خزرشهر، زیباترین شهرک ساحلی مازندران

خزرشهر کجاست

یکی از جذاب ترین و گردشگرپذیرترین بخش‌ها در استان‌های شمالی کشور، شهرک های ساحلی هستند. این شهرک های ساحلی دربردارنده بخش هایی هستند که در آن‌ها مجموعه ای از ویلاها و سوئیت‌ها در یک فضای شهرکی در کناره ساحل به صورت یک مجموعه به هم پیوسته و دارای مدیریت واحد و امکانات رفاهی ساخته شده اند. یکی از معروف ترین شهرک های ساحلی شمال شهرک خزرشهر است که ما در ادامه این مقاله از لیدوماتریپ به معرفی کامل آن، نحوه ورود، امنیت، امکانات، اجاره ویلا در خزرشهر و بسیاری موارد دیگر که پیش از سفر لازم است بدانید، پرداخته‌ایم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

خزرشهر کجاست؟

منطقه ساحلی خزرشهر در مسیر بابلسر به فریدون‌کنار واقع شده است. شهرستان ساحلی فریدون‌کنار، بابلسر و تهران به ترتیب در فاصله پنج، ۱۰ و ۳۰۰ کیلومتری از آن واقع شده‌اند. شهرک معروف دریاکنار هم در فاصله ۶ کیلومتری از آن قرار دارد.

تاریخچه خزرشهر

خزرشهر

شهرک ساحلی خزرشهر، پیش از انقلاب و در دهه ۴۰ ساخته شده. این شهرک بعد از دریاکنار دومین شهرکیست که بر اساس سیاست های شهرک سازی در شمال ایجاد گردیده. بعد از این که جاده هراز در ابتدای سال های دهه چهل شمسی بین تهران و شهرهای شمالی پلی ایجاد کرد و سفر میان پایتخت نشین ها و استان مازندران را تسهیل نمود، ایده تأسیس شهرک ها شکل گرفت. اول دریاکنار در فاصله میان بابلسر و فریدونکنار ساخته شد. سپس با دیدن توجه و استقبال مسافران، اشرف پهلوی طرح ساخت شهرک ساحلی خزرشهر در بابلسر را پیگیری نمود. در سال ۱۳۴۲ فرایند طراحی و ساخت و ساز به وسیله افرادی مثل همایون صنعتی زاده، نویسنده و ناشر، آغاز شد.

خزرشهر شمالی و جنوبی

شهرک ساحلی خزرشهر دارای دو بخش شمالی و جنوبی است. خزرشهر شمالی سمت دریا واقع شده و بخش جنوبی، آن طرف جاده، درست روبه روی بخش شمالی ساخته شده. بخش شمالی این شهرک کنار دریا بوده و از این رو دارای خیابان های ساحلی است. البته قسمت جنوبی شهرک خزرشهر با یک پل عابر پیاده از فراز جاده به بخش شمالی آن متصل می شود. روی این پل، موتور، دوچرخه و موتور چهارچرخ می توانند حرکت کنند. قسمت شمالی شهرک ساحلی خزرشهر نسبت به بخش جنوبی آن، آرام تر و دنج تر بوده و قیمت ویلاهای آن چه برای فروش و چه اجاره بالاتر است. وسعت خزرشهر شمالی ۱۲۰ هکتار و بخش جنوبی آن ۴۸۰ هکتار می باشد.

آب و هوای خزرشهر

آب و هوای خزرشهر

شهر خزرشهر در بخش شمالی خود چسبیده به دریای مازندران است. بنابراین دارای هوای معتدل خزری و مرطوب است. با توجه به بارندگی بالا در این منطقه در تمام ایام سال زمین‌های آن سرسبز و با طراوت هستند. هوای خزرشهر در فصل بهار معتدل و خنک است. در حالی که تابستان‌های گرم و شرجی دارد. در فصل پاییز خوش آب‌ و هواترین روزها را تجربه می‌کند، اما زمستان‌های آن سرد و همراه با بارش برف و باران است.

بهترین زمان سفر به خزرشهر

خزرشهر

در اینکه شهرک ساحلی خزرشهر و فضای سرسبز آن در تمام ایام سال پر از زیبایی و شگفتی است، هیچ‌جای شکی نیست. از طرفی خیلی از مالکین ویلاهای این شهرک اعیان‌نشین، افراد غیر بومی هستند. به همین خاطر در هر موقع از سال که وقت آزاد برای تفریح و استراحت در این منطقه تمیز و هوای خزری آن را داشته باشند، به سوی خزرشهر راهی می‌شوند.

اگر بخواهیم از لحاظ شرایط آب‌ و هوایی، بهترین زمان برای سفر به  شهرک خزرشهر را مشخص کنیم، قطعا فصل بهار و پاییز را پیشنهاد می‌دهیم؛ چراکه در این ایام خبری از هوای شرجی و رطوبت آزار دهنده نیست. در فصل زمستان شهرک‌ ساحلی لوکس مازندران به خاطر سرمای هوا در خلوت ‌ترین حالات خود قرار دارد.

در صورتی که هوای گرم و شرجی تابستان اذیت‌تان می‌کند، به هیچ ‌عنوان در این موقع از سال برای تفریح در ساحل خزرشهر برنامه ‌ریزی نکنید. هر چند که به خاطر تعطیلات تابستان و لذت آبتنی در دریای خزر، در این فصل هم روزهای شلوغی را سپری می‌کند.

دیدنی های خزرشهر

شهرک ساحلی خزرشهر در لیست معروف ‌ترین مناطق دیدنی فریدون‌کنار قرار دارد. بنابراین هر نقطه از این مروارید کوچک و زیبا ارزش گشتن و دیدن دارد. همسایگی با دریای خزر، شهرک ویلاهای لاکچری را به یک مقصد همه‌ چیز ‌تمام تبدیل کرده است. علاوه ‌بر این امنیت، آرامش و امکانات رفاهی عالی به محبوبیت آن افزوده‌اند. در ادامه به معرفی دیدنی‌های خزرشهر می‌پردازیم.

سی ساید

سی ساید

یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های خزرشهر، ساحل اختصاصی آن به نام سی ‌‌ساید است که در بخش شمالی شهرک قرار دارد. این ساحل زیبا در کنار ورزش‌های آبی و ساحلی از امکانات رفاهی مختلفی نیز بهره ‌مند است. گشت‌ و گذار در ساحل سی ‌ساید و تماشای موج‌های دریای آبی با حس ‌و ‌حال وصف ‌ناپذیری همراه است که در هر مقصدی نمی‌توان آن را تجربه کرد.

ورزش‌های آبی ساحل زیبای سی‌ساید همچون جت اسکی، شنا و قایق ‌سواری در فصل تابستان شوری عمیق را در جان تزریق می‌کند. از دیگر امکانات تفریحی ساحل خزرشهر می‌توان به موتورسواری روی شن، دوچرخه‌های دو یا چند نفره، گاری‌های چهار چرخ و موتور چهارچرخ اشاره کرد. در ضمن به منظور حفظ حریم خصوصی زنان برای علاقه‌مندان به شنا پلاژ مخصوص بانوان نیز تدارک دیده شده است.

امکانات تفریحی و رفاهی خزرشهر

شهرک خزرشهر به ویژه در بخش ساحلی دارای امکانات رفاهی و تفریحی خوبی است. شما می توانید در این شهرک از زمین های ورزشی تخصصی شامل یک زمین فوتبال، یک زمین والیبال، دو زمین تنیس آسفالت و دو حلقه بسکتبال استفاده کنید. سوپرمارکت نیز برای خرید مایحتاج ضروری در شهرک وجود دارد. از دیگر امکانات تفریحی این شهرک، می‌توان به تفریحات آبی آن اشاره کرد. برای شنا در ساحل، برنامه زمانی ویژه‌ای وجود دارد. صبح ها برای بانوان و بعد از ظهرها برای آقایان مناسب است. قایق سواری، جت اسکی و همچنین موتورسواری روی شن های ساحلی دیگر تفریح ساحل این شهرک است.

مراکز خرید خزرشهر

مراکز خرید خزرشهر

اکنون که درباره خزرشهر اطلاعات کافی به دست آورده‌اید، به طور حتم در ذهن‌تان اینگونه خطور کرده است که این منطقه اعیان‌نشین از لوکس‌ترین مراکز خرید بهره می‌برد. جالب است بدانید که ندیده قضاوت درستی درباره مراکز تجاری آن داشته‌اید. گشت‌ و گذار در فروشگاه‌های بزرگ و شیک شهرک خزرشهر که در خیابان اصلی آن واقع‌ شده‌اند و دیدن اجناس برندهای معروف و با کیفیتی همچون کتان تافته، آدیداس، نایک، پوشاک خانواده و ال سی وایکیکی می‌تواند به خودی خود بهترین لحظات را برایتان به همراه داشته باشد.

علاوه‌بر این خیلی از گردشگران برای خرید سوغات و صنایع دستی به بازار سنتی فریدون‌کنار واقع در خیابان امام خمینی شهر می‌روند. این بازار محلی یکی از بهترین مراکز خرید سنتی در شمال هستند که فقط چند کیلومتر با خزرشهر فاصله دارد.

سوغات و صنایع دستی خزرشهر

صنیایع دستی خزرشهر

اصلا مگر می‌شود به لوکس ‌ترین شهرک ساحلی مازندران سفر کنید و دست‌ خالی برگردید؟ سوغات و صنایع دستی خزرشهر مانند دیگر شهرهای شمالی بسیار متنوع است. از صنایع دستی معروف و پرطرفدار آن می‌توان به ظروف محلی سفالی، محصولات چوبی، زیرانداز گلیم، لاک ‌تراشی و وسایل حصیری اشاره کرد.

در لیست سوغاتی‌های خوراکی خزرشهر هم مواردی همچون برنج معطر ایرانی، چای، انواع مربا، ترشی‌های خوشمزه، ماهی‌های تازه دریای خزر، میوه‌های فصلی و سبزی‌های محلی شمالی قرار دارند.

غذاهای محلی شهرک ساحلی خزرشهر

اغوز مسما

غذاهای خزرشهر مانند دیگر شهرهای شمالی با روح و روان شما بازی می‌کنند. بی‌شک چشیدن عطر و طعم فوق ‌العاده آن‌ها ناب ‌ترین لحظات سفر را برایتان به ارمغان می‌آورند. البته با وجود برنج ایرانی معطر، ماهی‌های تازه و سبزی‌های محلی معطر و از آن مهم‌تر دست پخت عالی زنان خطه شمال، جایی برای تعریف از غذاهای محلی خزرشهر باقی نمی‌ماند. در صدر لیست غذاهای محلی این خطه از شمال کشور می‌توان از خورش آلو، آغوز مسما، خورشت سیرانار، مالابیج، نازخاتون، ماهی شکم ‌پر، بشته‌ واش و آش کدو نام برد.

رستوران های خزر شهر

رستوران سیب سرخ

شما می توانید در نوار ساحلی این شهرک از رستوران‌ها و کافه‌های آن و مناظر رو به دریایش لذت ببرید. از قدیمی ترین و معروف ترین رستوران‌های این شهرک، می‌توان به رستوران ساحلی سیب سرخ و رستوران آقای سلامی اشاره کرد. شعبه ای از رستوران ایتالیایی ماتو نیز نبش اجاکسر( هتل آهوی سابق) و روبه روی شهرک خز رشهر واقع شده. پاستاها و پیتزاهای این رستوران بسیار خوشمزه و مطبوع هستند. رستوران سوسره نیز کیلومتر دو بابلسر به خزرشهر واقع شده و با نمای قلعه مانندش، جلب توجه می کند.

رستوران سیب سرخ شهرک خزرشهر در بخش شمالی آن واقع شده و هم فضای سرباز و هم فضای سرپوشیده دارد. در این رستوران هم می‌توانید غذاهای ایرانی سفارش دهید و هم غذاهای فرنگی. قیمت غذاها نیز مناسب است. این رستوران در خیابان دریای خزرشهر و در دریای ۱۲ واقع شده. در ستوران های ساحلی خزرشهر شما می توانید از موسیقی زنده و همچنین امکانات کافه ای کنار دریا نیز بهره مند شوید.

راه های دسترسی به خزرشهر

مسیر دسترسی به خزرشهر

مسیر دسترسی به خزرشهر آسان است. خوشبختانه با استفاده از وسایل حمل ‌و ‌نقل مختلف می‌توان به این منطقه توریستی خوش‌ آب‌ و هوا سفر است. در سفر با خودروی شخصی به خزرشهر می‌توانید از طریق جاده هراز و فیروزکوه خود را به مقصد برسانید.

در صورت تمایل به سفر با اتوبوس می‌توانید از تهران و دیگر شهرها برای مقصد خزرشهر بلیط تهیه کنید. البته ابتدا باید به ترمینال فریدون‌کنار بروید و سپس از آنجا خود را با تاکسی به این شهرک برسانید.

اگر علاقمند به سفر با قطار هستید، با تهیه بلیط برای نزدیکترین ایستگاه قطار به شهرک خزرشهر، یعنی ایستگاه راه ‌آهن قائم ‌شهر می‌توانید به این شهرک ساحلی بروید. مسیر راه ‌آهن شمال منظره بسیار زیبایی از جنگل و کوه‌های سرسبز را پیش چشمانتان قرار می‌دهد که قطعا لذت سفر را برایتان دو چندان می‌کند.

اگر سفر سریع و گران را می‌پسندید، سفر هوایی گزینه مناسبی است. البته مقصد اولتان فرودگاه ساری خواهد بود و سپس از آنجا می‌توانید با تاکسی یا اتوبوس به سمت خزرشهر حرکت کنید.

امنیت شهرک ساحلی خزرشهر

در شهرک ساحلی خزرشهر، امنیت ساکنان و ویلاها به صورت ۲۴ ساعته تأمین شده. این شهرک حدود ۱۰۰ نگهبان داشته که در شیفت های کاری مختلف به نگهبانی مشغول هستند. شیفت های کاری نگهبانان این شهرک، ساعت ها ۶ صبح تا ۱۴، ۱۴ تا ۱۰ شب و ۱۰ شب تا ۶ صبح می باشد. این مراقبت ۲۴ ساعته باعث می شود که ساکنین و مهمانان این مجتمع از امنیت خود در داخل شهرک، آرامش خیال داشته باشند.

وجود کارت مخصوص تردد که به مالکین ویلاها داده می شود، باعث می شود که هر کسی نتواند به راحتی وارد شهرک خزرشهر شود. مهمانان نیز تنها با هماهنگی مالکین اجازه ورود دارند. بخش شمالی شهرک دو درب ورودی دارد، اما برای کنترل جریان رفت و آمد، فقط یکی از آن‌ها درب اصلی می باشد. بخش جنوبی نیز فقط یک درب ورودی دارد. وجود یک درب ورودی باعث کنترل بیشتر بر امنیت ساکنان و مهمانان شهرک در دو بخش جنوبی و شمالی آن می شود.

اقامت در خزرشهر

اقامت در خزرشهر

همان گونه که گفته شد، خزرشهر یک شهرک ویلایی است که عمده ساکنان آن را غیر بومی هایی که ویلاها را خریداری کرده‌اند و یا کسانی که آن‌ها را اجاره نموده‌اند، تشکیل می دهند. بنابراین درسفر به خزرشهر شما می توانید در صفحه مربوط به اجاره ویلا در بابلسر تنوع بسیار خوبی از قیمت و امکانات اقامتگاه های بابلسر و خزرشهر را در کنار هم بیابید و انتخابی با خیال راحت داشته باشید.

خزرشهر، لوکس ترین شهرک شمال کشور

در یک جمع بندی کلی می‌توانیم بگوییم خزرشهر شهرکی توریستی است که در حاشیه جاده اصلی آن فروشگاه‌ ها و مراکز خرید برند متعددی وجود دارد. این شهرک به دلیل نزدیکی با جاده اصلی، ساده ‌ترین دسترسی را برای ساکنین به مناطق مذکور فراهم می‌آورد. فاصله بسیار کم این شهرک تا دریا این امکان را به شما می دهد تا به راحتی از طبیعت و امکانات ساحلی شمال برخوردار شوید. خزرشهر شمالی، خیابان‌ های ساحلی دارد و همانند شهرک‌ های دیگر در فصل تابستان و عید شلوغ و در پاییز و زمستان خلوت تر است. خزرشهر شمالی از نظر امکانات رفاهی کامل است و امکاناتی نظیر پارک، زمین بازی، فضای سبز کیفی عالی، کافی شاپ و… دارد. خزرشهر جنوبی توسط پل عابر پیاده به قسمت شمالی متصل است. ساحلی زیبا معروف به سی ساید در خزرشهر شمالی وجود دارد که بیشتر رستوران‌ ها و کافه ‌ها در این قسمت واقع هستند.

 

۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)
یک نظر برای "خزرشهر، زیباترین شهرک ساحلی مازندران" ارسال شده.
  1. ناشناس گفت:

    مطالب بسیار مفید و تصاویر زیبابود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *