روستای زوات چالوس، یک مکان بی‌نظیر برای اقامت دلپذیر

روستای-زوات-چالوس،-بهترین-مکان-برای-اجاره-ویلا-و-اقامتی-دلپذیر

چالوس، از شهرهای قدیمی و با قدمتی چند هزار ساله، با مردمان زحمت کش و فرهنگی غنی، در استان مازندران می‌باشد. جمعیت این شهر را بومیان کلارستاق تشکیل می‌دهند.

روستای زوات چالوس، یکی از زیباترین مکان‌ها برای گشت و گذار می‌باشد. شمال چالوس زیبا به دریا‌ی خزر متصل است و مجاورت با این دریای بیکران و واقع شدن در جلگه میانی آن، موجب طبیعتی سرسبز و چشم نواز، در سرتا سر چالوس گشته است.

این شهر با مساحتی در حدود ۲۰۰ هکتار، دارای ۱۶ روستا در اطراف خود می‌باشد. روستا‌هایی که هر یک طبیعتی منحصر به فرد و مناظری بی بدیل دارند.

دو روستا به نام‌های زوات شرقی و زوات غربی، از جمله این روستا‌های محبوب و گردشگر پذیر هستند که در بخش مرکزی شهرستان چالوس و در کلارستاق شرقی واقع گشته اند. در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ به معرفی این دو بخش از روستای زوات چالوس، می‌پردازیم.

روستای زوات چالوس، کجاست؟

روستای-زوات-چالوس،-کجاست؟

برای دسترسی به این روستای زیبا و پر از تنوع مناطق طبیعی و لذت بردن از گشت و گذار و اقامت، باید در مسیر کمربندی چالوس به تنکابن پیش بروید.

این روستا از مرکز شهر در حدود ۱۵ دقیقه فاصله دارد. پس از رسیدن به روستای زوات چالوس، از طبیعت منحصر به فرد آن لذت ببرید و حتما، زمانی را به پیاده روی در کنار رود و حاشیه جنگل اختصاص دهید. آرامشی که از این پیاده‌روی مزین شده به صدای طبیعت، خواهید گرفت وصف نشدنی است.

روستای-زوات-چالوس،-کجاست؟

پیشنهاد می کنیم برای دیدن طبیعت بکر روستای زوات، ساعتی از صبح را برای دیدن این منطقه اختصاص دهید. به این منظور قبل از شروع سفر اقدام به اجاره سوئیت در چالوس کرده و یا ویلای موردنظر خود را در وبسایت لیدوماتریپ رزرو کنید. تا مشکلی برای یافتن اقامتگاه مناسب نداشته باشید.

تعداد جمعیت روستای زوات چالوس

تعداد-جمعیت-روستای-زوات-چالوس

جمعیت چالوس از آخرین سرشماری، که در سال ۹۵ انجام گرفت، درحدود ۷۰ هزار نفر برآورد شده و ششمین شهر پرجمعیت در غرب مازندران است. ۱۵۰۰ نفر از تعداد این جمعیت در زوات شرق و به صورت ۳۰۵ خانوار و حدود ۳۰۰ نفر در قالب ۷۰ خانوار در روستای زوات غرب سکونت دارند. بیشتر این جمعیت، به کار کشاورزی و دامداری مشغول هستند اما وجود سدی مشهور در روستای زوات غرب، موجب ایجاد اشتغال و افزایش گردشگر، برای این روستا، شده است. سد زوات، که در ادامه در رابطه با آن می‌گوییم.

سد روستای زوات چالوس، زندگی بخش جنگل

سد-روستای-زوات-چالوس،-زندگی-بخش-جنگل

این سد کوچک اما زیبا بر روی رودخانه سرد آبرود ساخته شده است. سرچشمه‌ی این رود، از علم کوه می‌باشد و همین موضوع باعث زیبایی چند برابر آن گشته است. رودی که از دل جنگل عبور میکند و نبض زندگی در جنگل را زنده نگه می‌دارد. سدی خروشان و پر آب که حتی در فصل تابستان نیز، شکوه خود را حفظ کرده و خنکا بخش هوای جنگل و روستای زوات چالوس است. همچنین امکان ماهیگیری نیز در این سد وجود دارد.

سد-روستای-زوات-چالوس،-زندگی-بخش-جنگل

در این سد زیبا انواع امکانات رفاهی و تفریحی اعم از رستوران‌ها با غذا‌های محلی، فروشگاه‌هایی از سوغاتی‌های مخصوص روستا و انواع لوازم مورد نیاز، سرویس‌های بهداشتی و مکان‌هایی برای استراحت وجود دارد. منظور از این مکان‌ها، آلاچیق‌هایی در طول مسیر رود و کلبه‌های زیبا و دوست داشتنی است.

روستای زوات چالوس با آغوشی باز پذیرای خستگی‌های شما خواهد بود!

روستای-زوات-چالوس-با-آغوشی-باز-پذیرای-خستگی‌های-شما-خواهد-بود!

در این مقاله توضیحی از روستای زوات چالوس، مسیر دسترسی و میزان جمعیت به شما گفتیم. همچنین سد زیبای زوات را در این روستا، مورد بررسی قرار دادیم.

زمانی که به روستا برسید، تنوعی از کلبه‌ها و ویلا‌های روستا، برای اجاره ویلا در چالوس، در اختیار شما خواهد بود.

مکان‌های اقامتی این روستا بسیار مشهور و با کیفیت هستند. بنابراین حتی در صورتی که جاذبه‌هایی دیگر از چالوس را برای سفر انتخاب کرده‌اید، برای استراحت و خواب، به این روستا سر بزنید. قطعا هدف شما تغییر پیدا خواهد کرد و مدتی نیز به گشت و گذار در دل روستای زوات چالوس، اختصاص خواهید داد.

با این کار، علاوه بر ثبت خاطره یک روستاگردی ناب، اقامتی پر از آرامش، کنار سد زوات و در دل جنگل بکر آن را را تجربه کنید.

۴.۵/۵ - (۷۸ امتیاز)
2 نظر برای "روستای زوات چالوس، یک مکان بی‌نظیر برای اقامت دلپذیر" ارسال شده.
  1. فهیمه. تیر ماه ۱۴۰۲ گفت:

    بسیار زیبا بود اما نظافت در این محیط خیلی پایین بود و متاسفانه پر از گردشگر عرب بود که صحنه خوبی را در من القا نکرد اما زیبایی خود محیط بسیار قشنگ و واقعا دوست‌داشتنی بود حیف که ما مجبور شدیم زود برگردیم .

  2. عليرضا اقيان گفت:

    ارتفاع زوات غرب از سطح دریای خزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *