چشمه گردو نوشهر طبیعتی که حتماً باید آن را از نزدیک دید!

چشمه گردو نوشهر طبیعتی که حتماً باید آن را از نزدیک دید!

بسیاری از ما در سفرهای قبلی‌مان به شمال کشور بارها و بارها به نوشهر سفر کرده‌ایم و شاید چند روزی را نیز در این شهر سپری کرده باشیم. اما احتمالاً در سفرمان به نوشهر تفریحاتمان به رفتن به ساحل و دریا و قدم زدن در میان جنگل خلاصه شده و کمتر به سراغ دیگر جاذبه‌های طبیعی این شهر رفته‌ایم. چشمه گردو نوشهر یکی از جاذبه‌های طبیعی این شهر است که گمان می‌کنم بسیاری از ما از وجود آن اطلاعی نداشته باشد و همین باعث می‌شود تا سفرمان به نوشهر بدون بازدید از چشمه گردو نوشهر به پایان برسد.

چشمه گردو نوشهر کجاست؟!

چشمه گردو نوشهر طبیعتی که حتماً باید آن را از نزدیک دید!

چشمه گردو نوشهر طبیعتی که حتماً باید آن را از نزدیک دید!

چشمه گردوک و یا چشمه گردو که در روستای سنگ تجن واقع شده یکی از زیباترین مکان‌هایی است که بازدید از آن در سفر به نوشهر از اوجب واجبات است. این چشمه که در فاصله ۵ کیلومتری از نوشهر قرار گرفته است که یکی از زلال‌ترین و شفاف‌ترین چشمه‌های این منطقه به حساب می‌آید. چشمه گردو در ادامه به سه شاخه تبدیل می‌شود که هر یک از این شاخه‌ها به روستاهای اطراف رفته و برای آبیاری مزارع استفاده می‌شود.

علت نام‌گذاری این چشمه وجود درختان و باغات گردو فراوانی بود که در اطراف این چشمه وجود داشتند که متأسفانه در حال حاضر دیگر اثری از درختان گردو نیست اما هنوز هم به این چشمه به چشمه گردو معروف می‌باشد.

این چشمه منبع تأمین کننده آب شهرستان‌های چالوس و نوشهر و بسیاری از روستاهای اطراف خود می‌باشد و تنها برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

سفری به دل طبیعت آرامش بخش

چشمه گردو نوشهر طبیعتی که حتماً باید آن را از نزدیک دید!

 

در گوشه و کنار نوشهر پر است از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی که سفری جذاب و خاطره‌انگیز را برایتان رقم خواهد زد اما اگر به دنبال مکانی خلوت هستید تا به دور از شلوغی و هیاهو برای ساعاتی غرق در آرامش باشید مکانی کمتر شناخته شده مانند چشمه گردو نوشهر بهترین مکان برای شماست تا برای ساعاتی هر چند کوتاه هم که شده در مکانی دنج و در دل طبیعت سرسبز لحظات خود را سپری کنید.

چشمه آب زلالی که اطراف آن پوشیده از درختان سرسبز است منظره فوق العاده ای را به وجود آورده است و بهترین مکان برای نوشیدن چای عصرگاهی و گذراندن یک بعداز ظهر فوق العاده است.

برای سفر به نوشهر می‌توانید از طریق همین وب‌سایت اقدام به اجاره ویلا و سوئیت در نوشهر کنید و برای چند روزی خود را مهمان طبیعت زیبا و بی نظیر نوشهر کنید.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *