جاهای دیدنی رامسر

جاهای دیدنی رامسر

رامسر در شهر مازندران به عنوان یکی از شهرهای توریستی و پرگردشگر شناخته شده و جاهای دیدنی رامسر مسافران زیادی را جذب خود می کند. طبیعت زیبای رامسر دل هر مسافری را می رباید و تمیزی و نظافت بالای این شهر در میان شهرهای شمالی شهره و معروف است.

به رامسر که می روید دریا و جنگل توامان انتظار شما را می کشند. ترکیب آبی دریای زیبای خزر، سبزی جنگل و رنگ قرمز شیروانی خانه ها، مانند یک جعبه مداد رنگی بی همتا در مقابل چشمان شماست که عظمت و شکوه این شهر را چندین برابر می کند.

رامسر به علت وجود دریا در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل است و هوای خوبی دارد. همین باعث شده که رامسر به یک شهر چهار فصل تبدیل بشود، بسته به این سرمایی هستید و یا گرمایی می توانید در یکی از فصل های سال به رامسر سفر کنید.

جاهای دیدنی رامسر کم نیستند که در سفر به رامسر شما را مجذوب خود خواهند کرد. در ادامه با مجله لیدوماتریپ همراه باشید تا با این جاذبه های گردشگری بیشتر آشنا شوید.

جواهرده

جاهای دیدنی رامسر

جاهای دیدنی رامسر

در میان جاهای دیدنی رامسر، جواهرده به دالان بهشتی در عروس شهرهای ایران در رامسر معروف است، در حقیقت یک مسیر رویایی است که می تواند هوش از سفر هر رهگذری و مسافری را ببرد. حتما بارها نام اقیانوس ابر را شنیده اید! جواهرده جایی است که در آنجا می توانید شاهد تشکیل اقیانوس هایی از ابر باشید. پرسه زدن در حوالی این اقیانوس ابرها به شما حسی مانند معلق بودن در میان آسمان را خواهد داد.

در طول مسیر جاده ی جواهرده، آبشارهای فصلی و دائمی بسیاری دارد که در طول مسیر می توانید آنها را ببینید. اگر خواستید می توانید چند دقیقه ای دم یکی از آبشارها بایستید و از مناظر بی نظیر آن لذت ببرید.

 دریاچه قو

دریاچه قو

از دیگر جاهای دیدنی رامسر دریاچه قو هست که به علت زیبایی خاص خود، تبدیل به لوکیشن برخی از سریال های ایرانی نظیر سریال عاشقانه شده است. شما می توانید در آلاچیق هایی که در این منطقه وجود دارد چند ساعتی را بگذرانید اما برای شب بهتر است ویلا و سوئیت رزرو کنید.  برای دیدن واحدهای رامسر روی لینک اجاره ویلا و سوئیت در رامسر کلیک کنید.

دریاچه قو یک دریاچه مصنوعی است که با هدف جذب گردشگر در میان جنگل های رامسر ساخته شده است و چشم اندازی نفس گیر دارد.

برای تماشای دریاچه قو که در نزدیکی روستای زیبای جواهرده قرار دارد باید ورودی بپردازید. بیشتر هزینه های ورودی این دریاچه صرف جمع آوری زباله ها و رسیدگی به محیط زیست آن اطراف می شود.

همچنین در داخل دریاچه قو آلاچیق های متعددی برای اتراق چند ساعته مسافرین قرار داده شده است و می توانید چند ساعتی لوازم خود را در آنجا قرار دهید و گشتی در دور و اطراف بزنید.

جنت رودبار

جنت رودبار

جنت رودبار یکی از دهستان های سرسبز و زیبای رامسر است که در مسیر جنگل های دالیخانی قرار دارد. شاید جالب است که بدانید ۲۵۰ هکتار از اراضی رامسر، دارای گیاه گل گاو زبان هستند که قسمت عمده آن در جنت رودبار پیدا می شود که بسیار مرغوب است. در سفر به جنت رودبار می توانید از این مزارع دیدن کنید و گل گاو زبان، این گیاه پرفایده و آرامبخش را تهیه کنید.

یکی دیگر از ویژگی های منطقه جنت رودبار کوهستانی بودن آن است که باعث شده آب و هوای آن نسبت به سایر مناطق رامسر خنک تر باشد و می توان گفت که منطقه ای بسیار خوش آب و هواست. بنابراین اگر در تابستان به شمال سفر کردید که هوا شرجی و گرم است می توانید برای اجاره ویلا و سوئیت در شمال ، جنت رودبار را انتخاب کنید.

اگر در فصل تابستان به این  روستای دلبرانه سفر کنید روزهایی گرم و آفتابی را تجربه خواهید کرد و به محض تاریک شدن هوا و غروب خورشید دمای هوا به صورت محسوسی پایین خواهد آمد. بنابراین هر زمان مهمان روستای جنت رودبار بودید حتماً همراه خود لباس گرم و سرد مناسب داشته باشید.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی یکی از زیباترین جنگل نزدیک به رامسر است که یکی از زیباترین جاده ها و مسیرها را دارد که به دالان بهشت معروف است. جنگل دالخانی ۸۰۰ متر از سطح دریا بالاتر از دریاست به همین خاطر بیشتر اوقات آب و هوای خوبی دارد و در تابستان ها شرجی آزار دهنده ای ندارد.

رانندگی در جاده دالخانی نیز حس و حال دیگری دارد. رانندگی و گوش دادن به آهنگ مورد علاقه اتان در جاده ای که دو طرف آن را درختان بلندی پوشانده است، به طوری که نور خورشید از لابلای شاخ برگ های درختان و سقف آسمان، راه خود را به جاده باز می کند حس و حال دیگری دارد.

در دالخانی شما بیشتر اوقات می توانید مه غلیظی را ببینید که جنگل را فرا گرفته و صحنه ای رویایی و بی نظیر را بوجود آورده است. هنگام سفر به دالخانی می توانید همراه خود  آذوقه ی چند ساعته ای ببرید و بدون اینکه به محیط زیست آسیب بزنید چند ساعتی را در این جنگل های زیبا بگذرانید و روح خود را تازه کنید.

کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر رامسر در دوران پهلوی ساخته شده است و یکی از زیباترین جاهانی دیدنی رامسر به حساب می آید. این کاخ که به شیوه ای اشرافی ساخته شده است و یکی از کاخ های تفریحی محمدرضا شاه به حساب می آمده است.

لوازم و دکوراسیون داخلی این کاخ به صورت دست نخورده باقی مانده است و هم اکنون مردم می توانند از آن بازدید کنند. این کاخ حدود ۶۰۰ متر دارد و در میان باغی به مساحت ۶۰ هزار متر ساخته شده است.

در حیاط کاخ مرمر درختان کم یاب میوه و انواع مرکبات وجود دارد و گونه های گیاهی متفاوتی که بعضا از کشورهای دیگری وارد شده اند به چشم می خورد. این کاخ دارای سنگ ها و مرمرهای تزیینی زیبا، گچبری های هنرمندانه و منبت کاری های بسیار ظریف و ناب است.

علاقمندان می توانند در ساعات مختلف از این کاخ مرمر زیبا بازدید کنند.

بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود

در ۹ کیلومتری جاده جواهرده، بوستانی بزرگ وجود دارد که رود صفارود از میان آن عبور می کند. یکی از چیزهایی که توجه شما را به هنگام ورود به بوستان جنگلی صفارود جلب می کند صدای رود است که هرچه به آن نزدیک تر می شوید صدای آن بیشتر و بیشتر می شود و حسی تازه و شعف انگیز را در شما بوجود می آورد.

این بوستان جنگلی انواع درختان مانند افرا، راش، ون و ممرز را دارد و به علت اینکه این درختان قدمت بالایی دارند بسیار بزرگ و تنومند است. این درختان سربرافراشته از خاک، رودی که از میان این جنگل عبور می کند و به درختان آن سرکشی می کند، یکی از زیباترین و دلرباترین احساسات را در انسان ها بوجود می آورد.

 آبشار ایج

آبشار ایج

آبشار ایج یکی از جاهای دیدنی رامسر است که به آن آبشار ده قلو هم می گویند. این آبشار از ارتفاعات کوهستان به یک دره ای عمیق سرازیر می شود و به دلیل اینکه در مسیر خود چند شاخه می شود به آبشار ده قلو هم معروف است.

جالب است بدانید که در  پشت آبی که از این آبشار سرازیر می شود غارهای بزرگی تشکیل شده اند و همین مسئله آبشار ایج را مرموز و هیجان انگیز کرده است.

مسیری که شما را به ایج می رساند در برخی موارد سنگلاخی و مه آلود است. بنابراین سعی کنید با تجهیزات مناسب و آمادگی کامل به این منطقه بروید و در مسیر به تابلوها و علایم هشدار دهنده دقت کنید. پس از رسیدن به این آبشار از صدای شر شر آب، تلالو نور خورشید بر پهنه آبشار و نشستن ذرات ریز آب روی پوستتان غرق در لذت خواهید شد.

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه

در نزدیکی ها کتالم رامسر، قلعه ای به نام مارکوه قرار گرفته است. برای رسیدن به این قلعه باید ۳۱۱ پله ناقابل را بالا بروید تا از آن بالا منظره ای نفس گیر و جذاب را زیر پایتان ببینید.

در گذشته به این قلعه سعادت کوه و قلاچکوه هم می گفتند اما هم اکنون به آن مارکوه می گویند. در مورد علت نام گذاری این منطقه گفته می شود در این منطقه مارهای زیادی وجود داشته است اما می دانیم که در زبان گیلکی از واژه مار استفاده نمی شود و این نظریه نمی تواند درست باشد.

این قلعه در طول سالیان دراز تخریب شده است و بخش های زیادی از آن باقی نمانده است اما با این حال جزو آثار باستانی به شمار می رود و بسیاری از علاقمندان به تاریخ و آثار باستانی از قلعه مارکوه بازدید می کنند.

مسیری که شما را به قلعه مارکوه می رساند دارای مناظر سرسبز و پوشش درختی است که هنگام بالا رفتن از پله ها خود را در میان انبوهی از درختان حس خواهید کرد. پس اگر هوس یک کوه نوردی تمام عیار کرده اید و در عین حال می خواهید مناظر بی نظیری را ببینید و در نهایت به یک قلعه تاریخی برسید از بالا رفتن از این۳۰۰ پله نترسید. هم فال است و هم تماشا! .

 

 

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
5 نظر برای "جاهای دیدنی رامسر" ارسال شده.
  1. فاطمه گفت:

    دریاچه قو اسکان داره؟

    دارای چند الاچیق است که میتوانید برای چند ساعت وسایل را در الاچیق گذاشت

  2. حسین گفت:

    چیطوری بریم قلعه مارکوه؟

    با عبور از ۳۱۱ پله میتوانید به قلعه مارکوه برود و از منظره لذت کافی را ببرید

  3. فرید گفت:

    کاش دیدنی های رامسر طبقه بندی میشد و مرتب تر میذاشتین
    خیلی درم رهم بود
    مرسی

    1. نیلوفر سلطانی گفت:

      چشم
      یه مدت دیگه چک کنین لطفا و تکمیل تر این مقاله رو مطالعه کنین

  4. ali گفت:

    رامسرر فوق العادسس همه جاش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *