ارتفاعات دوهزار رامسر

ارتفاعات دوهزار رامسر

ارتفاعات دوهزار رامسر

طبیعت حیرت‌انگیز شمالی و آرامشی که در ارتفاعات دوهزار رامسر و در هر گوشه دیگری از این خطه سرسبز احساس می‌گردد همیشه ما را مجاب کرده است تا حتی برای سفرهای یک روزه هم که شده برای فرار از روزمرگی‌های زندگی به این بهشت زمینی پناه ببریم.

جنگل نوردی در میان ارتفاعات دوهزار رامسر و تماشای مناظر چشم نواز اطراف، گوش سپردن به صدای آواز پرنده‌ها و کمی پیاده روی در هوای سالم، جان دوباره‌ای به روح و جان ما می‌بخشد و حتی تا مدت‌ها بعد هم این احساس خوب همراه ما خواهد بود. جاهای دیدنی رامسر به قدری زیاد است که برای درک زیبایی آن تنها باید به آن سفر کرد و طبیعت زیبای آن را از نزدیک لمس کرد.

اگر از علاقه‌مندان به کوهنوردی هستید، تجهیزات کوهنوردی خود را فراموش نکنید که همراه داشته باشید. فتح قله سیالان با طبیعت زیبا و سرسبزش یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین تجربه­ های کوهنوردی‌های شما خواهد بود. اگر قصد کوهنوردی دارید بهتر است تا با تورهای گروهی سفر کنید و فکر به تنهایی کوهنوردی کردن را از سرتان بیرون کنید. رطوبت هوا در ارتفاعات بیشتر می‌شود و احتمال بروز مشکلات تنفسی وجود دارد و تنها بودن ریسک کوهنوردی را برایتان چند برابر می‌کند.

ارتفاعات دوهزار رامسر در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد و نمی‌توان تنها یک فصل را برای سفر انتخاب کرد. طبیعت سرسبز این جنگل در فصل بهار، هوای مطبوع آن در تابستان، درختان هزار رنگ پاییزی و طبیعت یکدست سفیدپوش شده ارتفاعات دوهزار در زمستان انتخاب فصل را برای سفر کردن سخت می‌کند. اما اگر تحمل سرما را ندارید شاید اواخر تابستان تا اواسط پاییز را بتوان بهتر زمان برای سفر به دوهزار دانست.

ارتفاعات دوهزار رامسر

ارتفاعات دوهزار رامسر

مهم نیست برای سفر به منطقه دوهزار کدام وسیله نقلیه را انتخاب کرده باشید. برای رسیدن به این منطقه می‌بایست پس از عبور از جاده چالوس به تنکابن بروید و از آنجا خود را به این منطقه برسانید. اگر قصد داشته باشید تا از مبدأ تهران به سمت جنگل‌های دوهزار بروید حدود ۲۷۰ کیلومتر مسیر در پیش دارید و با طی کردن مسیری ۶ ساعته به این بهشت زیبا خواهید رسید.

حیف است این مسیر را تا ارتفاعات دوهزار رامسر طی کنید اما چند روزی را به دور از هیاهو و شلوغی شهر مشغول استراحت نشوید. اگر اهل کمپ کردن هستید چادر زدن در میان جنگل یکی از گزینه‌های اقامتی برای شما و حتی هیجان­انگیز­ترین انتخاب است، اما بهتر است قبل از کمپ کردن فکری به حال بارش‌های ناگهانی کرده باشید. همچنین ویلاها و کلبه‌های چوبی مختلفی در میان جنگل و طبیعت زیبای دوهزار وجود دارد که اقامت در آن سفر را برای شما صد چندان لذت بخش خواهد کرد. هر یک از این کلبه‌ها و ویلا دارای امکانات رفاهی بالایی هستند و تمامی نیازهای شما را در طول مدت اقامتتان را برطرف خواهد کرد. برای رزرو ویلا در دوهزار تنکابن می‌توانید از طریق وبسایت لیدوماتریپ اقدام به رزرو نمایید.

ارتفاعات دوهزار رامسر

در سفرتان به این ارتفاعات چشیدن طعم غذاهای محلی و بومی منطقه را از دست ندهید. مخصوصاً اگر سفری به روستاهای این منطقه داشته باشید این فرصت را خواهید داشت تا همراه خود از انواع مرباها و عسل‌های طبیعی و ارگانیک را به عنوان سوغاتی به شهر خود ببرید. خوردن غذاهای اصیل محلی مازندرانی در محیط بومی منطقه یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت­های سفر است که تکمیل کننده لذت این سفر برایتان خواهد بود.

۴/۵ - (۱ امتیاز)
3 نظر برای "ارتفاعات دوهزار رامسر" ارسال شده.
  1. مهین گفت:

    در جنگل میشه شب بمونی؟

    بله میشود در جنگل چادر زد و موند ولی بهتر است چند نفر باشید

  2. فتانه گفت:

    کی بهترین زمان رفتن به ارتفاعات دوهزار رامسر هست؟

    1. نیلوفر سلطانی گفت:

      سلیقه ای هست تا حدودی ولی اکثر مردم بهترین زمان یفر به رامسر رو بهار میدونن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *