جاهای دیدنی محمودآباد

جاهای دیدنی محمودآباد

سفر به شمال و استان مازندران، به اندازه کافی جذاب و هیجان ‌انگیز است. حالا فکرش را بکنید که شهر ساحلی و زیبای محمود آباد را به عنوان مقصد سفرتان در این استان انتخاب کرده‌اید! شهری در مسیر جاده ساحلی مازندران که جان می‌دهد برای تفریح و گردش و تماشای زیباترین مناظر و بناها. جاذبه های محمودآباد بی همتا بوده و با یک بار رفتن به آنجا، عاشق این شهر خواهید شد. البته بد نیست این را هم بدانید که تنوع و تعدد جاذبه های محمود آباد آنقدر زیاد است که با یک بار سفر کردن نمی‌توانید همه‌ی زیبایی‌هایش را ببینید.

ما در این مقاله از لیدوماتریپ قصد داریم تعدادی از محبوب ترین و پر طرفدارترین جاذبه های محمودآباد را به همراه اطلاعات کامل آن‌ها به شما معرفی کنیم. اگر شما هم قصد سفر به این شهر ساحلی زیبا را دارید، اما نمی‌دانید تفریحتان را از کجا شروع کنید، تا پایان با ما همراه باشید تا به طور کامل با جاهای دیدنی آن آشنا شوید و بتوانید برنامه منسجم تر و منظم تری برای گشت و گذار و تفریح در سفرتان داشته باشید.

جاذبه های محمودآباد

جاذبه های محمودآباد

محمود‌آباد یکی از پر بازدیدترین شهرهای استان مازندران به حساب می‌آید. بازارهای محلی، مناطق طبیعی سرسبز و ساحلی آرام همگی از جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. سفر به این شهر و گشت ‌و‌ گذار در مکان‌های دیدنی می‌تواند تبدیل به خاطره‌ای زیبا و دلنشین از سفر به استان مازندران شود. جاذبه های محمودآباد به قدری زیاد و متنوع‌اند که زمان برای دیدن همه آن‌ها کم می‌آورید. کافی است این شهر را به عنوان مقصد سفر خود به شمال کشور انتخاب کنید. آن وقت است که چشمتان از زیبایی پر می‌شود و خاطره سفر به محمود آباد هیچ گاه از یادتان نمی‌رود.

جاذبه های تاریخی محمودآباد

با وجود این‌ که محمودآباد قدمت تاریخی زیادی ندارد، بناهای تاریخی دوره‌ی ناصرالدین شاه را می‌توان از دیدنی‌های تاریخی جذاب شهر به حساب آورد. در ادامه چند مورد از جاذبه های تاریخی محمودآباد را معرفی می‌کنیم.

تپه‌های باستانی سرخرود

تپه باستانی سرخرود

در اطراف محمودآباد، منطقه‌ای تاریخی وجود دارد که قدمتش به هزاران سال پیش برمی‌گردد که در میان جاذبه های دیدنی محمودآباد جزو قدیمی ترین‌ها به حساب می‌آید. دو تپه تاریخی در جنوب سرخرود مشاهده می شود که پیش بینی شده در زمان اشکانیان، برای حفاظت از شهر و مرزداری ساخته شده اند و تا دوران قاجاریه همچنان از آن ها استفاده می‌شده است. این تپه‌ها در زمان ساسانیان به دست رومیان به آتش کشیده شدند و براساس اسناد باقی مانده از کتب تاریخی، قلعه‌ای به نام ماهانه سر روی آن وجود داشته است.

نام این تپه، قلاع کتی سرخرود است که نزدیک به ۳هزار متر مربع از زمین‌های شمال را به خود اختصاص داده است. تپه قلاع کتی ۴ کیلومتر تا ساحل دریای خزر فاصله دارد و برای کاوش جاهای تاریخی در استان مازندران، تپه قلاع کتی جزو اولین مناطق برای کاوش بود. همچنین خوب است بدانید تپه قلاع کتی در سال ۱۳۹۰، به فهرست آثار ملی و صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه شد. نزدیک به تپه قلاع کتی، بندری با نام دریابار وجود داشت که در دوران ساسانیان، یکی از بنادر مهم کشور بود هرچند به لطف حمله رومیان، نابود شد.

شکوه، زیبایی و عظمت تپه‌های قلاکتی آنقدر چشمگیر است که از آن با نام تخت جمشید مازندران یاد می‌شود. اگر به مازندران و شهر محمود آباد سفر کردید، تماشای این تپه‌های باستانی را از دست ندهید.

آدرس: مازندران، محمودآباد، جنوب سرخرود، تپه‌های باستانی سرخ رود (قلاکتی).

سقانفارهای عبدالله آباد و گلیرد

سقانفار

سقانفار‌ها اتاقک‌هایی هستند که در محوطه‌ی گورستان‌ها یا مساجد ساخته شدند و از آن‌ها برای مراسم‌ سوگواری استفاده می‌کردند. علاوه‌ بر آن نوع دیگری از این آلونک‌ها را برای نگهبانان در کشتزار‌ها می‌ساختند. در شهر محمودآباد شمال دو سقانفار مشهور با نام‌های عبدالله آباد و گلیرد وجود دارد. این سقانفار‌ها مربوط به دوره قاجار هستند که به عنوان آثار تاریخی نیز به ثبت رسیده‌اند. سقانفار عبدالله آباد در سرخرود، دهستان هزار پی شمالی و در روستای عبدالله آباد و سقانفار گلیرد در دهستان اهلمرستاق جنوبی و در روستای گلیرد واقع شده‌اند. اگر به محمودآباد سفر کردید بازدید از این آثار تاریخی خاص را فراموش نکنید.

آدرس سقانفار عبدالله آباد: مازندران، محمودآباد، سرخرود، دهستان هزار پی شمالی، روستای عبدالله آباد.

آدرس سقانفار گلیرد: مازندران،  محمودآباد، دهستان اهلمرستاق جنوبی، روستای گلیرد.

امامزاده قاسم

امامزاده قاسم

از دیگر اماکن تاریخی و البته مذهبی محمودآباد، امامزاده قاسم (ع) است که یکی از مشهورترین امامزاده‌های محمودآباد محسوب می‌شود؛ زیرا این امامزاده، تنها امامزاد‌ه در ایران است که آستان مقدسش بین دو مدرسه قرار گرفته است. از آن‌جایی که بقعه این امامزاده در حیاط این دو مدرسه قرار گرفته، اداره کل اوقاف مازندران سعی بر تولیت این مکان مقدس داشت که با مخالفت آموزش و پرورش مازندران مواجه شد. در این محل که یکی از جاهای دیدنی محمودآباد است زیارتگاهی برای زائران تعبیه شده است.

آدرس: مازندران، محمودآباد، بخش مرکزی، جنب شهرداری.

جاذبه های طبیعی محمودآباد

از آن‌جایی که محمودآباد در خط ساحلی دریای خزر قرار گرفته، علاوه بر جنگل‌های سرسبز از جاذبه‌های طبیعی مانند سواحل زیبا هم برخوردار است.

ساحل شنی سرخرود

ساحل سرخرود

قدم زدن در ساحل و حس کردن شن‌های نرم کنار دریا، تماشای موج‌ها و دیدن زیبایی‌های آن، همان چیزی است که می‌تواند حال شما را دگرگون کند.

ساحل زیبا و شنی سرخرود واقع در شرق محمودآباد، یکی از بهترین سواحل شرق مازندران و از بهترین جاذبه های محمودآباد برای لذت بردن از صدای موج ها، بادهای همیشگی ساحل و تفریحات مختلف است. ساخل سرخرود در اکثر روزهای سال خلوت است و همچنین شب هنگام، مراجعه به ساحل در اوج تاریکی و سکوت می تواند بسیار لذت بخش و در عین حال ترسناک باشد هرچند همواره مراقب سگ های ولگرد در ساحل سرخرود باشید. ساحل سرخرود نزدیک به ۵ کیلومتر طول دارد و یکی از سواحل مهم صید ماهی در شرق مازندران به حساب می آید.

این ساحل از یک طرف به دریا و از سمت دیگر به جنگل محدود می‌شود و منظره‌ای شگفت‌انگیز را به نمایش می‌گذارد. اگر دوست دارید به یک ساحل متفاوت و دیدنی بروید، حتما ساحل شنی سرخ رود را انتخاب کنید.

آدرس: مازندران، محمود آباد، ۶ کیلومتری غرب فریدونکنار، ۱۵ کیلومتری شهر محمود آباد.

تالاب سرخرود

تالاب سرخرود

با وجود تعدد جاهای دیدنی محمودآباد، پیشنهاد می‌کنیم فرصت بازدید از تالاب سرخرود را به هیچ قیمتی از دست ندهید. تالابی که در مجاورت ساحل سرخرود، یکی دیگر از معروف ‌ترین جاذبه‌ های محمودآباد، قرار دارد و علاوه بر برخورداری از نمای طبیعی شگفت ‌انگیز، جولانگاه انواع و اقسام پرندگان است که همین پرندگان به ‌تنهایی می‌توانند دلیل محکمی برای عزیمت به این تالاب باشند. بنابراین اگر در میان جاذبههای دیدنی محمود آباد به دنبال مکانی دنج، زیبا و منحصربه‌فرد می‌گردید، تالاب سرخ رود بهترین مکان برای شماست.

مناظر بکر تالاب سرخ‌رود در کنار رژه‌ی جالب گله‌های انبوه اردک و مرغابی، دقایق خاطره‌انگیزی را برایتان رقم می‌زنند. بااین‌حال، این تالاب در فصل زمستان و به‌واسطه میزبانی از انواع پرندگان مهاجر که بسیاری از آن‌ها از قاره اروپا می‌آیند، تماشایی‌ترین حالت ممکن را به خود می‌گیرد. در این میان، قوهای مُوقَر و عاشق‌پیشه، احتمالا بیشتر از پرندگان مهاجر دیگر، توجهتان را به خودشان جلب می‌کنند!

بازدید از این تالاب زیبا مخصوص کسانی است که از اوایل آذر ماه و زمستان به این منطقه سفر می‌کنند. در زمستان‌ها قو‌هایی معروف به قوی فریاد کش مسافتی حدود ۵هزار کیلومتر را طی می‌کنند و از مناطق سردسیر به سرخرود می‌آیند. پس اگر در زمستان به محمودآباد سفر کردید تماشای این قو‌های مهاجر را از دست ندهید. تالاب سرخ در شهر سرخرود محمودآباد و نزدیک به محله وزرا واقع شده است.

آدرس: مازندران، محمود آباد، سرخرود، نزدیکی ورزا محله، تالاب سرخرود.

آب بندان سرخرود

آب بندان سرخرود

آب بندان در بیشتر شهرهای شمالی کشور دیده شده و نقش مهمی در توسعه شهرهای شمالی و همچنین تامین آب زمین های کشاورزی و شالی دارد. آب بندان ها علاوه بر اینکه محلی برای صید انواع ماهی به شمار می رود، از جمله زیستگاه های مهم پرندگان نیز هستند.

آب بندان سرخرود با نام آب بندان بیشه نیز شناخته می شود که در جنوب این شهر و در نزیکی جاده سرخرود به آمل قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد بازدید از آب بندان سرخرود را دارید، در فصل زمستان به منطقه مراجعه کنید؛ چراکه با فرا رسیدن فصل سرما، پرندگان بسیاری به آب بندان‌های استان مازندران مهاجرت می‌کنند و در فصل زمستان، شاهد انبوهی از آن‌ها در آب بندان سرخرود هستیم. لازم به ذکر است در این آب بندان به غیر از قو، غاز و اردک وحشی، تنوع بالایی از پرندگان مهاجر دیده می‌شود.

آدرس: مازندران، محمودآباد، جاده آمل به چمستان.

جنگل روستای اهلم

جنگل اهلم

شهر محمودآباد مانند سایر شهرهای شمالی دارای جنگل‌های زیبا و باشکوهی است. یکی از این جنگل‌ های محمودآباد که جزو جذاب‌ترین جاهای دیدنی محمودآباد نیز محسوب می‌شود، در روستای اهلم قرار دارد.

در میان دیدنی‌هایی که در این مقاله نام بردیم، جنگل اهلم محمودآباد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند خاطرات خوش و به ‌‌یاد ماندنی برای شما و خانواده‌تان به ارمغان بیاورد. جنگل روستای اهلم در جنوب روستا واقع شده و از جمله توریستی ترین نقاط محمودآباد به شمار می‌رود. در این جنگل صدها گونه گیاهی از جمله کرات، لرگ، ازار، نارون، گردو، راش، شیر دار، افرا، توسکال و… را مشاهده می‌کنید که بسیار دیدنی و جذاب هستند. همچنین مسیر آسفالته از میان جنگل عبور می‌کند که بازدید از آن را پیشنهاد می‌کنیم. لازم به ذکر است در روستای اهلم، مناطق مختلفی وجود دارد که هم مناسب طبیعت گردی بوده و هم بهترین جاها برای اتراق، کمپ و پیک نیک به حساب می‌آیند.

این جنگل دارای پوشش گیاهی ویژه‌ای است و درختانی از جمله ممرز، گردو، نارون، بلوط، توسکا، افرا و گیاهانی مانند تمشک، سرخاب، واش و شالدم را در بر می‌گیرد.

آدرس: مازندران، محمود آباد، فرعی بعد از امامزاده فضل، ابتدای خروجی محمودآباد به سمت نور.

آبشار آب پری

آبشار آب پری

با طی کردن مسافتی از محمود آباد به سمت شهر رویان و نور، به منطقه ای گردشگر پذیر رو خوش آب و هوا می‌رسید که آبشار آب پری از جذابیت‌های این منطقه است. نکته جالب این است که آبشار آب پری شباهت چندانی به سایر آبشار ها ندارد، زیرا قسمتی از سنگ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده اند و آب کمی از لا به لای این سنگ ها در جریان است.

این آبشار از کوه‌های مازندران سرچشمه می‌گیرد و یکی از زیباترین جاذبه های محمودآباد است. آبشار آب پری در مسیر جنگلی زیبا و بکری قرار دارد که جذابیت آن را دو چندان کرده است. هوای بی‌نظیر، منظره زیبا و صدای آرامش‌بخش آبشار، همه چیز را برای گردش و پیک‌نیک به این منطقه آماده می‌کند.

در کنار آبشار می‌توانید بساط کمپ یا پیک‌نیک راه بیندازید و در قلب طبیعت استراحت کنید. این منطقه مجهز به آلاچیق و سرویس‌های بهداشتی است و ماندن در آنجا را برای گردشگران آسان‌تر می‌کند.

آبشار آب پری در فصل بهار و تابستان حال و هوای دیگری دارد و خنکای هوا می‌تواند شما را سر حال کند. سفر به این منطقه دوست داشتنی را از یاد نبرید و از بودن در آنجا نهایت استفاده را بکنید.

اختلاف دمای این ناحیه با شهر های اطراف، حدود ۱۰ درجه سانتی گراد است و این برودت به دلیل اختلاف ارتفاع و درختان متعددی است که  در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع تر و درختان کاج در نقاط بلند تر دیده می‌شوند. جاده ی آب پری هم‌ عرض جاده چالوس است، اما اطراف آن فضاهای باز و مسطحی هست که می‌تواند گوشه دنج و دلنشینی برای هر گردشگر باشد.

آدرس: مازندران، محمود آباد، جاده رویان_بلده، ۱۳ کیلومتری شهر رویان، آبشار آب پری.

جنگل بونده

جنگل بونده

جنگل بونده در روستای بونده قرار دارد. برای بازدید از این جنگل ابتدا باید از محمودآباد وارد جاده نور شوید و پس از طی ۱۱ کیلومتر، تابلوی ورود به روستای اهلم را مشاهده کنید. وقتی وارد روستای اهلم می‌شوید، اگر مسیر را به سمت جنوب ادامه دهید به روستا و جنگل بونده خواهید رسید.

جنگل بونده از جنوب جنگل روستای اهلم قرار دارد و این منطقه هم از جمله جاذبه های محمودآباد به شمار می رود. لازم به ذکر است اگر در مواقع شلوغ خواستید از جنگل اهلم بازدید کنید، در صورت شلوغی منطقه می توانید به جنگل بونده بروید که به مراتب خلوت تر و آرامش بخش تر از جنگل روستای اهلم خواهد بود.

جنگل بونده از سمت جنوب به روستاهای کلوده، گلیرد و شومیا راه دارد و از سمت شرق، به روستاهای آزادمون و شرفتی که از روستاهای معروف آمل و محمودآباد هستند. متاسفانه امروزه بخش هایی از جنگل بونده توسط سرمایه گذاران خریداری شده و به ویلا تبدیل شده اند اما همچنان جنگل بونده با داشتن صدها گونه گیاهی، وجود درختان بلند قامت و دیدنی و همچنین طبیعتی بکر و زیبا از جمله بهترین مناطق محمودآباد برای لذت بردن از طبیعت می باشد.

آدرس: مازندران، محمودآباد، جاده آمل، روستای بونده.

دریاچه آزادمون

دریاچه آزادمون

اگر در روستاهای محمودآباد بگردید زیباترین و بکرترین جاذبه های محمودآباد را در آن‌ها پیدا می‌کنید. دریاچه آزادمون یکی از جاهای دیدنی بکر محمودآباد است. روستای آزادمون همان جایی است که چشم اندازی خیره کننده از دریاچه و فضای سرسبز را مقابل چشمانتان قرار می‌دهد. این دریاچه و محوطه اطرافش از مکان های پر رفت و آمد روستای آزادمون هستند.

آدرس: مازندران، محمودآباد، روستای آزادمون.

جاذبه های تفریحی محمودآباد

محمودآباد علاوه بر مجموعه‌ی ساحلی سرزمین رویاها، جاذبه ‌های تفریحی دیگری هم دارد. پارک‌های جنگلی محمود‌آباد با نام‌های ملت، لاله، مرکزی و طاهباز معروف هستند. این پارک‌ها هم فضای سبز بسیار خوبی دارند و در آن‌ها کافی‌شاپ‌ها و شهربازی‌هایی برای گذراندن وقت، پیدا می‌شود. همچنین پارک ساحلی ملت در شهر محمودآباد و بلوار اصلی شهر یا همان بلوار آزادی، محل مناسبی برای تفریحات ساحلی از جمله قایق سواری و شنا در منطقه‌ی حفاظت شده به حساب می‌آید.

پارک ملت محمود آباد

پارک ملت محمودآباد

پارک ملت محمودآباد در مرکز شهر واقع شده و برای دسترسی به این پارک، کافی است به سه راه اصلی محمودآباد و مقابل بلوار امام خمینی مراجعه کنید تا در پشت پارکینگ عمومی، وارد این پارک ساحلی جذاب شوید. پارک ملت محمودآباد از جمله شلوغ ترین پارک‌های شهر است؛ چراکه هم در مرکز شهر واقع شده و هم به لطف ساحلی بودن آن، جذابیت های بسیاری دارد. گردشگران در این پارک می‌توانند علاوه بر برخورداری از ساحلی اختصاصی و لذت بردن از چشم انداز زیبای دریا و موج های خروشان، در میان طبیعت زیبای پارک هم قدم بزنند.

پارک ملت در میان جاذبه‌های محمودآباد جایگاه ویژه‌ای دارد. پارک ملت محمود آباد امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای خانواده‌ها و کودکان دارد که همه چیز را برای ماندن در آنجا فراهم می‌کند. از جمله امکانات این پارک می‌توان به آلاچیق، رستوران، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی و … اشاره کرد.

آدرس: مازندران، محمود آباد، بلوار آزادی، خیابان بسیج.

پارک جنگلی تشبندان

جنگل تشبندان

پارک‌های جنگلی بهترین مکان برای تفریح و ماندن در طبیعت هستند. تشبندان یکی از پارک‌های جنگلی و جاذبه های محمود آباد است که مکانی جذاب و دیدنی برای گردشگران به شمار می‌رود. این پارک مساحتی بیش از ۴۵ هزار متر مربع دارد و به چند بخش تقسیم می‌شود. از جمله بخش‌های پارک جنگلی تشبندان می‌توان از کیجاوزان، آقاشهر، قلعه جنگل بائوده و وزونره یاد کرد.

اگر به ماجراجویی و کشف مکان‌های جدید علاقه دارید، جنگل تشبندان همان جایی است که به دنبال آن می‌گردید. برای دسترسی به پارک جنگلی تشنبدان باید ابتدا وارد روستای تشبندان شوید. این روستا در بخش مرکزی محمودآباد واقع شده و برای دسترسی به روستا می‌بایست وارد جاده آمل به محمودآباد شوید تا در سمت شرق جاده، روستای تشبندان را مشاهده کنید. لازم به ذکر است پارک جنگلی تشتبندان از جمله مناطق محافظت شده مازندران است و کارهای مهمی در راستای حافظت و گسترش این پارک جنگلی صورت گرفته است.

آدرس: مازندران، محمود آباد، شرق جاده آمل، نرسیده به کلوده، جنگل تشبندان.

پارک جنگلی طاهباز

پارک جنگلی طاهباز

یکی دیگر از جاهای دیدنی محمودآباد پارک جنگلی طاهباز است که با فاصله‌ی ۶۰۰ متری از میدان اصلی محمودآباد واقع شده است. این پارک ۲.۳ هکتار مساحت دارد و در سال ۱۳۹۳ به ناسبت دهه فجر افتتاح شده است. پارک جنگلی طاهباز در مرکز شهر محمودآباد قرار دارد. این پارک جنگلی در بلوار امام خمینی قرار دارد و گردشگران می توانند در سه راه اصلی محمودآباد، وارد بلوار امام خمینی (ره) شده و کمتر از صد متر جلوتر در سمت راست خیابان پارک طاهباز را مشاهده کنید. پارک جنگلی طاهباز نزدیک به ۲هزار متر مربع مساحت دارد و گردشگران می توانند ساعت ها از طبیعت زیبای پارک به همراه هوای دلنشین محمودآباد لذت ببرند.

در این پارک جنگلی امکانات مورد نیاز مسافران و گردشگران مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، محل مناسب برای نصب چادر، نمازخانه، غذاخوری و سایر امکانات ورزشی و تفریحی تعبیه شده است. گردشگران برای ورود به پارک لازم نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت کنند و ورود و استفاده از پارک جنگلی طاهباز در تمام ساعات روز برای عموم آزاد است.

آدرس: مازندران، محمودآباد، جاده آمل به محمودآباد، نبش خیابان منتظری.

شهربازی سرزمین رویاها

سرزمین رویاها محمودآباد

این شهربازی مجموعه‌ای کامل از امکانات تفریحی و رفاهی را به گردشگران ارائه می‌دهد. شهربازی این مجموعه ۴ هکتار مساحت دارد و همه‌ی وسایل بازی مدرنی را که از یک شهربازی انتظار دارید، مانند سقوط آزاد، پاندول، سفینه فضایی و… در خود جای داده است. از آن جایی که این یک شهربازی ساحلی است، با نام پلاژ خط آهی هم شناخته می‌شود. در این منطقه پلاژ مخصوص بانوان و آقایان تعبیه شده است. همچنین در این مکان می‌توانید از شنا و قایق ‌رانی در دریا هم لذت ببرید.

در خط ساحلی آلاچیق‌های برای استراحت گردشگران وجود دارد و رستوران‌های مختلف و متعددی هم در این محل قرار گرفته است. همه‌ی این ویژگی‌ها باعث شده سرزمین رویاها به عنوان یکی از جاذبه های محمودآباد، هر ساله بیشترین تعداد گردشگر را به خود جذب کند.

از وسایل معمول و متداول شهربازی مانند انواع سرسره، تاب و چرخ ‌و فلک که بگذریم، به آپشن‌های جذابی مثل قایق‌سواری و شنا و البته سینمای ۶ بعدی می‌رسیم که در آن، جهانِ دیداری و شنیداری حیرت ‌انگیز و کاملا متفاوتی در انتظارتان است. اگر هم فکر می‌کنید خیلی شجاع هستید، مطمئن باشید که سقوط آزاد سرزمین رویاهای محمود آباد، معیار خوبی برای سنجش میزان شجاعتتان است. خلاصه اینکه در اینجا می‌توانید همه آرامشی را که طی بازدید از سایر جاذبه های محمودآباد در وجودتان ذخیره کرده بودید، با هیجان تخلیه کنید.

درواقع به دلیل موقعیت و امکانات شهربازی سرزمین رویاها، مردم بسیاری از آن دیدن می‌کنند و خاطرات خوشی برای خوشان رقم می‌زنند. برای بازدید از این شهربازی باید به شهر محمودآباد، ۵ کیلومتری جاده فریدون‌کنار بروید.

آدرس: مازندران، محمودآباد، در فاصله ۵ کیلومتری جاده فریدون کنار.

پارک شهرداری محمودآباد

پارک شهرداری محمودآباد

برای کسانی که به دار و درخت علاقه مند هستند، قدم زدن در پارک و فضاهای سرسبز همیشه لذت بخش است. پارک ساحلی محمودآباد هم فضای سبز فوق العاده ای دارد و هم امکانات تفریحی عالی. اگر با خانواده به شهر محمود آباد سفر کرده اید و به دنبال جایی می گردید که هم خودتان از گردش لذت ببرید و هم فرزندانتان، می توانید سری به پارک ساحلی شهرداری بزنید.

این پارک یک استراحتگاه مناسب برای گردشگران و طبیعت‌گردان است. وجود شهربازی در دل پارک ساحلی شهرداری باعث شده از سایر پارک های محمودآباد متمایز شود. اگر هوس شنا کردن به سرتان زده، می توانید در محوطه های مشخص شده در این پارک ساحلی آب تنی و شنا در دریای خزر را هم تجربه کنید. ساحل شهرداری به دلیل دسترسی به امکانات از نظر گردشگران، یکی از بهترین ساحل های محمودآباد به حساب می‌آید.

این پارک یکی دیگر از جاذبه های تفریحی محمودآباد است که از فضای سبز و امکانات مناسبی همچون شهربازی، کافی شاپ، محل شنا و… برخوردار است. و در سه راه محمودآباد واقع شده است.

آدرس: مازندران، محمودآباد، سه راه محمودآباد.

پارک ساحلی لاله

پارک لاله محمودآباد

نزدیک بودن محمودآباد به سواحل دریای خزر باعث شده که پارک های ساحلی زیادی در محوطه این شهر ساخته شود. علاوه بر پارک ساحلی شهرداری، پارک ساحلی لاله هم از دیگر پارک‌های ساحلی خوب این شهر است. طبیعت بکر پارک لاله همیشه مورد توجه طبیعت گردان قرار داشت. این پارک از مهم ترین مکان‌های تلاقی خشکی با دریا است و یکی از جاذبه های محمودآباد می‌باشد.

روستاهای محمودآباد

روستای لاویج

روستای لاویج

در سفرتان به محمودآباد اگر خواستید فقط در کنار ساحل نباشید و گشتی هم در طبیعت اطراف بزنید، می‌توانید راه روستای لاویج را در پیش بگیرید. روستای لاویج ۵۷ کیلومتر با محمودآباد فاصله دارد و در مسیر نور است. لاویج، علاوه بر آب و هوای مطبوع و خنکش، پوشیده از جنگل های راش است.

یکی از زیباترین جاهای دیدنی محمودآباد، روستای پر جاذبه‌ی لاویج است. این روستا در میان دامنه‌ی کوه‌های البرز واقع شده است و یکی از مقاصد محبوب طبیعت دوستان محسوب می‌شود. از مهم‌ترین جاذبه‌های این روستا، چشمه‌های آبگرمی هستند که سالانه گردشگران متعددی برای درمان‌ پوست، سردرد، درد مفاصل و یا برای تمدد اعصاب، به آنجا می‌روند. مجموعه‌ی آب گرم لاویج از امکانات خوبی برخوردار است و گردشگران می‌توانند با اجاره‌ی سوئیت در محمود آباد، چندین روز از این چشمه‌ها لذت ببرند. از دیگر جاذبه‎های لاویج می‌توان آبشار حرام او، آبشار آب پری، خانه‌ی نیما یوشیج در نزدیکی لاویج و کلیسای آنتوان مقدس در شهرک هایکاشن را نام برد. اگر به روستای لاویج سفر کردید، فراموش نکنید که عسل طبیعی این روستا را هم امتحان کنید. سوغات اصلی لاویج عسل طبیعی، مصنوعات چوبی و لبنیات است.

آدرس: مازندران، محمودآباد، جاده آمل، شهر چمستان،  ۱۸ کیلومتر بعد از پاک جنگلی کشپل.

روستای کلوده

روستای کلوده

کلوده نام یکی از روستاهای زیبا و پرجمعیت محمودآباد است که از کلمه کلوخده به کلوده تبدیل شده. اما منظور از کلوخ، سنگ نیست! در زمان های قدیمی واحد پولی که در این محدوده  مورد استفاده قرار می گرفته، کلوخ بوده است. از آن جایی که اهالی این روستا تا حدود زیادی در رفاه قرار داشتند، نام روستا را کلوخده گذاشتند.

اگر قصد سفر به شهر محمودآباد و گشت و گزار در طبیعت سرسبز این شهر را دارید، پیشنهاد می کنیم که از این روستای زیبا هم بازدید کنید. در روزهای محرم اهالی این روستا مراسم های خاصی را برای عزاداری امام حسین برپا می کنند؛ اگر در روزهای محرم در این روستا باشید آیین پیر علم کلوده را از نزدیک خواهید دید که حدود ۳۰۰ سال قدمت دارد.

روستای بونده

روستای بونده

روستای بونده یکی دیگر از جاهای بکر محمودآباد است که در کنار روستاهای زیبای شومیا، گلیرد، کلوده، تجکنار و اهلم قرار دارد.

این روستای کوچک براساس سرشماری سال ۱۳۸۵ دارای جمعیتی برابر با ۵۴۴ نفر است. پوشش گیاهی، آب ‌و هوای دلچسب، رودخانه هراز و چشم‌ اندازهای خیره‌ کننده از ویژگی‌های اصلی روستای بونده به شمار می‌روند که این روستا را به یکی از جاذبه های محمودآباد تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی محمودآباد در پاییز و زمستان

همانطور که می‌دانید شهرهای شمالی یکی از مقاصد همیشگی مسافران هستند، اما باالطبع حجم سفرهای شمالی در فصل های پاییز و زمستان کمتر می‌شود. اما اگر شما در فصل های سرد سال به محمود آباد سفر کردید اصلا نگران نباشید. محمودآباد در زمستان هم دیدنی است. از جمله جاذبه های محمودآباد در زمستان می‌توان به تالاب سرخرود و نیز آب بندان سرخرود اشاره کرد که در این فصول مقصد پرندگان مهاجری هستند که جلوه‌ی زیبایی به آن می‌بخشند. شما می‌توانید در سفر زمستانه‌تان سری هم با این دو جاذبه‌ی طبیعی زیبای محمودآباد بزنید.

جاهای دیدنی محمودآباد در بهار و تابستان

بهار و تابستان فصل های اصلی سفر به شهرهای شمالی و به طور ویژه محمودآباد هستند. در این فصول همه‌ی جاذبه های محمود آباد دیدنی و جذاب هستند. ساحل سرخرود، جنگل بونده و آبشار آب پری از زیباترین جاذبه های محمودآباد در بهار و تابستان هستند که منظره زیبا و چشم نواز و آب و هوای مطبوعی دارند.

جاهای دیدنی محمودآباد در اطراف ساحل

یکی از دلایل اصلی سفر به محمودآباد وجود تفریحات ساحلی است. خیلی‌ها پیش از سفر برای بازدید از جاذبه های ساحلی و تفریح در سواحل محمودآباد برنامه ریزی می‌کنند. اگر شما هم از آن دست افراد هستید که به تفریحات ساحلی علاقه دارید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما شهربازی سرزمین رویاهاست. به جز این پارک ملت و پارک شهرداری هم از دیگر گزینه ها برای تفریح در ساحل محمودآباد هستند.

این قصه سر دراز دارد!

محمودآباد دارای مناطق طبیعت گردی و جنگل های بی نظیری در اطرف شهر می باشد که به عنوان طبیعت گردی پیک نیک می‌توانند بهترین گزینه باشند و همچنین، بازدید از مرکز خرید سرای گردشگری سیمرغ و بازار سنتی ولیعصر هم خالی از لطف نیست.

شاید محمودآباد به خاطر ساحل زیبایش معروف باشد، اما واضح است که جاهای دیدنی محمودآباد به مواردی که ذکر شد، محدود نمی‌شوند و این شهر ساحلی زیبا، جذابیت‌های چشم‌ نواز زیادی را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. از تالاب‌های پر از قوهای مهاجر سرخرود گرفته تا شهربازی مجهز محمودآباد، تمام جاذبه‌های این شهر ارزش یک بار دیدن را دارند. چون اقتصاد محمودآباد به گردشگری وابسته است، طبیعتا امکانات خوبی برای گردشگران فراهم شده است و مسافران در هر فصلی از سال می‌توانند از جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبا لذت ببرند.

 

 

۴.۳/۵ - (۳۸ امتیاز)
یک نظر برای "جاهای دیدنی محمودآباد" ارسال شده.
  1. سیامک گفت:

    با سلام ،خسته نباشید خدمت گروه پر تلاش لیدوما تریپ.واقعا جای تشکر و خسته نباشید داره از شما بابت اطلاعات جامع و مفیدک میزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *