جاهای دیدنی اصفهان در شب

جاهای دیدنی اصفهان در شب

شاید بیشتر ما این‌طور فکر می‌کنیم که در سفرهایمان باید صبح که شده از اقامتگاهمان خارج شده و شب ها فقط مشغول استراحت شویم! اما اگر یکبار شب گردی در خیابان‌ها را تجربه کنید عاشق حال و هوای آن و شب گردی در خیابان‌ها خواهید شد. این بار که هوای اصفهان گردی به سرتان زد و چمدانتان را برای سفر به اصفهان جمع کردید سری به جاهای دیدنی اصفهان در شب بزنید و خودتان را برای تجربه یک حس و حال بی نظیر آماده کنید.

قدم زنی شبانه در میان کوچه پس کوچه های قدیمی و تاریخی ارمنی ها و رفتن به بام اصفهان در شب، لذت دیگری دارد. بخصوص که از بام اصفهان می توانید شهر اصفهان را که از دور نقطه به نقطه روشن است، زیرپایتان ببینید.

اگر می‌خواهید در سفرتان برای شب گردی در اصفهان برنامه داشته باشید و وقت خود را در اقامتگاه خود تلف نکنید تا پایان این مطلب با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید.

سی و سه پل در شب

سی و سه پل در شب

سی و سه پل یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های اصفهان است که دیدن آن چه در شب و چه در روز برای همه مسافرانی که به اصفهان سفرکرده‌اند ضروری است. اما نمی‌توان از چشم‌انداز زیبای این پل در شب مخصوصاً در زمان‌هایی که آب در رودخانه جریان دارد گذشت.

این پل که به یکی از مهم‌ترین نمادهای اصفهان نیز تبدیل شده با وجود کافه‌ها و رستوران‌هایی که در اطراف آن وجود دارد تبدیل به پاتوق اصفهانی‌ها برای شب گردی شده است. جلوه ویژه این پل به لطف نورپردازی‌ها و انعکاس آن در آب تصویر زیبایی را به وجود آورده و فرصت خوبی را برای یک پیاده روی جانانه با چنین منظره‌ای را به وجود آورده است.

میدان نقش جهان در شب

میدان نقش جهان در شب

راجع به زیبایی‌های میدان نقش جهان هر چقدر هم که بگوییم کم گفته‌ایم. این میدان فقط به دلیل جاذبه‌های تاریخی و بناهای مختلفی که در آن قرار دارد مشهور نیست، بلکه حس شور و نشاط و زندگی که در نقطه‌نقطه این میدان به چشم می‌خورد باعث شده این میدان بین مردمش تا این حد محبوب باشد.

در این میدان که قدم می‌زنید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند وسعت این میدان است. میدان نقش جهان از بزرگ‌ترین میدان‌های جهان بوده و یادگار ارزشمندی از دوران صفوی می‌باشد. جذابیت‌های این میدان نه فقط برای مسافران آن بلکه حتی برای خود اصفهانی‌ها نیز بسیار جذاب بوده و کوچک‌ترین فرصت‌ها برای پیاده روی در میدان نقش جهان استفاده می‌کنند.

استخر آب بزرگ وسط میدان و محوطه سرسبز دورش و بناهای فوق‌العاده‌ای که با وجود نورپردازی‌های زیبایشان بیشتر از قبل جلوه می‌کنند یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در شب به حساب می‌آید.

کوه صفه، از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان در شب

کوه صفه از جاهای دیدنی اصفهان در شب

برای همه ما تماشای منظره شهر در شب از جایی بلند بسیار لذت بخش و آرامش بخش است. کوه صفه نیز از آن مکان‌هایی است که باید در شب به آن جا رفت تا کمی از هیاهوی شهری دور شده و از دور به تماشای شهر نشست. به جرات می توانیم بگوییم بهترین جای اصفهان در شب همین کوه صفه هست!

کافیست به پارک کوه صفه بروید تا هم شاهد منظره زیبایی شهر از بالای کوه باشید و هم بتوانید از امکانات رفاهی و تفریحی این منطقه نهایت لذت را ببرید. کوه صفه که به بام اصفهان نیز معروف است دارای امکاناتی نظیر تله کابین، رستوران، کافی‌شاپ، شهربازی، فروشگاه‌ها و غرفه‌های اغذیه فروشی زیادی کی باشد در این پارک برای رفاه بازدید کنندگان تعبیه شده و می‌توانید چند ساعتی حسابی مشغول خوش گذرانی در پارک کوه صفه شوید.

خیابان چهارباغ اصفهان

خیابان چهارباغ اصفهان

خیابان چهارباغ درست بعد از اینکه اصفهان به عنوان پایتخت انتخاب شد به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد. خیابان زیبا و جذابی که حتی در زمان‌های قدیم گردشگران زیادی در سفرنامه‌های خود این خیابان را با شانزلیزه فرانسه پاریس مقایسه کرده‌اند و حتی چهارباغ عباسی را بسیار زیباتر از نمونه‌های موجود در خارج از ایران معرفی کرده‌اند.

این خیابان در اصفهان امروزی نیز زیبایی خود را حفظ کرده و هنوز هم مردم برای استراحت و گشت و گذار به این خیابان می‌آیند. چیزی که این خیابان را خاص‌تر از قبل کرده است موقعیت جغرافیایی آن و نزدیکی‌اش به جاذبه‌هایی از جمله سی و سه پل، محله جلفا، میدان نقش جهان و… می‌باشد. این خیابان قدیمی تبدیل به مکان خوبی برای پیاده روی در اصفهان مخصوصاً در شب ها شده است.

در سفرتان به اصفهان برنامه‌ای را برای پیاده روی در این خیابان در نظر بگیرید و برای شام خودتان را مهمان یکی از لذیذترین غذاهای سنتی اصفهان آن هم در خیابانی با چنین قدمتی کنید تا لذت سفر را برای خود و همراهانتان تکمیل کنید.

تاریخچه محله جلفا اصفهان

تاریخچه محله جلفا اصفهان

قدم زدن در میان کوچه پس کوچه‌های قدیمی و با قدمت شهر یکی از قسمت‌های جذاب سفر کردن مخصوصاً در شهر تاریخی مثل اصفهان می‌باشد. محله جلفا یکی از دیدنی‌های اصفهان در شب است که با قدم گذاشتن به آن درست مانند این است که به زمان و مکان دیگری سفر کرده‌اید و دیگر در اصفهان نیستید.

معماری‌های خاص و متفاوت این محله که ترکیبی از معماری ایرانی و ارمنی می‌باشد که حتی پس از گذشت این همه سال اصالت خود را حفظ کرده و از محبوب‌ترین محلاتی است که می‌توانید برای یک برنامه شب گردی در اصفهان روی آن حساب کنید.

کافه‌ها و رستوران‌های جلفا قرصت خوبی است که پس از یک پیاده روی حسابی با نوشیدن یک نوشیدنی گرم حسابی خستگی را از تنتان بیرون کنید. این محله ارمنی نشین در زمان‌های خاصی مانند جشن کریسمس بسیار دیدنی است و می‌تواند حسابی شب گردی شما را تکمیل کند.

پل خواجو اصفهان

پل خواجو اصفهان

احتمال اینکه خیلی از ما تفاوت سی و سه پل و پل خواجو را ندانیم و حتی فکر کنیم تنها یک پل در اصفهان وجود دارد اما با دو اسم متفاوت خوانده می‌شود بسیار است. خیلی هم عجیب نیست شباهت زیادی که این دو پل در ظاهر دارند هر کسی را می‌تواند گیج کند و تا وقتی که به اصفهان نرفته باشید و از نزدیک این دو پل را ندیده باشید احتمالاً در اشتباه خواهید ماند.

پل خواجو بروی رودخانه زاینده رود و در فاصله ۱۸۰۰ متری از سی و سه پل قرار گرفته است. پل خواجو به عنوان یکی از شاهکارهای معماری عصر صفویه شناخته می‌شود. کافیست یک شب به پل خواجو بروید تا از نزدیک شاهد این باشید که این پل چقدر برای اصفهانی‌ها مهم بوده و همیشه مملو از بازدید کنندگان است.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که پل خواجو با سی و سه پل دارد این است که به دلیل خاصیت این پل آب در پشت پل خواجو مسدود شده و حالتی دریاچه‌ای را به وجود آورده که چشم‌انداز زیبایی را به وجود آورده است.

شنیدن به صدای آب و تماشای مناظر اطراف که نورپردازی حرفه‌ای آن را زیباتر از همیشه نشان می‌دهد و مردمی که بعد از یک روز شلوغ کاری برای استراحت به پل خواجو آمده‌اند یکی از بهترین تجربیات شما را در اصفهان کردی و بازدید از جاهای دیدنی اصفهان در شب رقم خواهد زد.

شبگردی با ماشین در اصفهان

شبگردی در اصفهان با ماشین

با همه این حرف‌ها نمی‌توان از زیبایی و آرامشی که شب به شهر می‌دهد گذشت. حتی اگر در شلوغ‌ترین و پرسروصداترین خیابان شهر باشید باز هم غروب آفتاب و تاریک شدن هوا حس آرامش زیادی را همراه خود خواهد آورد.

اصفهان با همه جذابیت‌های تاریخی و طبیعی‌اش چه در شب و چه در روز دیدنی است اما آرامش و سکونی که در شب‌های اصفهان وجود دارد لذت اصفهان گردی را برای شما چند برابر خواهد کرد. اگر با ماشین شخصی خود به اصفهان سفر کرده‌اید و با اجاره ویلا و سوئیت در اصفهان از طریق وبسایت لیدوماتریپ چند روزی را می خواهید به استراحت مشغول شودی یک شب از سفرتان را برای شبگردی با ماشین در اصفهان اختصاص دهید.

اصفهان زیبا به قدری بزرگ است که شاید نتوان تمام آن را کامل دید اما حتی گذر کردن از خیابان‌های اصفهان با ماشین نیز به تنهایی می‌تواند خاطره خوشی را برایتان رقم بزند.

۴.۴/۵ - (۱۴ امتیاز)
یک نظر برای "جاهای دیدنی اصفهان در شب" ارسال شده.
  1. زهرا گفت:

    سی وسه پل اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *