سوغات چالوس را بشناسید!

بهترین سوغات چالوس

چالوس شهری سرسبز و دیدنی در خطه شمال کشور است که بسیار محبوب و گردشگر پذیر است. این شهر در شمال شهرستان چالوس و در استان مازندران واقع شده است.

چالوس شهری بسیار غنی است. غنی از تاریخ، غنی از فرهنگ، غنی از طبیعت و زیبایی و محبوبیت. مردمانی دارد مهربان و هنرمند، زحمت کش و مهمان نواز.

برای سفر به چالوس و خرید سوغات خاص آن چهار راه دارید. از شهرستان نور بروید و به جنوب شرقی چالوس برسید و یا از کلاردشت بروید و به جنوب چالوس برسید.

غرب چالوس هم که به عباس آباد راه دارد. کسانی که از تهران و کرج به سمت چالوس راهی می‌شوند، مسیر بی‌نظیر جاده چالوس را پیش رو دارند و از این جاده راه‌های متفاوتی به انواع جاهای دیدنی چالوس خواهند داشت.

چالوس فرهنگی کهن و منحصر به فرد دارد و به واسطه همین فرهنگ، صنایع دستی قدیمی و زیبایی می‌توان در فهرست سوغات آن یافت. در این مقاله انواع سوغات چالوس را بر اساس محصولات خوراکی و دست ساز هنری دسته‌بندی کرده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

محصولات خوراکی و خوش طعم از سوغات چالوس

بهترین سوغات چالوس

اقلیم چالوس و وجود رودخانه‌های خروشان و خاک حاصلخیز، به همراه بارش‌های فراوان باعث ایجاد باغات متعدد و همچنین محصولات بکر و زراعی گشته و بسیاری از مشاغل مردم چالوس به زمینه کشاورزی ارتباط دارد. در همین راستا محصولات زراعی و میوه‌جات و هم چنین گیاهان دارویی و طبیعی به همراه انواع عرقیجات و خشکبار از جمله سوغات چالوس محسوب می‌شوند که بسیار با کیفیت و سالم هستند.

از دیگر سوغات چالوس در زمینه خوراکی غذاهای بینظیر و خوش طعم آن است. بانوان هنرمند این شهرستان در آشپزی و نان پزی حرفی برای گفتن دارند.

از غذا‌های محبوب چالوس می‌توان به گئی پلو، آغوزمسما، خورشت آلو، نازخاتون و برنجک اشاره کرد. رشته به رشته، نان ییلاقی، قماق و آغوز نون، از دیگر خوردنی‌های دلپذیر و منحصر به فرد چالوس هستند.

اگر دلتان برای این غذاهای خوشمزه لک زده، با اجاره ویلا در چالوس یک سفر به یادماندنی و خوشمزه را به خودتان هدیه بدهید.

بهترین سوغات چالوس

زمانی که به چالوس سفر کردید حتما از این غذاهای خوش طعم امتحان کرده و برای عزیزانتان به عنوان سوغات چالوس ببرید. و در آخر باید یاد آور شد که شمال شهر چالوس به کرانه دریای خزر متصل است و قطعا ماهی و محصولات دریایی از اصلی‌ترین سوغات چالوس هستند. در واقع سفر به شمال بدون خرید ماهی تکمیل نمی‌شود.

محصولات هنری و دست ساز مردمان چالوس از جمله محبوب‌ترین سوغات چالوس

بهترین سوغات چالوس

سنت و فرهنگ کهن چالوس سینه به سینه در طی نسل‌ها از سالوش گذشته تا به چالوس امروز منتقل شده و امروزه نیز مردم چالوس بسیار هنرمند و خلاق هستند.

زبان مردم چالوس طبری کلارستاقی است و آیین‌هایی چون نوروزخوانی و آفتاب خواهی در فرهنگ این مردم وجود دارد. به بازار‌های چالوس در هر نقطه آن که بروید محصولاتی از چهار هنر اصلی مردم، شامل حصیربافی، جاجیم بافی، گلیم بافی و سفالگری را خواهید دید.

بهترین سوغات چالوس

خلاصه دستتان برای انتخاب سوغات چالوس کاملا باز است. تنوع در رنگ و طرح و نقش، شما را شگفت زده خواهد کرد. در کنار قدم زنی در بازار‌های سرپوشیده و باز چالوس و تجربه فضای شور انگیز آن، تنوعی از بهترین و منحصر به فردترین محصولات دست ساز و تزئینات زیبا را خواهید دید. خرید هر یک از این سوغات به عنوان یادگاری، تا مدت‌ها خاطره سفر دلچسب به چالوس را به شما یاد آوری خواهد کرد.

بدون سوغات چالوس، این شهر را ترک نکنید!

بهترین سوغات چالوس

در این مقاله سعی کردیم بخشی از سوغات چالوس را به شما معرفی کنیم. توصیه می‌کنیم در سفر به این شهر بی نظیر با تهیه سوغات آن، سفر به یادماندنی خود را تکمیل کنید تا با این کار به اقتصاد شهر و مردم نیز کمک کرده باشید.

از جمله سوغات این شهر میتوان به خوراکی‌ها و غذاهای بسیار لذیذ آن اشاره کرد که شامل: گئی پلو، آغوزمسما، خورشت آلو، نازخاتون و برنجک، رشته به رشته، نان ییلاقی، قماق و آغوز نون است.

همچنین حصیربافی، جاجیم بافی، گلیم بافی و سفالگری در چالوس بسیار رواج دارد و شما میتوانید از این صنایع دستی، بعنوان سوغات برای عزیزانتان تهیه کنید.

اجاره سوئیت و ویلا در چالوس، یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران این شهر، بویژه در روزهای شلوغ سال است، اگر میخواهید یک گام از سایر مسافران جلوتر باشید، در خانه خودتان و بصورت آنلاین اقامتگاه موردپسندتان را رزرو کنید تا در مقصد هیچ مشکلی نداشته باشید.

۴.۸/۵ - (۲۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *