاه طبیعت گردی و معرفی مناطق بکر اردبیل

برای اجاره ویلا و سوئیت در اردبیل می توانید به وبسایت «لیدوماتریپ» که مجموعه کامل رزرواسیون آنلاین در کشور است بروید و کارهای رزرو را انجام دهید.

۳.۴/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *