بهترین مراکز خرید و بازار های معروف شیراز

بازارهای-معروف-شیراز-بهترین-مراکز-خرید-شیراز-لیدوماتریپ

سفر بدون بازارگردی و پاساژگردی انگار چیزی کم دارد! بخصوص برای خانم ها که در هیچ سفری بازارگردی را از دست نمی دهند. خریدهایی که بعدها با دیدن آنها به یاد روزهای خوش سفر می افتیم. آمارها نیز نشان می دهد مردم بخش زیادی از پول خودشون رو صرف خرید در سفرها می کنند.

شهر شیراز به داشتن بناهای تاریخی ارزشمند مشهور است و بازارهای شیراز هم دست کمی از این بناهای تاریخی ندارد، چراکه قدمت برخی از آنها به دوران قاجار و یا پیش از آن برمی گردد. برخی از بازارهای شیراز، حتی اگر ۱۲ نیمه شب به آنجا برویم، هنوز هم زنده هستند و مردم در غلغله و در حال خریدند. شیراز مراکز خرید مدرن زیادی هم دارد که آنجا می توانید اجناس اصل و لاکچری پیدا کنید. ساده بگوییم عشاق خرید در  بازارهای شیراز می توانند از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا کنند!

ما در این مقاله قصد داریم شما را با این بازارها و با بهترین مراکز خرید و بازارهای معروف شیراز آشنا کنیم.

بهترین مراکز خرید و بازار های معروف شیراز

بهترین-مراکز-خرید-و-بازار-های-معروف-شیراز

شهر شیراز به عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگردی کشور علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی مناطق گردشگری دیگری چون بازارها و مراکز خرید نیز دارد که به تبع موقعیت گردشگری آن توسط دولت و مردم رشد یافته‌اند. با وجود اینکه بازار وکیل یکی از بهترین مراکز خرید شیراز است و از جنبه تاریخی و شهرت سرآمد این شهر است، بازار‌ها و مراکز خرید دیدنی دیگری نیز در این شهر وجود دارد که محبوب و مشهورند.

از سری این بازارها می‌توان به بازار حاجی شیراز، بازار طالقانی، بازار مسگر‌های شیراز، مجتمع تجاری خلیج فارس، مجتمع تجاری زیتون فارس، سرای مشیری شیراز، مجتمع هامون شیراز، مجتمع تجاری ستاره فارس، مجتمع تجاری آفتاب فارس، مجتمع تجاری سلطانیه، مرکز خرید حافظ، مرکز خرید انقلاب، مجتمع تجاری الماس، مجتمع تجاری سعدی، بازارچه بعثت، مجتمع تجاری آناهیتا، مجتمع تجاری پارس، پاساژ شهر شب، پاساژ ملاصدار، پاساژ برق و همچنین به بهترین بوتیک های شیراز اشاره کرد.

بازار وکیل شیراز

بازار-وکیل-شیراز

بازار وکیل مشهورترین و دیدنی‌ترین بازار شیراز است. این بازار کهن در مرکز شهر و در شرق میدان شهرداری واقع شده است. این بازار در سال ۱۱۳۷ و به دست کریمخان زند ساخته شد. در این بازار زیبا می‌توانید انواع اقلام و سوغات را در ۴۰ حجره سنتی خریداری کنید. قطعا قدم زنی در بازار به همراه خرید صنایع دستی شیرازیان هنرمند بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

بازار حاجی شیراز، یکی از بازارهای معروف شیراز

برای دسترسی به این بازار تاریخی باید به خیابان لطف علی خان زند شیراز بروید. بازار حاجی شیراز از جمله بازار‌های معروف شیراز است که در آن می‌توانید هر گونه اقلام و محصولاتی پیدا کنید. قدمت این بازار تاریخی به حدود هزار سال قبل برمی‌گردد. در نزدیکی بازار حاجی شیراز می‌توان یکی از جاذبه‌های مذهبی و تاریخی شیراز یعنی مسجد جامع شیراز را دید. در سمت شمالی این مسجد و بعد از سه راه طالقانی درب ورودی بازار قرار گرفته است.

این بازار سر پوشیده به دست قوام الدین حسن ساخته شده است و برای کسانی که به دنبال خرید صنایع دستی و لباس‌های محلی هستند انتخاب مناسبی است.

بازار طالقانی شیراز

بازار-طالقانی-شیراز

بازار طالقانی شیراز در خیابان طالقانی پشت بقعه متبرکه مادر احمدبن موسی شاه چراغ واقع شده است و از ساعت ۹ تا ۲۲.۳۰ دایر می‌باشد. در این بازار‌ می‌توانید تنوعی از پوشاک، لوازم آرایشی و لوازم ورزشی مشاهده کنید. همچنین بهترین بوتیک های شیراز در حوزه لوازم خیاطی در این بازار وجود دارند.

بازار مسگر‌های شیراز، یکی دیگر از بازرهای معروف شیراز

بازار-مسگر‌های-شیراز،-یکی-دیگر-از-بازرهای-معروف-شیراز

همانطور که از نام این بازار مشخص است دنیای زرد رنگی از ظروف متنوع مسی ساخته شده به دست هنرمندان شیرازی در این بازار وجود دارند. این بازار تاریخی که قدمت آن به دوران قاجاریه برمی‌گردد، در باور عموم شکل کوچک‌تری از بازار وکیل است. در بازار مسگر‌های شیراز می‌توان انواع لوازم خانگی و دستگاه‌های آشپزخانه را پیدا کرد. این بازار از بقایای بازار قیصریه است و در سال ۱۲۹۹ مرمت شده است.

بازار مسگر‌ها نیز در خیابان لطف علی خان زند و پس از خیابان طالقانی واقع شده است.

بهترین مراکز خرید شیراز؛ مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز

بهترین-مراکز-خرید-شیراز؛-مجتمع-تجاری-خلیج-فارس-شیراز

مجتمع تجاری خلیج فارس با مساحت ۵۰۰ هزار متر مربع یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز خرید شیراز است. مدرنیته بالا و وجود امکانات رفاهی و تفریحی بسیار در این مجموعه سبب محبوبیت بالا و رشد روز افزون این مجتمع شده است. مجتمع تجاری-تفریحی-فرهنگی-گردشگری خلیج فارس با وجود ۲۵۰۰ واحد تجاری، ۱۴ هزار متر مربع هایپر مارکت و ۳۰ هزار متر مربع شهربازی از بهترین انتخاب‌ها برای خریدی مفرح و گردشگری است.

سالن سینما، بزرگ‌ترین سالن بولینگ کشور، رستوران و کافی شاپ، حسینیه و فضای سبز این مجتمع لحظات به یادماندنی برای گردشگران ایجاد می‌کند. از بازار‌های موجود در مجتمع خلیج فارس می‌توان به بازار جهان نما، بازار الماس، بازار ابریشم و بازار هایپر استار اشاره کرد که برای راحتی دسترسی به بخش‌های مختلف تعریف شده‌اند. می‌توانید حدس بزنید که با وجود این عظمت و تنوع در این بازار تمامی اقلام و محصولات را می‌توان در بازار‌های آن پیدا کرد.

برای دسترسی به مجتمع تجاری خلیج فارس باید به محور شمالی جاده شیراز-سپیدان بروید و وارد شهر جدید صدرا شوید.

اگر از آن دست افرادی هستید که از خرید و گشت و گذار در مراکز خرید لذت می‌برید، به شما پیشهاد می‌کنیم حتما به شیراز سفر کنید تا بتوانید لذت یک خرید واقعی در یک محیط زیبا را بچشید. برای اینکه بتوانید اقامتی آسوده در شهر نارنج و ترنج تجربه کنید می‌توانید همین حالا با اجاره سوئیت و ویلا در شیراز خود را برای سفر به این شهر آماده کنید.

مجتمع تجاری زیتون فارس؛ یک مرکز خرید متفاوت در قلب شیراز

مجتمع-تجاری-زیتون-فارس؛-یک-مرکز-خرید-متفاوت-در-قلب-شیراز

مجتمع تجاری زیتون فارس در تقاطع خیابان انقلاب و لطف علی خان زند واقع شده است. معماری جالب و متفاوت این مجتمع در دوازده طبقه، آن را به یکی از قطب‌های تجاری در نزدیکی بازار بزرگ شیراز تبدیل کرده است. امکاناتی از جمله سینما، رستوران و پارکینگ عمومی در مجتمع تجاری تفریحی زیتون فارس وجود دارد.

از اقلام موجود در فروشگاه‌های این مجتمع که از بهترین بوتیک های شیراز محسوب می‌شوند، می‌توان به پوشاک، محصولات آرایشی بهداشتی، لوازم تزیینی، طلا و جواهرات، لوازم خانگی و اسباب بازی اشاره کرد. همچنین می‌توانید برای میل کردن غذا‌های سنتی و محلی شیراز به طبقه مخصوص رستوران‌ها در مجتمع زیتون بروید.

سرای مشیر شیراز

سرای-مشیر-شیراز

بازار سرای مشیر شیراز در سمت جنوبی بازار وکیل واقع شده است. این سرای فوق‌العاده دیدنی از محبوب‌ترین و تاریخی‌ترین بازار‌های شیراز به حساب می‌آید. سرای مشیری در زمان فتحعلی شاه و به دست ابوالحسن خان مشیرالملک ساخته شده است. وجود درختان نارنج، حوض بهشتی تاریخی در این بازار حس یک خرید متفاوت و به یادماندنی را به شما هدیه خواهد داد. در بازار مشیر می‌توانید انواع صنایع دستی معرق کاری شده و کاشی‌های هنری را تماشا و خریداری کنید.

مجتمع هامون شیراز؛ از جمله بهترین مراکز خرید شیراز

مجتمع-هامون-شیراز؛-از-جمله-بهترین-مراکز-خرید-شیراز

از سری مرکز‌های خرید لوکس در شیراز مجتمع هامون شیراز است که با مساحت ۷۸۰۰ متر مربع در ۵ طبقه ساخته شده است. مجتمع هامون در بلوار ستارخان و در محله عفیف آباد شیراز واقع شده است.

در این مرکز مدرن ۷۰ واحد تجاری شامل فروشگاه‌های پوشاک، موبایل و دیجیتال، محصولات چرم، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و غذایی به علاوه دکوراسیون منزل هستند. شهربازی و رستوران از دیگر امکانات رفاهی در مجتمع تجاری هامون هستند که مجموعه این امکانات لحظاتی لذت‌بخش برای بازدید‌کنندگان فراهم می‌کند.

مجتمع تجاری ستاره فارس

مجتمع-تجاری-ستاره-فارس

برای دسترسی به این بازار ۹ طبقه‌ای باید به خیابان عفیف آباد شیراز بروید. در مساحت ۴۵ هزار متر مربعی این مجموعه ۴۵۰ واحد تجاری برای خرید محصولات متنوعی که از بازار آزاد تهیه شده‌اند و قیمت مناسب‌تری دارند، وجود دارد. از ویژگی‌های منحصر به فرد این مجموعه وجود انواع رستوران‌های بین المللی با کیفیت است که غذا‌های کشور‌های مختلف را سرو می‌کنند.

 مجتمع تجاری آفتاب فارس

 مجتمع-تجاری-آفتاب-فارس

مجتمع ۸ طبقه آفتاب فارس در خیابان معالی آباد و نزدیک باغ‌های تفریحی شیراز واقع شده است و از جمله بازارهای معروف شیراز می‌باشد. در مساحت ۳۳ هزار متر مربعی این مجموعه ترکیب مفرحی از فروشگاه‌های لوکس، رستوران و کافی شاپ وجود دارد.

برای دسترسی به این مجتمع تجاری باید به بلوار شریعتی، خیابان خلبانان و نبش رهبرماه بروید. قابل ذکر است که در نزدیکی این مجموعه ایستگاه مترو و تعدادی از هتل‌های اقامتی شیراز قرار دارد. پس از گشت گذار و خریدی مفرح می‌توانید اقامتی آسوده را با اجاره هتل در شیراز تجربه کنید.

 مجتمع تجاری سلطانیه

 مجتمع-تجاری-سلطانیه

مجتمع تجاری سلطانیه با نمایی سفید و زیبا در میدان مطهری شیراز قرار گرفته است. انواع کالا‌ها از برند‌های مختلف را می‌توانید در مجتمع تجاری سلطانیه شیراز ببینید. همچنین می‌توانید پس از گشت وگذاری در دل فروشگاه‌های متنوع این مجتمع به کافه‌های موجود رفته و از نوشیدنی‌های سرد و گرم میل نمایید. از دیگر امکانات موجود در مجموعه ۹ طبقه سلطانیه می‌توان به سونا، جکوزی و باشگاه ورزشی اشاره کرد.

 مرکز خرید حافظ، یک مرکز خرید معروف در شهر زیبای شیراز

 مرکز-خرید-حافظ،-یک-مرکز-خرید-معروف-در-شهر-زیبای-شیراز

این مرکز خرید قدیمی در دو طبقه و ۱۰ هزار متر زیر بنا واقع شده است. نزدیکی به جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شیراز باعث محبوبیت مرکز خرید حافظ شده و آن را به یکی از بهترین مراکز خرید شیراز بدل کرده است. این مجتمع در خیابان عفیف آباد و در نزدیکی مجتمع تجاری آفتاب پارس قرار گرفته است.

 مرکز خرید انقلاب

 مرکز-خرید-انقلاب

بازار انقلاب شیراز برای علاقه‌مندان به موسیقی و ادوات آن انتخاب مناسبی است. در خیابان مشکین فام شیراز می‌توانید این بازار جوان پسند را پیدا کنید. اهالی فرهنگ و هنری که به این بازار می روند علاوه بر هنر موسیقی آثاری از هنرمندان نقاش و معرق کار را خواهند دید.

 مجتمع تجاری الماس

 مجتمع-تجاری-الماس

این مجتمع لوکس و هشت طبقه در چهار راه ملا صدرای شیراز واقع شده است. هنگامی که به این مرکز خرید بروید می‌توانید به پاساژهای دیگری مثل پاساژ ملاصدرا، پاساژ برق شیراز، مجتمع تجاری آناهیتا، مرکز خرید پی سی سنتر و مجتمع تجاری پارس، دسترسی داشته باشید. نزدیکی با سایر مراکز خرید شیراز مجتمع تجاری الماس را در بین گردشگران محبوب کرده است. همچنین در اطراف این مجتمع مدرن هتل‌های اقامتی نیز وجود دارد. شما نیز می‌توانید از طریق اجاره ویلا و سوئیت از لیدوماتریپ اقامتی لذتبخش را در این شهر زیبا تجربه کنید.

 مجتمع تجاری سعدی

 مجتمع-تجاری-سعدی

مجتمع ۱۲ طبقه‌ای سعدی شیراز با مساحت ۵۴ هزار متر مربعی در خیابان عفیف آباد نبش خیابان عرفان منش قرار گرفته است. از امکانات رفاهی این مجموعه زیبا می‌توان به رستوران، فودکورت، شهربازی و سینما اشاره کرد. مجتمع تجاری تفریحی سعدی با نمای شیشه‌ای و مدرن حس یک خرید متفاوت را به شما هدیه خواهد داد.

 بازارچه بعثت

 بازارچه-بعثت

در این بازارچه پر‌نشاط می‌توانید انواع سبزیجات تازه و مواد خوراکی را خریداری کنید. همچنین در سفر به بازارچه بعثت با میوه‌جات و ترشی‌جات بومی شیراز بیشتر آشنا خواهید شد. برای خرید حبوبات، لبنیات، عرقیات و مرغ و ماهی نیز می‌توانید به این بازارچه در بلوار بعثت شیراز بروید.

 مجتمع تجاری آناهیتا

 مجتمع-تجاری-آناهیتا-بازارهای معروف شیراز

از دیگر بازارهای معروف شیراز می‌توان به مجتمع تجاری آناهیتا اشاره کرد. این مجتمع در دو شعبه و در زمینه فروش تلفن همراه و لوازم جانبی آن فعالیت می‌کند. مجموعه مدرن آناهیتا در خیابان ملاصدرای شیراز واقع شده است. هتل‌ها و اماکن گردشگری و خریدی چون مجتمع تجاری الماس و هتل پارس شیراز در نزدیکی مجتمع تجاری آناهیتا وجود دارد.

 مجتمع تجاری پارس

 مجتمع-تجاری-پارس-بازارهای معروف شیراز

این مجموعه در مرکز تجاری شیراز و نزدیکی مجتمع‌های دیگر قرار گرفته است. انواع لوازم خانگی، پوشاک، طلا و جواهرات، خوراکی‌ها و امکانات تفریحی جذاب را می‌توانید در این برج شیک پیدا کنید. البته می‌توان گفت اصلی‌ترین بخش این مجموعه به طلا و جواهرات اختصاص دارد. می‌توانید برای گردش در فروشگاه‌های مدرن مجتمع تجاری پارس به خیابان قصردشت شیراز بروید.

 پاساژ شهر شب

 پاساژ-شهر-شب-بازارهای معروف شیراز

پاساژ شهر شب یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید شیراز و از بهترین مراکز خرید و بازارهای معروف شیراز  است. بیشتر فروشگاه‌های این پاساژ در زمینه پوشاک و کیف و کفش فعالیت می‌کنند. برای خرید لباس‌های با کیفیت شیرازی از این پاساژ به بلوار زند در نبش خیابان نوبهار بروید. کیفیت و قیمت اجناس در این پاساژ بسیار مناسب و عالی است.‌

 پاساژ ملاصدرا

 پاساژ-ملاصدرا

یکی از مراکز خرید محبوب در محله ملاصدرای شیراز پاساژ ملاصدرا است. از این پاساژ می‌توانید انواع لوازم کامپیوتر و همچنین دیگر لوازم جانبی دیجیتال را تهیه کنید. با توجه به این که مجتمع‌های تجاری مربوط به حوزه دیجیتال در شیراز فراوان است می‌توان در سفر به این شهر دیدنی خرید از لوازم دیجیتال متنوع و با کیفیت را نیز تجربه کرد.

 پاساژ برق

 پاساژ-برق-بازارهای معروف شیراز

پاساژ برق متنوع‌ترین فروشگاه‌ها را در بین پاساژ‌های شیراز دارد. این پاساژ از دو طبقه که در طبقه اول پوشاک و در طبقه دوم لوازم کامپیوتر به مشتریان ارائه می‌دهند، تشکیل شده است. همچنین می‌توانید از خیاط‌های معروف شیرازی که در این پاساژ مغازه دارند، لباس‌های دست دوز شیرازی بخرید.

برای دسترسی به پاساژ برق شیراز باید به خیابان لطفعلی خان زند و محله سینماسعدی شیراز بروید.

بازار شب شیراز کجاست؟

بازار-شب-شیراز-کجاست؟-بازارهای معروف شیراز

بازار شب شیراز کجاست؟ شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد، بهتر است بدانید که بازار شب در محله فردوسی شیراز و بلوار کریم خان زند واقع شده است اما جز این بازار، بازارهای شبانه شیراز بسیار محبوب‌اند. در این بازارها می‌توانید تنوع بی‌نظیری از اقلام را با قیمت مناسب تهیه کنید. بر خلاف بقیه شهر‌ها که تا نیمه شب مغاره‌ها بسته می‌شوند، در شیراز و به خصوص در قصر‌الشب شیراز، ساعت که از ۱۲ بگذرد هیاهوی شبانه بازار شب شیراز به راه می‌افتد. تصور کنید که خرید وقتی ساعت از نیمه شب گذشته چقدر هیجان انگیز و لذت بخش خواهد بود.

محل بازارهای هفتگی شیراز

محل-بازارهای-هفتگی-شیراز-بازارهای معروف شیراز

در لیست بهترین مراکز خرید و بازارهای معروف شیراز، بازارهای هفتگی در شیراز هستند که معمولا شنبه بازار، دوشنبه بازار و سه شنبه بازار هستند. هدف از برگزاری بازار‌های هفتگی ارائه کالا‌ها و اجناس با قیمت مناسب‌تر از مغازه‌ها می‌باشد. در این بازارها می‌توان انواع صنایع دستی، پوشاک و انواع خوراکی‌ها را تهیه کرد.

محل بازارهای هفتگی شیراز معمولا در خیابان دماوند شهر جدید صدرا برپا می‌شوند. پنج شنبه بازار شیراز که یکی از بازارهای معروف شیراز است که در سمت ۵۰۰ دستگاه ارتش و یا بلوار ایران برپا می‌شود و می‌توان انواع اقلام با کیفیت را با قیمتی مناسب تهیه کرد. بازار‌های هفتگی شیراز بین مردم بسیار محبوب‌اند.

توصیه می‌کنیم در سفر به شیراز نارنج‌ها حتما از بازارهای هفتگی این شهر دیدن کرده و این تجربه خاطره انگیز را در بهترین مراکز خرید و بازار های معروف شیراز تجربه کنید.

بازارگردی در شیراز

سفر به شهر شیراز بدون بازار‌گردی و تماشای زیبایی‌های مدرن این شهر تکمیل نخواهد شد. حال که بهترین مراکز خرید شیراز را شناخته‌اید، در سفر به این شهر بی نظیر علاوه بر قدم زنی در هوای معتدل و دل‌انگیز آن می‌توانید از بازارهای معروف شیراز دیدن کرده و سوغاتی‌های دوست داشتنی از این شهر زیبا بخرید. پس از خرید و گردش دیدنی‌های بی‌شمار شیراز نوبت استراحت و اقامت در اقامتگاه‌های متنوع این شهر می‌رسد. با اجاره منزل در شیراز می‌توانید حس خوب استراحت و اقامت شبانه در نزدیکی محل گشت و گذار خود را تجربه کنید.

۴.۲/۵ - (۶ امتیاز)
4 نظر برای "بهترین مراکز خرید و بازار های معروف شیراز" ارسال شده.
  1. غلام گفت:

    ادرس پنجشنبه بازار شیراز ؟

    1. رعنا گفت:

      در سمت ۵۰۰ دستگاه ارتش و یا بلوار ایران برپا می‌شود و می‌توان انواع اقلام با کیفیت را با قیمتی مناسب تهیه کرد.

      1. هلنا گفت:

        سلام عزیزم. سه شنبه بازار شیراز. محله دارالرحمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *