راهنمای سفر به بندرعباس

سفربه بندرعباس

راهنمای سفر به بندرعباس

سفر به بندرعباس

چرا باید به بندر عباس برویم؟

همه ما ایرانی ها برای سفر در فصل سرد به جزایر جنوبی ایران، کیش و قشم فکر می کنیم. اما همانطور که می دانید برای سفر در فصل سرد به خصوص آخر هفته ها و روزهای تعطیل، ایام پیک و پر ترافیکی برای این جزایر هستند. به نظرتان چطور است به جای سفر به این جزایر پرترافیک مقصدی نزدیک به آن ها را انتخاب کنید. جایی که بتوانید کنار لذتی که از ساحل و زیبایی های آن می برید به راحتی با طی کردن مسافت کوتاه گشتی هم دور جزایر مختلف داشته باشید، مثلا جایی مثل بندرعباس!!!
مهم ترین چیزی که گردشگران را به خطه جنوب کشور جذب می کند آب و هوای خلیج فارس و سواحل زیبای آن است. این موضوع در رابطه با بندرعباس نیز صدق می کند. تماشای آبی بیکران خلیج همیشه فارس به ویژه در هنگام طلوع و غروب خورشید آرامش بی مانندی را به شما می دهد.
اما نکته مهم دیگردیدن پوشش و لباس سنتی اهالی بندرعباس است. لباس هایی با پارچه ها و نقش های ظریف و رنگ بندی روشن و شاد که خودش به تنهایی از جاذبه ها و دیدنی های این شهر می تواند باشد.
راهنمای سفر به بندرعباس

جاذبه های گردشگری بندرعباس کدامند؟

-یکی از بناهای تاریخی بندرعباس حمام گله داری است و در بخش مرکزی شهر در محله بازاراوزی‌ها قرار گرفته است. می توان گفت که این حمام تنها حمامی است که از گذشته بندرعباس باقی مانده و قدمت آن به تاریخ قاجار برمی گردد. در گذشته مردم از آن به عنوان حمام عمومی استفاده می کردند اما بعد ها، سازمان میراث فرهنگی استان هرمزگان این بنا را به عنوان موزه مردم شناسی انتخاب کردند.
-طولانی ترین پل تاریخی ایران، پل لاتیدا می باشد که در سال ۱۳۷۲، به خاطر سیلی که در روستای نیم کار در شهرستان خمیر جریان پیدا کرد، از زیر خاک بیرون آمد. قدمت این پل را ۵۰۰ سال تخمین زده اند. روی بخشی از پل در پایه های اصلی آب گذرهایی تعبیه شده بوده است که در مواقعی که آب طغیان می کرد و شدید می شد، به راحتی بتواند آب را از پل عبور داده و همچنین وزن پل را کم کند.
درسفرتان به بندرعباس دیگر جاهای دیدنی بندر عباس را فراموش نکنید، از جمله معبد هندوها، چشمه آب گرم گنو، حمام گله داری، موزه آب و موزه مردم شناسی خلیج فارس، غار خرسین، دره داماش، پل لاتیدان، گنبد نمکی گچین، مجموعه ی پارک جنگلی طبیعت و… اشاره کرد.

بهترین فصل سفر به بندرعباس کدامند؟

بهترین زمان سفر به بندرعباس از جنبه‌های مختلف می ‌تواند متفاوت باشد. شاید شما هم بخواهید بدانید بهترین فصل سفر به بندرعباس از نظر آب‌ و‌هوا یا اینکه چه زمانی این شهر کاملا خلوت است مناسب می باشد.در کل بهترین زمان سفر به بندرعباس از اوایل آذر تا اوایل فروردین است. قطعا سه ماه زمستان (مخصوصا ماه‌های دی و بهمن) و ایام نوروز بندرعباس بیشترین مسافر دارد و اگر در ایام تعطیل فصل زمستان یا ایام نوروز به بندرعباس سفر کنید، شلوغی آزارتان می‌ دهد و با مشکل کمبود مراکز اقامتی و قیمت بالای آن‌ها مواجه می‌شوید.

در بندرعباس چه بخوریم چه بنوشیم؟

هیچ سفر و گردشی بدون تجربه ی غذاهای محلی و اصیل آن منطقه کامل نیست، بندرعباس هم از واقعیت مجزا نیست و هیچ چیز به اندازه چشیدن طعم غذاهای خوشمزه غذاهای بندرعباس لذت بخش نخواهد بود، غذاهایی گرم و تند و تیز و پرعطر… گبولی گوشت، کلمبا، زیبون، هواری، عنکاس خشک شده، سوراغ غذایی با خاک سرخ جزیره ی هرمز و… از خوش مزه های این شهر هستند.
زیبون، ترکیبی از سیب زمینی خلالی سرخ ‌شده، ماهی و رب گوجه فرنگی است. این مواد را روی نان تموشی که از قبل کف قابلمه گذاشته شده می ‌ریزند و در نهایت با پلو ترکیب و به آن فرصت پختن می ‌دهند. این غذا برای افرادی که عاشق غذاهای دریایی هستند تجربه ای متفاوت خواهدبود.
کلمبا نیز خوش مزه و چرب و نرم با ماهی پخته می شود، ماده اولیه دیگر کلمبا گندم پرک شده است. بعد ازپختن گندم، ماهی پخته شده به آن اضافه می شود. سبزی های مخصوص هم عطر و طعم خیلی خوبی به این غذا می دهند. اما نکته اصلی خوشمزگی کلمبا در این است که مواد باید در روغن حیوانی پخته شوند. طعم لذیذ این غذا را از سفر به بندر عباس از یاد نخواهید برد.

در بندرعباس کجا اقامت کنیم؟

بندرعباس یکی از مهم‌ ترین مراکز تجاری و اقتصادی کشور است در نتیجه هتل‌های نسبتا لوکس و مجهزی را می‌ توانید برای اقامت در این شهر رزرو کنید، از سمت دیگر اگر قصد اقامتی ارزان داشته باشید، مطمئنا با یک جست و جوی ساده درباره ی اقامت در بندرعباس با لیستی متنوع از اقامتگاه ها از جمله اجاره سوئیت و آپارتمان مبله در بندرعباس, اجاره ویلا در بندرعباس, اجاره آپارتمان مبله در بندرعباس, اجاره سوئیت در بندرعباس, اجاره اقامتگاه بومگردی در بندرعباس رو به رو خواهید شد. سایت ” لیدوما تریپ ” در این زمینه با مسافران از سراسر ایران همراه است تا اگر نیاز به اجاره اقامتگاه در بندرعباس داشتید، در اولین فرصت یک مورد مناسب برای شما معرفی کند.کافی است وارد وبسایت لیدوماتریپ دات کام شوید و اقامتگاه مورد نظرتان را پس از بررسی مشخصات و تصاویر آن به صورت آنلاین رزرو کنید.مجموعه ی ما در لیدوما تریپ با ارائه ی خدمات آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پذیرایی از شما مهمانان و مسافران عزیز در جنوب کشور است. همچنین شما می توانید با تماس با ما از متخصصین ما مشاوره بگیرید.

از بندرعباس سوغاتی چی ببریم؟

یکی از رسم‌های سفر سوغات است. یعنی در حقیقت همانطور که سفر با خاطرات و خوشی‌هایش معنا پیدا می‌ کند برای بقیه با هدیه‌ ای که بعد از سفر می‌ گیرند معنا می گیرد. ایران هم دقیقا همان جایی است که هر شهرش پر از سوغات و چیزهایی است که به عنوان تحفه سفر می ‌توان به بقیه داد. اما اینکه سوغات بندرعباس چیست و بهترینش را کجا می‌شود پیدا کرد، موضوعی است که ما قرار است درباره‌ اش حرف بزنیم.گوآوا سوغات خوشمزه و خوش بوی بندرعباس است که فقط در دو استان سیستان وبلوچستان و هرمزگان پیدا می شود، پس چرا آدم لذت خوردنش را با بقیه شریک نشود؟ در بندرعباس به گوآوا زیتون می ‌گویند در صورتی که شباهت چندانی با زیتون ندارد و بیشتر شبیه گلابی و انار است، عطر خوشی دارد که تا ساعت‌ها روی دست باقی می ‌ماند و مزه‌اش ترش و شیرین و ملس است. گوآوا که اصلیتی برزیلی دارد خواص زیادی دارد. از آن مربا درست می‌ کنند، برای درمان اسهال مفید است، اگر پوستش را بجوشانید برای درد معده بهترین مسکن است و جدا از آن زخم را زود خوب می‌ کند.از دیگر سوغات های بندرعباس حصیر است، درخت خرما که با برگ‌هایش حصیر می‌ بافند و با آن وسایل مختلفی مثل زیرانداز و سینی‌های حصیری بزرگی درست می‌شود. سوغات‌های دیگری مثل لباس های گلابتون دوزی شده و چنته است که نقش‌های هندسی را روی دارهایی که روی زمین نصب می‌ شود می‌ بافند، با صدف‌های دریایی و منگوله‌های رنگی تزئینش می ‌کنند.

در بندرعباس ازکجا خرید کنیم؟

مراکز خرید زیتون، مرکز تجاری سهند، مجتمع تجاری ستاره ی شهر، مجتمع تجاری ستاره جنوب، مرکزخرید سیتی سنتر بندرعباس، مرکز خرید نخیل سنتر و بازارهای سنتی از جمله جاهایی هستند که شما می توانید خرید کنید.بازار سنتی بندرعباس، از قدیمی‌ ترین و شلوغ‌ ترین بازارهای این شهر بندری است که با وجود مراکز خرید متعدد و جاذبه‌های گردشگری که در بندرعباس وجود دارد، همچنان پابرجا است. جالب است بدانید که این بازار قدیمی به رنگارنگ‌ ترین بخش شهر شهرت دارد و مسافران می ‌توانند با رفتن به این بازار صنایع دستی، خوراکی‌های بومی و اجناس با قیمت مناسب را تهیه کنند.بازارماهی بندرعباس، از دیگر بازارهای شلوغ در شهر بندرعباس، بازار ماهی این شهر است که و از ابتدای روز ماهی‌ فروشان در محوطه‌ ای بزرگ و در فضایی باز به عرضه‌ ی محصولات دریایی تازه و مخصوص جنوب مشغول می‌ شوند. مسافران می ‌توانند با حضور در این بازار انواع ماهی، میگو و محصولات دریایی تازه را تهیه کنند. همچنین می ‌توانند از میگوپاک ‌کن‌های حاضر در این بازار بخواهند تا میگوهای خریداری شده‌ی آن‌ها را پاک کرده و به آن‌ها تحویل دهند.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *