ساحل چمخاله

ساحل چمخاله

چمخاله یکی از زیباترین شهرهای ساحلی استان گیلان است. یکی از جذابیت‌های اصلی این شهر، ساحل ماسه‌ای آن است. ساحل چمخاله یکی از زیباترین و مجهز ترین و همچنین کم خطر ترین سواحل کشور است. این سالحل در سال ۹۰ به عنوان بهترین ساحل استان گیلان برگزیده شد.

ساحل چمخاله در کنار زیبایی منحصر به فرد، امکانات تفریحی زیادی هم دارد که همین موضوع در جلب نظر گردشگران و مسافرین، می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. در ادامه این مقاله با ما در مجله لیدوما همراه باشید تا نگاهی به ویژگی‌های ساحل چمخاله و ویژگی‌های آن داشته باشیم.

بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم

چمخاله

اگر کتاب “بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم” از نادر ابراهیمی را خوانده باشید، پیش از آنکه به چمخاله بروید با آن خاطره دارید! کل داستان ابراهیمی در این کتاب در چمخاله می‌گذرد و شما را خواه ناخواه با ماجراهای خودش همراه می‌کند. اصلا چمخاله را خیلی‌ها با نادر ابراهیمی و هلیا شناختند. حالا اگر نام چمخاله برایتان آشناست حتما دلتان می‌خواهد سری هم به این شهر دوست داشتنی و ساحل ماسه‌ای زیبای آن بزنید. اما بهتر است پیش از اینکه بار سفر ببندید کمی با این ساحل آشنا شوید. پس تا پایان با ما همراه باشید.

ساحل چمخاله کجاست؟

آدرس: گیلان، لنگرود، بلوار سعدی، خیابان آزادگان، بلوار جمهوری اسلامی، چمخاله.

چه زمانی به ساحل چمخاله برویم؟

ساحل چمخاله

برای سفر به چمخاله از لحاظ آب و هوا و خلوت بودن چنین می توان نتیجه گرفت که اگر شلوغی برایتان اهمیتی ندارد و فقط به فکر آب و هوای بی نظیر هستید، باید بگوییم بهتر است در فصل های بهار و تابستان اقدام به سفر کنید تا هم گشت و گذاری در طبیعت و ساحل زیبای آن داشته باشید و هم اینکه آب و هوای خوبی را در شهر چمخاله تجربه کنید. اما اگر دوست دارید در زمان های خلوت از طبیعت لذت ببرید و به آرامش برسید، بهتر است اوایل پاییز را برای سفر به این شهر شمالی در نظر بگیرید تا هم خلوت باشد و هم از لحاظ قیمت منصفانه باشد.

جاذبه‌های ساحل چمخاله و اطراف

امکانات ساحل چمخاله

یکی از جذابیت های هر ساحلی قدم زدن بر روی شن های نرم است. حال فکر کنید ساحلی که برای قدم زدن انتخاب کرده‌اید ساحل ماسه‌ای چمخاله است. در این صورت این جذابیت دو چندان می‌شود. می توانید به دنیای کودکی تان بروید، کفش های تان را در بیاورید و نرمی ساحل را با پاهای تان حس کنید. می توانید به شن بازی و ساختن قلعه و اشیای دیگر مشغول شوید.

برای گشت و گذار در ساحل چمخاله کافی است تا از سکونتگاهتان پا بیرون بگذارید تا از هر قدم که در این شهر ساحلی و بندر زیبا برمی‌دارید لذت ببرید. لنگرود در مجاورت لاهیجان و رودسر قرار دارد و هر سه شهر را میتوانید روی خط ساحلی مازندران دنبال کنید و دریا را از چند موقعیت مکانی ببینید. روستاهای ییلاقی چمخاله در استان گیلان از آن دسته روستاهایی هستند که نمی توان نمونه آنرا در جای دیگری پیدا کرد.

در بخش هایی از ساحل، آلاچیق هایی وجود دارند که می توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته برای استفاده از برخی از این آلاچیق‌ها باید مقداری هزنه بپردازید. پیک نیک در این آلاچیق ها و نقاط مختلف ساحل فرصت مناسبی برای خلق خاطرات خوش به شما می دهد و لحظاتی شاد در کنار دوستان و خانواده تان برای شما رقم می زند. بهتر است از تک تک  لحظاتی که در چمخاله می‌گذرانید نهایت استفاده را بکنید. اگر اهل ثبت خاطرات و لحظه‌هایتان هستید، در اینجا باید دوربین به دست باشید تا مبادا صحنه های زیبایی را که به چشمتان می‌خورد از دست بدهید. یادتان باشد که همین تصاویر ارزشمندترین یادگاری های شما از سفر هستند.

کنار ساحل زیبای چمخاله طبیعت زیبای لیلا کوه و منطقه جنگلی خرما و اطاقور هم قرار دارد که در ایام نوروز با زیبایی خاص خود میتواند جاذبه زیبایی برای گردشگران مختلف باشد.

تفریحات ساحل چمخاله

تفریحات ساحل چمخاله

به جز این‌ها در ساحل چمخاله امکانات تفریحی متنوعی نیز وجود دارد. یکی از دلایلی که این ساحل را به بهترین ساحل گیلان تبدیل کرده نیز وجود همین امکانات متنوع است. در ادامه برخی از تفریحات موجود در ساحل چمخاله را بررسی می‌کنیم.

تفریحات آبی

در ساحل چمخاله می‌توانید تفریحات متنوع آبی را امتحان کنید و در میان دریای خزر از لحظات خود لذت ببرید.

قایق سواری

تفریحات احل چمخاله

قایق های موتوری در ساحل چمخاله آماده اند تا شما را به گردشی در حوالی ساحل و در میان آب های مواج ببرند.

هزینه (برای ۷ الی ۸ نفر): ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برای ۱۵ دقیقه.

جت اسکی

یک وسیله موتوری هیجان انگیز که می توانید حسابی با آن خوش بگذرانید و چرخی در دریا بزنید.

هزینه (برای ۱ یا ۲ نفر):  ۴۰۰ هزار تومان برای یک ساعت.

شاتل

شاتل سواری یک تفریح آبی هیجانی است. در این تفریح شما سوار بر تیوب مخصوصی می کنند و تیوب را با قایق های تندرو بر روی سطح دریا می کشند.

هزینه: ۵۰ هزار تومان برای حدود ۱۵ دقیقه.

بنانا

این تفریح هم شبیه به شاتل سواری است اما تیوبی که بر آن سوار می شوید شبیه موز و کشیده است.

هزینه (برای ۱ تا ۸ نفر): ۵۰ هزار تومان برای ۱۵ دقیقه.

شنا

در قسمت های امن و مشخص شده تن به آب‌های دریای خزر بزنید و شنایی لذت بخش را تجربه کنید.

تفریحات غیر آبی

به حز تفریحات آبی که در بالا گفته شد، امکان تفریحات دیگیر هم در ساحل چمخاله وجود دارد.

دوچرخه سواری و موتور سواری

تفریحات ساحل چمخاله

مجتمع های تفریحی در این ساحل به شما دوچرخه اجاره می دهند و می توانید در مسیرهای مشخص شده رکاب بزنید و لذت ببرید. در ساحل چمخاله فرصت سوار شدن بر موتورهای چهارچرخ را نیز دارید.

هزینه موتورسواری:  برای ۱۵ دقیقه سواری ۴۰ هزار تومان

فوتبال و والیبال

والیبال ساحلی

ساحل چمخاله با ماسه‌های مرغوبش جان می‌دهد برای یک بازی والیبال یا فوتبال ساحلی تمام عیار. چند زمین مجهز به تور و امکانات بازی در کنار ساحل برپا شده است که طرفداران بسیاری دارد و هیجان و شور مضاعفی را به ساحل منتقل می کند. صدای فریادهای بازیکنان و همچنین صدای اصابت توپ با دست‌ها نشان می‌دهد با بازیکنان آماتور رو به رو نیستید! این ساحل چند بار میزبان مسابقات فوتبال و والیبال ساحلی کشور بوده است. حتی یک مسابقه کشتی پهلوانی گیلانی هم در این ساحل ماسه ای زیبا برگزار می شود که دیدنش خالی از لطف نیست.

پارک بازی کودکان

شهربازی چمخاله

نگران سرگرمی کودکانتان در ساحل چمخاله نباشید. اگر کودکی همراهتان است، دستش را بگیرید و او را به پارک بازی ببرید تا شیطنت‌ها و بازی‌هایش را به همراه هم سن و سالانش انجام دهد و حسابی خوش بگذراند.

اسب سواری

اسب سواری در چمخاله

هنگام تعطیلات و آخر هفته‌ها به افرادی در ساحل بر می خورید که افسار اسبی را به دستشان گرفته‌اند. آن‌ها شما را به یک اسب سواری دلچسب در ساحل می‌برند و هزینه ای را از شما دریافت می‌کنند.

چطور به ساحل چمخاله برویم؟

دسترسی به چمخاله

برای سفر به شهر چاف و چمخاله در استان گیلان بهتر است وارد شهر رشت شوید و ۵۰ کیلومتر به سمت مازندران حرکت کنید تا به لنگرود برسید. برای این کار باید در ابتدا از شهر چابکسر رد شوید و مسیرتان را تا شهر لنگرود ادامه دهید. فاصله شهر چمخاله تا شهر لنگرود نیز ۱۰ کیلومتر بوده و با یک جاده مستقیم به این شهر دیدنی خواهید رسید. همچنین مسیر دیگری نیز وجود دارد که می توانید بعد از گذشتن از رشت به لاهیجان برسید و بعد از ۲۵ کیلومتر به سمت شرق به چمخاله خواهید رسید.

بهترین مسیر را برای خود برگزینید تا در نهایت وارد جاده لاهیجان – لنگرود یا رودسر – لنگرود شوید. در لنگرود وارد بلوار سعدی و سپس خیابان آزادگان شوید و پس از آن به بلوار جمهوری اسلامی بروید. در امتداد این بلوار وارد جاده چمخاله می شوید و در نهایت به ساحل می رسید.

اقامت در اطراف ساحل چمخاله

هتل چمخاله

اگر بار سفرتان را برای رفتن به چمخاله بسته اید، خیلی نگران اقامت نباشید. در ساحل چمخاله مجتمع‌های توریستی و هتل‌ها اقامت خوشی را برایتان رقم می‌زنند. همچنین می‌توانید روی ویلاها و هتل‌هایی که دورتر از ساحل هستند نیز برای اقامت حساب باز کنید. کمپینگ هم گزینه دیگر شماست که می‌توانید در مکان‌های مشخص شده و مجاز چادرتان را برپا کنید.

با وجود همه این‌ها پیشنهاد ما به شما این است که سری به صفحه اجاره اقامتگاه در چمخاله بزنید و انواع اقامتگاه‌های موجود در شهر چمخاله را مشاهده کنید و از بین آن‌ها مناسب ترین گزینه را برای اقامتتان انتخاب کنید.

ساحل چمخاله، زیبای بی انتها

ساحل چمخاله یکی از معروف ‌ترین سواحل ایران و شمال کشور به شمار می‌رود و در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان بهترین ساحل استان گیلان معرفی شد. چمخاله پس از بندر انزلی، دومین قطب توریستی گیلان شناخته می‌شود. از این ساحل به ‌‌عنوان یکی از مجهزترین و کم‌خطرترین سواحل ایران نام می‌برند که دارای امکانات تفریحی مناسب است. از جمله تفریحات محبوب در ساحل چمخاله می‌توان به فوتبال و والیبال ساحلی، پیاد‌ه‌روی، دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، موتور چهارچرخ و تفریحات آبی از قبیل شنا، شاتل، بنانا، جت اسکی و قایق‌سواری اشاره کرد. همچنین وجود پارک بازی کودکان این ساحل را به مقصدی در خور توجه برای خانواده‌ها تبدیل کرده است.

۳.۶/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *