راهنمای سفر به بندر انزلی + اطلاعات کامل گردشگری انزلی

راهنمای-سفر-به-بندر-انزلی-اطلاعات-کامل-گردشگری-انزلی-مجله-لیدوماتریپ

بندر انزلی یکی از محبوب‌ترین شهر‌های ساحلی شمال کشور می‌باشد. شهری که از دیرباز به عنوان پلی میان ایران و کشور‌های اروپایی، برای حمل و نقل بار و سفر بوده است. این شهر دیدنی به نام‌های شهر نیلوفر‌های آبی، دروازه ایران و اروپا و شهر باران نیز خوانده می‌شود. بندر انزلی بسیار زیبا و منحصر به فرد است و با دارا بودن ۴۴ کیلومتر نوار ساحلی، مجموعه‌ای از مناظر جذاب و خیره‌کننده را در خود جای داده است. در مقاله پیش رو اطلاعات جامعی از سفر به انزلی را به شما عرضه خواهیم کرد تا برای سفر به این شهر زیبا، آماده باشید. همچنین در وب‌سایت لیدوماتریپ، تمام اطلاعات مورد نیاز از شهر‌های گردشگری ایران را می‌توانید بیابید.

بندر انزلی کجاست؟

بندر-انزلی-کجاست؟

بندر انزلی، مرکز شهرستان انزلی بوده و در غرب استان گیلان قرار گرفته است. انزلی به علت همین موقعیت قرارگیری خاص، از تعدادی جزیره دیدنی تشکیل شده است. در راهنمای سفر به انزلی، موقعیت جغرافیایی این شهر بندری را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

این شهر ساحلی از لحاظ موقعیت جغرافیایی در طول جغرافیایی ۴۹ درجه و ۲۸ دقیقه، و عرض جغرافیایی ۳۷ درجه و ۲۸ دقیقه قرار گرفته است. ارتفاع این شهر ساحلی از دریا، منهای ۲۶ بوده و از سمت شمال شهر، دریای خزر را می‌توان دید. برای سفر به بندر انزلی از تهران، در حدود ۳ ساعت رانندگی نیاز دارید.

عکس هوایی و نقشه بندر انزلی

در این تصویر میتوانید به صورت کلی، بندر انزلی را مشاهده کرده و از موقعیت حدودی آن در شمال کشور آگاه شوید.

این شهر پر باران‌ترین شهر ایران است و از سمت شمال به دریای خزر راه دارد. جنوب شهر را صومعه سرا و رشت پوشش می‌دهند و از سمت شرق به حمام و از غرب، به شهرستان رضوانشهر می‌رسد. بندر انزلی با مرکز استان یعنی رشت ۴۰ کیلومتر و از پایتخت، ۳۶۸ کیلومتر، فاصله دارد. این شهر جزو ۷ شهر منطقه آزاد بوده و یکی از بنادر مهم ایران از لحاظ تناژ بارگیری و گردشگری می‌باشد.

همچنین باید ذکر کرد که از سال‌های گذشته تا به حال، بندرانزلی دچار تغییراتی در نقشه خود شده و همچنین تغییر نام یافته است. جهت اطلاع کامل از راهنمای سفر به انزلی، دانستن این موارد، کمک کننده خواهد بود.

نقشه قدیمی بندر انزلی

اگر اهل تاریخ و مطالعه سرگذشته شهرها و مردمان گذشته هستید حتما این نقشه قدیمی بندر انزلی را به دقت ببینید.

نقشه قدیمی بندر انزلی

نقشه قدیمی بندرانزلی-بندر پهلوی کجاست؟

قبل از انقلاب و تا سال ۱۳۵۷، بندر انزلی به نام دولت پهلوی خوانده می‌شد و بندر پهلوی نام داشت. پس از انقلاب نام این شهر به حالت قبلی بازگردانده شد. بندر انزلی به سبب پرباران بودن و شرایط مساعد برای زندگی، ازگذشته تا کنون از جمله شهرهای مهم ایران زمین بوده و موردتوجه حکومت‌های مختلف قرار گرفته است.

قدمت تاریخی بندر انزلی

قدمت-تاریخی-بندر-انزلی

بندر انزلی، شهری کهن با تاریخی غنی است. این شهر در گذشته یک شبه جزیره بوده است که حدود ۱۵۰۰ سال پیش، تشکیل شده و در طی زمان، با خشکیدن رودخانه‌های ورودی، به حالت کنونی در آمده است. در جای جای شهر اماکن تاریخی مختلفی، چون فانوس دریایی متعلق به سال ۱۸۱۵ میلادی، کاخ میان پشته متعلق به دوران پهلوی، برج ساعت و حافظیه، به چشم می‌خورد. نام این شهر پیش از انقلاب، بندر پهلوی بوده است.

در زمان ناصرالدین شاه گردشگری منطقه بندر انزلی زبانزد بوده و مسافران خارجی بسیاری از اروپا به آن سفر می‌کرده‌اند. البته بندر انزلی، در زمان‌های بسیار گذشته نیز، به عنوان بندر تجاری، چون امروز، مورد استفاده بوده است و این موضوع در رفت و آمد مسافران خارجی، بی تاثیر نیست.

منطقه آزاد انزلی

منطقه-آزاد-انزلی

منطقه آزاد انزلی در سال ۱۳۸۴ و با هدف رشد اقتصادی، ایجاد شد. بخش جنوبی دریای خزر و مساحتی در حدود ۳۲۰۰ هکتار خشکی، منطقه آزاد انزلی را تشکیل می‌دهند.

این منطقه، در مسیر انزلی به زیبا کنار قرار گرفته و دارای دو جنبه تجاری و گردشگری می‌باشد. این منطقه تجاری، دارای برج‌های متعدد و زیبایی مدرن و خیره کننده بسیاری است.

تفرجگاه کاسپین، واقع در منطقه آزاد بندر انزلی، از مهمترین و بزرگترین مجتمع‌های مسکونی انزلی می‌باشد. گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند، می‌توانند از اقامتگاه‌های متنوع و رفاه بالای این مکان لذت ببرند. بنا به سلیقه شما تیم لیدوماتریپ با، اجاره ویلا با استخر آب گرم در انزلی یا اجاره ویلا در منطقه آزاد گردشگری کاسپین تجربه یک اقامت دلچسب را به شما هدیه خواهد داد.

قیمت اجناس در منطقه آزاد انزلی

هنگام سفر به انزلی، علاوه بر زمان گردش در مناطق دیدنی و تماشای چشم انداز سواحل، زمانی برای گردش در پاساژ‌ها و مراکز خرید نیز، برای خود قرار دهید. در این بندر پویا، انواع اجناس به روز و متنوع، از کشور‌های مختلف، به ویژه چین و روسیه، وجود دارند که موجب ایجاد انواع بازار‌ها و مراکز خریده شده اند. به علت ازدیاد اجناس و عمده بودن آن‌ها، همچنین خرید بدون واسطه، قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به شهر‌های دیگر را در منطقه آزاد انزلی خواهید یافت.

اگر عاشق خرید هستید و به دنبال اجناس باکیفیت با قیمت مناسب می‌گردید، با اجاره سوئیت در انزلی، اقامتگاه خود را رزرو کنید و یک گردش بینظیر را به خودتان هدیه کنید.

بازار بندر انزلی

بازار-بندر-انزلی

به علت موقعیت بندری و وجود حمل و نقل فعال اجناس مختلف، بازار انزلی بسیار پوینده و پر رفت و آمد می‌باشد. به همین علت مراکز خرید بسیاری را می‌توانید در راهنمای سفر به انزلی، پیدا کنید.

این بازار اجناس بسیاری از کشور‌های مختلف و با قیمت مناسب را در خود جای داده که همه ساله موجب جذب بسیاری از خریداران می‌شوند. در این بازار روزانه جدیدترین و به روزترین اجناس مختلف از قبیل لوازم خانگی، پوشاک، مواد خوراکی و صنایع تزئینی را می‌توانید بیابید. در ادامه به معرفی انواع مراکز خرید این بازار بزرگ و محبوب، خواهیم پرداخت.

مراکز خرید بندر انزلی

همانطور که گفته شد بازار‌های متنوع و بسیاری در بندر انزلی وجود دارند که اجناسی ویژه و نایاب را می‌توانید به راحتی در این بازار‌ها بیابید. از بازار‌های محبوب بندرانزلی می‌توان به بازار کاسپین در ورودی شهر و خیابان مطهری با تمام امکانات رفاهی، بازار ونوسانز، بازار گیلار، بازار ساحلی آسیای میانه، بازار هپی مارت با امکانات رفاهی منحصر به فرد، مرکز خرید خاطره و بازار زیبای پردیس، اشاره کرد.

بازار‌های ذکر شده در نزدیکی هم و با امکانات بالا منتظر شما برای یک گردشگری خاطره انگیز، در مراکز تجاری بندر انزلی می‌باشند.

از انزلی چی بخریم؟

از-انزلی-چی-بخریم؟

برند‌های متنوع و مختلف بسیاری از کشور‌های ایران، چین و روسیه را می‌توانید در بازار بندر انزلی پیدا کنید. با سفر به این شهر خاص، علاوه بر تجربه سفری بی نظیر، می‌توانید بسیاری از لوازم و پوشاک مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا، خریداری کنید. پس به دنبال هر وسیله‌ای که هستید بازار بندر انزلی بهترین گزینه است!

زندگی در بندرانزلی

زندگی-در-بندرانزلی

زندگی در یک شهر ساحلی و جزیره‌ای، مسلما بسیار هیجان انگیز و متفاوت خواهد بود. این شهر یکی از پر تراکم‌ترین شهر‌های کشور از لحاظ جمعیت و دومین شهر پر جمعیت استان گیلان، می‌باشد. بندر انزلی با مساحت ۲۷۵ کیلومتری خود، در حدود ۱۵۵ هزار نفر را در خود جای داده است. آب و هوایی معتدل و نسبتا گرم دارد و میزان بارش باران در این شهر از تمامی شهر‌های کشور، بیشتر است.

بهترین جای بندر انزلی برای زندگی، کجاست؟

بهترین-جای-بندر-انزلی-برای-زندگی،-کجاست؟

به علت رشد منطقه آزاد انزلی در سال‌های اخیر و بالا رفتن قیمت زمین و ملک، آگاهی از بهترین محلات زندگی، در راهنمای سفر به انزلی، مفید خواهد بود. کیفیت و محبوبیت محله‌های بندرانزلی، بر اساس نزدیکی به دریا و مناطق تجاری-تفریحی آن، تعیین می‌شود. برای آشنایی با مناطق محبوب و همچنین دیدنی و گردشگری شهر‌های زیبای ایران، مجله گردشگری لیدوماتریپ، دنیایی از بهترین مناطق برای سفر و زندگی را به شما معرفی خواهد کرد.

اگر به دنبال بهترین جای بندر انزلی برای زندگی هستید، میتوان گفت خیابان تهرانی، خیابان پاسداران، اسکله موج شکن و میدان مالا می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند.

 بالاشهر بندرانزلی

بهترین مناطق بندرانزلی، از لحاظ کیفیت و قیمت، بعد از پل غازیان و در قسمت شمال غربی شهر، واقع شده‌اند. و برعکس پایین شهر انزلی قبل از پل غازیان و در قسمت جنوب غربی شهر، واقع شده‌اند.

خیابان پاسداران و خیابان تهرانی، از مناطق بالاشهر و با کیفیت بندرانزلی به حساب می‌آیند. اسکله موج شکن، لوکس‌ترین محله‌ی انزلی است که ویلا‌ها و خانه‌های بسیار مدرن و زیبایی در خود جای داده است. با اجاره ویلا در بندر انزلی از طریق وبسایت لیدوماتریپ تجربه اقامت در این محله لوکس، با منظره فانوس کهن دریایی انزلی را داشته باشید.

کیفیت زندگی در انزلی

کیفیت-زندگی-در-انزلی

کیفیت زندگی در انزلی در سال‌های اخیر و با افزایش توجهات و پیشرفت در عرصه مناطق آزاد و تولیدات بار، بیشتر شده است. از لحاظ آب و هوایی و منطقه‌ای، بندرانزلی تفاوت‌هایی با یک شهر معمولی دارد. برای زندگی در یک شهر بندری، نیاز به مردمی صبور و سازشگر، به علت تغییرات آب و هوایی، تراکم و شلوغی می‌باشد.

امکانات رفاهی بندرانزلی

امکانات-رفاهی-بندرانزلی

همان گونه که می‌دانیم در شهری که مقصد مسافران و گردشگران خارجی بسیاری باشد، دولت و شهرداری برای رفاه حال مسافران و توسعه بخش گردشگری و اقتصادی و ایجاد یک محبوبیت روزافزون، تمام امکانات رفاهی موجود در شهر را سالانه و حتی ماهانه ارتقا می‌دهند.

در حالت مقایسه با شهر‌های معمولی دیگر، قطعا امکانات رفاهی و تفریحی، مراکز خرید، اجاره ویلا و سوئیت و همچنین تدبیر امکاناتی برای مدیریت حجم زیاد مسافران و جلوگیری از تراکم آزار دهنده، در یک شهر گردشگر پذیر به مراتب بیشتر وجود خواهد داشت. شهر بندرانزلی به علت وجود مسافران زیاد و حجم بالای تبادلات کالایی، انواع شرکت‌های لوکس و امکانات رفاهی متعددی دارد و می تواند تجربه یک سفر لذت بخش را به شما بدهد.

نوع آب و هوای بندرانزلی

نوع-آب-و-هوای-بندرانزلی

بندرانزلی، در اکثر فصل‌های سال، گرم و مرطوب است. این شهر، تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی ملایم و گاه خنک دارد. بندر انزلی حدود ۱۶۲ روز از سال، ابری است. جالب است بدانید که به علت بارش‌های فراوان، به «شهر باران» معروف است.

به علت بارندگی، پوشش گیاهی، رود‌ها و کشاورزی در این منطقه رشد یافته است و اکثر مردم در رشته‌های کشاورزی به کار مشغول‌اند. همچنین ورود رودخانه‌های مختلف موجب رشد صنعت ماهیگیری، در این منطقه شده است.

خصوصیات اخلاقی مردم بندرانزلی

خصوصیات-اخلاقی-مردم-بندرانزلی

برای مردمان بندر نشین، که از دیرباز با رفت و آمد و مهمان پذیری، خو گرفته‌اند، مهربانی و میهمان پذیری، از خصوصیات بارز اخلاقی است. شهر باران‌های مداوم و دریایی، مردمی را در دل خود جای داده که بسیار مهربان و آرام هستند. مردم انزلی از دو قشر گیلک و ترک تشکیل یافته و دین شیعه و مسیحیت، در کنار هم و صمیمانه زندگی می‌کنند. مردم این شهر بسیار تلاشگر و با ارداه هستند. هنگام سفر به بندر انزلی، با این مردم خون گرم و میهمان نواز، آشنا خواهید شد. با اجاره ویلا در بندر انزلی، می‌توانید برای اقامتی به یاد ماندنی در جوار این مردم مهمان نواز آماده شوید.

نژاد مردم انزلی

به مردم اهل انزلی، انزلیچی گفته می‌شود. این مردم اکثرا نژاد گیلکی دارند. زبان مردم انزلی نیز گیلکی بیه پسی و با لهجه مخصوص انزلی می‌باشد. از دیرباز این مردم، بندری و اسکله نشین بوده‌اند و با موج‌های دریا خو گرفته‌اند.

اسکله بندرانزلی

اسکله-بندرانزلی

در راهنمای سفر به انزلی، آشنایی با اسکله و بنادر این شهر، که از دیدنی‌های اصلی بندرانزلی هستند، بسیار مفید خواهد بود. این بندرگاه، رتبه سوم را در میان بندرگاه‌های کشور، از لحاظ تجاری و بزرگی دارد. از لحاظ بارگیری و بارگذاری، بسیار فعال بوده و قدیمی‌ترین اسکله بندرانزلی به شمار می‌آید. این اسکله قدیمی در بخش جنوبی دریای خزر و بخش شمالی شهر بندر انزلی، واقع شده است. اسکله بندر انزلی، در سال ۱۳۰۶ از انحصار دولت روسیه خارج شده و به دولت وقت سپرده شد.

موج شکن‌هایی نیز بر روی اسکله نصب شده‌اند که مناظر زیبایی به وجود آورده‌اند. اسکله بندر انزلی دنیایی از مناظر شگفت انگیز و کشتی‌های بزرگ و کوچک است که انواع امکانات رفاهی و تفریحی را علاوه بر بخش تجاری، در خود جای داده‌اند. می‌توانید از رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ، برای استفاده آسوده از اقامتگاه‌های موجود در این اسکله بزرگ و زیبا، استفاده کنید.

موج شکن انزلی

موج-شکن-انزلی-بندرانزلی

از سال ۱۲۷۴ تا سال ۱۲۹۳ پروژه احداث دو موج شکن غازیان و انزلی ادامه داشت. موج شکن غازیان ۷۵۰ متر و موج شکن انزلی ۵۲۰ متر طول دارد. پروژه احداث این موج شکن‌ها با همکاری ایران و روسیه به علت جلوگیری از آسیب امواج به کشتی‌های لنگر گرفته، انجام شد.

امروزه این موج شکن‌ها، به علت مناظر زیبا و محل قرارگیری منحصر به فرد خود، برای گردشگران نیز جذاب بوده و کاربرد گردشگری در کنار بلوار ساحلی بندر انزلی هم دارند. موج شکن‌های انزلی برای حس یک آرامش فوق العاده، که تماشای دریا و مناظر زیبای آن به شما هدیه خواهد داد، انتخابی بسیار مناسب است.

بلوار ساحلی بندرانزلی

بلوار-ساحلی-بندرانزلی

این بلوار بسیار دیدنی یکی از مکان‌های محبوب و انتخابی عالی، برای تماشای مناظری خیره کننده می‌باشد. این بلوار ساحلی در حاشیه آرام دریای خزر، اولین پارک ساحلی به سبک اروپایی می‌باشد و علاوه بر قدمت تاریخی، منطقه‌ای سرسبز و مفرح را در خود جای داده است.

نام دیگر این بلوار، بلوار ساحلی قدس بندرانزلی است. در قسمت ورودی تالاب بین المللی انزلی، این بلوار و پارک ساحلی را خواهید دید. وجود کشتی‌ها، قایق‌های موتوری، غروب زیبای ساحلی، آلاچیق‌ها و انواع پوشش گیاهی زیبا، به همراه مجسمه‌ها و فواره‌های آب، از جذابیت‌های این بلوار ساحلی هستند.

تالاب بندرانزلی

تالاب-بندرانزلی

در راهنمای سفر به انزلی، شناخت تالاب بین المللی و بزرگ این شهر، اهمیت ویژه‌ای دارد. این تالاب توریستی آب و هوایی ویژه و پوشش جانوری و گیاهی خاصی دارد. تالاب انزلی با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار هکتار، چندین جزیره بزرگ و کوچک را در خود جای داده و همه ساله، پرندگان مهاجر زیادی را پذیرا می‌باشد.

این تالاب ساحلی منحصر به فرد، از طریق دو موج شکن ذکر شده غازیان و انزلی، به دریای خزر متصل می‌شود. رودخانه‌های اصلی تغذیه کننده این تالاب آب شیرین، ۵ عدد هستند. در حالت کلی، موقعیت جغرافیایی ویژه این تالاب در جنوب غربی دریای خزر و وجود آب و هوای گرم، اکوسیستمی بزرگ و پویا ایجاد کرده است که در تصفیه آب رودخانه‌های عبوری نیز، نقش دارد.

در ادامه راهنمای سفر به بندر انزلی، به بررسی جاهای دیدنی انزلی و مناطق محبوب آن، خواهیم پرداخت.

نقشه گردشگری بندر انزلی

نقشه-گردشگری-بندر-انزلی

بسیاری از گردشگران برای تماشای سواحل و دریا، جذب انزلی می‌شوند اما این شهر بندری زیبایی‌های بسیار دیگری نیز در خود جای داده است.

از مناطق دیدنی و جذاب انزلی می‌توان به کلبه وحشت انزلی، حافظیه انزلی، آکواریوم انزلی، بلوار ساحلی انزلی، موج شکن انزلی، پل غازیان انزلی و فانوس دریایی اشاره کرد. تمامی این مناطق دیدنی در مسیره‌های نزدیک به هم و با دسترسی آسان، واقع شده‌اند. ما در راهنمای سفر به انزلی، بخشی از محبوب‌ترین این مناطق را به شما معرفی خواهیم کرد.

خانه‌های رنگی انزلی کجاست؟

خانه‌های-رنگی-انزلی-کجاست؟

در قسمت پشتی شنبه بازار قدیمی بندرانزلی، قطاری از خانه‌های رنگی زیبا درست در کنار آب، واقع شده‌اند که منطقه‌ای فانتزی و بسیار زیبا را به وجود آورده‌اند. تماشای این شهر رنگی کوچک به همراه انعکاس آن در آب، حس بسیار خوبی به شما خواهد داد.

پل غازیان انزلی

پل-غازیان-انزلی

این پل پیشرفته و زیبا بر روی رودخانه انزلی قرار گرفته و در مسیر تهران-رشت، واقع شده است. پل غازیان اولین پل متحرک ایران بوده و طولی بالغ بر ۲۱۰ متر و عرضی ۱۰ متری دارد. پل غازیان در یک سمت خود متحرک بوده و برای این منطقه، از لحاظ عبوری و گردشگری، بسیار کاربردی است.

پروژه این پل مستحکم در میانه‌های سال ۱۳۱۴ آغاز شد و تا اواخر سال ۱۳۱۷ ادامه داشت. قبل از پل غازیان رفت آمد میان انزلی و غازیان به وسیله قایق صورت می‌گرفت. این پل از قدمت بالا و شهرت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که در راهنمای سفر به انزلی، نام آن را بسیار خواهید دید.

پارک جنگلی بندرانزلی

پارک-جنگلی-بندرانزلی

این پارک جنگلی و بسیار زیبا در ورودی شرقی شهر بندرانزلی و در مسیر جاده رشت به انزلی واقع شده است. پارک جنگلی انزلی برای استراحت پس از سفر جاده‌ای و یا برای پیکنیک‌های آخر هفتهای انتخابی بسیار مناسب می‌باشد. انواع امکانات رفاهی و زمین بازی به همراه غرفه‌ها و نمایشگاه‌های جذاب صنایع دستی را در این پارک جنگلی مفرح خواهید دید.

سوغات و صنایع دستی بندر انزلی

سوغات-و-صنایع-دستی-بندر-انزلی

در بخش سوغات، شهر انزلی از تنوع و محبوبیت بسیاری برخوردار است. این شهر ساحلی زیبا مردمانی زحمتکش و هنرمند را در خود جای داده است که اکثرا کشاورز هستند و یا به پرورش و صید ماهی از دریا مشغول‌اند. به همین علت از اصلی‌ترین سوغات انزلی می‌توان به محصولات کشاورزی چون برنج و چای و ماهی اشاره کرد.

در بخش صنایع دستی مردمان هنرمند بندر انزلی در چهار زمینه حصیر بافی، نازک کاری، سبد بافی و خراطی روی چوب، شهره هستند. محصولات گل کاری و زیبایی را نیز می‌توانید در لیست صنایع دستی انزلی ببینید. ناگفته نماند که محصولات خوراکی و غذاهای محلی انزلی نیز بسیار طرفدار دارد.

سوغات خوردنی بندر انزلی

سوغات-خوردنی-بندر-انزلی

از خوراکی‌های بسیار خوش طعم بندر انزلی می‌توان به شیرینی رشته خشکار، سیر و ترشیجات محلی، انواع ماهی‌ها، زیتون، لواشک، میوه‌های خشک، عسل، نان محلی و حلوای به اشاره کرد. در بازار بندر انزلی (اکثرا شنبه بازار)، می‌توانید انواع سوغات خوراکی با کیفیت و بینظیر را پیدا کنید. همچنین محصولات خوراکی این شهر، در منطقه آزاد و مراکز تجاری آن نیز، قابل خرید هستند.

بهترین غذاهای محلی بندر انزلی

بهترین-غذاهای-محلی-بندر-انزلی

برنج بخش اصلی غذا‌های شمالی را تشکیل می‌دهد. در کنار برنج و خورشت‌های متنوع، بخشی دیگر از غذا‌های محلی بی نظیر نیز وجود دارد.

از این غذاهای خوشمزه می‌توان به آلومسما، باقالی قاتوق، ترشه تره، اشپل، ماهی شکم پر و انواع غذاهای لذیذ دیگر اشاره کرد. برای چشیدن این غذاهای خوش طعم، رستوران‌های معروف بسیاری وجود دارند که در ادامه معرفی می‌کنیم.

بهترین رستوران انزلی

بهترین-رستوران-انزلی

از بهترین و با کیفیت‌ترین رستوران‌های موجود در بندرانزلی، می‌توان به خونه باغ یار ماشالله، رستوران حاج مرتضی، رستوران نیلوفر آبی و رستوران ساحلی صدف اشاره کرد. در رستوران‌های موجود در مناطق گردشگری و مراکز تجاری نیز می‌توانید تنوعی از غذاهای محلی معروف و خوش طعم انزلی را میل کنید و لذت ببرید.

برای اینکه از خوراکی‌های بسیار خوشمزه بندر انزلی میل کنید با اجاره سوئیت و ویلا در بندر انزلی یک اقامت چند روزه را به خود هدیه کرده و لذت ببرید.

با استفاده از این راهنمای سفر، به بندرانزلی سفر کنید

با-استفاده-از-این-راهنمای-سفر،-به-بندرانزلی-سفر-کنید

بندرانزلی سالانه مسافران بسیار زیادی به دلایل متنوع، چون سفر کاری و تجاری، گردشگری و خرید، اقامت و بازدید از مناطق مختلف خود، به خود جذب می‌کند. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی در قالبی مختصر برای تمام افرادی که با دلایل مختلف به این شهر زیبا سفر می‌کنند ارائه دهیم. در این راهنما می‌توانید اطلاعاتی در خصوص محل دقیق جغرافیایی، قدمت، ویژگی‌های مردم بومی، جاهای دیدنی انزلی و انواع مراکز تجاری و خرید، غذاها و رستوران‌های معروف را به همراه معرفی کامل، بخوانید. ما در مجله لیدوماتریپ در تلاشیم تمام مواردی که برای یک سفر کامل و بی نقص نیاز دارید، در اختیار شما قرار دهیم. از همراهی شما سپاسگذاریم.

اگر قصد سفر به این شهر زیبای شمالی را دارید همین حالا با اجاره ویلا در انزلی، از طریق وبسایت لیدوماتریپ آماده یک سفر فوق‌العاده شوید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)
یک نظر برای "راهنمای سفر به بندر انزلی + اطلاعات کامل گردشگری انزلی" ارسال شده.
  1. مریم صفایی گفت:

    کاش تصاویر بیشتر می بود و متن خلاصه تر بود. برا اونایی میخوان سفر کنن انزلی و راهنمای سفر انزلی میخوان جذابه ولی ادم حوصله اش نمیکشه همه رو بخونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *