روستای کردان

روستای کردان

خوشبختانه روستاگردی از انواع سفر هاییست که در میان عموم مردم جاافتاده است. روستاهای زیادی در ایران وجود دارد که جز مناطق گردشگری به شمار می‌رود شاید روستاگردی دید متفاوتی به شما بدهد و تفاوت سفر به روستا، با سفر به شهرهای مختلف ایران را عمیقاً حس کنید.

درست است که تمام جاها و شهرهای مختلفی که تابه‌حال رفته‌اید، هرکدام از آنها به‌نوعی برای شما خاطره‌انگیز بوده، اما بدون شک تجربه سفر به روستا متفاوت خواهد بود. برای شهرنشینان به‌ویژه برای اهالی تهران و البرز که به زندگی یکنواخت و ماشینی عادت کرده‌اند، هیچ‌چیز بهتر از گذراندن آخر هفته‌ها، در دل طبیعت کردان، حال آن‌ها را خوش نمی‌کند.

اکثر فصل‌های سال کردان زیبایی خاصی به خود می‌گیرد، اما معمولاً فصل تابستان تعداد مسافرت‌ها زیاد می‌شود و اغلب فصل تابستان را برای مسافرت انتخاب می‌کنید. هوای خنک و کوهستانی کردان شما را از گرمای طاقت‌فرسای تابستان نجات می‌دهد. در ادامه می‌خواهیم شما را بیشتر با روستای کردان و جاهای دیدنی و تفریحی آن آشنا کنیم.

برای یک‌بار هم که شده به کردان سفر کنید!

کردان می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های سفر شما باشد. طبیعت زیبا و باصفای روستای کردان، یکی از مناطقی است که باید رفت و از نزدیک شاهد خاص بودن کردان باشید. مطمئناً اهالی پایتخت روزها و شب‌های خوشی را با سفر به این روستا سپری می‌کنند.

کردان از توابع شهرستان ساوجبلاغ است که در ۲۵ کیلومتری استان البرز واقع شده است و با تهران حدود یک ساعت فاصله دارد. این روستا یکی از روستاهای خوش‌آب‌وهوای اطراف تهران است و جای خوبی برای تمدد اعصاب است.

روستای کردان به دلیل این‌که در ارتفاعات کوه‌ها قرار گرفته است پر آب است و رودخانه کردان از کوه‌هایی کهار سرچشمه می‌گیرد و زمین‌های حاصلخیزی دارد. باغات و محصولات و میوه‌های کردان بسیار پربار است و خواستگاه زیادی در میان عموم مردم دارد.

روستای کردان

ویلاها و اقامتگاه‌های لوکس در کردان، بهانه‌ای می‌شود تا از روز اول هفته تا آخر هفته در کردان بمانید و اقامت کوتاه‌مدتی داشته باشید.

گوشه‌وکنار تهران پر است از جاهای دیدنی و گردشگری اما اگر به دنبال جای دنج و آرام هستید، کردان از آن دسته روستاهایی است که بسیار دنج است و می‌توان گفت یکی از بهترین جاها برای به آرامش رسیدن است.

علاوه بر طبیعت این روستا، جاذبه‌های تفریحی و گردشگری دیگر هم در کردان وجود دارد که در سفر به این منطقه گردشگری نباید از دست دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا جاهای مختلف گردشگری و سرگرمی‌های روستای کردان را به شما معرفی کنیم.

چرا روستای کردان منطقه محبوب تهرانی‌هاست؟

شاید در نگاه اول برایتان سؤال پیش آید، چه چیزی در کردان وجود دارد که این‌همه در میان مردم ایران طرف‌دار پیدا کرده است؟! در جواب این سؤال باید بگویم که کردان به‌مرورزمان تبدیل به یک منطقه گردشگری شده و علاوه بر طبیعت زیبایش، دهکده‌های تفریحی و حتی اماکن تاریخی دارد و از همه مهم‌تر به پایتخت نزدیک است و مسافت آن‌چنانی با تهران ندارد.

روستای کردان

اهالی تهران و کرج وقت‌های خالی کوتاه خود را در کردان می‌گذرانند. کردان هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود و هر موقع که به آنجا بروید تازگی دارد. همین تکراری نبودن آن موجب شده تا موردتوجه خیلی از مردم و گردشگران قرار گیرد.

مگر می‌توان نام کردان را شنید و شوقی برای رفتن به آنجا نداشت؟ صدالبته که این کار شدنی نیست. طبیعت و آب‌وخاک کردان، همیشه یکی از بهترین‌ها، برای مردم تهران بوده و هست. کردان فقط و فقط برای تهرانی‌ها نیست بلکه تمام مردم ایران و حتی گردشگران و توریست‌های خارجی هم می‌توانند میهمان این روستای خوش‌آب‌وهوا باشند.

کردان گردی در چند دقیقه

حال می‌خواهیم جاهای مختلف و جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های کردان را معرفی کنیم. اگر به کردان سفر کردید گردش شما تنها در گشت‌وگذار در طبیعت خلاصه نمی‌شود، بلکه کردان آن‌قدر جاهای دیدنی و تفریحی مختلفی دارد که در انتخاب آن‌ها عاجز خواهید ماند.

خوشبختانه از هر نوع جاذبه گردشگری که بگویید در این روستا وجود دارد، از جاذبه‌های طبیعی گرفته تا بناهای تاریخی از جمله برج مقبره، پل بانو صحرا، دهکده تفریحی و رود کردان و… که در ادامه بیش‌ازپیش معرفی می‌کنیم.

رود کردان

در حالت کلی سفر به جایی که آب فراروان دارد بسیار لذت‌بخش و متفاوت است. هرکجا که آب باشد سرسبزی و طراوت فضای اطراف آن را دربر می‌گیرد. روستای کردان چون در ارتفاعات کوه کهار قرار گرفته، رود کردان از این کوه‌ها سرچشمه می‌گیرد و جاری می‌شود. آب این رود بسیار زلال و روان است.

روستای کردان

اگر به کردان سفر کردید حتماً از طبیعت بی‌نظیر رودخانه کردان دیدن کنید حتی می‌توانید در اطراف رودخانه کمپ بزنید و از هوای پاک طبیعت کردان لذت ببرید.

همان‌طور که گفته شد، کردان جز مناطقی است که آب فراوان دارد از تفریحات آبی برخوردار است حتی ویلاهای کردان استخردار هستند که در قسمت‌های بعدی بیشتر به این موارد می‌پردازیم.

برج مقبره (امام زاده حسین)

اگر به کردان سفر کنید، از دیدن و گشت‌وگذار در اماکن تاریخی بی‌نصیب نخواهید ماند. برج مقره که نام دیگر آن امام زاده حسین است، یکی از آثار تاریخی مذهبی کردان به شمار می‌رود. مصالح برج مقبره از آجر ساخته شده و شکل ظاهری آن به‌صورت گنبدی شکل است. همچنین قدمت این مقبره به گفته باستان‌شناسان به دوره سلجوقیان برمی گردد.

روستای کردان

البته نظر اهالی روستا درمورد امام زاده حسین این است که این امام زاده به نوادگان امام سجاد (ع) تعلق دارد. برج مقبره تنها یک برج خشک‌وخالی نیست بلکه فضای اطراف آن بسیار دلنشین است و کنار مقبره حوض کوچکی است و زیبایی آن را چندبرابر کرده. در سفر به کردان، بازدید از این بنای تاریخی را فراموش نکنید.

مجتمع تفریحی گردشگری

یکی از چیزهایی که سبب جذابیت روستا شده این است که در کردان دهکده تفریحی گردشگری وجود دارد. اکثر روستاهای گردشگری حالتی سنتی دارند و اماکن گردشگری آنها به‌صورت سنتی است اما در کردان این‌گونه نیست و شاید همین مورد یکی از دلایل محبوبیت تهرانی‌ها است.

با سفر به روستای کردان، خیالتان از بابت تفریح و سرگرمی راحت خواهد شد. چراکه با وجود دهکده تفریحی ایثار کلی عشق و حال خواهید کرد و لحظات شادی را در کنار خانواده و دوستانتان سپری می‌کنید.

روستای کردان

خدماتی که در این مجموعه گردشگری وجود دارد عبارت است از سالن ورزشی مجهز به امکانات ورزشی، زمین فوتبال، سالن اجتماعات و تفریحات آبی و… که برای تفریح و سرگرمی مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده.

پل بانو صحرا

اگر گذرتان به سمت روستای کردان افتاد حتماً از جاذبه‌های تاریخی این روستا بازدید کنید. پل بانو صحرا هم یکی دیگر از آثار تاریخی کردان است که قدمت تاریخی بسیار قدیمی دارد و به عصر صفوی بازمی‌گردد.

پل بانو صحرا از جمله سه پل باقی‌مانده از دوران صفویان در ساوجبلاغ است که امروزه از این پل تنها دوپایه باقی‌مانده است. پل بانو صحرا در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

شما می‌توانید در اطراف این پل اتراق کنید و یا حتی کمپ بزنید و محیط دلنشین اطراف پل استفاده کنید و لذتش را ببرید.

کمپ در دل طبیعت زیبای کردان

درست است که ویلاهای زیادی برای اقامت در کردان ساخته شده است اما هیچ‌چیز لذت کمپ زدن در دل طبیعت را نمی‌دهد. به نظر من بهتر است وقتی‌که به کردان سفر کردید، در میان درختان جنگلی کردان چادر خود را برپا کنید و چند صباحی اقامت داشته باشید و از هوای تمیز و به‌دوراز آلودگی کردان نهایت استفاده را ببرید.

روستای کردان

شاید بعضی از افراد کمپ زدن در طبیعت را به اجاره ویلا ترجیح دهند و بخواهند تجربه‌ای جذاب و متفاوت از ماندن در میان کوه و درخت و هوای تمیز داشته باشند. یکی از جاهای زیبای کردان همین کوچه‌باغ‌های با صفای این روستاست که مکان مناسبی برای کمپ زدن هستند و از طرف دیگر باید مطمئن باشید در زمین شخصی افراد دیگر کمپ نزنید.

کوه‌های کردان تجربه‌ای جذاب از کوهنوردی

کوهنوردی ورزش جذاب و متفاوتی است که اکثراً جز ورزش‌ها و سرگرمی‌های موردعلاقه مردم می‌باشد. جالب است بدانید، اولین کسانی که به کوهنوردی رفتند، زنان بود بودند.

شما چقدر به کوهنوردی علاقه دارید؟ کوه‌های کهار در کردان برای کوهنوردی بسیار مناسب‌اند. بسیاری از کوهنوردان، کوه‌های کردان را برای کوهنوردی انتخاب می‌کنند و قله کهار را فتح می‌کنند.

روستای کردان

اگر بدانید که در اطراف کوه‌های کردان، رودخانه‌ای جاری است و سرسبزی گیاهان، زیبایی خاصی به آن بخشیده است، بازهم کردان را برای کوهنوردی و سفر انتخاب نمی‌کنید؟ قطعاً با وجود چنین طبیعتی، گردشگران را برای کوهنوردی به وجد می‌آورد. شما هم کوهنوردی را تجربه کنید هرچند که کوهنورد حرفه‌ای نباشید اما می‌توانید تا قسمتی از کوه بالا بروید و این حس متفاوت را تجربه کنید.

کردان از آن روستاهایی است که باید به آنجا رفت و ماند و از آب‌وهوای آن لذت برد. یکی از راه‌هایی که شما خیلی راحت و بدون دردسر می‌توانید در کردان ویلا اجاره کنید این است که به وب‌سایت معتبر «لیدوماتریپ» مراجعه کنید و در آنجا انواع مختلف ویلاها و سوئیت‌های کردان را مشاهده کنید.

«لیدوماتریپ» سامانه کاملی از رزرواسیون آنلاین است که در سطح کشور فعالیت دارد و بیش از ۴۰۰ شهر وروستا و ۷ هزار اقامت را در برمی‌گیرد. شما می‌توانید رزروهای آنلاین خود را به «لیدوماتریپ» بسپارید و در هرکجای ایران که باشید با یک سرچ ساده می‌توانید صاحب بهترین اقامتگاه‌ها باشید.

اگر قصد اجاره ویلا در کردان یا سایر شهرهای ایران را دارید، به نشانی اینترنتی مراجعه کنید و اقامتگاه‌ها را همراه با تصاویر و قیمت مشاهده کنید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *